Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
3
Favori
145.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Ama D de özellikle klima açıkken araba hareket etmek için baya çaba sarfediyo



    diyen arkadaşa katılıyorum.
  • araba bozuldu yolda kaldı diyelim
    ozaman hangi viteste aracı ilerletebiliriz

    (benim araba bozuldu traktorle çektirdim. mecbur N de. şimdi benim şanzuman dagıldımı demektir)
  • kontağı açıp n ye alıp kontağı tekrar kapatmanız gerekiyor bu tür acil durumlarda.

    ama eğer imkanınız varsa arabayı komple havaya kaldıran bir çekici ile aracınızı çektirin. zira bu gini bir durumda şanjımana hasar verirseniz garantisi bile olsa servis sizin yüzünüzden olmuş bizi arasaydınız der.

    hayırlı günler.
  • benımde sormak ıstedıgım bısı var.
    performanslı kullanmak ıstedıgımız zaman oto sanzumanı 1 de kalkıp sırayla 2 3 ve d ye almamızın bır zararı mevcutmu(normal oto sanzuman)

    bıde n olayı ıcın dıorum zaten d den neye serbest gecıs mevcut yanı emnıyet mandalına basmadan arac n ye gecırılebılıyorr! bıde n de yaglama yapmıyor p ye alın demıssınız p de yaglama yapıyormu?
  • klasik otomatik şanjımanlar dediğiniz türde kullnılmak üzere dizayn edilmemişlerdir. kullanamazsınız demiyorum ama şanjımanınıza zarar vermeniz mümkün. bu sebepten tiptronik ve yarı otomatik şanjımanlar çıktı. insanlar vitesleri istedikleri gibi geçirebilsinler diye.

    p de yağlama olmuyor zira aracı p ye aldığınızda şanjıman duruyor yağlamayada gerek kalmıyor. benim bildiğim kadarı ile.

    hayırlı günler.
  • N geri ve ileri vites geçişlerini ayırmak için konulmuştur.
    yol bilgisayarı verisine bakınız;
    N:0.9 lt P:0.9 lt frene basılıyken D:0.9 lt
    bazı araçlarda 0.7 lt dolayısıyla yakıt tuketimiyle konumun alakası yok.

    sonuç;dururken N ye almak yanliş.

    123 konumları gerekliyse uzun süreli dik inişlerde.örnegin uludag dan inerken balatalar az ısınsın diye.
    çıkarken gerek yok zaten kendi ayarlıyor bunun için dizayn edildi niye 2 yada 3 yapıyorsunuz.

    otomatik vites söyle kullanılır P kontak D sürüş P Park.eger böyle kullanırsanız yıllarca kulanırsınız.

    eger yakıt tasarrufu yapmak istiyorsanız inişlerde ayagınızı gazdan cekin yakıt tuketimi vites ne olursa olsun yakıt pompasının gönderdigi deger olacaktır bakınız yol bil. örnegin;1.2 lt...tabii her araca göre degişir.
  • Birde ekonomi ve sport seiçimi var. bu konuda bilgisi olan yok mu?

    İlk önce düğmenin nerde olduğunu belirleyelim.

    a. "E" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Ekonomidedir.
    b. "S" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Sportdadır.

    Yada bunların tam tersi doğru olan hangisi?

    Birde bene "D" konumunda yakıt sarfiyatı şehir içerisinde daha yüksek oluyor. Nedenmi? Benzin sarfiyatı zaten normalde otomatik viteslerde yüksek oluyor birde D'de vites atımları daha fazla olduğunu varsayalım, bu 1. neden. Diğeri ise normalde şehir içi sık sık vites küçültmeniz gerekir, otomatik viteslerde hız kesmek için fren yardımına daha fazla ihtiyac duyuyoruz çünkü daha çabuk vites küçültebilmek için ama bu arada arabanın devride yüksek oluyor bu 2.neden. Kırmızıda ve beklemelerde "D" konumunda kalmamız gerekiyor şanzuman sağlığı açısından yani bir yandan frene bir yandanda gaza basmış sayılıyoruz aynı zamanda, buda 3. neden.

