Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
3
Favori
145.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Otomotik vites kullanımı hakkındaki yalın bilgilerimizi test edelimm.Örneğin ben: Şehir içi 3. Devrede, uzun yolda ise D devresinde. Genlede rampalarda da 3.devrede meyile göre 3 ve 2'de B1'i hiç kullanmadım. Rampa aşağı inerken meyile göre 3-2 ve B1'de. Lambalara yaklaşırken yada duracağım yer düz bir yol üzerinde ise boşa alıyorum yani N devresinde. Peki ya siz?



  • Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.
    Mesela yaptığınız sürat 100 km'yi bulmuyor. D devresinde vites daima yükseliyor, 3. devrede sadece 3 vites yükseliyor yani 80/120 km hıza ulaşma ve o km'ler arasında gitmenize imkan veriyor. bu durumda 3.deredemi seyir etmek yoksa D devresinde mi seyir etmek gerekir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.
    Merhaba Hak78
    Bende HI MATIC Tucson var. Çok fazla seçenek kalmıyor kullanım sırasında. D, N, R ve P modları mevcut. Manuel seçenekte ıse +, -ile vites büyütüp küçültülüyor. Özel bir kullanım önerisi varmıdır ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Merhaba
    Otomotik vites kullanımı hakkındaki yalın bilgilerimizi test edelimm.Örneğin ben: Şehir içi 3. Devrede, uzun yolda ise D devresinde. Genlede rampalarda da 3.devrede meyile göre 3 ve 2'de B1'i hiç kullanmadım. Rampa aşağı inerken meyile göre 3-2 ve B1'de. Lambalara yaklaşırken yada duracağım yer düz bir yol üzerinde ise boşa alıyorum yani N devresinde. Peki ya siz?

    düze almam ben Normal kullanımda D modunda kullanırım.Ama agresif kullanmak istersem 1-2-3-D şeklinde kullanırım.Dik rampa inerken 2ye alınabilir.

    Dik bir bayırda kalkış yaparken 2de kalkarım çünki şanzıman kilidi war araba geri kaçmıo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Merhaba
    Otomotik vites kullanımı hakkındaki yalın bilgilerimizi test edelimm.Örneğin ben: Şehir içi 3. Devrede, uzun yolda ise D devresinde. Genlede rampalarda da 3.devrede meyile göre 3 ve 2'de B1'i hiç kullanmadım. Rampa aşağı inerken meyile göre 3-2 ve B1'de. Lambalara yaklaşırken yada duracağım yer düz bir yol üzerinde ise boşa alıyorum yani N devresinde. Peki ya siz?

    düze almam ben Normal kullanımda D modunda kullanırım.Ama agresif kullanmak istersem 1-2-3-D şeklinde kullanırım.Dik rampa inerken 2ye alınabilir.

    Dik bir bayırda kalkış yaparken 2de kalkarım çünki şanzıman kilidi war araba geri kaçmıo
    isikta beklerken ben n ye alirim galericinin biri isikta p ye al (daha az yakarmis )dedi görüsleriniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ytuna

    isikta beklerken ben n ye alirim galericinin biri isikta p ye al (daha az yakarmis )dedi görüsleriniz?

    Alıntıları Göster
    klasik yani vites kolunun 12 d3 d 4 r np tipi dizildiği klasik otomatik vites.

    bu viteslerde d3 veya d 4 te kullnmanızı önermekteyim. zira artık bir çok otomatikte eğim algılama sistemi mevcut yani sizin d3 vaya 2 ye düşürmenize gerek yok.

    zaten aslında d4 te kullnırken siz 4 viteside aktif etmiş oluyorsunuz yani 4. viteste gitmiyorsunuz raaç uygun bulduğu viteste gidiyor. yani d4 teyken d 3 e alınca vites kolunu aracınız manuel viteslilerde olduğu gibi 4 ten 3 e düşmüyor. gene devriniz müsaitse bu sefer maximum vites olan 3. viteste devam ediyor ve dolaysıyla çekiş artıyor.

    uzun beklemeler hariç ( 10 dakkadan fazla) vites pozisyonunuzla oynamanıza gerek yok. şanjımana bir zararıda yok.

    karlı ve kaygan yolarda ve dik yokuşlarda bi arkadaşın dediği gibi 2 ile kalkarsanız daha rahat edersiniz.

    triptronik yada yarı otomatik viteslerde(amt, asm ,easytronic) araç tamamen farklı bir şekilde gitmekte. bu sefer hangi viteste olduğunuz hayati önem taşımakta. zira manuel modda sürüyorsanız araç kendisi vites değiştirmiyor. siz vites kolunu ileri itene dek o viteste kalıyor.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    klasik yani vites kolunun 12 d3 d 4 r np tipi dizildiği klasik otomatik vites.

    bu viteslerde d3 veya d 4 te kullnmanızı önermekteyim. zira artık bir çok otomatikte eğim algılama sistemi mevcut yani sizin d3 vaya 2 ye düşürmenize gerek yok.

    zaten aslında d4 te kullnırken siz 4 viteside aktif etmiş oluyorsunuz yani 4. viteste gitmiyorsunuz raaç uygun bulduğu viteste gidiyor. yani d4 teyken d 3 e alınca vites kolunu aracınız manuel viteslilerde olduğu gibi 4 ten 3 e düşmüyor. gene devriniz müsaitse bu sefer maximum vites olan 3. viteste devam ediyor ve dolaysıyla çekiş artıyor.

    uzun beklemeler hariç ( 10 dakkadan fazla) vites pozisyonunuzla oynamanıza gerek yok. şanjımana bir zararıda yok.

    karlı ve kaygan yolarda ve dik yokuşlarda bi arkadaşın dediği gibi 2 ile kalkarsanız daha rahat edersiniz.

    triptronik yada yarı otomatik viteslerde(amt, asm ,easytronic) araç tamamen farklı bir şekilde gitmekte. bu sefer hangi viteste olduğunuz hayati önem taşımakta. zira manuel modda sürüyorsanız araç kendisi vites değiştirmiyor. siz vites kolunu ileri itene dek o viteste kalıyor.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff




    klasik yani vites kolunun 12 d3 d 4 r np tipi dizildiği klasik otomatik vites.

    bu viteslerde d3 veya d 4 te kullnmanızı önermekteyim. zira artık bir çok otomatikte eğim algılama sistemi mevcut yani sizin d3 vaya 2 ye düşürmenize gerek yok.

    zaten aslında d4 te kullnırken siz 4 viteside aktif etmiş oluyorsunuz yani 4. viteste gitmiyorsunuz raaç uygun bulduğu viteste gidiyor. yani d4 teyken d 3 e alınca vites kolunu aracınız manuel viteslilerde olduğu gibi 4 ten 3 e düşmüyor. gene devriniz müsaitse bu sefer maximum vites olan 3. viteste devam ediyor ve dolaysıyla çekiş artıyor.

    uzun beklemeler hariç ( 10 dakkadan fazla) vites pozisyonunuzla oynamanıza gerek yok. şanjımana bir zararıda yok.

    karlı ve kaygan yolarda ve dik yokuşlarda bi arkadaşın dediği gibi 2 ile kalkarsanız daha rahat edersiniz.

    triptronik yada yarı otomatik viteslerde(amt, asm ,easytronic) araç tamamen farklı bir şekilde gitmekte. bu sefer hangi viteste olduğunuz hayati önem taşımakta. zira manuel modda sürüyorsanız araç kendisi vites değiştirmiyor. siz vites kolunu ileri itene dek o viteste kalıyor.

    hayırlı günler.



    eğim algılama mevcut ama arabanın vites düşürmesi için gaza yüklenmen gerekir.Kendin küçültürsen gerek kalmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff




    klasik yani vites kolunun 12 d3 d 4 r np tipi dizildiği klasik otomatik vites.

    bu viteslerde d3 veya d 4 te kullnmanızı önermekteyim. zira artık bir çok otomatikte eğim algılama sistemi mevcut yani sizin d3 vaya 2 ye düşürmenize gerek yok.

    zaten aslında d4 te kullnırken siz 4 viteside aktif etmiş oluyorsunuz yani 4. viteste gitmiyorsunuz raaç uygun bulduğu viteste gidiyor. yani d4 teyken d 3 e alınca vites kolunu aracınız manuel viteslilerde olduğu gibi 4 ten 3 e düşmüyor. gene devriniz müsaitse bu sefer maximum vites olan 3. viteste devam ediyor ve dolaysıyla çekiş artıyor.

    uzun beklemeler hariç ( 10 dakkadan fazla) vites pozisyonunuzla oynamanıza gerek yok. şanjımana bir zararıda yok.

    karlı ve kaygan yolarda ve dik yokuşlarda bi arkadaşın dediği gibi 2 ile kalkarsanız daha rahat edersiniz.

    triptronik yada yarı otomatik viteslerde(amt, asm ,easytronic) araç tamamen farklı bir şekilde gitmekte. bu sefer hangi viteste olduğunuz hayati önem taşımakta. zira manuel modda sürüyorsanız araç kendisi vites değiştirmiyor. siz vites kolunu ileri itene dek o viteste kalıyor.

    hayırlı günler.



    eğim algılama mevcut ama arabanın vites düşürmesi için gaza yüklenmen gerekir.Kendin küçültürsen gerek kalmaz

    Alıntıları Göster
    Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık...

    Alıntıları Göster
    merhaba resmonse
    Servis ışıkta ve benzeri beklemelerde N pozisyonuna almamızı önerdi. Gerçekten D pozisyonunda beklerken rölanti daha yüksekte, N ye alınca araç rahatlıyor, sanırım yakıt sarfiyatı da azalıyordur. Ancak söylediğiniz gibi N pozisyonunda şanzuman yağlanması olmuyorsa hasar görebilir. Kısa duraklamalarda D pozisyonunda kalmamızımı önerirsiniz. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    merhaba resmonse
    Servis ışıkta ve benzeri beklemelerde N pozisyonuna almamızı önerdi. Gerçekten D pozisyonunda beklerken rölanti daha yüksekte, N ye alınca araç rahatlıyor, sanırım yakıt sarfiyatı da azalıyordur. Ancak söylediğiniz gibi N pozisyonunda şanzuman yağlanması olmuyorsa hasar görebilir. Kısa duraklamalarda D pozisyonunda kalmamızımı önerirsiniz. Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    merhaba resmonse
    Servis ışıkta ve benzeri beklemelerde N pozisyonuna almamızı önerdi. Gerçekten D pozisyonunda beklerken rölanti daha yüksekte, N ye alınca araç rahatlıyor, sanırım yakıt sarfiyatı da azalıyordur. Ancak söylediğiniz gibi N pozisyonunda şanzuman yağlanması olmuyorsa hasar görebilir. Kısa duraklamalarda D pozisyonunda kalmamızımı önerirsiniz. Saygılarımla.


    aracınız ne tip bir şanjımana sahip*

    asm,easytronik ,amt,sensotronic,mmt, tip şanjıman ise dediğiniz doğrudur. ama normal otomatik vitesli bir araçta N ye almak daha doğrusu vites koluyla oynamak doğru bir hareket değil benim bildiğim.

    7 yıl normal otomatik kullandım.1 yıldır da AMT (yarı otomatik de denebilir) kullanmaktayım. 7 yıl sürüş şeklim şu şekildeydi. evde (honda civic 1.6 ies 120 beygir otomatik) d4 e takıyordum işyerimde p ye alıyordum. yolda başka herhangi bir müdahalede bulumuyordum. 7 yıl şanjımanla ilgili en ufak bir sorunum olmadı.

    şu an da da 6 ileri otomatikleştirlmiş düz şanjıman kullanmaktayım. bu şanjımanda baskı balata var. tork konvertörü yok.
    bunda uzun beklemelerde (10 dakka vb) aracı n ye alıyorum bu şekilde baskı balatayı motordan kurtarıyorum balatamın ömrü için.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    merhaba resmonse
    Servis ışıkta ve benzeri beklemelerde N pozisyonuna almamızı önerdi. Gerçekten D pozisyonunda beklerken rölanti daha yüksekte, N ye alınca araç rahatlıyor, sanırım yakıt sarfiyatı da azalıyordur. Ancak söylediğiniz gibi N pozisyonunda şanzuman yağlanması olmuyorsa hasar görebilir. Kısa duraklamalarda D pozisyonunda kalmamızımı önerirsiniz. Saygılarımla.


    aracınız ne tip bir şanjımana sahip*

    asm,easytronik ,amt,sensotronic,mmt, tip şanjıman ise dediğiniz doğrudur. ama normal otomatik vitesli bir araçta N ye almak daha doğrusu vites koluyla oynamak doğru bir hareket değil benim bildiğim.

    7 yıl normal otomatik kullandım.1 yıldır da AMT (yarı otomatik de denebilir) kullanmaktayım. 7 yıl sürüş şeklim şu şekildeydi. evde (honda civic 1.6 ies 120 beygir otomatik) d4 e takıyordum işyerimde p ye alıyordum. yolda başka herhangi bir müdahalede bulumuyordum. 7 yıl şanjımanla ilgili en ufak bir sorunum olmadı.

    şu an da da 6 ileri otomatikleştirlmiş düz şanjıman kullanmaktayım. bu şanjımanda baskı balata var. tork konvertörü yok.
    bunda uzun beklemelerde (10 dakka vb) aracı n ye alıyorum bu şekilde baskı balatayı motordan kurtarıyorum balatamın ömrü için.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    bahsettiğiniz 6 ileri şanzıman passat'ta mı var? bende de passat var ve klavuzunda aynen benim dediğim gibi yazıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    merhaba resmonse
    Servis ışıkta ve benzeri beklemelerde N pozisyonuna almamızı önerdi. Gerçekten D pozisyonunda beklerken rölanti daha yüksekte, N ye alınca araç rahatlıyor, sanırım yakıt sarfiyatı da azalıyordur. Ancak söylediğiniz gibi N pozisyonunda şanzuman yağlanması olmuyorsa hasar görebilir. Kısa duraklamalarda D pozisyonunda kalmamızımı önerirsiniz. Saygılarımla.


    aracınız ne tip bir şanjımana sahip*

    asm,easytronik ,amt,sensotronic,mmt, tip şanjıman ise dediğiniz doğrudur. ama normal otomatik vitesli bir araçta N ye almak daha doğrusu vites koluyla oynamak doğru bir hareket değil benim bildiğim.

    7 yıl normal otomatik kullandım.1 yıldır da AMT (yarı otomatik de denebilir) kullanmaktayım. 7 yıl sürüş şeklim şu şekildeydi. evde (honda civic 1.6 ies 120 beygir otomatik) d4 e takıyordum işyerimde p ye alıyordum. yolda başka herhangi bir müdahalede bulumuyordum. 7 yıl şanjımanla ilgili en ufak bir sorunum olmadı.

    şu an da da 6 ileri otomatikleştirlmiş düz şanjıman kullanmaktayım. bu şanjımanda baskı balata var. tork konvertörü yok.
    bunda uzun beklemelerde (10 dakka vb) aracı n ye alıyorum bu şekilde baskı balatayı motordan kurtarıyorum balatamın ömrü için.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Merhaba tasshelhoff
    Araçlarımdan birisi Tucson HI-MATIC şanzuman, digeri Yaris MMT şanzuman. Ben her ikisini de aynı şekilde kullanıyorum. Bir öneride bulunacakmısınız?
    Hayırlı günler diliyorum bende.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    bahsettiğiniz 6 ileri şanzıman passat'ta mı var? bende de passat var ve klavuzunda aynen benim dediğim gibi yazıyor.

    Alıntıları Göster
    6 ileri bir geri otomatikleştirilmiş düz şanjıman mitsubishi colt ta var.

    passatlarda bildiğim tork konvertörli tiptronik şanjıman var. kaç ileri bilemeyeceğim. elbette kullanma kılavuzunda yazan doğrudur. yani tam otomatik şanjımanlarda sizinde dediğiniz gibi N ye almak doğru değildir.

    benim bahsettiğim yarı otomatik tabir edilen. tiptroniğe işlev bakımından benzeyen ama teknolojik olarak uzaktan yakından alakası olmayan şanjımanlar. bu şanjımanlarda manuel arabalar gibi baskı balata var. ve belli km den sonra değişiyor. debrüyaj da var. ama bizim yerimize bir robot kontrol ediyor. pedal olarak yok yani. bu şanjımanlarda beklerken aynı ayak debriyajda beklemek gibi oluyor vitesde beklerseniz. debriyaj volana baskı yapıyor. bu sebepten uzun beklemelerde n ye alınabiliyor. öyle de öneriliyor kullanma kılavuzlarında.

    bu şanjımanlar bildiğim kadarı ile;

    mitsubishi colt da AMT (6 ileri 1 geri )

    honda civic hb 1.8 de AMT ( 6 ileri 1 geri)

    opel de easytronik

    citroende sensotronic

    ford da ASM

    toyota da MMT olarak adlandırılan şanjımanlar.


