Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık...
+1
otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.
Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.
Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.
teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı
Dil-hun
kullanıcısına yanıt
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
quote:
Orijinalden alıntı: degobar
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: degobar
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
Araç ne Honda mı?
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: degobar
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
Araç ne Honda mı?
peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: degobar
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
Araç ne Honda mı?
peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik
Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: degobar
50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma
anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .
Araç ne Honda mı?
peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik
Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar
evet hocam otomatiğe binince sol ayak sürekli hazır bekliyor.refleks olmuş artık.kırmızıda duruyorum elim vitese gidiyor sürekli :).bilgiler için teşekkür ederim.ben seyir halindeyken vites değiştirilmez biliyordum.beni rahatlattınız.
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
quote:
Orijinalden alıntı: hak78
quote:
Orijinalden alıntı: Dil-hun
otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.
Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.
teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı
aracı frene basarak el frenini indir sonra gene hafif frene basarak P den D ye al
istop ettirirken ise dur ve P ye al daha sonra el frenini çek kontağı kapat kapıları kitle ve eve git
bu D toyota için sizde farkılı olabilir
tam otomatik ve yarı otomatik dsg cvt vs gibi şanzımanlar için kati kurallar
siz siz olun aracınız otomatik D konumunda kullanmaya gayret edin hepsini o halleder karışmayın.... 20 sn bulan ve geçen beklemelerde aracınızı kesinlikle N nötr konumuna alın aracınız hareket halinde iken kesinlikle boş vites yani N konumuna almayın... şanzımanınızdan olursunuz aracınızı vurdurmayı kesinlikle ve kesinlikle denemeyin aracınızın çekilmesi gerektiğinde N konumunda olmasına dikkat edin ve en fazla 4o km hıza ulaşın... aşmayın araç çalışmazken şanzımanınızda yağlama olmadığını aklınızdan çıkarmayın yokuş çıkarken ve inerken şanzıman kendini uygun vitese alır kurcalamayın otomatik şanzımanlarda motor beyni ile eş zamanlı çalışan elektronik beyin vardır ve siz ne kadar çabuk hızlansın diye gaza yüklenirseniz o kadar geç ve yüksek devirlerde vites atar aracınız deli gibi yakar.... otomatikler çok dengeli şanzımanlardır hafif gaz vererek oldukça sakin kullanmaya özen gösterin o zaman aracınız 2.200 d/dk da vites attığını göreceksiniz L ağır yük ve kar buz durumunda kalkış için kullanılır sonra hemen D konumuna alınır... 2-3 konumları çok virajlı ve dik yokuş çıkarken araç bağırır ve üst viteste toplayamaz yine vites düşer ve bu tekrarlar ... bu gibi durumlara karşı 2-veya 3 konumuna alınır ve en son o vitese kadar geçer bi üste atmaz vitesi... yokuş çıkınca yine D konumuna alınmalıdır aracınızın şanzıman yağını 25- 40 bin km arasında bir kesinlikle değiştirin aracınız hareket halinde iken R ve D konumları arasında vites geçişi yapmamaya özen gösterin... aracın tamamen durmasını bekleyin..... yokuşlarda arac ışık beklerken aracınızı viteste zorlatmayın geri kaçmasa da araç kavrama işine devam ettiği için şanzıman aşırı derecede ısınır....bu da sizin cebinizi ısıtır... duraklamalarda 15 sn üstünde de aracınızı N konumuna alın aracınızı park ettiğinizde el frenini iyice çektikten sonra P pozisyonuna getirin... düz vites araçlardaki gibi aracın yükünü şanzımana bindirmemeye özen gösterin.... otomatikten başka araca binmeyin....
barcalanB
kullanıcısına yanıt
sport modu hocam.. tüm vitesleri 4500-6000 devir arasında atar seri bi kullanım sunar
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme