Şimdi Ara

OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
654
Cevap
1
Favori
167.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet bilmemmi arac sahaneydi ama ilk çıktıklarında suanda nasıl 431 bizim gözümüzde çok pahalı geliyordu ilk çıktığındada v8 europe modelide öyleydi şimdi artık servis olarak çalışıyorlar izmir otogarında izmir ilçelerine gitmek için bir firmada vardı hala v8 europe kullanıyor arac sapasağlam 403e bin basar
  • biraz daha geri gidelim,v6 ya ilk bindiğim günü unutmam,istanbuldan ankaraya gidiyorduk ve o zamanlar varanla ulusoydan sonra üçüncülüğe oynayan bir firma vardı, as turizm, araba çok güzel,firma lüks,kendimi önemli hissetmiştim

    302 den sonra uzay gemisi gibi geliyordu,öyle ya yepyeni bir tasarım,yepyeni çizgiler,hiç bir şeyi benzemiyor 302 ye vites kolu hariç!
    koltuklar yeni,koltuk üstü raflar yeni,havalandırma ve okuma lambaları yeni,tavan çıplak durmuyor kaplanmış,tavandaki kapaklara bile muhafaza gibi bişey konmuş,kapılar tek parçaya dönmüş,el fren, yerini park frenine bırakmış arka kapının oraya,arka beşlinin önüne bir sıra koltuk konmuş(bence gereksizdi)
    en önemliside v şeklinde dizilen 6 silindir motor devrim yaratmış,lakin rampada zayıf kalırdı,bolu dağında v6 sollayan 302lere çok şahit oldum,ama düzde güzeldi...

    tam o sıralarda v6 için kader ağlarını örmüştü, v6 nın belalısı süperman turbo sr240 idi...




  • süperman turbo sr240 lar tam bir felaketti çok iyi hatırlıyorum o aracasrın hatasıdı v6 gibi bir arac onun yanında suan starlıner kalır zaten fazlada tutunamadı superman...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    süperman turbo sr240 lar tam bir felaketti çok iyi hatırlıyorum o aracasrın hatasıdı v6 gibi bir arac onun yanında suan starlıner kalır zaten fazlada tutunamadı superman...

    öne arkaya yaylanması ve gidişi benim çok hoşuma giderdi,onun şehir içi tipleri sr200ler halen istanbul yollarında 85 model araçlar...
  • man firmasının en sevdiğim otobüsü s2000 olmusu nedeni ise 403 görmekten bıkmıstım s2000 bana fiyatı ben cok pahalı bir arac olarak hep bilirdim ve suanda taksi fiyatına neredeyse 75.000ytl satılanı var yani 5sene sonra man fortunanın olucağıda budur man neoplanla birleşmesi bana göre en akıllı bir iş olmustur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    man firmasının en sevdiğim otobüsü s2000 olmusu nedeni ise 403 görmekten bıkmıstım s2000 bana fiyatı ben cok pahalı bir arac olarak hep bilirdim ve suanda taksi fiyatına neredeyse 75.000ytl satılanı var yani 5sene sonra man fortunanın olucağıda budur man neoplanla birleşmesi bana göre en akıllı bir iş olmustur...

    s2000 de en sevdiğim yönde koridorla koltuklar aynı seviyede koridor tarafındaki yolcuların bacakları rahat ediyordu,
    metro turizm s2000 leri servis olarak kullanıyor malesef...
  • malesef 403 onunda katili olmustur keşke yerel firmalar s2000 modelini kullansadüşünün 96model 403 2000 medel s2000den pahalı buda sunu gösteriyor otobüs sahibleri mercedes-benz tarafından esir alınmış 96 model 403 alıcağıma onun yerine s2000 alırım 4aylık mazot param artar yani para kazandıkça model yükseltirim otobüs işletmeliğine yeni baslıcak kişilere duyurum öyle gidip 400-500 bin ytl verip setra 417 almayın alın s2000 işi öğrenmek için süper bir fırsat işi zaten 1yılda encak öğrenirsiniz öğrendikten sonra starlıner alın onu bile işletirsiniz benden demesi....
  • haklısın valla ne denir ki,