    wv de bildiğim kadarı ile bu tip şanjıman henüz yok.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Eylül 2006; 14:13:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    Merhaba tasshelhoff
    Araçlarımdan birisi Tucson HI-MATIC şanzuman, digeri Yaris MMT şanzuman. Ben her ikisini de aynı şekilde kullanıyorum. Bir öneride bulunacakmısınız?
    Hayırlı günler diliyorum bende.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhaba tasshelhoff
    Araçlarımdan birisi Tucson HI-MATIC şanzuman, digeri Yaris MMT şanzuman. Ben her ikisini de aynı şekilde kullanıyorum. Bir öneride bulunacakmısınız?
    Hayırlı günler diliyorum bende.




    temelde her ikisininde kullnma farkı yok zaten. uzun süre beklerken mmt yi boşa almanız yararınıza olabilir. bildiğim kadarı ile mmt de de baskı balata var. zaten her halükarda uzun bekledikmi motoru kapatmıyormuyuz.. bu bakımdan çok kafa yormaya da gerek yok. ışıkta beklemek gibi kısa beklemelrin bir zaraı olmaz zaten.

    hi-matic hakkında hiç bir bilgim yok.

    gene en iyisi kullanma kılavuzlarını hatim etmek. benim aracımda uzun beklemelerde n ye alınız demekte. kalkışta da el freni ile kalkınız demekte yokuş yukarı.


    her iki aracında kullanma kılavuzunu bir gözden geçirin. kimse fabrikalar kadar iyi bilemez değil mi

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhaba tasshelhoff
    Araçlarımdan birisi Tucson HI-MATIC şanzuman, digeri Yaris MMT şanzuman. Ben her ikisini de aynı şekilde kullanıyorum. Bir öneride bulunacakmısınız?
    Hayırlı günler diliyorum bende.




    temelde her ikisininde kullnma farkı yok zaten. uzun süre beklerken mmt yi boşa almanız yararınıza olabilir. bildiğim kadarı ile mmt de de baskı balata var. zaten her halükarda uzun bekledikmi motoru kapatmıyormuyuz.. bu bakımdan çok kafa yormaya da gerek yok. ışıkta beklemek gibi kısa beklemelrin bir zaraı olmaz zaten.

    hi-matic hakkında hiç bir bilgim yok.

    gene en iyisi kullanma kılavuzlarını hatim etmek. benim aracımda uzun beklemelerde n ye alınız demekte. kalkışta da el freni ile kalkınız demekte yokuş yukarı.


    her iki aracında kullanma kılavuzunu bir gözden geçirin. kimse fabrikalar kadar iyi bilemez değil mi

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Birde ekonomi ve sport seiçimi var.

    İlk önce düğmenin nerde olduğunu belirleyelim.

    a. "E" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Ekonomidedir.
    b. "S" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Sportdadır.

    Yada bunların tam tersi doğru olan hangisi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VGroove

    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: csonmez


    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla


    Peki uzun duraklamalarda mı N'ye atalım? Daha doğrusu, ışıklarda falan beklerken N'ye atmayacaksak N diye bir vites konumu niye var?

    Ben çok kısa süre bekleyeceksem boşa almayıp D'de bekliyorum ama bekleme biraz uzun sürecekse N'ye atıyorum çünkü vites D'de iken frene de basmak gerekiyor yoksa (yol yukarı eğimli olmadığı sürece) araç rölanti gazıyla yürümeye devam ediyor.

    Kafam karıştı benim. Ne yapacağız gerçekten?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: csonmez


    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla


    Peki uzun duraklamalarda mı N'ye atalım? Daha doğrusu, ışıklarda falan beklerken N'ye atmayacaksak N diye bir vites konumu niye var?

    Ben çok kısa süre bekleyeceksem boşa almayıp D'de bekliyorum ama bekleme biraz uzun sürecekse N'ye atıyorum çünkü vites D'de iken frene de basmak gerekiyor yoksa (yol yukarı eğimli olmadığı sürece) araç rölanti gazıyla yürümeye devam ediyor.

    Kafam karıştı benim. Ne yapacağız gerçekten?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: csonmez


    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla


    Peki uzun duraklamalarda mı N'ye atalım? Daha doğrusu, ışıklarda falan beklerken N'ye atmayacaksak N diye bir vites konumu niye var?

    Ben çok kısa süre bekleyeceksem boşa almayıp D'de bekliyorum ama bekleme biraz uzun sürecekse N'ye atıyorum çünkü vites D'de iken frene de basmak gerekiyor yoksa (yol yukarı eğimli olmadığı sürece) araç rölanti gazıyla yürümeye devam ediyor.

    Kafam karıştı benim. Ne yapacağız gerçekten?

