Şimdi Ara

Otomatik Şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba 98 model opel corsa 1.4gls 90hp 16V(LPG) otomatik arabam var ve birkaç şey merak ediyorum.

    1- arabada d 1 2 3 modları var.arabayı d de kullanıyorum sürekli mesela yokuş inerken birkaç kez 2 ye aldım ve motor freni denilen olay gerçekleşti acaba bu şanzımana zarar verir mi ? yani araba hareket halindeyken d den 1,2,3 e veya 1,2,3 den d ye atmak.

    2- birkaç kez otobanda araba ne kadar yapabilir diye baktım ancak 160(bu hızı S modu açık değilken ve son vitesten bir önceki viteste görüyor) da kitlendiğini gördüm, ecotec motorlarda motor kilidi varmış bunu nasıl açtırabilirim ve açtırırsam bi zararı olur mu?(yakıt sarfiyatı vs.)

    3- son olarak araba kırmızı ışıktayken şanzımana yük biniyor diye arabayı boşa yani N konumuna alıyordum bir kaç hafta önce arabayı N konumuna getirmenin zararlı olduğunu okudum acaba bu ne kadar doğru?







  • sevgili arkadaşım,


    otomatik şanzıman konusunda yazsaydın sorun çok önce cevaplanırdı.. bu tür sorular için gereksiz yere konu açmayın.. şimdi gelelim sorularına...


    araçla yokuş aşağı inerken 3'e 2ye veya 1'e almanın hiçbir sakıncası yoktur.. bu modlar yani 3,2,1 zaten bunun için vardır. fakat vitesi 3, 2,1 e alırken hızına dikkat etmelisin eğer hızın 100 ün üzerinde ise 2 ye alma 85 kadar 3 e alabilirsin 70' e kadar da 2 ye alabilirsin.. 40 a kadar da 1 e alabilirsin.. kilitlenme eğer tork konvertörü kilitlenmesi ise bu konuda birşey yapamazsın. daha üst hızlar için kickdown yapman veya s'ye geçmen gerekir.


    kırmızı ışık gibi durumlarda N ye almak doğrudur.özellikle 45 saniye üstü beklemelerde.. bu şekilde vites kutusunun aşırı ısınmasını engellemiş olursun.arabayı N ye getirmenin zararlı olduğu durumlar araç hareket halinde ikendir.yani araç hareket ederken otomatik vitesli bir araç N ye alınmaz.. alınırsa vites ömründen yersin.alanların çoğu zaten tasarruf yaptıklarını sanarak alıyorlar ama bu yanlış..


    1 konumunu dur kalklı trafikte kullanabilirsin mesela arabanın gereksiz vites büyütmemesi için araç 40 km yi geçmedikçe vites 2 ye geçmez 1 konumunda..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Mayıs 2010; 18:59:28 >




  • cevaplarınız için teşekkür ederim, ancak benim N'ye alırken duyduğum şey:

    "şimdi vites D de iken yağlanma oluyormuş bu yüzden araç dursa bile aşınma olmazmış,ancak N konumuna getirdiğimizde yağlar süzüldüğü için aşınma olur" şeklindeydi bu nedenle eskiden N ye alırdım kırmızı ışıkta şimdi almıyorum.bu yukarda bahsettiğim şeyin doğruluğu nedir ne değildir ?
  • N konumunda yağlama sistemi basıncı düşüktür.çünkü vites ile motor irtibatı yoktur yani motora bağlı değildir vites.. bu yüzdendir ki araç hareket halinde iken vites boşa alınmamalıdır.araç dururken yani motor çalışmıyorken N veya başka konumda yağlama yoktur.olur da aracın çekilmesini gerektiren bir durum olursa çekişin olduğu tekerlekler askıya alınmalıdır.çünkü N konumunda çekilecek araçta yağlama olmadığından aşınma olacaktır.

    kırmızı ışıkta araç çalışır durumda rölantide iken yani N ye almak hiç sakıncalı değil aksine faydalıdır.esas sakıncalı olan kırmızda ayağınız frende beklerken vites yük altındadır.ve bu bekleme uzadıkça şanzıman ısınacaktır.bu süre uzadıkça daha çok ısınacaktır..


    umarım açıklayıcı olmuştur..
  • teşekkür ederim yeterince açıklayıcı oldu..
  • Mete Ustam,

    Bu soyledigin ideal olarak boyledir, ama bazi sanzimanlarda biraz farklidir, mesela BMW/Audi/Jaguar/Range Rover'da kullanilan ZF 4HP22/4HP24 sinifi vasitalarda N'e atsan bile yag basinci yuksek kalir.

    Belki sebebi bu vasitalarin calisir durumda cekilmesini saglamaktir, ama bir yan etkisi de on balatalarin cok asindirir, ozellikle N'de gaza basilirsa (mesela freon basarken). O yuzden, sanziman toplanirken uygun bir yerden delik acip, bu problem ortadan kaldirilabilirmis.

    Simdilerde de bizim 95 Range Rover 4.6'nin sanzimani toplamak gerekiyor. Bu sanzimandan anlayan, soyledigim gibi modifiye de yapabilecek ZF ustasi tanidigin var sa, bir yaziver, hotmaile email attim, ama burada da yazsan olur.

    C4ZF6

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    N konumunda yağlama sistemi basıncı düşüktür.çünkü vites ile motor irtibatı yoktur yani motora bağlı değildir vites.. bu yüzdendir ki araç hareket halinde iken vites boşa alınmamalıdır.araç dururken yani motor çalışmıyorken N veya başka konumda yağlama yoktur.olur da aracın çekilmesini gerektiren bir durum olursa çekişin olduğu tekerlekler askıya alınmalıdır.çünkü N konumunda çekilecek araçta yağlama olmadığından aşınma olacaktır.

    kırmızı ışıkta araç çalışır durumda rölantide iken yani N ye almak hiç sakıncalı değil aksine faydalıdır.esas sakıncalı olan kırmızda ayağınız frende beklerken vites yük altındadır.ve bu bekleme uzadıkça şanzıman ısınacaktır.bu süre uzadıkça daha çok ısınacaktır..


    umarım açıklayıcı olmuştur..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarı otomatik şanzıman
    4 ay önce açıldı
    Otomatik şanzıman ömrü
    16 yıl önce açıldı
    Opel Otomatik şanzıman
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.