Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
381
Cevap
95
Favori
128.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 7 senedir otomatik şanzıman araç kullanıyorum

    Manuel sadece 2 gün direksiyon sınavına hazırlanırken kullandım felç oldum zannettim asla tercih etmeyeceğim vites türü kendi adıma

    Yaklaşık 5 sene Corolla 2003 otomatik kullandık

    Şimdiki aracımda Tiptronik isteğe göre manuel ya da otomatik kullanılabiliyor.

    Manuel araçta yokuşlarda her tarafımdan ter geliyordu aracı kaldırana kadar

    Şu anki aracımda bırak geri kaymayı sabit dahi kalmıyor yokuş yukarı freni bırakınca ileri doğru gidiyor muhtemelen tork ile de alakalıdır tabiki

    Ben kendi adıma otomatik vites varken manuel bedava verseler tercih etmem o derece sevmiyorum yanlış anlaşılmasın

    40 Bin Tl verip araba alıyorum bir zahmet viteside değiştiriversin

    Otomatik vitesin çok yakıyor söylentisi çok eskilerde kaldı artık

    Eskisi gibi 3 ileri,4 ileri otomatik vites kalmadı çok yakanlar bunlardı

    Eski Corolla 4 ileriydi yüksek hızlarda araba vites istiyor yakıyordu ama gitmiyordu

    Şimdi araçlar 6 ileri,7ileri

    Kaldı ki hadi yaksın diyelim

    En fazla 1 litre fazla yakacaktır

    Başkası için sorun olabilir ama benim için keyif otomatik vitestir

    Kolay gelsin...




  • Haluk bey,

    Mailiniz için teşekkür ederim. Bilgilendirici oldu. Mail metninde yer alan aşağıdaki ifadedeki DCT şanzıman Mercedes'in yeni kasa B'de kullandığını duyurduğu 7G DCT ile aynı mı? Üreticisi hakkında bilginiz var mı? Bahse konu aracın 156 beygirlik benzinli modeli Mart-Nisan gibi bu şanzıman ile gelecek.

    "Honda 3 yıl kadar önce DCT adını verdiği (Dual Clutch Transmission) çift kavramalı şanzımanı üretti ve de bugün ülkemizde de satılmakta olan VFR 1200 model motosiklette kullanmakta"

    Saygılarımla.
  • Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubey

    Haluk bey,

    Mailiniz için teşekkür ederim. Bilgilendirici oldu. Mail metninde yer alan aşağıdaki ifadedeki DCT şanzıman Mercedes'in yeni kasa B'de kullandığını duyurduğu 7G DCT ile aynı mı? Üreticisi hakkında bilginiz var mı? Bahse konu aracın 156 beygirlik benzinli modeli Mart-Nisan gibi bu şanzıman ile gelecek.

    "Honda 3 yıl kadar önce DCT adını verdiği (Dual Clutch Transmission) çift kavramalı şanzımanı üretti ve de bugün ülkemizde de satılmakta olan VFR 1200 model motosiklette kullanmakta"

    Saygılarımla.

    Biraz geç bir cevap olacak ama, rica ederim.

    Mercedes'in bu şanzımanının üreticisiyle ilgili bir bilgiye ulaşamadım.

    Galiba kendi üretimi.


    Honda'nın gelecek DCT şanzımanı da kendi üretimi.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..

    Active Select şanzımanı Insignia 2.0 cdti 130 bg ve yeni Astra 1.6 115 bg araçlarda kullandım.

    Bende pek bir iz bıraktığını söyleyemeyeceğim.


    Bu şanzımanlı aracı olanlar daha fazla bilgi verebilir.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..

    Active Select şanzımanı Insignia 2.0 cdti 130 bg ve yeni Astra 1.6 115 bg araçlarda kullandım.

    Bende pek bir iz bıraktığını söyleyemeyeceğim.


    Bu şanzımanlı aracı olanlar daha fazla bilgi verebilir.


    Selamlar.

    Tesekkürler..
  • Daha önce verildimi bilmiyorum ama bunu eklemek istedim.

    http://www.autoshow.com.tr/en-iyi-otomatik-sanziman-araniyor-HaberDetay/836.aspx?1.Page
  • yeni c4 um var yarı otomatık vites gecıslerı cok ıyı sarsıntı yok tıtreme yok dıreksıyonu elektrıklı oldugu ıcın bıraz sert tek sorunu yokuslarda 2 den 1 e gecerken 15 km nın altına dusmeden 1 e atmıyor frene basıp gecısı tamamlamanız lazım.servıse sordum cok dogal oldugunu soyledı tamotomatık olmadıgı ıcın boyle dedı ve ekledı bu durumlarda yada bayırlı dag yolları dık bayırlarda sanzımanı yormayın f1 manuel dreksıyon kulakcıklarından vıtes degıstırın dedı .aracımdan cok memnunum ıyıkı almısım dıyorum.yardımcı olduysam ne mutlu bana.
  • bu istanbul yeşil belediye otobüslerinden nasıl bir şanzıman çeşidi var acaba ?
  • Selamlar,

    Ben de manuel vites sevenlerdenim, aileme dizel otomatik araç arıyoruz. Kıstaslar az yakan bir dizel, otomatik vites, geniş bagaj:), yayla yollarına uygunluk (aracın yerden yüksekliği, yeterli yokuş performansı), 50000 civarı bütçe..

    Benim araştırmalarımda, yukardaki kıstaslara en uygun araçların;

    * Skoda Octavia 1.6 TDI 105HP DSG.TIP (54.000 TL) (ş.içi : 5,6 lt/100km)
    * Renault Megane3 1.5 DCi 110HP EDC (55.000 TL) (ş.içi : 5,2 lt/100km) olduğunu gördüm.

    Tabiki bu seçimimde sizlerin ve Haluk Bey'in yorumlarını da dikkate aldım. (araçlar, modellerin en baz versiyonlarıdır)

    Bu ikisi arasında ve/veya dışında önerebileceğiniz araç var mıdır? Octavia kullanan varsa yorumlarını ayrıca alabilir miyim? Teşekkürler..
  • quote:


    Selamlar,

    Ben de manuel vites sevenlerdenim, aileme dizel otomatik araç arıyoruz. Kıstaslar az yakan bir dizel, otomatik vites, geniş bagaj:), yayla yollarına uygunluk (aracın yerden yüksekliği, yeterli yokuş performansı), 50000 civarı bütçe..

    Benim araştırmalarımda, yukardaki kıstaslara en uygun araçların;

    * Skoda Octavia 1.6 TDI 105HP DSG.TIP (54.000 TL) (ş.içi : 5,6 lt/100km)
    * Renault Megane3 1.5 DCi 110HP EDC (55.000 TL) (ş.içi : 5,2 lt/100km) olduğunu gördüm.

    Tabiki bu seçimimde sizlerin ve Haluk Bey'in yorumlarını da dikkate aldım. (araçlar, modellerin en baz versiyonlarıdır)

    Bu ikisi arasında ve/veya dışında önerebileceğiniz araç var mıdır? Octavia kullanan varsa yorumlarını ayrıca alabilir miyim? Teşekkürler..


    EDIT:

    Hyundai Accent Blue ve Kia Ceed hakkında bilgim yok fiyatları benim seçtiklerime göre oldukça iyi (~47.000 TL), yakıt tüketimleri ise bir miktar fazla (~7 lt/100km).

    İlk mesajımda yazdığım Octavia ve Megane çift kavrama yarı otomatik iken bu iki araç (Hyundai ve Kia) sanırım tam otomatik.. Bu yeni iki araç konusunda da yorumlarınızı alabilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..


    Haluk Bey gerçekten emek verilmiş çok güzel ve doyurucu bir yazı. Emeğinize sağlık.


    @Doukan_38: Ben Active selecti kullandım yarı otomatikler arasında en beğendiğim şanzıman oldu. Geçişleri pek sarsıntılı değil mutlaka deneyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yakarenke -- 3 Mayıs 2012; 14:18:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..


    Haluk Bey gerçekten emek verilmiş çok güzel ve doyurucu bir yazı. Emeğinize sağlık.


    @Doukan_38: Ben Active selecti kullandım yarı otomatikler arasında en beğendiğim şanzıman oldu. Geçişleri pek sarsıntılı değil mutlaka deneyin.

    Rica ederim arkadaşım.

    Bir de active select şanzıman tiptronik özellikli tam otomatikti yanılmıyorsam.

    Yarı otomatiklerden daha fazla beğenmen ve daha konforlu olması normal yani. :)

    Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..


    Haluk Bey gerçekten emek verilmiş çok güzel ve doyurucu bir yazı. Emeğinize sağlık.


    @Doukan_38: Ben Active selecti kullandım yarı otomatikler arasında en beğendiğim şanzıman oldu. Geçişleri pek sarsıntılı değil mutlaka deneyin.

    Rica ederim arkadaşım.

    Bir de active select şanzıman tiptronik özellikli tam otomatikti yanılmıyorsam.

    Yarı otomatiklerden daha fazla beğenmen ve daha konforlu olması normal yani. :)

    Selamlar.

    Active select tam otomatik değil bildiğim kadarıyla yarı otomatik.




  • oldukça yararlı bir konu olmuş, emeğinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..


    Haluk Bey gerçekten emek verilmiş çok güzel ve doyurucu bir yazı. Emeğinize sağlık.


    @Doukan_38: Ben Active selecti kullandım yarı otomatikler arasında en beğendiğim şanzıman oldu. Geçişleri pek sarsıntılı değil mutlaka deneyin.

    Rica ederim arkadaşım.

    Bir de active select şanzıman tiptronik özellikli tam otomatikti yanılmıyorsam.

    Yarı otomatiklerden daha fazla beğenmen ve daha konforlu olması normal yani. :)

    Selamlar.

