Şimdi Ara

OTOBÜSTE HOST OLMAK. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
32.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hoşt ulan hoşt hoşt!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dehhani.

    "UYKUSUZLUK
    Çok ciddi anlamda bir uykusuzluktan bahsediyorum. Bilgisayar başında uykusuz geçilen gecelerden çok daha zor. Gerçek şu ki gece bilgisayar başındaki uykusuzluğa dayanan birisi otobüslerdeki uykusuzluğa da dayanabilir ama katlanabilmek esas zor olan konu. Bilgisayar başında kendinizi oyuna kaptırdığınız için -ve sürekli oturduğunuz için- uykusuzluk ve yorgunluk ancak oyundan sıkılma durumunda aklınıza gelir ki yatağınız da hemen yanıbaşınızdadır. Ancak otobüslerde ise, televizyon dahi izleseniz bir gözünüz, bir kulağınız yolcu veya kaptandan gelecek herhangi bir çağrıda olacağı için sürekli işiniz aklınızda olacak ve istediğiniz an uyuyamayacağınızı bileceksiniz.
    Bu uykusuzluk sürelerini rakama dökmek gerekirse, 56 saat uyumadığım oldu. Artık gözlerim tam manâsıyla kan çanağına dönmüştü ve işler yoğun olduğu için araçta uyuklamakta zor oluyordu. Ayrıca kafa olarakta bitersiniz, bir yolcunun yastık istemesi bile ki en doğal hakkıdır, hakkını teslim etmem gerekir ama bana zor geliyordu. Üstelik günleri ve saatleri de tamamen şaşırmıştım. Anlayın uykusuzluğun ne derece ciddi olduğunu.
    Ve bir not daha, "56 saat uykusuzlukla ölürsün" diyecekler için, karnınızı tok tutup, şekerli ve enerji verecek şeyler tüketirseniz ve su seviyenizi korursanız kolay kolay birşey olmaz.

    BEDENİ YORGUNLUK
    Görünüşte hostların işi oturarak yapılır. Hatta bazı kaptanlar hostların yaptığı işi küçümseyip aldıkları parayı çok görürler. Ama esasen hostlar bedenen de yorulurlar. Bunun başlıca sebeplerinden birisi ise şöyle izah edeyim; Kaptanlar 4,5 saatte bir 20 dakika dinlenmek koşuluyla 9 saatten uzun süre araç kullanamazlar. Dolayısı ile 4-5 saat hadi en çok 8-9 saat sonra yatağa çekilip bir o kadar da uyurlar. Onlar konforlu şoför yataklarında uyurken siz çalışmaya devam edersiniz. İlk çıktığım arabada aynı 2 kaptanla 3'er kere sefere çıkmıştım hiç inmeden. Yani o kaptanlar 3'er kere uyurken ben sürekli oturuyor veya dikiliyordum.
    Peki hostluk nasıl yorabilir ki adamı?
    Evet oturarak yapılıyor o iş ama, yeri gelecek 4-5 gün arabadan inmeyeceksiniz. Uykunuzu dahi, host koltuğunda öndeki torpidoya başınızı yaslayarak 1-2 saatlik dilimler olarak alacaksınız. O 2 saatlik uyku ile 8-9 saatlik seferi tamamlayacak, sonraki sefere çıkacaksınız. Her bir seferden önce yarım tonu bulup geçebilen bagajı otobüse yükleyip seferden sonra da boşaltacaksınız. Her yolculukta 1 veya 2 kere ikram arabasını hazırlayıp boşaltacaksınız (Ki o yorgunlukla o arabayı yerinden çıkarmak bile yorar) üstelik her seferden sonra aracın içini süpürüp vakit varsa paspaslayacak, bir de 15 metrelik o arabanın camlarını iki boydan sileceksiniz. Onun harici zamanlarda ise, geriye yatırılamayan bir koltukta dik bir oturuş konumunda ve uyanık geçireceksiniz. Dolayısı ile uykusuzluk ve yorgunluk had safhada olacak.

