Şimdi Ara

OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
654
Cevap
1
Favori
167.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zagor33,
    yanılmıyorsam otobüslerde devir saati 3000 devirde son buluyor,senin hesaplarına göre devri 3000e dayasak,hava ve yol şartları müsait olup yolda tatlı bir iniş olsa rüzgarıda arkadan alan bir otobüsün anlıkta olsa 200 ü görmesi mümkün gibi geldi bana tabi bu hızda 10 dakika gidecek diye bir şart yok,

    1990lı yılların başında marathonların şaşalı dönemlerinde göstergeyi dibe dayanıp tekrar 80 e kadar çıktığı yolunda söylentiler vardı,malum marathonlarda kadran 140 tır...

    birde merakımı celbeden başka konu,küçük arabalarla otobüslerin tekerlek farkından dolayı hızları farklı olabilirmi,ben fizik okudum ve öğrendiklerime göre mümkün değil lakin bunu iddia eden çok kişi gördüm mesela 150 ile giden bir otobüsü,180 ile giden arabanın sollayamaması gibi(yani otobüsün 150 si,arabanın 180 ine denktir gibi)
  • Otobüslerdeki devir saati 3000'e kadar işaretli olabilir ama motorun yük altında o kadar yüksek devirlere çıkabileceğini zannetmiyorum.
    Evet, Maraton ilk çıktığında anormal sürati ile çok şaşırtmıştı. Mitsubishi otobüsler içerisinde en hızlısı Prensesdi. Safir bile daha büyük ve güçlü motoruna rağmen o kadar hızlı değil.
    Binek tip arabalarda sürat göstergeleri genellikle gerçek sürati göstermez, bilakis % 10 kadar fazla gösterir.
    Örneğin: 100 yerine 110, 140 yerine 155 gibi. Otobüslerin göstergeleri ise çok daha hassastır. Dolayısıyla otobüsün 160'ı binek arabanın 175-180'i olabilir diye düşünüyorum. Öte yandan otobüslerin yokuş aşağı nasıl hız kazandığı hepimizin malumudur ancak ben otobüsün azami süratinden bahsederken düz yol şartlarını göz önüne almıştım. Yokuş aşağı şartlar değişir.
    Bu arada zamanında bir 403 şoförü retarder sistemini devre dışı bırakıp anormal süratlere müsade eden bir teknikten bahsetmişti. Detaylarını tam hatırlayamıyorum, (zaten kendisi de tam izah edememişti) bu konuda bilgisi olan arkadaşlar izah ederlerse sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zagor33

    Otobüslerdeki devir saati 3000'e kadar işaretli olabilir ama motorun yük altında o kadar yüksek devirlere çıkabileceğini zannetmiyorum.
    Evet, Maraton ilk çıktığında anormal sürati ile çok şaşırtmıştı. Mitsubishi otobüsler içerisinde en hızlısı Prensesdi. Safir bile daha büyük ve güçlü motoruna rağmen o kadar hızlı değil.
    Binek tip arabalarda sürat göstergeleri genellikle gerçek sürati göstermez, bilakis % 10 kadar fazla gösterir.
    Örneğin: 100 yerine 110, 140 yerine 155 gibi. Otobüslerin göstergeleri ise çok daha hassastır. Dolayısıyla otobüsün 160'ı binek arabanın 175-180'i olabilir diye düşünüyorum. Öte yandan otobüslerin yokuş aşağı nasıl hız kazandığı hepimizin malumudur ancak ben otobüsün azami süratinden bahsederken düz yol şartlarını göz önüne almıştım. Yokuş aşağı şartlar değişir.
    Bu arada zamanında bir 403 şoförü retarder sistemini devre dışı bırakıp anormal süratlere müsade eden bir teknikten bahsetmişti. Detaylarını tam hatırlayamıyorum, (zaten kendisi de tam izah edememişti) bu konuda bilgisi olan arkadaşlar izah ederlerse sevinirim.




    bu konu 210km topiğindede yanlış değerlendirilmişti,yüksek hızlar denince millet otobüsün istanbuldan ankaraya kadar o hızla gittiğini düşünüyor,oysa durum farklı, devrini,yolunu,uygun rüzgarı bulduğunda bir kaç saniye ego tatmini bile olsa iyice hızlanıyor,tabi araba sarsılıp sallanmaya başlayınca ayağını çekiyor gazdan ve tekrar normale iniyor,eskiden istanbul-kayseri arasında çok gittim geldim,özellikle istanbula gelişte,moladan çıkıp kaynaşlıda otobana giren şöför bir daha dizginlenmezdi,çünkü saat 3 civarıdır,yol boştur yolcular ben hariç hepsi uyuyordur,
    orada basmaya başladılarmı önlerinde ne otobüs ne kamyon nede küçük araba kalmazdı,o kesik yol çizgileri sürekli gibi görünmeye başlar,rüzgar sesi arttıkça artar,hele viyadüklerde ve düzlüklerde ani yan rüzgarlar şöyle bir sallar,nescafemiz dökülecek kadar sarsıldığında ayağını gazdan çekerdi kaptan,sonrada sol şeridi boşaltır biraz önce solladıklarının yetişmesini seyrederdi...