    Dün eski bir 1984 Mercedes kullanıcısı ile yaptığım otomatik vites sohetinde, sürücü tecrübesine dayanarak şehir içi ufak vites kullanmamın daha az yakacağını söyledi yani "3" devresinde. Açıklamasıda gayet mantıklı idi, kısa mesafelerde daha az vites değişimi, aracı yormadan dur ve kalklar.
    Sonucu depodaki benzini bitirdiğim zaman alacağım.




  • KOCA KOCA MUHENDISLER, OTURMUS KAFA YORMUSLAR: BU INSANLARA OLE BIR SANZUMAN YAPALIM KI, OTOMATIK OLSUN, VITES DEGISTIRMEKLE UGRASMASINLAR, RAHATLASINLAR....
    FAKAT YURDUM INSANI, -ARABAYA YAN OTUR AZ YAKAR- MANTIGINI, BURADA DA UYGULAYIP, N YE AL, P YE AL, 3 DEN 2 YE AL....GIBI VARYASYONLARLA, EN AZ NASIL YAKIT HARCARIM DIYE YOLA CIKMIS, VE NICE MUHENDISLERIN ICAT ETTIGI OTOMATIK VITES OLAYINI DA SULANDIRMISTIR, TEBRIK EDERIM:)
    BEN BILMIYORUM AMA BILEN ARKADASLAR VARSA SOYLESINLER: BU TIP MUHABBETLER, YABANCILARDA DA OLUYOR MU? YOKSA, CIN OLMADAN ADAM CARPMA DEYIMINI EN IYI UYGULAYAN BIR MILLET YALNIZ BIZ MIYIZ?
    ::)))
    SAYGILARIMLA
  • Beyler yapmayın ya 1 de kalkayım 2 ye atyım sonra 3 derken D hızlandımıda r ye takarım roketlerim....
    Otomobili calıstırıktan sonar zemin buzlu,topraklı,kumlu,veya kaygan ise varsa 1 yoksa 2 yoksa 3 ile kalkılmalı ileride zemine göre D vitesine alınabilir , zemin normal asfalt ise D vitesine alıp ilerlersiniz... dik rampa ile kasılastıgınızda yavassanız sayıasl olarak en buyuk 4 varsa 4 'e yoksa 3'e takılmalıdır ama zaten hızlıysanız rampayı tırmanırsınız dik rampada kalkacaksanız sayısal olarak en kucuk vitese takmalısınız zaten 1-2-3-4-5 (hangileri mevcutsa) vitesleri sagdece hareket ettirmek için kulalnılmıstır.uzun yol ve normal şartlarda ilerleme vitesi ne olursaolsun D konumudur.otomotik vites D konumunda vites kucultmek icin gaza basma yerine gazdan ayagımız cekmemiz lazım bunu manuel vitese göre anlatayım diyelim ki otomobil sollucaz vites beşte gaza asılınca mı otmobilimiz hızlanır yoksa vitesi 4'e alıp gaza basınca mı hızlanır?buyuzden vites kucultmek için gazdan aygınızı cekmemiz yeterlidir ama gaz pedalı hassaslıgı size ayit yani otomonilin hıznı azaltmadan yapılmalıdır...
    otomotik vitesteki sayısal degerler otomobilinin gücüne agırlıgına göre konulmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arnavuti -- 18 Eylül 2006; 19:13:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Merhaba
    Otomotik vites kullanımı hakkındaki yalın bilgilerimizi test edelimm.Örneğin ben: Şehir içi 3. Devrede, uzun yolda ise D devresinde. Genlede rampalarda da 3.devrede meyile göre 3 ve 2'de B1'i hiç kullanmadım. Rampa aşağı inerken meyile göre 3-2 ve B1'de. Lambalara yaklaşırken yada duracağım yer düz bir yol üzerinde ise boşa alıyorum yani N devresinde. Peki ya siz?


    bu anlattıklarının, manuel vitesten farkı ne .. boyna bişiler yapacaksam ne anladım onun otomatikliğinden :)

    hiç otomatik araba kullanmadım.. kullanmam da .. zaten sende manuel gibi kullanıyorsun 3 -2 B1 yok ordan N.. bunlarla sen uğraşçaksan bu arabanın nesi otomatik pardon




  • aynen katiliyorum arkadasim sana
    [simage][/simage]
    quote:

    Orjinalden alıntı: kankys

    quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Merhaba
    Otomotik vites kullanımı hakkındaki yalın bilgilerimizi test edelimm.Örneğin ben: Şehir içi 3. Devrede, uzun yolda ise D devresinde. Genlede rampalarda da 3.devrede meyile göre 3 ve 2'de B1'i hiç kullanmadım. Rampa aşağı inerken meyile göre 3-2 ve B1'de. Lambalara yaklaşırken yada duracağım yer düz bir yol üzerinde ise boşa alıyorum yani N devresinde. Peki ya siz?


    bu anlattıklarının, manuel vitesten farkı ne .. boyna bişiler yapacaksam ne anladım onun otomatikliğinden :)

    hiç otomatik araba kullanmadım.. kullanmam da .. zaten sende manuel gibi kullanıyorsun 3 -2 B1 yok ordan N.. bunlarla sen uğraşçaksan bu arabanın nesi otomatik pardon





  • Parkta p de bırakırım
    d ye alırım yürürüm
    p ye alır parka bırakırım
    diğer sürücüler vites koluyla uğraşıp debriyaj ayarlarken ben onlara ışıkta 10m fark atmışımdır zaten.(bu kullanmadım ve kullanmam diyenlere)
    eğer gittiğin vitesi beğenmiyorsan vites düşürmek gerektiğine inanıyorsan kısa süreli bir gaz kökleeme vites düşürür. o kadar.
  • Bahsettiğin otomatik vites tork konvektörlü olan mı. Eğer öyle ise bazı şeyleri yanlış biliyorsun.
    Dik yokuş inerken arabanın vites büyültmesini istemiyorsan motor freninden yararlanmak için 1 veya 2 kullanılabilir. Ya da karlı zeminde 1veya 2 kullanılabilir. Diğer durumlarda D kullanılabilir.
    Dik yokuşla karşılaşıldığında D konumu yeterlidir. Rampanın durumuna göre zaten vitesi gerektiği kadar küçültür. Yeri gelir 1 e bile indirir. Bunu yapamazsa zaten otomatiğin ne anlamı var?
    Vites küçültmek için gazdan ayağımızı çekmek değil, aksine gazı köklemek lazım ki araç yerine göre1-2 vites küçültsün.
    Bu söylediklerim benim araçta böyle. Bilemiyorum senin bahsettiğin otomatik vites türü mü farklı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serhatiskodra


    dik rampa ile kasılastıgınızda yavassanız sayıasl olarak en buyuk 4 varsa 4 'e yoksa 3'e takılmalıdır ama zaten hızlıysanız rampayı tırmanırsınız dik rampada kalkacaksanız sayısal olarak en kucuk vitese takmalısınız zaten 1-2-3-4-5 (hangileri mevcutsa) vitesleri sagdece hareket ettirmek için kulalnılmıstır.uzun yol ve normal şartlarda ilerleme vitesi ne olursaolsun D konumudur.otomotik vites D konumunda vites kucultmek icin gaza basma yerine gazdan ayagımız cekmemiz lazım bunu manuel vitese göre anlatayım diyelim ki otomobil sollucaz vites beşte gaza asılınca mı otmobilimiz hızlanır yoksa vitesi 4'e alıp gaza basınca mı hızlanır?buyuzden vites kucultmek için gazdan aygınızı cekmemiz yeterlidir ama gaz pedalı hassaslıgı size ayit yani otomonilin hıznı azaltmadan yapılmalıdır...
    otomotik vitesteki sayısal degerler otomobilinin gücüne agırlıgına göre konulmaktadır.