    N konumu neden var?
    Aracı itmek yada çekmek gerekirse N konumuna alırsınız. N konumu aynı zamanda R ve D arasında ara vites görevi görür. Yani R den D' ye (ya da tam tersi) birden bire vitesi geçirmemek, motoru rahatlatmak için kullanılır. Onun dışında uzun duraklamalarda P diye bir konum var, o konumda kullanın.
    Arkadaşlar, otomatik araçlardan bahsediyoruz burada. Düz vitesli arabalardaki N (BOŞ) konumu mantığıyla düşünmeyin lütfen. (İşlevleri aynı olsaydı, otomatiklerde vites kolunun, düz vitesteki gibi Boşta sallanması gerekirdi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: csonmez


    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla


    Peki uzun duraklamalarda mı N'ye atalım? Daha doğrusu, ışıklarda falan beklerken N'ye atmayacaksak N diye bir vites konumu niye var?

    Ben çok kısa süre bekleyeceksem boşa almayıp D'de bekliyorum ama bekleme biraz uzun sürecekse N'ye atıyorum çünkü vites D'de iken frene de basmak gerekiyor yoksa (yol yukarı eğimli olmadığı sürece) araç rölanti gazıyla yürümeye devam ediyor.

    Kafam karıştı benim. Ne yapacağız gerçekten?

    N konumu neden var?
    Aracı itmek yada çekmek gerekirse N konumuna alırsınız. N konumu aynı zamanda R ve D arasında ara vites görevi görür. Yani R den D' ye (ya da tam tersi) birden bire vitesi geçirmemek, motoru rahatlatmak için kullanılır. Onun dışında uzun duraklamalarda P diye bir konum var, o konumda kullanın.
    Arkadaşlar, otomatik araçlardan bahsediyoruz burada. Düz vitesli arabalardaki N (BOŞ) konumu mantığıyla düşünmeyin lütfen. (İşlevleri aynı olsaydı, otomatiklerde vites kolunun, düz vitesteki gibi Boşta sallanması gerekirdi)

    Alıntıları Göster
    N aynı zamanda arızalı aracı çekerken kullanılyor. Bende ışıklarda N ye alıyorum. Ama bi tamirci bu konuda uyardı beni asla N ye alma diye. Ama D de özellikle klima açıkken araba hareket etmek için baya çaba sarfediyo ve balataların gıcırtısını duyuyorum. Seat Toledo 1.6 otomatik arabam.


    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse


    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: csonmez


    quote:

    Orjinalden alıntı: hak78

    Merhaba
    Otomatik viteste araç ilerlerken hiçbir zaman N ye almamalısınız. Ancak dururken N ye almalısınız. Bunun dışında çekişi arttırmak için yokuş tırmanırken vites küçültmek faydalı oluyor çünkü gereksiz vites biüyütmeyi ve motorun zorlanmasını engelliyor.


    Arkadaşlar burda bi yanlışlık var.Kısa duraklamalarda N ye almak aslında yanlış birşeydir ve hep yanlış bilinmiştir.Şehir içinde kırmızıda dururken falan asla N ye alınmamalıdır.Neden mi?
    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum
    Saygılarımla


    Peki uzun duraklamalarda mı N'ye atalım? Daha doğrusu, ışıklarda falan beklerken N'ye atmayacaksak N diye bir vites konumu niye var?

    Ben çok kısa süre bekleyeceksem boşa almayıp D'de bekliyorum ama bekleme biraz uzun sürecekse N'ye atıyorum çünkü vites D'de iken frene de basmak gerekiyor yoksa (yol yukarı eğimli olmadığı sürece) araç rölanti gazıyla yürümeye devam ediyor.

    Kafam karıştı benim. Ne yapacağız gerçekten?

    N konumu neden var?
    Aracı itmek yada çekmek gerekirse N konumuna alırsınız. N konumu aynı zamanda R ve D arasında ara vites görevi görür. Yani R den D' ye (ya da tam tersi) birden bire vitesi geçirmemek, motoru rahatlatmak için kullanılır. Onun dışında uzun duraklamalarda P diye bir konum var, o konumda kullanın.
    Arkadaşlar, otomatik araçlardan bahsediyoruz burada. Düz vitesli arabalardaki N (BOŞ) konumu mantığıyla düşünmeyin lütfen. (İşlevleri aynı olsaydı, otomatiklerde vites kolunun, düz vitesteki gibi Boşta sallanması gerekirdi)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.