    ASTLIK
    Host olarak siz hep astsınız. Kaptan, yolcu ve amir hepsi sizin üstünüzde. Gerçi olması gereken de bu ama, yolcu ya da kaptan herhangi bir sebepten dolayı sizi fırçaladığında dahi kesinlikle sesinizi çıkartamıyorsunuz. Malesef durum böyle. Üstelik yolcu sizi o kadar absürd bir sebeple suçlayabilir ki size ancak kaptan hak verir o da nafile. Örnek vermem gerekirse, otobüsün trafiğe takılıp tehir etmesinden dolayı sizi suçlayabilirler. Ayrıca kaptanın ve yolcunun ihtiyaçlarını ve isteklerini gidermekle yükümlüsünüz ki sizin esasen göreviniz oluyor bu. Ayrıca araç içerisinde birisinin istiğfra etmesi durumunda temizlik işi size düşebilir, bazı yolcular size bırakmazlar ama bazıları da hiç birşey olmamış gibi devam ederler, temizlemek size düşer. Dingilli arabalar 56 kişiliktir. Çocukları da hesaba katarsanız 60'tan fazla insanı aynı anda memnun etmeniz gerekiyor yani.


    TEHLİKE
    Her ne kadar büyük ve nizami bir firmada çalışıp, bütün çalıştığınız kaptanlar kurallara harfiyen uysa dahi, akan bir trafik içerisinde kaza ile burun buruna yolculuk edersiniz. Bu gerçeği kabul etmek gerekir ki hostluk tabir-i caizse "kelle koltukta" yapılan bir iştir. Bunu da göz önünde bulundurmanızı ekleyeyim.


    Hostluğun olumsuz yanlarını buraya sıraladım. Şimdi de bir host tam olarak otobüste ne yapar onu sıralayayım. Ancak benim çalıştığım firmada muavin yoktu, onun işini de biz yapıyorduk. Ona göre yazacağım.

    Otobüsün hareket saatinden 45 dakika (Firmaya ve otogara göre değişebilir) önce peronda hazır bulunmak.
    Otobüsün üzerindeki ikramları ve ekipmanları kontrol edip, eksikleri gidermek.
    Gelen yolcuların bagajlarını inecekleri yere göre almak.
    Bütün yolcuların inecekleri yerleri not edip, inilecek yere gelindiğinde yolcunun inmesini sağlamak.
    Yolculuk boyunca yolcuların isteklerini karşılayıp, belirli yerlerde belirli ikramları yapmak.
    Kaptanın isteklerini yerine getirmek (Görev tanımında yazmayabilir ama bunu yapmalısınız)
    Yolculuk sonunda yolcuların bagajlarını teslim etmek.
    Çeşitli yerlerde anonsları yapmak.
    Yolculuk sonunda otobüsün temizliğini yapmak (Firmaya göre değişen belli temizlikler vardır. İçeriyi süpürmek, paspaslamak, camları silmek, televizyon ve servis sehpalarını silmek veya dışını yıkamak v.b v.b)

    Bunun gibi 40-50 madde vardır ama temel olarak işiniz bu olacak.

    Peki bu hostluğun güzel yanları var mı? Elbette var. Gelin onlara da kısaca değinelim.
    - Herşeyden önce o kadar çok insan görüyorsunuz ki, artık insan sarrafı gibi oluyorsunuz.
    - Mola yerlerinde ücretsiz karnınızı doyurabiliyorsunuz.
    - Onca farklı araba ile onca farklı yere gidip göreceksiniz, hatta şanslıysanız uykunuz da fazla yoksa gittiğiniz yerleri gezebilirsiniz.
    - Onca farklı insanla muhattap olup muhabbet kurabileceksiniz.
    - Pek çok kavuşma ve ayrılığa şahit olacaksınız. İnanın otogardan ayrılırken el sallayan insanlar, otogarda birbirlerine sarılanlar filan çok derinden hissedebiliyorsunuz yani bu biraz sizin yapınıza kalmış birşey ama benim hoşuma gidiyordu. Onca insan sevdiğini uğurlarken, el salladıkları arabanın bir parçası olmak...

    Ve burada sayamayacağım pek çok güzel şey var.
    Ama uyarmam gereken bir konu var. Karı kız peşine düşmeyin bir şikâyet ile iş hakkınız fesh edilir üstelik mimlenirsiniz ve başka firmaya da giremeyebilirsiniz.

