|
Bildirim
|
Otomatik araç da önemli şeyler:
Ayak her zaman frende dik tutulur. Topuk frenin altında olmalıdır. Gaza basılınca topuk yine fren deyken ayak ucu sağa yatırılır. Gaz ile iş bitince ayak fren de dik konumuna geri getirilir. Bu çok önemli yoksa fren gaz karıştırıp bamlayabilirsin. Çok çok dik yokuşlarda sol ayak frende sağ ayak gazda tutman gerekebilir. Yine çok dik rampa aşağı park ederkende aynı şekilde sol ayakla freni kontrol etmen gerekebilir. Pek sık karşılaşılmasa da yokuş bir yerde önceden pratik etmelisin. Arabanın ilk kalkışı yani birinci vites seviyesi frenle sağlanır. Frenden ayağını çektiğinde araba hareket eder. Yani arabanın ilk hareketi için gaza basılmaz. Direksiyon daima otomatikte 9.15 tutulur. Araç park ettiğinde sırasıyla Frene basılır. N konumuna alınır. El freni çekilir. Ayak frenden kaldırılır Sonra P ye getirilir. İlk kalkışta alışkanlık olması açısından marşa basılmadan önce frene basılı tutulmalıdır. Araç motor sesi özellikle yokuşlarda ve hızlanırken iyi dinlenilmeli. Eğer bağırıyorsa devir doğru değildir. Gaza yüklenmekten vazgeçilmezidir. Biraz gaz kesip tekrar gaza basmalısın. Motor sesi ile gaz pedalını senkronu ayarlamalısın. Belli bir zaman sonra alışırsın. Normal yağ gibi otomatik aracın çok sık olmasada şanzuman yağ takibi önemlidir. Seviyesi ve periyodu takip edilmelmelidir. Sürüş esnasında asla ve asla vites drive konumundan değiştirilmez. Diğer modlara alınsa bile önce araba durdurulmalıdır. Örneğin aşırı yük veya dik yokuş için L konumu var diyelim. D konumundan sürüş esnasında L ye getirilmez. Araba önce durdurulur ondan sonra L ye alınır. |
|
|
|
|
|
|