Şimdi Ara

otomatiği en iyi olan hangisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar otomatik vites bir araba düşünüyoruz . aklımızdakiler honda opel ve golf. cvt sanzıman için pek çok kişi iyi diyor opel de active select var o nasıl acaba bilen var mı? aslında opel son tercihim opel hb var düz vites yokuşlarda klima açıkken çok zorlanıyor. otomatik olanları nasıldır ? golf de de dsg varmış onuda bilmiyorum sizce hangisi daha iyi otomatiklerde .



  • Merhaba.
    Honda tek geçerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarı otomatik şanzımanların var olma amacı tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların dezavantajları olan yüksek yakıt tüketimi, yavaş vites geçişleri ve düşük performansı ortadan kaldırmaktı fakat yeni nesil tam otomatiklerde bu dezavantajların hiçbiri yok. O yüzden yeni nesil tam otomatik diyorum ben.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha iyi derken hangi yönde . Sağlamlık ? sürüş keyfi ? Ekonomisi ? Performansı ?

    Sağlamlık konusunda en sağlamı eski tip tork konvertörlü şanzımanlardır . Fazla yakarlar , performansı törpülerler fakat otomatiklerin içinde en sorunsuzlarıdır düzgün kullanıldığında ve bakımları zamanında yapıldığında arıza verme ihtimalleri çok düşüktür . Sürüş keyfi olarak iyidir .

    Tek kavrama Robotik şanzımalar (multimod,easytronic v.b) ekonomiktir , arızaları ucuzdur bir çoğu vites değişimlerinde aracı sarsar o yüzden sürüş keyfi diğerlerine göre düşüktür .

    Çift kavrama robotik şanzımanlar (dsg,edc v.b ) ekonomiktir , performansı törpülemezler , sürüş keyfi oldukça yüksektir , arızaları oldukça pahalıdır .

    CVT bu şanzımanlar ise bütün bunların harmanlandığı bir şanzımandır kolay kolay arıza çıkarmaz ekonomiktir ve sürüş keyfi çift kavramalı gibi olmasa da oldukça iyidir .




  • En iyi şansızaman bmw nin zf şanzımanıdır.Sizin bütcenize göre powershift

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC.
  • aisin eat6 nında çok iyi olduğu söyleniyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hangi Araç Daha İyi
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Şuan premium dışı c sınıfı en iyi şanzıman pejo daki eat6 şanzımandir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En çok sorunu bilinen şanzıman DSG. Onun dışında çok fazla sorun ile bilinen yok benim bildiğim.
  • Fiatin dualogic vitesi olmadigi kesin. Az yaksin diye vites gecisleri bu kadar hissterminize ve sürüs zevkinden bu kadar mahrum etmeler**** gerek yoktu. Bu arada parcasida ucuz degil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanda, en sorunsuz olucaklardan birisi pugeot kullandığı tam otomatik şanzıman, hem çok tükettirmiyo hemde sorunsuz olucaktır tam otomatik olduğu, yada bmw zf8 o da tork konventörlüdür, opel active select te tam otomatik ama fazla tükettirebilir,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 19 Eylül 2015; 23:57:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tct hakkında kötü şeyler duymadım pek. Eat6 da yine başarılı bir vites. Ayrıca şu anda otomatik vites yardımı kampanyası var peugeot'ta.
    Dsg'ler sarsıntısız ve seri fakat arıza oranı yüksek ve arızaları pahalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyi otomatik ZF şanzımanıdır. En ideali ise(performans/ekonomik/sorunsuzluk) CVT şanzımandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar en sağlam şanzıman çeşididir. Yakıt tüketimi biraz fazladır ancak bakımları yapıldığında vites geçişlerini pek hissettirmez ve sorunsuz şekilde yüz binlerce km kullanılır.

    Cvt ise sürekli değişken vites aralıkları ve sonsuza yakın farklı kombinasyonu ile motor gücünü yola aktarmada en başarılı sanzımandır. Mühendislik açıdan en iyi şanzıman çeşididir.

    Tek kavrama ve çift kavrama robotize şanzımanlar belli bir süre sonra sorun çıkarmaya ve arıza yapmaya başlar. Arıza yaşatmasa bile kavrama değişimleri oldukça pahalıdır. Arıza yaşamamanız için de oldukça şanslı olmanız gerekmektedir.

    Cvt ya da tork konvertörlü şanzımana sahip araçları öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OTOFAN

    Daha iyi derken hangi yönde . Sağlamlık ? sürüş keyfi ? Ekonomisi ? Performansı ?

    Sağlamlık konusunda en sağlamı eski tip tork konvertörlü şanzımanlardır . Fazla yakarlar , performansı törpülerler fakat otomatiklerin içinde en sorunsuzlarıdır düzgün kullanıldığında ve bakımları zamanında yapıldığında arıza verme ihtimalleri çok düşüktür . Sürüş keyfi olarak iyidir .

    Tek kavrama Robotik şanzımalar (multimod,easytronic v.b) ekonomiktir , arızaları ucuzdur bir çoğu vites değişimlerinde aracı sarsar o yüzden sürüş keyfi diğerlerine göre düşüktür .