    Ayrıca Travego'dan Setra'ya, Neoplan'dan Man'a pek çok arabayla yola gideceksiniz. Otobüs sevdanız varsa mısır ambarına düşmüş tavuk gibi olabilirsiniz.


    MAAŞ VE BAŞVURU
    Başvurunuzu doğrudan otogarda yazıhaneye gidip "İyi günler ben host olmak istiyorum" diyerek yapıyorsunuz. Onlar sizi daha yetkili birisine yönlendiriyorlar. Eğer orada bir merkezleri varsa ve almaya da niyetleri varsa, 15 dakika sonra kendinizi form doldururken bulacaksınız. Eğer orada bir merkezleri yoksa ama yine de almaya niyetleri varsa, size bir zaman verirler ve gittiğiz zaman kendinizi merkezlerinin olduğu bir yere giden otobüsün arka dörtlüsünde bulursunuz. Ancak daha önce bu işi yapmamış olanları uykusuzluğa dayanamayacakları gerekçesiyle almaya pek yanaşmıyorlar. Yine de umudunuzu kırmayın çünkü sezon zamanı geldi seferler çoğalacak host ihtiyacı artacak. Hatta bazı büyük firmalar aşırı host açığı içinde çırpınıyorlar.
    Maaşınız ise firmadan firmaya değişse de, asgari ücretten daha iyi bir para kazanabilirsiniz. Hele bir de bahşiş ve ördek alabilecek durumdaysanız 1000 lirayı geçersiniz. Ancak büyük firmalar pek bahşiş ve ördek işine sıcak bakmazlar. Büyük firmada çalışmak iste her zaman daha iyidir. Bazıları sigortanızı yapabilir ve maaşınızı tam gününde kuruşu kuruşuna alabilirsiniz. Sefer başı ücret ise bile büyük firmalar ay sonunda tek seferde yapar ödemeyi. Tavsiyem büyük firmalara (Kâmil Koç, İsmail Ayaz, Pamukkale v.b) başvurun. Fakat uyarayım Metro'dan uzak durun.

    Ayrıca kaptandan habersiz uyanıklık yapmaya kalkmayın kaptanlar sandığınızdan daha uyanıktırlar. Anlarlar yani.

    Peki "Sana dediler ki şu sefere çıkıyorsun, Napıyorsun o zaman?" derseniz de şunu anlatırım. Diyelim ki seferimiz 23.59 Eskişehir - İstanbul seferi.
    Saat 23:15'te perona gelip aracın eksiklerini kontrol ederim. Bu kontrolde;

    Yukarıdaki ikramları
    Bagajdaki ikramları
    Kahve makinesinin deposundaki suyu
    Kulaklıkları ve varsa ekstra şeyleri (Dergi v.b)

    Bu kısım yaklaşık 15 dakika sürer. Çünkü eksikler mutlaka olur ve tamamlanması gerekir. Tamamlarsınız da. Ondan sonra yavaş yavaş yolcular gelmeye başlarlar. Onların bagajlı olanlarını inecekleri yere göre alırsınız. Mesela İstanbul'a giderken Ataşehir - Kavacık Kavşağı - Alibeyköy Tesisleri ve Esenler Otogarı'na girilir. Ataşehir'de benim çalıştığım firmanın servisleri otobüsün sağında kalıyor. O zaman Ataşehir bagajlarını sağa alırım. Kavacık kavşağında trafik solda kaldığı için onu da sağa alırım. Kalan bagajları ise Sola alırım. Hem servis araçları solda kalıyor diğer yerlerde hem de bagajın öteki tarafı doluyor.

