Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
3
Favori
145.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende 2001 toyota corolla VVT-İ otomatik vites .

    ışıklarda D vitesinde olduğunda devir saati sürekli 1 ile 2 bin devir arasında oynuyor ama araçta br sallantı veses olmuyor sadece devir artıyor iniyor artıyor iniyor.. frene basılı iken oluyor tabi bu . zaten frene basmadığımda cok yumusak bir hızda yavas yavas ilerliyor.


    ama N veya P ye aldığımda araç rahatlıyor sanki . devir saati duruyor.

    otomatik araba almışsın yakıt tasarrufumu yapacaksın ?? anlamıyorum madem öle düz vites alıp normel devirlerinde kullan :d:D
  • D'ye alıyorum ve kullanıyorum. İniş, çıkış, dur kalk, otoyol... Işıklarda, karanlıkta, virajda, piknikte... Otomatik denmesinin bir sebebi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dabbetul_arz

    hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
    bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.


    Hareket halindeyken D den 3,2,L ye alabilirsiniz durmanıza gerek yok ancak motor freni dediğimiz devir yükseltme çok fazla olacaksa arabaya zarar verebilir. Bu arada yokuş dur kalk gibi yol durumları yok iken hep D de kullanabilirsiniz.

    OD on iken özellikle uzun yolda motor devri daha da düşüyor olmalı. Bu da bir nevi 5. veya 6. vites gibi uzun yol yakıt sarfiyatını azaltmaya yönelik bi kullanım sağlar. Yokuş, sollama gibi durumlarda OD off yaparsanız arabanın devri düşer, bir nevi 5ten 4e almış gibi, ve daha iyi bir hızlanma sağlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah.gokmen

    MErhaba
    Peugeot 206 1.4 otomotik vites kullanıcısıyım
    araç bazen hafif yokuşlarda dahi gazı almıyor çok yavaş yavaş hızlanıyor. Sürekli olarak D de kullanıyorum.
    Acaba bu gibi durumalrda araç hareket halindeyken (3) ya da (2) moduna almam vites küçültüp hızlanmamı sağlar mı?
    Ya da aynı şekilde (S) yani sport programına alsam araç vites küçültüp gaza tepkisini arttırır mı?

    Sanki gereksiz yere yüksek viteste gidiyormuşum gibi bir his veriyor bir de yokuşa çıkınca araç otomatik olarak vites küçültmüyor dolayısıyla da boğuluyor gibi bir his var içimde. Muhtemelen bu araçlarda eğime bağlı devir ayarlama gibi bir özellik yoktur sanmıyorum.

    Önerileriniz nedir? Özellikle (D) ile 60-70 km de giderken (3) konumuna getirebilir miyim etkisi nolur onu merak ediyorum açıkçası



    60-70 ile giderken 3e veya Sye alabilirsiniz. Sizin de belirttiğiniz gibi araç yokuşta, yükte vs olduğunu bilmediğinden özellikle siz gaza az basarken D'de hemen en yüksek vitese geçmek isteyecektir.




  • hondalardaki S vitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi verbilirmisiniz? kullanımla ilgili tavsiyeleriniz var mı?
  • Benden de bir tavsiye: Aracınızı durdurup P'ye aldıktan sonra el freninizi de çekin. Aracın aksamı zorlanmasın. Bazıları el frenini çekmeye gerek duymuyor, ama bu zararlı.
  • kardeşim ehliyetini yeni aldı , ona daha rahat sürebilir diye otomatik vitesli 2006 model golf araba almayı düşünüyoruz, seçimimiz bize sorun yaratır mı, hiç otomatik vitesli araba kulllanmadım.Ne düşünoyorsunuz bu modellerdeki otomatik vitese dair ? teşekkürler yazan herkese
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barcalan

    hondalardaki S vitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi verbilirmisiniz? kullanımla ilgili tavsiyeleriniz var mı?


