Şimdi Ara

OTOMATİK ARAÇ TAVSİYESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir süredir otomatik bir araç alma düşüncesindeyim ancak kafam çok karışık size araştırdığım birkaç modelden bahsetmek istiyorum. ve bilgi sahibi olan arkadaşlarımızdan tavsiyelerde bulunmasını rica ediyorum. Araçlarla ve mekanik donanımlarıyla ilgilenen bir insanım.

    Başlangıç olarak ilk aracım 1.4 benzinli 8valf dualogic tek kavrama şanzımanlı punto evo idi (2011). Sıfır km almıştık. 160bin km bizi taşıdı 3,5 yılda ve bu sırada 2 defa şanzıman beyni 1 defa da komple şanzımanın kendisi değişti. kullananlar bilir kanser eden bir vites kutusudur kendisi. trafiğe girmeye gelmez. motor zaten zayıf yokuşta çekmez birde yokuşta durma noktasına gelir ondan sonra 1. vitese düşüp gitmeye çalışır vs. vs.

    Ardından mali durumumun el vermemesi yüzünden 1.6 motorlu 110 hp 1999 corollam oldu (hızlanma performansı puntodan çok daha iyi) hala bu araçla devam etmekteyim ancak aracta abs-esp gibi hayat kurtaran sistemler olmamasından dolayı tedirgin oluyorum ve istanbulda trafik acıldıgında basabileceğim ve sol şeritten bile hiç selektör yemeden gidebilecek motor gücüm olmasına rağmen tedirgin oluyorum ve sağ şeritten gitme ihtiyacı hissediyorum acelem olsa bile..Kısacası 17 yaşına basan aracım yeni nesil akan trafiğe ayak uyduramıyor. artık ekonomik durumumu ayarladım ve 45 bin Tl civarı otomatik tercihen dizel yada benzinli ancak otomatik bir araç bakınıyorum.

    Araçtan beklentilerim şanzımanı sorun cıkarmasın. motoru uçup kaçmasa da sollamaya cıkmama izin versin gerektiği yerde seri davranabilsin. ortalama olarak 0-100 hızlanması 11 saniyeyi geçmeyen araçlar benim ihtiyacımı karşılıyor. ( 99 corollamın 10.2 saniye) hızlanma olarak attan inip eşeğe bindim hissi yaşamak istemiyorum.
    Ayrıca eşim de kullanacağı için hatchback ve b, c sınıfına bakıyoruz.

    Öncelikle şanzımanda motor kadar önemli biliyorsunuz ki...

    DSG

    İlk olarak 1.6 dizel 90 hp dsg polo ve ibizaya baktım. ancak internette dsg nin çok kötü bir ünü var hepimiz biliyoruz dq200 şanzıman 7 ileri kuru tip bir çift kavrama şanzıman ve en fazla 250 torka dayanabiliyor. polo kasa olarak içi ferah ancak ilanlardaki araçların birçoğunun şirket aracı olduğuna dair bir kanı oluştu bende nedendir bilinmez. Bu sebeple ibizaya daha yakınım dsg olayında.Spor dış tasarım ve sade iç tasarımı hoşuma gidiyor. Ben hemen hergün yoğun trafiğe giriyorum istanbulda. bazen küfür yememek için ve ilerleyebilmek için tampon tampona yakın mesafe takip etmek zorunda kalıyoruz. Bu aracın torku 230, üstüne de bolca dur kalk ve trafik eklenince puntodaki gibi debriyaj ısındı uyarısı ve sonunda şanzımanı ele almak istemiyorum.çünkü ister istemez ayağımızı frenden çekip gaza basmadan araca yarım debriyaj yaptırarak takip mesafesini korumamız gereken durumlar sıklılıkla başımıza geliyor.

    EDC

    Edc şanzıman yine çift kavrama kuru tip bir şanzıman ancak renault clio düşündüğümde 1.2 turbo motorlusuna ancak erişebiliyorum. bu şanzıman ve kronik bir problemi olup olmadığı hususunda çok bir malumatım bulunmamakla beraber, eğer önerileriniz arasında olursa araca lpg taktırmam gerekecektir. yılda 40.000 km yol yapıyorum ortalama. bu şekilde bir kullanım tarzına uygun mudur clio? başımıza iş açar mı?

    TAM OTOMATİK

    Tam otomatik şanzıman performansı çok törpülese de konforlu ve uzun ömürlü olduğu aşikar. bu şanzımana sahip ürün gamında ise 3 seçeneğim var. 2013 hyundai i30 ve kia ceed (polo ve ibiza gibi kardeş araçlar), ve ikisi de 6 ileri tork konvertörlü sorunsuz olarak bilinen şanzımanlar. Listedeki son araç ise 4 ileri uzun vites oranlarına sahip tam otomatik Accent blue, i30 ve ceed aslında tipini çok sevmediğim araçlar. genel anlamda çok hantallar ve 10 litre tüketimleri görmek işten bile değil. accent blue da 128 hp ve i 30 a göre daha hafif olmasına rağmen 4 ileri şanzımanın performansı aşırı törpülemesi i30 ve ceed ile aynı tüketimlere ve hantallığa düşmesine neden oluyor. Şahsımca en iyi şanzıman tipi aisin firmasının ürettiği peugeot 308 dizel ve 208 1.2 turboda kullanılan eat6 yeni nesil tam otomatik şanzıman, ancak o araçlara ulaşabilmemiz pek mümkün gözükmüyor.

    CVT

    Sürekli değişken oranlı şanzımanlar henüz rüştünü ispatlamış değiller ancak bir dsg den daha sağlam izlenimi veriyorlar bana. kalkışlardaki frenden ayağınızı çektiğiniz gibi arabanın gitmeye meyilli olması bana tam otomatik konforunu anımsatıyor. Zira vites oranı olmadığı için motorun bağırıp arabanın hızlanmakta isteksiz davranması sürüş zevkini kötü yönde etkileyen bir özellik. bu şanzımana sahip düşündüğüm araç ise 1.4 benzinli 100 beygirlik hyundai i20 2015 kasa temiz bir 2. el olabilir. aracın tipi hoşuma gidiyor ancak performans olarak çok tatmin etmez gibi geliyor. sadece kullanımı kolay olur. ve tabi birde lpg taktırma masrafı olacaktır. benzinde 8 litrenin altına inmediğini söylüyor kullananlar.

    Anlayacağınız hiçbiri aklımı çelmeyi tam başaramadı. En yatkın olduğum araç ibiza ancak dsg cok korkutuyor beni, bile bile lades demek istemiyorum. para kolay kazanılmıyor nihayetinde.

    Dipnot; Verdiğim bilgilerde yanlışlık olabilir, bunların bazıları kendi tecrübelerimle bazıları arkadaşlarımın araçları ve teknik bilgilerinde çoğu internetten sağlanmıştır. yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim...