    Yolcular geldikten sonra arabanın içi sayılır (Bunu genelde banko görevlisi yapar) ve tamamsa kalkış gerçekleşir. Yoldan alınacak yolcu varsa (Bu hatta Kampüs, DSİ Köprüsü ve Tepebaşı Işıklarından alınır) alınır, alındıktan sonra tüm yolculara tek tek inecekleri yer sorulup rezerve listesine not edilir. Akabinde ikram dönemi başlar. Burası firmanın anlayışına ve size kalmış birşey ama ben önce bir kere su dağıtırdım. Kaptandan başlayarak. Ondan sonra yiyecek ve içecek ikramı yapar, kaptanın istediği birşey varsa karşılarım. Bu sırada kendime de istediğim şeyleri aldıktan sonra onları bitirir, çöpleri toplamaya başlarım. Benim yiyip içmem ancak denk gelirdi. Yani yolcu da ikramını yemiş olurdu. İkram işi bittikten sonra oturur yolu izler, kaptanla muhabbet ederdim. Molaya girerken bir anons, molada karnımı doyurur, mola çıkışında arabayı sayar ve çıkışı veririm. Otobüs kalkar, bir kere su dağıtılır. Daha sonra bu hatta otobana çıkıldıktan sonra ikinci bir ikram yapılır. İkinci ikram da bittikten ve araç içinde çöpler toplandıktan sonra gene oturulup yol izlenir. Daha sonra ise inecek yolcular yerleri geldiğinde gidip kaldırılır, (10 dakika önceden haber vermek iyidir gece seferinde. Ataşehirde inecek yolcu azsa, hiç anons geçilmez, direk gidilip yolcu uyandırılır. Öteki türlü herkes uyandığı için... Neyse yolcular da indirilip en son Esenler'de de arabayı boşalttıktan sonra, aracın içini ben temizlerdim dışını kaptan. İçi süpürülür, gerekirse paspaslanır, camlar silinir, eksilen ikramlar tamamlanır kulaklıklar seferin son 15 dakikasında sarılmaya başlandığı için son kalan bir kaç tanesi de sarılır ve arabanın işi bitirilir. "

    Goodorevil dan alintiladim.

    @goodorevil

    goodorevıl isimli arkadas cok iyi anlatmış konuyu kafamdaki coğu soru işareti gitti.
    sizede çok tesekkür ederim böyle bir alıntı yaptığınız için




  • İnsanın trenlere ilgisi olur da, ki ben de trenleri seviyorum, otobüse duyulan ilgi ilginç.

    Ama kendin istiyorsan muavinlik yap tabiki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla arabalarda otobüslerde kısaca hareket eden şeylerin içinde kağıtta yazılı şeyleri okuyunca midem bulanıyor bişey okuyamıyorum arabalarda pek yoksa yazın muavin olmayı düşünüyordum ama midem çok bulanıyor
  • Bir daha düşün derim.
    Ben her şehirlerarası otobüs seyahatinden sonra 2 gün kendime gelemiyorum. O rahatsız koltuklar, herkesin nefesinin karıştığı berbat kokulu hava, yazın buz gibi kışın fırın gibi açılan klimalar...
    Muavin ve şoförlerin halini düşünmek bile istemem.
    Şöyle ki hiç 20 küsur saatlik yolculuk yaptın mı, eğer yaptıysan ve yine de istiyorsan devam et derim ama eğer yaptığın yolculuklar üç beş saati geçmemişse bir daha düşünmelisin.
  • Uzaktan davulun sesi hoş gelir tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim millette bir garip ak.Otobuste host olunca ezik meslek olarak bakarlar uçakta host ol karizmatik olursun bu perhiz bu ne lahana tursusu. Bir meslek daha var öyle olan . Tir Şoförü ol ezik meslek bakarlar kaptan ol karizmatik . Türkiye cahilleri iste.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoobDotacı

    Bu moda da 2-3 aydir cikti forumda. Konu acanlarin hepsi "hostluk" diyir. Insanlara muavinlik yerine hostluk kelimesini mi kullanmaya tesvik ediyorlar anlamiyorum bir empoze calismasi falan mi ? Hostluk ne ya ? Sofore kaptan muavine host diyince mesleklerin sayginligi mi artiyor anlamadim ki? Muavin varoen dilimize yerlesmis ne diye host diyelim arkadas ? Ingilizcede ev sahibi, agirlayici anlamina gelen bir kelime birde host. Direktman spesifik bir isimde degil.


    asagilik kompleksi mi nedir cozemedim vallahi.

    Muavin otobüse bağlı yardımcıdır. Adı üstünde muavindir. Otobüse bağlıdır ve "Yardımcılık" yapar. Yani otobüsün dışının yıkanması ve benzeri işler. Yolcu ile muhatap olmaz. Host ise "Kabin Amiri" ya da "Servis Memuru" olarak geçen unvandır. Görevi yolcu ile ilgilenmektir. Yani muavinin yapmayacağı tüm ikram, bagaj v.b işleri yapar. Hatta esasında bagaj işi de muavine aittir. Host firma bünyesinde çalışan elemandır. Yani muavin ile aynı şey değildir.