    Çift kavrama robotik şanzımanlar (dsg,edc v.b ) ekonomiktir , performansı törpülemezler , sürüş keyfi oldukça yüksektir , arızaları oldukça pahalıdır .

    CVT bu şanzımanlar ise bütün bunların harmanlandığı bir şanzımandır kolay kolay arıza çıkarmaz ekonomiktir ve sürüş keyfi çift kavramalı gibi olmasa da oldukça iyidir .

    Arkadaşım,CVT şanzıman için bunların(tork konvertör hariç) harmanlaması dersen kusura bakma senin bilginden şüphe ederim.

    CVT şanzıman yine tork konvertörlü şanzımandır ama aktarım dişlilerle değil kayışla yapılır bu da CVT şanzımana yakıt tasarrufu ve sınırsız konfor sunar.
    Bana göre zf'den sonra en iyi(tasarruf,konfor,sorunsuzluk) şanzıman CVT'dir.




  • Ford ve Volvo'daki Powershift
    Renault'daki EDC
    Peugeot'daki EAT6
  • M-A-S M kullanıcısına yanıt
    cvt nin tork konvertörlü olduğunu biliyorum . Sizin dediğiniz dişlilerle olmayan şey aktarım değil vites kademesinin değiştirilmesidir . CVT şanzımanlar karşılıklı iki kasnağın sürekli oranlarının değişmesiyle vites oranlarını ayarlarlar bunuda biliyorum . Ben şanzımanları mekanik açıdan değil sunduğu konfor , ekonomi , performans ve sağlamlığı konusunda değerlendirdim . Ve bu bağlamda cvt en iyi şanzımanlardan biri ondan hepsinin harmanlamış hali dedim fakat siz yanlış anladınız galiba .

    Halen bilgimden şüphe ediyormusunuz . :)

    Birde tct ye üye misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OTOFAN

    cvt nin tork konvertörlü olduğunu biliyorum . Sizin dediğiniz dişlilerle olmayan şey aktarım değil vites kademesinin değiştirilmesidir . CVT şanzımanlar karşılıklı iki kasnağın sürekli oranlarının değişmesiyle vites oranlarını ayarlarlar bunuda biliyorum . Ben şanzımanları mekanik açıdan değil sunduğu konfor , ekonomi , performans ve sağlamlığı konusunda değerlendirdim . Ve bu bağlamda cvt en iyi şanzımanlardan biri ondan hepsinin harmanlamış hali dedim fakat siz yanlış anladınız galiba .

    Halen bilgimden şüphe ediyormusunuz . :)

    Birde tct ye üye misiniz ?




    Sorun yok güzel bilgiler.
    Üyeyim ama mesaj sayım 5 ya vardır ya yoktur.Aracı yeni aldım çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S

    quote:

    Orijinalden alıntı: OTOFAN

    cvt nin tork konvertörlü olduğunu biliyorum . Sizin dediğiniz dişlilerle olmayan şey aktarım değil vites kademesinin değiştirilmesidir . CVT şanzımanlar karşılıklı iki kasnağın sürekli oranlarının değişmesiyle vites oranlarını ayarlarlar bunuda biliyorum . Ben şanzımanları mekanik açıdan değil sunduğu konfor , ekonomi , performans ve sağlamlığı konusunda değerlendirdim . Ve bu bağlamda cvt en iyi şanzımanlardan biri ondan hepsinin harmanlamış hali dedim fakat siz yanlış anladınız galiba .

    Halen bilgimden şüphe ediyormusunuz . :)

    Birde tct ye üye misiniz ?




    Sorun yok güzel bilgiler.
    Üyeyim ama mesaj sayım 5 ya vardır ya yoktur.Aracı yeni aldım çünkü.

    Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın .

    Anlaştığımıza sevindim . Keyifli forumlar .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OTOFAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S

    quote:

    Orijinalden alıntı: OTOFAN

    cvt nin tork konvertörlü olduğunu biliyorum . Sizin dediğiniz dişlilerle olmayan şey aktarım değil vites kademesinin değiştirilmesidir . CVT şanzımanlar karşılıklı iki kasnağın sürekli oranlarının değişmesiyle vites oranlarını ayarlarlar bunuda biliyorum . Ben şanzımanları mekanik açıdan değil sunduğu konfor , ekonomi , performans ve sağlamlığı konusunda değerlendirdim . Ve bu bağlamda cvt en iyi şanzımanlardan biri ondan hepsinin harmanlamış hali dedim fakat siz yanlış anladınız galiba .

    Halen bilgimden şüphe ediyormusunuz . :)

    Birde tct ye üye misiniz ?




    Sorun yok güzel bilgiler.
    Üyeyim ama mesaj sayım 5 ya vardır ya yoktur.Aracı yeni aldım çünkü.

    Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın .

    Anlaştığımıza sevindim . Keyifli forumlar .

    Teşekkür ederim.
    Sitenizi de biraz inceledim.Müsait bir zamanda daha da inceleyeceğim.Hayırlı olsun,güzel bilgiler mevcut.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.