    Değerli fikirlerinize önem veriyorum arkadaşlar, bunca yazıyı okumaya zahmet ettiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erayguler -- 30 Aralık 2015; 0:14:39 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • erayguler E kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik tork konvertörlü mümkünse 6 ileri olan şanzıman derim, artık yeni nesil tork konvertörler tahmin ettiğiniz kadar performans törpülemiyor. Bırakın 100km de 1lt fazla yaksın, en azından kafanız rahat kullanırsınız. Diğer tüm seçenekler maalesef kim ne derse desin halen patlamaya hazır bomba. Bu sebeple üst segment araçlar artık geliştirilmiş tam otomatik şanzımanlara dönüyor gerek yüksek torka olan mukavvemeti gerekse konforu örn: 2015 maserati quattroporte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno 1.2 edc araçlara lpg takılmıyor. Şuanda öyle bi uygulama yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre bey selamlar ilginize teşekkür ederim, benim bildiğim yeni nesil tam otomatik bu sınıftaki araçlarda birtek peugeot 308 ve 208 de var ancak 208 in 1.2 benzinlisi bile sırf bu şanzımana sahip diye 70.000 tl etikete sahip ve tercih edilmediği belli ki 2. eli hiç yok. zaten ben bir arabaya 70 bin tl verecek olsam 1.2 lt motorlu bir araç düşünmezdim açıkçası :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • rota21 R kullanıcısına yanıt
    verdiğiniz bilgiye teşekkür ederim bilmediğim birşeydi bu ozaman clioyu direkt elemek zorundayım :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 208 tam otomatik değil yarı otomatik 1.2 ye lpg takılır mı bilmiyorum. 2. El çok sayıda bulabilirsiniz. 1.4 dizel yakıt konusunda iyidir. Test sürüşü yapmadan almayın. Vites geçişleri iyi değil sarsıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacağınız araç 1.4 lpg'li cvtli (4 vitesli) yeni kasa İ20 dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Suv otomatik araç Önerisi
    geçen ay açıldı
    Araç tavsiyesi
    5 yıl önce açıldı
    Araç Tavsiyesi
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • rota21 R kullanıcısına yanıt
    evet 208 de bu gün de kullanılan etg şanzımanlar yarı otomatik ve tatmin etmeyen şanzımanlar ancak 1.2 turbo 120 beygirlik versiyonda var eat6 şanzıman sadece bu donanımda sunulan bir vites kutusu... ama maalesef çok çok pahalı :) eat6 bu sene geldi. sürtünme katsayıları çok düşürülmüş bir tork konvertörlü şanzıman öyle ki manuel şanzımana sahip modelinden sadece 1 gr daha fazla emisyona sahip... manuel performansını veren bir tork konvertörlü şanzıman... hemde b sınıfında. ama yeni çıktığı için henüz kronik bir problemi olup olmadığı bilinmiyor umarım başarılı olur da peugeot şu mcp leri ve etg leri rafa kaldırıp tüm araçlarını bu şanzımanla donatır yakında :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım 208 gt den bahsediyorsunuz. Onlar iki kapılı diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız 208 gt line modeli tam otomatik ve 4 kapılıymış. Ama dediğiniz gibi çok pahalı. 308 parası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rota21 -- 30 Aralık 2015; 0:52:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarıyla oldukça falza km yapıyorsunuz. Öyle cvt, çift kavramalar falan gelmez size 160binde 2-3 kere kavrama bitirir dsg size. cvt'de performansı çok törpülüyor ve hızlanmalarda çok konforsuz. Tam bütçeyi yazmamışsınız ama yapacağınız en mantıklı iş bence civic almak olur. Bir tek performans isteğinizi tam karşılamaz ama onun dışında şanzımanı gerçek anlamda klasik bir tork konvertörlü olarak çok çok konforlu. Ne kadar sağlam ve sorunsuz olacağını markasına bakarak tahmin etmek zaten mümkün. üstüne fabrika çıkış lpgli geliyor. 6 yıl garantili. Bütçenizi bilmiyorum ama 2013 falan alsanız hala 4 yıl garantisi olan araç almış olacaksınız çoğu firma aracına anca 2 sene garanti veriyorken.

    Sürüş olarak öyle çok performanssız hissi vermiyor. Ama bir tsi motorlu vw gidişi beklememek lazım tabi.

    Hem performanslı olup, hem tork konvertörlü olacka, hem fazla yakmayacak ve pahalı olmayacak modelli araç istiyorsanız 308 1.2 den başka çareniz yok gibi. Ayrıca 1.2 motorlu diye küçümsemeyin o motor çekiş olarak çok başarılı yaklaşık 1.4tsi motorun verdiği performansı verebilen yüksek torklu bir motor. Biz test ettik bilmeyen adam asla 1.2 motor bu demez.




  • 6 yıldır otomatik araçlar kullanan biri olarak yazayım hocam... ( bu yazdıklarım kullandığım araçlardan edindiğim tecrübe ve süreki 2 araç oldu evde bu sebeple 9 araç değiştirdik..)

    sakın ola sakın çok km yapıyorsan 4 ileri bi şanzuman alma ki yakıt konusunda çok pişman olursun ama sağlamlık olarak çok iyiler.. şu an kıa rıo ve hyundai i20 de kullanılıyor ayrıca eski mazda 3 lerde var ben mazda ve rıo sporty kullandım inan yakıt olarak canından bezdirir lpg de bile..

    bir diğeri dsg şu an polomuz var 3 kez kavrama değişti 2 si garantiden birine 5-6 bin tl harcadık bu yaza kurtulacağız inşallah bidaha asla bulaşmam..

    cvt jazz ve civic kullandım jazz çok hantal az yakar civic iyi ama 45bin tl ye temizini zor bulursun ki saçma bi piyasası var ama benzinde ortalama 10litre lpg ile kullanılabilir bilgin olsun...

    kıa ceed i30 güzel araçlar ceed kullandım 1 yıl ama dizel ekonomisi bekleme ki 45bin tl ye onunda eski kasasını alabilrsin yada benzinli o zaman hiç bulaşma...

    edc güzel şanzuman megan 3 bulanbilirsen bi bak derim..

    ben 2 araç c4 picasso kullanıyorum biraz konfor düşük vites geçişlerde ama konu ekonomi ve sağlamlıksa auto r6 yı tek geçerim.. c4 308 bakabilirsin..

    yeni 308 test ettim çok başarılı ama çok uçuk fiyatlar bence değmez.. umarım aydınlatıcı olmuştur...




