site için teşekkürler.en güzel dizel motor sesidir 303 V8.ama anılarda kaldı...
valla güzel araçlar bi tanede ben mi alsam ne yapsam:)
valla imkanım olsa alıcam direkman...
o3o4 dedim mi ben bitiyorum o tribün motor yok mu yer uçagı resmenn bayılıyorumm
o fındık motordur be en küçük motorlu mercedes oydu, ama sesini arka 5lide dinleyeceksin...
quote:
Orjinalden alıntı: bitaneyim_41
o3o4 dedim mi ben bitiyorum o tribün motor yok mu yer uçagı resmenn bayılıyorumm
yola dehşet yakışıyo be olnu bilirimmmmmmmmmmmm
bu arada bi arkadaşımız 403 ler için 94 de çıktı demişte bende konuyu açan arkadaşımız gibi (sağolsun baya emek vermiş) 96 da çıktı diye biliyorum.. hatta 96 da bide 403 v6 lar vardı biraz alçak ve kısaydı onlar daha bi hoşuma giderdi o zamanlar... ama şimdi Türkiye de olmasa da volvo lara hastayım avrupa da çok tutuluyolarmış hatta başı çekiyolarmış diye duymuştum herhalde Türkiye de pahalı oldukları için göremiyoruz
quote:
Orjinalden alıntı: ahakan01
site için teşekkürler.en güzel dizel motor sesidir 303 V8.ama anılarda kaldı...
sonuna kadar katılıyoru neydi o ses manyak ediyordu adamı. malesef otobüscüler çok yaktığı için bizi o sesten mahrum ettiler.
devir tasarruf devri
Selam MilletWww.OtobusAlemi.Com Türkiye'nin Ağır Vasıta Platformu..Fark Yaratmaya Devam Ediyor..
Forumumuzda sizler için yeni bir aktivite düşündük, +Rep Ödüllü Hediye Yarışması. Ödül: 1. 750 +REP 2. 500 +REP 3. 250 +REPYarışmanın amacı ; Otobüs severlerin Otobüsü bir fotoğraf karesine en güzel şekilde yansıtması... Yarışmamızda El becerisi olaraktanda Kendi çizimlerinizide bekliyoruz...
Yarışmaya nasıl katılacaksınız?
Katılımların devam ettiği süre boyunca turnuva topiğine katılmak istediğinizi belirten bir mesaj yazmanız yeterli, -örn: "katılmak istiyorum", "ben de varım", "beni de ekleyin"... vb.
Yarışma ne zaman başlayacak?
Yarışmaya Son başvuru günü 17 Nisan... 18 Nisan'da yarışmacı listesi bu başlık altında yayınlanacaktır.. Ve listede ismini gören Resmini Çekmeye Başlasın Start Veriyoruz...
Resimleri En Geç 19 Mayıs Günü Bize Mail İle Göndericeksiniz...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Sitemizde 2000+Rep Gücüne ulaşan üyemiz yarışmayı kazanacaktır.. Ödül: :::Rietze Marka Mercedes Benz o403 Maketini Kazanacaktır..
Yarışmaya Katılımcıların bu topik başlığı altında mutlaka bildirmesi gerekmektedi.Yarışmaya dahil olmayan üyelerin rep güçleri derecelendirilmeyecektir.. Yarışmamız 15 Haziran günü sona ericektir... Haziran 15 Gecesi bütün üyelrin Rep güçleri derecelendirilecektir..16 Haziran Günü Kazanan Açıklanacaktır...