    dostum sana bir soru,
    bir aralar burada bir topic vardı şehirler arası otobüsle 210kmh diye,çok attık tuttuk ama bişeye bağlayamadık senin görüşün nedir?
  • MERHABA MAVİM 1974....
    ŞİMDİ GELELİM İLK KONUYA BİR OTOBÜS HAYATTA 210 KM/H ULAŞAMAZ BİR ARACIN HIZ GÖSTERGESİNDE 120KM/H DIR HADİ MOTORU SONUNA KADAR YORARSIN 150KM/H ÇIKARSIN 210KM/H YAPMASI O ARAC YOLDA DENGESİNİ KAYBEDER VE DEVRİLİR SONUÇTA BU BİR OTOBÜS TAKSİ DEĞİL BUNDAN 7SENE ÖNCE ÇİFT KATLI YOLCU OTOBÜSLERİNİN ÜST KATINDA 1-2 VE 3-4 NUMARALI KOLTUKLARINDA OTURAN YOLCULAR ARAC 100KM/H DA BİLE ARACIN ÇOK SALLANDIĞINI VE RÜZGARIN NASIL ETKİ VERDİĞİNİ SÖYLEMEKTEDİRLER. ARKADASIN BİRİ YAZMIS NAZİLLİDEN ISPARTAYA GİTMEK İÇİN KAMİL KOÇ FİRMASININ OTOBÜSÜNE BİNDİM DİYE VE TAKOGRAFA UYMAMIŞ KISACASI BUNU YAPAN BİRÇOLK İŞLETMECİ VAR AMA GENELDE UZUN YOL ARACLARI YAPAR BUNU O ARKADASIN BİNDİĞİ KAMİL KOÇA AİT BİR ARAC DEĞİL YANİ PLAKA KK DEĞİL ÖZEL ŞAHSA AİT BİR ARAC SİZE EN BASİT TAKOGRAFI İPTAL ETME YÖNTEMİ VEREYİM TAKOGRAF KAĞIDINI TERS YERLEŞTİRİN CİHAZ SİNYAL VERİCEK İLK BASTA İSTERSEN 110KM/H DAN İNME FARKETMEZ CİHAZ İÇİN 90KM/H GECMEZ EN YAKIN OTOGARDA EĞER TRAFİK POLİSİNİN BULUNDUĞU BİR YER VARSA DEĞİŞTİRİRLER YANİ BIU YÖNTEMİ YAPAN ÇOK İNSAN VAR




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    MERHABA MAVİM 1974....
    ŞİMDİ GELELİM İLK KONUYA BİR OTOBÜS HAYATTA 210 KM/H ULAŞAMAZ BİR ARACIN HIZ GÖSTERGESİNDE 120KM/H DIR HADİ MOTORU SONUNA KADAR YORARSIN 150KM/H ÇIKARSIN 210KM/H YAPMASI O ARAC YOLDA DENGESİNİ KAYBEDER VE DEVRİLİR SONUÇTA BU BİR OTOBÜS TAKSİ DEĞİL BUNDAN 7SENE ÖNCE ÇİFT KATLI YOLCU OTOBÜSLERİNİN ÜST KATINDA 1-2 VE 3-4 NUMARALI KOLTUKLARINDA OTURAN YOLCULAR ARAC 100KM/H DA BİLE ARACIN ÇOK SALLANDIĞINI VE RÜZGARIN NASIL ETKİ VERDİĞİNİ SÖYLEMEKTEDİRLER. ARKADASIN BİRİ YAZMIS NAZİLLİDEN ISPARTAYA GİTMEK İÇİN KAMİL KOÇ FİRMASININ OTOBÜSÜNE BİNDİM DİYE VE TAKOGRAFA UYMAMIŞ KISACASI BUNU YAPAN BİRÇOLK İŞLETMECİ VAR AMA GENELDE UZUN YOL ARACLARI YAPAR BUNU O ARKADASIN BİNDİĞİ KAMİL KOÇA AİT BİR ARAC DEĞİL YANİ PLAKA KK DEĞİL ÖZEL ŞAHSA AİT BİR ARAC SİZE EN BASİT TAKOGRAFI İPTAL ETME YÖNTEMİ VEREYİM TAKOGRAF KAĞIDINI TERS YERLEŞTİRİN CİHAZ SİNYAL VERİCEK İLK BASTA İSTERSEN 110KM/H DAN İNME FARKETMEZ CİHAZ İÇİN 90KM/H GECMEZ EN YAKIN OTOGARDA EĞER TRAFİK POLİSİNİN BULUNDUĞU BİR YER VARSA DEĞİŞTİRİRLER YANİ BIU YÖNTEMİ YAPAN ÇOK İNSAN VAR