  • Nilüfer firmasının muavini ile konuşmuştum.
    Gittiğin sefer başına para alıyorsun diyordu.
    Otobüs yıkama senin işin değil.
    Yolcuların yediklerini toplarsın sadece.
    Yolcular binmeden çalışmayan aletleri not alman gerekiyor.
    Tek tek kontrol etmene gerek yok yolcular söyler zaten demişti.
    Kalacak yerleri var. Yemek firmaya ait.
    Adam rahat iş dedi. Yolculara kek vs. dağattıktan sonra arkada yatıyorum bir şey diyen olmuyor demişti.
    Kafama yattı ama bana göre iş olmadığı için vazgeçtim.



    Travego daha iyi bilir bu konuları eğer hala forumdaysa.
  • evet arkdaşlar deneyimlerini paylaşabilecekler varsa söyleyebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcun170

    quote:

    Orijinalden alıntı: Grafen

    Gidiş 50 geliş 50 alıyodum ben, tabi otobusun tum temizligi + her gun o kadar insanla muhattap olmak + uyku duzeni, zor iş.

    sende iyi alıyormussun . kaç saatlik yola gidiyorsun.
    birde otobüsü temizlemek yola gitmekten daha mı yorucu.

    10 saatlik yola gidiyodum. Dedem firmada 40 sene kargo kamyonculuk olsun yazihanecilik olsun hizmet vermis amcam da senelerdir calisiyor müdür seviyesinde sanirim yani biraz torpil vardı diger muavinler 70 aliyordu git gel

    Otobusun temizligi ölüm disi bir nebze tamam da ici, paspaslar supurulcek koltuklar temizlenecek çöpler toplanicak camları sil, onu kaldır bunu indir, aman. Temizlik daha zor yoldan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet arkadaşlar fikirlerini paylaşmak isteyenler yok mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangal Yürek Darius

    Muavin olmasın

    Hayır muavin değil.Muavinler her otobüse 1 tane verilir ve otobüsün temizliğinden,valizlerinden falan sorumludur.Host ise servisi yapan elemandır ikisi birbirinden farklıdır ama küçük firmalarda bir eleman tüm işi yapar.
  • Sandığın kadar zevkli bir iş olmadığını işe başlayınca anlayacaksın ama iş işten geçmiş olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinsemer

    Sandığın kadar zevkli bir iş olmadığını işe başlayınca anlayacaksın ama iş işten geçmiş olacak.

    Hocam dediğiniz doğru olabilir ama ben yinede çalışmak istiyorum.
    Zaten uzun vadeli düşünmüyorum.
  • evet arkadaşlar fikirlerini paylaşmak isteeyen yok mu
  • KARDEŞİM BEN KAMİLKOÇ VE İSTANBUL SEYAHATTA ÇALIŞTIM CİDDEN UYKUSUZ KALIYORSUN AMA NE BİLİM BENİMDE ÇOK AŞIRI MERAKIM VARDI OTOBÜS SEKTÖRÜNE KARŞI AMA 1 AY SONRA GEÇTİ İNAN SENİNDE GEÇER AMA HERŞEYE RAĞMEN ÇOK ZEVKLİ KARDEŞİM 1.5 LİRA ALIYODUM KAMİLKOÇTA AYLIK İST SEH. 1800 AMA HARBİ GÜZEL MESLEK AMA İŞ GARANTİN YOK YARIN KOVULSAN SESİNİ ÇIKARAMAZSIN
  •  OTOBÜSTE HOST OLMAK.
  • part time yapamazsın. sürekli yapman gerekir.

    dandik firmalarda çalışırsan köle gibi ezilirsin. kaliteli firmalarda çalışırsan bir nebze eğlenceli geçer. bir sürü yer gezersin. uykusuz kalırsın. sosyal hayatın olmaz. vs.vs.vs
  • Zor bir iş her turlu insanlarla muhatap oluyorsun tabi kolay işte yok madem heves ettin gir calis hem denemis olursun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.