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Honda, fabrika çıkışlı lpgli araçlara da mı 4 yıl garanti veriyor? ben bir yerden 2 yıl diye duymuştum ama?
  • mekmaster M kullanıcısına yanıt
    4 değil 6 sene standart garanti veriyor.
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim hocam ceed ortalama ne kadar tüketir acaba 1 eski kasası.. yarı yarıya dur kalk ve akan trafikte günde 60 km yol kesin yapmaktayım. 8 in altında tutabilirsem bu koşullarla ceed'e yönelebilirim. fransız(renault hariç, peugeot ve citroen grubu) araçları zaman geçtikçe katlanarak değer kaybediyor maalesef. bugün 45 e aldığım aracı 3 sene sonra 25-30 arasına ancak satabilirim gibi geliyor. Bu arada kia da çok tutulan bir araç değil ama değer kaybı bir nebze daha az olur gibime geliyor bilemedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erayguler -- 30 Aralık 2015; 10:29:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayguler

    Çok teşekkür ederim hocam ceed ortalama ne kadar tüketir acaba 1 eski kasası.. yarı yarıya dur kalk ve akan trafikte günde 60 km yol kesin yapmaktayım. 8 in altında tutabilirsem bu koşullarla ceed'e yönelebilirim. fransız(renault hariç, peugeot ve citroen grubu) araçları zaman geçtikçe katlanarak değer kaybediyor maalesef. bugün 45 e aldığım aracı 3 sene sonra 25-30 arasına ancak satabilirim gibi geliyor. Bu arada kia da çok tutulan bir araç değil ama değer kaybı bir nebze daha az olur gibime geliyor bilemedim...

    ben yeni ceed kullandım ne yaktığı konusunda sürüş ve yola göre değişir ama 2 araç kıyaslamasından sen hesapla hocam

    şu an 2 side dizel polo ve c4 picasso kullanıyorum ki picasso boş 1.6 ton dev gibi araç ama hdı avantajı var

    ceed le aynı şehir içinde 7-8 litre arası iken polo 6-7 tdı.. c4 picasso ise hdı 5-6 arası uzun yolda giresun izmir polo 4-4.5 picasso 3.5-4 ceed 5-5.5 arası yakıyor..

    gelelim değer meselesine ben 2014 te aldım picassoyu 44 bin tl ye 53 bin hemen veren var ki 55e bile zor veririm.. 1.6 dizel otomatik aracın markası ne olursa olsun değer kaybetmesi imkansız.. sıfır almadıkça tabi.. ki kıa rıo yu 1.4 benzinli 42 ye sıfır aldım 9 ay sonra 36 ye zor sattım ki bide 2 bin tl lpg taktırdım...

    değer asla kaybetmez ama sen içine sineni al derim.. sonuçta araçla çok vakit geçireceksin günde 60-70 km az bi mesafe değil.. ama yakıt bu durumda çok önemli...




  • erayguler E kullanıcısına yanıt
    Ne aldınız?
    Ben de 35-45bin aralığında sorunsuz otomatik bir araç arıyorum. C4 Bravo punto seçeneklerim arasında ama punto için de c4 için de bir çok şanzıman şikayeti okuyorum. Örneğin siz evo ile problem yasamışsınız. Yine c4 önerilmiş ama onun vitesi için de dualogic ile aynıdır deniyor. Bravo için olumlu yorumlar var ama temizi için beklemek lazım. Ayrıca evoda hangi şanzıman sorunu varsa biracıda da vardır diye düşünüyorum.
    Yakıt benim için ikinci sırada geliyor. LPG ye soğuk bakanlardan değilim. Benzinli alırsam zaten lpg taktırırım. Şehir içi 7-8litre mazot veya 12 litre lpg tüketimine razıyım. Yeter ki araç konforlu, problem çıkarmayan bir araç olsun. Konfordan kastım: amortisorleri sert olmayan, yol veya motor sesi almayan araç.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hyundai da cvt yok hocam, eski tip 4 vites otomatik kullaniyor, yakiti resmen iciyor. cvt kullananlar japonlar ve megane. bir donem ise palio da kullanmis bir cesidini.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.