    peki ben 150 ile giderken beni sollayan çok otobüs oldu abicim bunu nasıl açıklarız?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    malesef 403 onunda katili olmustur keşke yerel firmalar s2000 modelini kullansadüşünün 96model 403 2000 medel s2000den pahalı buda sunu gösteriyor otobüs sahibleri mercedes-benz tarafından esir alınmış 96 model 403 alıcağıma onun yerine s2000 alırım 4aylık mazot param artar yani para kazandıkça model yükseltirim otobüs işletmeliğine yeni baslıcak kişilere duyurum öyle gidip 400-500 bin ytl verip setra 417 almayın alın s2000 işi öğrenmek için süper bir fırsat işi zaten 1yılda encak öğrenirsiniz öğrendikten sonra starlıner alın onu bile işletirsiniz benden demesi....


    bu otobüs konusu çocukluğumdan beri hayalimdir,eninde sonunda 70 yaşımada gelsemde alacağım bir tane,öyle çalıştırmak için falan değil,çıkacam otobana yorulana kadar gideceğim,şu ana kadarki en büyük hayalim budur




  • sevgili mavim 1974 seni sollayan arac
    kesinlikle ve kesinlikle arac sahibinin tuttuğu şöfördür ve gideceği en yakın otogarda yolcu kaybetmemek için o saatte kalkan araclarla kapışmışlardır ben hiçbirzaman onaylamııyorum böyle cahil davranısları sonucta insan tasıyoruz can tasıyoruz hadi sen kendini düşünmüyorsan 46 yolcunu düşün ve bunu yapanlar genelde cahil şöförlerdir yani nedir bu torpille otobüs şöförü olan ve daha önce deneyimi olmayan taksi sürerken otobüs sürmeye baslayan kişilerdir...
  • Abi Biz İzmir den Dönerken Metro Bizi Otobanda Saatte 80-90 km/h Civarı Gidiyoduk.Yanımızdan Jet Gibi Geçti Gitti....Ben En Çok Kamil Koç Firmasını Seviyorum Gerçekten Hiç Rastlamadım Hızlı Gittiklerine.....Fakat Bir Sene Pamukkale Turzimle Gitmiştim Araba Daf Olması Lazım Çift Katlı Araba Aks Kesmişti Belki 1 Saat Bekledik Daha Sonra Bir Başka Araç Geldi Oda Daf tı.Dandik Bir Araç Baya Bir Yaşlıydı.Onunla Ne Klima Nede Konfor 0 Olarak Geldim...Gerçekten Rezaletti Fakat Sanıyosam Bu Olaydan Veya Olaylardan Sonra Akıllanılmış Olunacakki Araçlarını Değiştirmeye Başladılar Travego Man Fortuna Setra Gibi Araçlar Geldi Yerine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Faivelley -- 11 Haziran 2007; 17:09:43 >
  • pamukkale değişim yolunda yolunu sürdürüyor dediğinde çok haklısın eger değiştirmese iflas yoluna gidilirdi düşünsene denizliye bir 403 kalkıyor birde setra kalkıyor sen hangisine binersin tabikide setraya yani otobüs işletmecişletmeliğinde ilk anlayış ootobüs yenilemektir otobüs yenilememesi yüzüne iflas eden birçok şirket var ben hemen bir örnek vereyim yenikontaş firması peronlaRDA GÖREMEZSİNİZ cü,nkü adamlar iflas etti otobüs yenileyemediler ve 3-5kişi ile konyaya gittiler buda iflassa götürdü...