Selam dostlar açıkçası bende kendim kadar otobüs hastalarının olacağını tamin etmiyordum eski bir otobüsçü olarak sizi görünce çok sevindim :) hemen 1 - 2 konuda bilgilerimi paylaşma gereği hissettim. Alçak kasa 403 dediğimiz 403 rhd olarak geçiyor bizde tutmamasının sebeplerinin başında alçak oluşu geliyor, malum bizde seyahatlar çok fazla sayıda bagajla yapılır o yüzden bunlar özellikle doğuya giden hatlar ve tatil yörelerine giden hatlarda tutmadı keza 404te aynı sebeplerden dolayı tutmadı (parça sorunu başka onada tamam derim )404ün yüksek kasasını getirseydiler 403e rakip olacaktı hatırlarsanı 403ü Türk mühendisleri yaptı bizim emeğimiz tezine oturtmuşlardı yani kendini baltalamak istemediler doğruda yaptılar. 404 super araba o başka ama bu şartlarda Türkiyede tutması zordu olmadıda. Mitsubishiye gelince ; Bu araçlarda denge problemi var malumunuz, arkadan çok çalkalıyor denir camiada sebebide eksik körük ve özellikle amortisör sayısıdır. Amortisör tekti yanılmıyorsam arkada körüklerde 2 sağda 2 solda ülkemiz yolları virajlı ve tek şerit yollar olduğu için takla atma devrilme fazla oldu maraton ve prenseslerde kaldıki bu araçlarda 8 ileri şanzıman var mercedesler 6 ileridir yani prenses ve maratonla mercedes kafa kafaya gidemez ama prenses o süratle giderken yanında yüklü bi tır geçince prensesi beşik gibi sallıyordu heleki peşi sıra tırlar oldumu aman derim şoförler 8le giderken 6ya iniyordu kendimizden bilirim. bu sebeplerden dolayı prenses ve maraton uzun yolda tumadı kısa yol ve turist için prensesi tek geçerim heleki kliması sanırım prensesteki klima değme otobüste yoktur. Bu bilgileri birebir yaşadıklarıma dayanarak yazıyorum eski bi otobüsçü olarak. Safir ise tamamen çakma bi model sabancının uzun yolda aracım olsun da ne olursa olsun mantığının eseridir, öyle koltuk arasımı olur, öyle şoför mahallimi olur kalkıştaki hantallık ise konuşmaya değmez. Monokok gövde o motora ağır geliyor yapan mühendis hiçmi 403e bakmaz biraz feys almaz anlamıyorum. Yaşanmış bi tecrübeyle sabittir 2001 model 403 ve 2000 model safirle topçular eskihisar feribotundan çıktık gebze ışılarda kafa kafaya bekliyoruz. Yandakiyle işaretleştiler gazla diye yeşile dönerken kalktık 1-2 yapana kadar safire orta kapıya kadar farkı koyduk. Bolu dağında selektörle yol istemeleri ise anlatmaya gerek yok diye düşünüyorum. 403ler çıkana kadar bu işten ekmek yedik çok şükür ama artık modeller sık değişmeye başlayınca bu işlerinde tadı kalmadı heleki günümüzde. Herkese selamlar
bence otobüsün iyisi bolu dağında belli olur,düzde uçup giden maratonlar,bolu dağına gelince sağa çekilip vites küçültmeye başlardı, v8 ler ise sürekli sol sinyal yanık vaziyette keçi gibi çıkardı
arkadaslar otobuslerle bu kadar ılgılenıyorsanız kesın ılgınızı ceker
Man Sl 200 ler var.Onlarda Heryere Gidiyolar Walla Dağ Taş Çukur Falan Demiyo Girip Çıkıyor .Güzel Araç
quote:
Orjinalden alıntı: bitaneyim_41
bence 403 deki vites kolu ona ayrı bi hava veriyo bence çok güzeldi travego ise şimdiki yapılan vites kolu o da ona yakışmışşş bu arada bi diamond var temsa sanki 2007 model degilde 98 model gibi duruyolarr
Kesinlikle, uzun vites kolları ayrı bir hava katıyordu, vites geçişleri bana çok karizmatik ve havalı gelirdi,şimdi travego ve setralar daki o küçük otomobil vitesleri bana göre kaybettirdi o karizmayı,sanırım böyle düşünmemin nedeni otobüs gibi büyük ve havalı araçlara o küçücük vitesleri yakıştıramam
quote:
Orjinalden alıntı: snan1910
arkadaslar otobuslerle bu kadar ılgılenıyorsanız kesın ılgınızı ceker
bence 403 deki vites kolu ona ayrı bi hava veriyo bence çok güzeldi travego ise şimdiki yapılan vites kolu o da ona yakışmışşş bu arada bi diamond var temsa sanki 2007 model degilde 98 model gibi duruyolarr
Kesinlikle, uzun vites kolları ayrı bir hava katıyordu, vites geçişleri bana çok karizmatik ve havalı gelirdi,şimdi travego ve setralar daki o küçük otomobil vitesleri bana göre kaybettirdi o karizmayı,sanırım böyle düşünmemin nedeni otobüs gibi büyük ve havalı araçlara o küçücük vitesleri yakıştıramam
o küçük viteslerde aktarma elektronik sinyallerle yapılıyor eski sisteme öyle büyük kollar gerekiyordu çünkü aktarma mekanikti
yanılmıyorsam şimdikine electronick power shift deniyor...