Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
3
Favori
145.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık...

    +1
  • otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.

    Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.

    Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.

    teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı
  • Dil-hun kullanıcısına yanıt
    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

    anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

    anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .

    Araç ne Honda mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

    anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .

    Araç ne Honda mı?

    peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

    anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .

    Araç ne Honda mı?

    peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik

    Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

    anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .

    Araç ne Honda mı?

    peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik

    Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar

    evet hocam otomatiğe binince sol ayak sürekli hazır bekliyor.refleks olmuş artık.kırmızıda duruyorum elim vitese gidiyor sürekli :).bilgiler için teşekkür ederim.ben seyir halindeyken vites değiştirilmez biliyordum.beni rahatlattınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.

    Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.

    teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı

    aracı frene basarak el frenini indir sonra gene hafif frene basarak P den D ye al

    istop ettirirken ise dur ve P ye al daha sonra el frenini çek kontağı kapat kapıları kitle ve eve git

    bu D toyota için sizde farkılı olabilir




  • tam otomatik ve yarı otomatik dsg cvt vs gibi şanzımanlar için kati kurallar

    siz siz olun aracınız otomatik D konumunda kullanmaya gayret edin hepsini o halleder karışmayın....
    20 sn bulan ve geçen beklemelerde aracınızı kesinlikle N nötr konumuna alın
    aracınız hareket halinde iken kesinlikle boş vites yani N konumuna almayın... şanzımanınızdan olursunuz
    aracınızı vurdurmayı kesinlikle ve kesinlikle denemeyin
    aracınızın çekilmesi gerektiğinde N konumunda olmasına dikkat edin ve en fazla 4o km hıza ulaşın... aşmayın araç çalışmazken şanzımanınızda yağlama olmadığını aklınızdan çıkarmayın
    yokuş çıkarken ve inerken şanzıman kendini uygun vitese alır kurcalamayın
    otomatik şanzımanlarda motor beyni ile eş zamanlı çalışan elektronik beyin vardır ve siz ne kadar çabuk hızlansın diye gaza yüklenirseniz o kadar geç ve yüksek devirlerde vites atar aracınız deli gibi yakar.... otomatikler çok dengeli şanzımanlardır hafif gaz vererek oldukça sakin kullanmaya özen gösterin o zaman aracınız 2.200 d/dk da vites attığını göreceksiniz
    L ağır yük ve kar buz durumunda kalkış için kullanılır sonra hemen D konumuna alınır...
    2-3 konumları çok virajlı ve dik yokuş çıkarken araç bağırır ve üst viteste toplayamaz yine vites düşer ve bu tekrarlar ... bu gibi durumlara karşı 2-veya 3 konumuna alınır ve en son o vitese kadar geçer bi üste atmaz vitesi... yokuş çıkınca yine D konumuna alınmalıdır
    aracınızın şanzıman yağını 25- 40 bin km arasında bir kesinlikle değiştirin
    aracınız hareket halinde iken R ve D konumları arasında vites geçişi yapmamaya özen gösterin... aracın tamamen durmasını bekleyin.....
    yokuşlarda arac ışık beklerken aracınızı viteste zorlatmayın geri kaçmasa da araç kavrama işine devam ettiği için şanzıman aşırı derecede ısınır....bu da sizin cebinizi ısıtır... duraklamalarda 15 sn üstünde de aracınızı N konumuna alın
    aracınızı park ettiğinizde el frenini iyice çektikten sonra P pozisyonuna getirin... düz vites araçlardaki gibi aracın yükünü şanzımana bindirmemeye özen gösterin....
    otomatikten başka araca binmeyin....




  • barcalan B kullanıcısına yanıt
    sport modu hocam.. tüm vitesleri 4500-6000 devir arasında atar seri bi kullanım sunar
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.