    metroya gelelim bu büyük firmalar yapması çok doğal benim dediğim taktiği birçok firma kullanıyor özel şahıs otobüsleri genelde kullanır bu yöntemi kullanmoyprum diyen yalan söyler ancak motorun ömrü kısalıyor herkesin dediği gibi insan tasıyoruz karpuz değil tasıdığımız yolcuların yerine bizlerde olabilirz

    tekrardan deyinilmek istiyorum bir otobüs asla 210km/h ulaşamaz arac ulaştığı zaman motoru patlatır ve rüzgar aracı devirir bu olaylar aracıon 190km/h gitmesiyle olusur düşünün 20km/h daha fazlasürat yapıyor otogara söförle muavin 6 teker ile gelir geri kalan parcalar yolda dağılır bırak bursayı aracı dünyada en ünlü otobüs toplayıcısına götürseniz bile aracı hayatta toplayamazlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meli-417 -- 11 Haziran 2007; 21:47:14 >




  • Haklısın Abi Toplanmaz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    sevgili mavim 1974 seni sollayan arac
    kesinlikle ve kesinlikle arac sahibinin tuttuğu şöfördür ve gideceği en yakın otogarda yolcu kaybetmemek için o saatte kalkan araclarla kapışmışlardır ben hiçbirzaman onaylamııyorum böyle cahil davranısları sonucta insan tasıyoruz can tasıyoruz hadi sen kendini düşünmüyorsan 46 yolcunu düşün ve bunu yapanlar genelde cahil şöförlerdir yani nedir bu torpille otobüs şöförü olan ve daha önce deneyimi olmayan taksi sürerken otobüs sürmeye baslayan kişilerdir...

    dostum,
    olayın doğruluğu yada yanlışlığı değil meselem, 150 ile giden bir arabayı o şekilde sollamak için en az 180 yapmak gerekir,adamın yanımdan geçişi öyle otobüslerin birbirini sollayışı gibi değildi(aslında muhteşem manzaraydı)




  • türkiyede 403 modeline en çok yolcu rekoru kaçtı tahmin edin ve bu arac diyarbakırdan izmire geldi tahmin edin bakalım sonuç çok şaşırtıcı şimdiden söylemesi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    türkiyede 403 modeline en çok yolcu rekoru kaçtı tahmin edin ve bu arac diyarbakırdan izmire geldi tahmin edin bakalım sonuç çok şaşırtıcı şimdiden söylemesi


    62
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    haklısın valla ne denir ki,

    dostum sana bir soru,
    bir aralar burada bir topic vardı şehirler arası otobüsle 210kmh diye,çok attık tuttuk ama bişeye bağlayamadık senin görüşün nedir?