    Honda Otomatikte S "SPOR" sürüş vitesi. Vitesi D den S ye alırsanız Araç vitesi daha geç (daha yüksek devirde) değşitiriyor. Daha spor bir kullanım sağlıyor. D de giderken (yokuş yoksa) çoğunlukla gidilebilecek en yüksek vites seçilirken S de daha küçük vitesler seçiliyor. S ile giderken direksiyon iki tarafındaki kulakçıklardan birine basarsanız vites manuel moda geçiyor ve kulakçıklarla + - değiştiriyorsunuz. Tekrar otomatiğe geçmek için vites kolunu D ye getirmek yeterli. Yeni model civiclerde otomatikten manuele geçmek için vites kolunu S ye almaya gerek yokmuş ama bu yeni modellerle ilgili fazla bilgim yok.

    İyi Forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engincan1976

    kardeşim ehliyetini yeni aldı , ona daha rahat sürebilir diye otomatik vitesli 2006 model golf araba almayı düşünüyoruz, seçimimiz bize sorun yaratır mı, hiç otomatik vitesli araba kulllanmadım.Ne düşünoyorsunuz bu modellerdeki otomatik vitese dair ? teşekkürler yazan herkese


    Bu modeller klasik otomatik şanzımana veya DSG'ye sahip(farklı motorlara göre). Otomatik şanzımanlı olanlarda araç zorlanmadıysa, bakımları düzenli yapıldıysa (şanzıman yağı, filitresi(varsa)) düzenli değiştirildiyse uzun kilometreler sıkıntı çıkarmaz. Yine de alırken bir otomatik şanzımancıya / servise göstermekte yarar var.
  • arkadaşlar uzmantv de otomatik viteste yakıt tasarrufuyla ilgili bir video var, sanırım link vermem de sakınca yoktur, 20 saniyeden uzun duraklamalarda N ye almak gerekir diyor!

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarda-yakit-tasarrufu-yapmanin-puf-noktalari-nelerdir
  • Merhaba herkese. konuyu kaldığı yerden devam ettireyim.
    Yeni bende bravo aldım (2. gün)otomatik vites merak ettiğim aracı stop ettikten sonra mı P konumuna alıyoruz yoksa P konumuna alıp mı stop ediyoruz. Ben P ye alıp stop ediyorum bazen P ye alır almaz kendiliğinden stop ediyor. Birde vites geçişlerinde biraz sarsılıyor ileri geri manevra yaparken acaba N konumunda biraz beklededikten sonra mı D ya da R ye almalıyım mesela 1 sn.
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday

    2001 model honda otomatik vitesli bir araç aldım.aracın sağlıklı kullanılması ve otomatik viteslere özel bir bakım gerektirirmi bu gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum.

    saygılar



    mümkünse anlayan bir yerde 50.000 km de bir şanzıman yağını boşaltıp yeni yağ koyun.(dot3 ve ya dot 4 servisi bilir) aracı daima p de iken çalıştırın,n (boş)alıp arabayı salmayın.kuru ve sorunsuz zeminlerde d (drive) modunda kullanmayı tercih edink.çok dik rampalada kalkaren 1 den başlanabilir vs vs ayrıca otom araçlarda ilk kalıkışda gaza aşırı abanmak zararlı ek olarak çalştırır çalıştırmaz d ye takıp gitmeyin 45 sn 1 dk kadar aracı ısıtın tork konvertoru şanzımandaki yağ basınıcını ayarlar böylece dişliler tam yağlanır. birde araç tam durmadan r de iken d ye ve/veya d de iken de r ye atmayın








  • Arkadaşlar, 97 model Accord sahibiyim 2.0İ LS otomatik,

    1 - Şehir dışı veya çevre yolu gibi hızlı kullanımda D4
    2 - Şehir içi normal kullanımda D3
    3 - P de çalıştırma P ye alıp stop etme
    4 - Yokuşta kalkış D2 veya D3
    5 - Yokuş iniş dik rapma D2 - D3
    6 - Kırmızıda bekleme (kısa süreli) D3
    7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) P (araçtan ineceksem stop)
    8 - Antalyadayım D1 i kullanmıyorum (kar buz yok),
    9 - R ye geçişlerde 1-2 saniye bekmek (acele etmemek)
    10- Sadece yokuş çıkışlarda veya araç sollamalarda kickdown yapıyorum

    ALTIN KURALLARIM BUNLAR (Takdir Üstadların)

    Selamlar.
  • Ben CVT kullaniyorum.Bir kere sahane.Vitea gecisi vs derdi yok.

    Normal kullanimda vites ayarlamasini muhtesem hallediyor.Sport tusu ile birlikte 7 ileri vitese gecip bir anda one dogru firlatiyor.

    Ben kullanirken D, R ve P kullanirim.Zaten geriye N kaldi hic kullanmadim.

    Kirmizi isiklarda sure bagimsiz D konumunda ayagim frende,
    Park etmeden once zemin egimi bagimsiz ayagim frendeyken P'ye alir el frenini ceker ayagimi frenden cekerim,
    R zaten malumunuz.

    Su park konusunda yanlis mi yapiyorum emin degilim bilgisi olan paylasirsa sevinirim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srcnmrcn

    Arkadaşlar, 97 model Accord sahibiyim 2.0İ LS otomatik,

    1 - Şehir dışı veya çevre yolu gibi hızlı kullanımda D4
    2 - Şehir içi normal kullanımda D3
    3 - P de çalıştırma P ye alıp stop etme
    4 - Yokuşta kalkış D2 veya D3 D1 veya D2 olmalı
    5 - Yokuş iniş dik rapma D2 - D3 D1 veya D2 olmalı
    6 - Kırmızıda bekleme (kısa süreli) D3
    7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) P (araçtan ineceksem stop) N olmalı
    8 - Antalyadayım D1 i kullanmıyorum (kar buz yok), D3 olmalı
    9 - R ye geçişlerde 1-2 saniye bekmek (acele etmemek)
    10- Sadece yokuş çıkışlarda veya araç sollamalarda kickdown yapıyorum

    ALTIN KURALLARIM BUNLAR (Takdir Üstadların)

    Selamlar.



    4 - Yokuşta kalkış D1 veya D2 olmalı
    5 - Yokuş iniş dik rapma D1 veya D2 olmalı

    7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) N olmalı
    8 - Antalyadayım (kar buz yok), D3 olmalı (kalkışta)

    benim tecrübelerime göre düzeltilmesi gerekenleri işaretledim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 26 Aralık 2012; 14:50:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS13

    Ben CVT kullaniyorum.Bir kere sahane.Vitea gecisi vs derdi yok.

    Normal kullanimda vites ayarlamasini muhtesem hallediyor.Sport tusu ile birlikte 7 ileri vitese gecip bir anda one dogru firlatiyor.

    Ben kullanirken D, R ve P kullanirim.Zaten geriye N kaldi hic kullanmadim.

    Kirmizi isiklarda sure bagimsiz D konumunda ayagim frende,
    Park etmeden once zemin egimi bagimsiz ayagim frendeyken P'ye alir el frenini ceker ayagimi frenden cekerim,
    R zaten malumunuz.

    Su park konusunda yanlis mi yapiyorum emin degilim bilgisi olan paylasirsa sevinirim :)

    merhaba ben de cvt jazz kullanıcısıyım
    n ye hiç almadım
    kırmızıda beklerken süre ne olursa olsun d de ve ayağım frende
    park etderken önce el frenini çekiyorum yük şanzımana binmesin diye.bi kaç kişiyle konuştum hemfikirler önce el ffrenini çekin diyorlar




  • Merhaba arkadaşlar. Otomatik araç kullanmakta yeni sayılırım.. Vites S konumunda iken Dik rampa çıkmak yaklaşık 10 km kadar motora veya herhangi biryere zarar verirmi? İyi günler
  • Otomatik vites araç düz yolda giderken n ye alınmaz. Gereksiz olur. Ayağınızı gazdan çekince zaten araç belli süre sonra yakıt yollamayı kesiyor. O boş viteste tasarruf eskilerde kaldı.

    Gelelim kırmızı ışıkta durmaya. 4 saniye bile durulacaksa N ye alın. Yok kısa beklersen D falan diyenler var. Hayır. Araç d ye alınmışken beklerseniz olanı söylüyim. Tork konvertöre yağ basılıyor. Motor tarafındaki rotor dönüyor. Yağ karşı kanatçıklara çarpıyor fakat siz frenlediğiniz için araç gitmiyor.

    4 saniye bile olsa tork konvertörünüzün içinde hızlanmış yağın durmakta olan türbine sürekli çarpıp aşındırmasını mı istersiniz ?

    Işıkta dururken N ye alınır. Neden p değil ? Ola ki arkadan biri geldi arabanıza çarptı. P ye alırsanız şanzımanın içindeki , bayırda bile P ye alınca kitleme yapıp arabayı tutan parçaların hepsini dağıtırsınız. P adı üzerinde sadece park ederken kullanılır. N beklerken kullanılır. Beklemenin de saniyesi yoktur. Yanlız n den D ye geçirirken ayağınız fren pedalında olursa daha hoş olur. Aksi halde vuruntu sesi yapabilir.




  • N ye alma yağlama kesilir diyen arkadaşlara söyleyeceğim iki çift lafım var.

    Eğer şanzımanın yağ pompası tork konvertörden önce bağlandıysa zaten N- D farketmez. Araç yağlamayı sürekli sağlar.

    Eğer şanzımanın yağ pompası konvertörden sonra bağlandıysa, N konumu da konvertörün içine yağ pompalamayı durdurmayı çalıştırıyorsa şanzıman giriş şaftınız dönmeyecek demektir. Yağlama çalışmaz. Aynı şekilde eğer bu sistemle çalışıyorsa D ye almanız da bir fayda sağlamaz. Çünkü gitmeyen aracın şaftı duracaktır.(eğer n konumu konvertöre yağ gidişini engelliyorsa)

    Eğer şanzımanın yağ pompası konvertörden sonra bağlandıysa, N konumu da dişlilerin seçimindeki debriyaj plakalarını etkiliyorsa, şanzıman şaftınız dönecek fakat dişliler bağlanmadığı için hareket iletilmeyecek demektir. Bu durumda da yağ pompası çalışacak.

    Yani sonuç olarak, pompa nereye bağlanmış olursa olsun. N konumu ne şekilde etkilerse etkilesin. Duran araçta yağlama olmayacaksa bazılarında hangi konuma alırsanız alın yağlama olmaz, bazılarında sadece N konumunda olur. Yani yağlama muhabbetinin D ile N ile pek alakası yok.

    "Duran araçta" durum budur. Fakat yürüyen araçta kesinlikle D konumundan çıkılmaz. Zaten N ye alıp, hele bir de üzerine ara gazı verilip D ye çekersen aracın şanzımanından tak diye bir ses gelecektir. O yüzden yürüyen araçta D den çıkılmaz. Duran araçta da N ye alınır.

    EDİT: Bir de resim eklemek istedim. Tercüme edeyim son iki cümleyi. Motor ne zaman dönerse pompa da döner. Bu yüzden arızalı yağ pompaları şanzımanın park ve boş viteslerinde bile ses yapar. Sonuç: Yağlamanın vitesle falan alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 29 Ekim 2013; 11:22:10 >




  • Meteg ustanın olup olabilecek en detaylı otomatik vites kullanım konusu var zaten. O kafi:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/f_//tm.htm#23246333

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.