  • Arkadaşlar burda asıl amaç bilinçli sürücü olmak, ekonomi yan gaye. Vay şöyle vay böyle diyen arkadaşlar bol keseden atanlar hiç atmasınlar derim.

    Bir kaç gün önce BP'den 2,75'ten 40 litre Benzin aldım ve şu an depom bitmiş durumda "D" konumu hariç hiç bir konumda kullnamadım., lambalar ve kısa süreli parklarda yada iniş aşağı durma mesafesi yerlerde "N" konumuna hiç almadım kaç km yaptım dersiniz. 137 sizce normal mi km'de 0.80 ykrş? Ama ben "3" konumunda kullanırken ve benzin 3.70 ytl iken km'de 0,60 ykrş yaktı.
  • KM'de 80 YKR'mı?

    Bana çok fazla geldi.. Araba neydi yav?
  • Bizim araçta 1-2 yok, zaten otomatiklerde vitesi N konumuna aldığınızda şanzuman yağlamayı kesiyor, uzun vadede ciddi problemler çıkartır, S konumu ise özellikle yokuş aşağı ve yukarı larda işe yarıyor ve D ye göre hem daha hızlı vites değiştiriyor hemde daha yüksek devirde değişiyor
    Motor frenini kullanmak istediğinizde ise manuel konumuna alıyorsunuz.
  • Otomatiklerde kullanıcının müdahalesine gerek var mı ? en uygun vitesi araç kendi bulmuyor mu ?
  • buluyor bulmasına ama her kullnıcı memnun olmuyor durumdan . o yüzden bu tartışmalar yaşanmakta.

    ben bundan böyle otomatik şanjımanlı araç alacak olanlara yarı otomatik araç almasını öneriyorum.
    tiptronik amt,easytronik,asm,mmt,sensotronic, vb vb gibi isimleri olan bu şanjımanlardan bazıları problemli . ama iyileri problemsizleride var.

    bunlar ile hem vitesleri istediğiniz devirde keyfinizce değiştirebiliyorsunuz hemde canınız istemiyorsa A modunda gene eskisi gibi gidiyorsunuz.

    bence gelecek bu şanjımanların devri olacak. manuel vites te ortadan kalkacak tam otomatikte.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    kontağı açıp n ye alıp kontağı tekrar kapatmanız gerekiyor bu tür acil durumlarda.

    ama eğer imkanınız varsa arabayı komple havaya kaldıran bir çekici ile aracınızı çektirin. zira bu gini bir durumda şanjımana hasar verirseniz garantisi bile olsa servis sizin yüzünüzden olmuş bizi arasaydınız der.

    hayırlı günler.



    ama saece p konumunda kontak kapanıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Arkadaşlar burda asıl amaç bilinçli sürücü olmak, ekonomi yan gaye. Vay şöyle vay böyle diyen arkadaşlar bol keseden atanlar hiç atmasınlar derim.

    Bir kaç gün önce BP'den 2,75'ten 40 litre Benzin aldım ve şu an depom bitmiş durumda "D" konumu hariç hiç bir konumda kullnamadım., lambalar ve kısa süreli parklarda yada iniş aşağı durma mesafesi yerlerde "N" konumuna hiç almadım kaç km yaptım dersiniz. 137 sizce normal mi km'de 0.80 ykrş? Ama ben "3" konumunda kullanırken ve benzin 3.70 ytl iken km'de 0,60 ykrş yaktı.



    benzin hiçbir zaman 3.70 olmadı ki.
    birde 0.60 yeni kuruş değilde 60 ykrş olmasın. eğer 0.60 ise hemen o arabadan bende istiyorum:)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.