    Sayın Mavim1974, benim bir otobüsün yaptığı en yüksek sürat olarak tespitim 160 kmh’dır. 1996 yılında, şimdi kapanmış olan Mersin İtimat firmasına ait bir 403 ile her zaman olduğu gibi 1 numaralı koltukta seyahat ederken 160 kmh sürate ulaşıldığını gördüm. Malumunuz, birçok otobüste olduğu gibi 403’lerde kilometre göstergesi 125 kmh sürate kadar taksimatlandırılmıştır. Ancak devir takometresi sürati ölçmekte kullanılabilir. Bir 403’ün 6ncı viteste 1500 devirde 100 kmh sürat yaptığı bilindiğine göre, devir takometresinde her hangi bir anda ölçülen motor devrini 1500 ile oranlar isek, o anda yapılan sürati bulabiliriz. Benim yaptığım gözlemde motor devri 2400 Rpm’e kadar yükselmişti ki 160 kmh sürate karşılık gelir. O dönemlerde 403 ve müteakiben S2000 piyasaya yeni çıkmıştı ve şoförler hem düz yolda hem de rampada kapışıyor, takograflara uygulanan çeşitli aldatma yöntemleri sayesinde sürat denemelerine giriyorlardı. Ankara-Pozantı arasında o zamanlar çift yol olmamasına rağmen 120-140 kmh intikal süratleri son derece olağandı, 90-100 kmh ile seyreden otobüs görmek mümkün değildi. Mersin’den 20:30’da hareket eden otobüsler sabah 07:00’da İzmit otogarına girerdi. (Üstelik yarım saatlik molalar 40 dakikadan az sürmezdi.) Şimdilerde aynı arabalar İzmit’e 08:30’da varmakta. Doğu arabaları daha da bir agresifti. İstanbul’dan Malatya’ya 12 saatte giden otobüslerden söz edilirdi. Tabi takdir edersiniz ki otobüs kazaları da buna mukabil bir o kadar sık ve ölümcüldü. Zamanla medeniyet ve ilerlemenin bir gereği olarak denetimler arttı, otobüs süratleri nispeten bir disiplin altına alındı. Elbette iyi de oldu, ancak geçmişte otobüs süratleri açısından böyle çılgınca bir dönem yaşandı, benim gibi otobüs manyakları da otobüslerin en ön koltuklarında dehşet ve heyecan içerisinde yolculuk yaparken büyük zevk aldılar. Otobüslerin azami sürati hakkında fikir sahibi olmam bu şartlar altında gerçekleşti. O dönemlerde ben de otobüslerin yapabileceği azami sürati merak etmiş ve şoförlere ısrarlı sorular yöneltmiştim. Otobüs şoförlerinden aldığım çekingen cevaplardan ve şahsi gözlemlerimden elde ettiğim sonuç 160 kmh civarındadır. Bir keresinde bir 403 şoförü otobanda azami sürati ölçme denemesinde bulunduğunu, kendisini taksi ile yakından takip eden bir arkadaşının azami sürati hassas bir şekilde 168 kmh olarak ölçtüğünü söylemişti. Bir diğer şoför ise kilometre göstergesine bir tam tur attırarak göstergeyi sıfıra dayadığını söylemişti. Sürat göstergesini incelediğimde ulaştığı süratin 160 kmh civarında olabileceğini değerlendirmiştim. (Benim yukarıda değindiğim ölçümde sürat göstergesi 130 kmh civarında takılmış, ancak devir takometresi süratle beraber artmaya devam etmişti.) Otobüsten çok minibüs standartlarına yakın bulduğum ve pek fazla haz etmediğim Mitsubishi Prenseslerin de hafif monokok gövde yapıları sayesinde düz yolda son derece hızlı olduğunu söyleyebilirim. Bazı modifiyeli Prenseslerin 180 kmh sürate ulaştığı söylenir, ne derece doğrudur bilemem. Ancak bilinen bütün otobüslerin çok yüksek süratler için dizayn edilmediklerini, mevcut aerodinamik yapıları nedeniyle 210 kmh sürate ulaşmalarının mümkün olmadığını düşünüyorum. Bir diğer kısıtlayıcı faktörün de lastikler olacağını, mevcut lastiklerin çok yüksek sürate dayanmayacağını ve ciddi anlamda yarılma/parçalanma riski taşıdıklarını değerlendiriyorum. Kafamda tasarladığım ideal otobüsün lastiklerini büyük, kalın ve sağlam bir yapıda kurgulamam aslında bu yüzdendir.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.