  • artık 403 efsanesi resmen bitti 13 yıl boyunca üretilen 403 ler artık üretilmiyor son 5 otobusu has turizim satın aldı dile kolay 13 yılda toplam 13800 adet 403 üretilmiştir ve bunların 5700 adedi sadece ülkemizde satılmıştır geri kalanları yurtdışına satılmıştır artık 403 yerini 2007 izmir fuarında tanıtılacak olan yeni turizimo adlı otobuse bırakıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    artık 403 efsanesi resmen bitti 13 yıl boyunca üretilen 403 ler artık üretilmiyor son 5 otobusu has turizim satın aldı dile kolay 13 yılda toplam 13800 adet 403 üretilmiştir ve bunların 5700 adedi sadece ülkemizde satılmıştır geri kalanları yurtdışına satılmıştır artık 403 yerini 2007 izmir fuarında tanıtılacak olan yeni turizimo adlı otobuse bırakıyor.

    varmı dostum onun resimleri?
  • Araç Euro 4 Olucak Tourismo lar 403 lere Benzemiyormuydu Ya..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Faivelley

    Araç Euro 4 Olucak Tourismo lar 403 lere Benzemiyormuydu Ya..

    makyajlısı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: Faivelley

    Araç Euro 4 Olucak Tourismo lar 403 lere Benzemiyormuydu Ya..

    makyajlısı

    yok abi eskileri 403 e benziyor ama yenisi tıpkı travego sanki ikiz kardeşi otobüsü 360 dereceden görmek için tıklayın:

    http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/buses/home/products/new_buses/new_Tourismo/Impressions.html




  • bunlarda resimleri daha yeni buldum.

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER




  • detaylar için: tıklayın
  • eğer bir tanitim turu atmak isterseniz:

    tiklayin
  • Walla Binmem Bu Araca Travego Gibiyse Binilmez ....Hiç Rahat Edemiyorum Travego da ......
  • kesinlikle önermiyorum bu aracı ama size benden bir duyuru bu arac travego fiyatına değil yani biraz daha ucuz ama arac su gibi yakıt yakıyor
  • meli-417 arıcın çok yaktığını nerden biliyorsun bir link varsa verde bizlerde öğrenelim
  • linke gerek yok isikalp benim eski aracım travegodu ve aracı bakıma götürdüğüm servisin sahibi ile sohbetim oldu gecen gün ve bu aracın resmini gördüm merak edip sordum arac hakkında konustuk ve mercedes servisi bana kendi ağzınla dedi aracın çok yaktığını ve ara arac olarak üretildiğini ve üretimin bir travego gibi veya bir 403 gibi uzun olmayacığına aracın türkiye pazarında değil avrupa pazarında satısı olacakmıs sanırım ve önermediklerini açıkladı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meli-417 -- 14 Haziran 2007; 0:40:34 >
  • zaten tanitim sitesi ingiltere dogrudur ama neden acaba mersedes ara bir otobus yapma geregi duymus peki suan sendeki arac nedir
  • Arkdaşlar buzluya ne oldu
  • NOSTALJİ:

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER




     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER



     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


    STAR TURİZM KULLANIRDI BU ALTDAKİNİDE

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER


     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER




    İşte Benim FAVORİM 96 KASA O403

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gizemli_man -- 14 Haziran 2007; 11:55:53 >




  • Not:ESKİ HABERDİR.

     OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER




    Sorunlu EFSANE BUNLAR...


    Mercedes için toplatma kararı Mercedes Benz Türk A.Ş ve yöneticileri hakkında açılan davada 1995-96-97-98 model O 403 Mercedes otobüslerinin toplatılmasına karar verildi.

    Konya-Adana karayolunda meydana gelen ve 48 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazaya uyuyan tanker sürücüsünün neden olduğu ileri sürüldü. Tanker'in ters şeride girdiği ve otobüs şoförünün uyarılarına rağmen son ana kadar uyanmadığı belirtildi. Giderek bir felaket halini alan ve aldığı canlarla savaştan beter hale gelen katliam gibi trafik kazalarına önceki akşam bir yenisi daha eklendi. Bolu'da 33 kişinin yaşamını yitirdiği trafik kazası henüz hafızlardan silinmeden Konya-Adana karayolunda tanker ve yolcu otobüsü çarpışması sonucu 48 kişi yanarak can verdi. Otobüs yolcularının büyük bölümünün öğrenci olduğu belirlendi.


    24 Ekim 1997'de Konya Karapınar'da 49 kişiye mezar olan Mercedes marka yolcu otobüsünün benzin deposunun, Avrupa'daki modellerinin aksine korunaklı yapılmadığı ortaya çıktı. Şok gelişme, Mercedes Benz TAŞ'e görevli bir uzmanın, kaza ile ilgili oluşturulan bilirkişi heyetine gönderdiği 9 sayfalık bilgi notuyla su yüzüne çıktı. Bilirkişi heyetine gönderdiği yazıya; 'motorların konumu ve korumalı olarak nasıl olması gerektiği; hangi Avrupa ülkelerine koruma motorlu araç gönderildiğini de belgeleriyle ekleyen' ve 'Yalnızca Adalet' rumuzunu kullanan Mercedes Benz TAŞ çalışanı, Mercedes'in Avrupa'ya gönderdiği araçlarda motoru izole ettiğini; ama Türkiye'de ise bunun yapılmadığını itiraf ederek, şirketini suçladı. 49 kişinin hayatını kaybettiği kazada şirketin 8/8 kusurlu olduğunu öne süren ve Mercedes'i bu tip olaylar için elinde bulundurduğu çözümü kullanmamakla itham eden şirket çalışanı, "Ne acıdır ki; Mercedes bu çözümü sadece yurt dışına satılan araçlarda uygulamaktadır." dedi. Mercedes: Konu yargıda Mercedes Benz Türk Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Tülin Steinhaeuser, söz konusu iddiayı inceleyeceklerini; ancak konunun yargıda olduğu için avukatlarıyla görüşme yapmadan açıklamada bulunamayacaklarını söyledi. Steinhaeuser, "Firma yetkilileri ve avukatlarımızla bir araya gelip konuyu tartıştıktan sonra, bir basın açıklaması yapabiliriz." diye konuştu. Ramazan SOLAK / İstanbul

    Mercedes Benz Türk A.Ş., 49 kişinin öldüğü kazayla ilgili şirket yönetim kurulu başkan ve üyeleri hakkında tutuklama kararı veren Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi hakimi Habip Kılınç`ın, usule ve hukuka aykırı davrandığını öne sürerek, bu davranışıyla ilgili gerekli hukuki yollara başvurulacağını açıkladı. Mercedes Benz`den yapılan yazılı açıklamada, ``Sayın Habip Kılınç, CMUK hükümlerine uygun olarak sanıkların kimlik tesbitlerinin yapılması yerine, kendilerini mahkemeye davet etmeksizin, kimlik tesbiti gerekçesiyle tutuklanmasına karar vermek suretiyle dünya çapında saygın bu işadamı yatırımcıların itibarını kamuoyu nezdinde zedelemiştir`` denildi. Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi dün yapılan duruşmada, Mercedes Benz Türk A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı ve 9 üyesi hakkında duruşmalara katılmadıkları gerekçesiyle gıyabi tutuklama kararı verdi. Konya`nın Karapınar ilçesinde 24 Ekim 1997`de Mercedes marka otobüs ile bir kamyonun çarpışması sonucu meydana gelen kazada 49 kişi hayatını yitirmişti


    49 kişinin öldüğü kazayla ilgili davada mahkeme duruşmalara gelmeyen Mercedes Benz Türk Yönetim Kurulu Başkanı ve üyeleri hakkında gıyabi tutuklama kararı verdi. 0-304 model Mercedesler de toplatılacak Konya'nın Karapınar ilçesinde 24 Ekim 1997'de Mercedes marka otobüs ile bir kamyonun çarpışması sonucu meydana gelen ve 49 kişinin öldüğü kazayla ilgili davada şok karar daha çıktı. Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi, Mercedes Benz Türk Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve 9 üyesi hakkında duruşmalara katılmadıkları gerekçesiyle gıyabi tutuklama kararı verdi. Dünkü duruşmada mahkeme ODTÜ raporlarında hatalı üretildikleri tespit edilen 0-304 model otobüslerin 3 ay içerisinde aşamalı olarak toplatılmasını da kararlaştırdı. 1998 ve daha alt modellerini partiler halinde toplanmasını ve gerereken düzenlemeleri yapmasını isteyen Mahkeme heyeti tadilat yapılacak araçların da plakalarının mahkemeye bildirilmesini istedi. Makeme ayrıca, yapılan tüm tebligata rağmen duruşmalara katılmayan Mercedes Benz Türk Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Horst Zimmer, Yönetim kurulu üyeleri Tarık Al Askari, Otto Diez, Sitting Fahr Becker, Eric Kurt, Karl Anton Jousher, Halid Al Affali, Herbert Valter Kaufmann, Dr. Kurt Joachim Lauk ve Dr. Klaus Mainer hakkında gıyabi tutuklama kararı çıkarttı. Bilindiği gibi mahkeme daha önce de Mercedes marka otobüslerin "hatalı" yapıldığına karar vermişti.




  • @gizemliman,

    muhteşem ötesi bişey olmuş ellerine sağlık,müzelerde bile rastlanmayacak resimler var,

    not:o kent turizmin 404 ü ile askere gitmiştim ben
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.