    Active select tam otomatik değil bildiğim kadarıyla yarı otomatik.

    Arkadaşım tekrardan merhaba,

    ACTIVE SELECT şanzıman Opelin 2.0 dizel Insignia dahil olmak üzere benzinli ve dizel araçlarında kullandığı tiptronik özellikli yani direksiyon arkasındaki kulakçıklarla ya da vites kolu üzerinden manuel olarak da vites değişimine izin veren tam otomatik şanzımanına verilen ad

    Active Select şanzımanlar tork konvertörlüdür.

    Opel araçlardaki yarı otomatik şanzımanın adı EASYTRONIC.


    Aradaki farklarla ilgili olarak linklerde birkaç bilgi mevcut:


    http://www.opelx.com/yeni-opel-astra/20410-tam-otomatikeasytronikactive-select-arasindaki-fark.html

    http://www.opelx.com/yeni-opel-astra/12790-active-select.html


    Alttaki linkte 2. paragrafta manumatic ismi de verilen tork konvertörlü tiptronic şanzımanların yarı otomatik şanzımanlardan farklı olduğu yazıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic

    Konunun ilk mesajındaki araç listesinde 1.9 numaralı aracın Insignia 2.0 dizel active select olduğunu da bu vesileyle hatırlatmış olayım.



    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bonasera

    quote:


    Selamlar,

    Ben de manuel vites sevenlerdenim, aileme dizel otomatik araç arıyoruz. Kıstaslar az yakan bir dizel, otomatik vites, geniş bagaj:), yayla yollarına uygunluk (aracın yerden yüksekliği, yeterli yokuş performansı), 50000 civarı bütçe..

    Benim araştırmalarımda, yukardaki kıstaslara en uygun araçların;

    * Skoda Octavia 1.6 TDI 105HP DSG.TIP (54.000 TL) (ş.içi : 5,6 lt/100km)
    * Renault Megane3 1.5 DCi 110HP EDC (55.000 TL) (ş.içi : 5,2 lt/100km) olduğunu gördüm.

    Tabiki bu seçimimde sizlerin ve Haluk Bey'in yorumlarını da dikkate aldım. (araçlar, modellerin en baz versiyonlarıdır)

    Bu ikisi arasında ve/veya dışında önerebileceğiniz araç var mıdır? Octavia kullanan varsa yorumlarını ayrıca alabilir miyim? Teşekkürler..


    EDIT:

    Hyundai Accent Blue ve Kia Ceed hakkında bilgim yok fiyatları benim seçtiklerime göre oldukça iyi (~47.000 TL), yakıt tüketimleri ise bir miktar fazla (~7 lt/100km).

    İlk mesajımda yazdığım Octavia ve Megane çift kavrama yarı otomatik iken bu iki araç (Hyundai ve Kia) sanırım tam otomatik.. Bu yeni iki araç konusunda da yorumlarınızı alabilir miyim?

    Bu mesajını görmemişim arkadaşım, kusura bakma.


    Octavia dizel olanı kullanmadım.

    TSI olanı da test sürüşünde lütfedip 600 m. kadar kullandırttılar.

    Alttaki linkte kısa bir izlenim yazım mevcut.


    4 ileri oranlı tam otomatik Kia Ceed ve 6 ileri oranlı tam otomatik yeni Hyundai i30'u da yine alttaki linkte bulabilirsin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/key_/tm.htm


    Megane 3 dizel EDC 16 bin km'dir kullandığım kendi aracım.


    Onunla ilgili de detaylı sayılabilecek paylaşımı alttaki linkte yapmaya çalışıyorum:

    http://forum.donanimhaber.com/m_52082616/mpage_1/key_/tm.htm


    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    bu istanbul yeşil belediye otobüslerinden nasıl bir şanzıman çeşidi var acaba ?

    tam otomatik tork konvertörlü, diğer şanzımanlar mümkün değil o torku kaldırmaz zaten.

    yalnız dikkat ediyorum, tam otomatik olmalarına rağmen sürekli ş.içi zorlanmadan sanırım, vuruntusuz vites değiştirene rastlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke

    quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Herkese selamlar benimde sorak istediğim bi soru var cevaplarsanız sevinirim.Bu opel'in kullandığı Active Select şanzuman sizce nasıl test ettiniz mi ? İnsignia ve yeni astrada sunuluyor saygılar sunarım..


    Haluk Bey gerçekten emek verilmiş çok güzel ve doyurucu bir yazı. Emeğinize sağlık.


    @Doukan_38: Ben Active selecti kullandım yarı otomatikler arasında en beğendiğim şanzıman oldu. Geçişleri pek sarsıntılı değil mutlaka deneyin.

    Rica ederim arkadaşım.

    Bir de active select şanzıman tiptronik özellikli tam otomatikti yanılmıyorsam.

    Yarı otomatiklerden daha fazla beğenmen ve daha konforlu olması normal yani. :)

    Selamlar.

    Active select tam otomatik değil bildiğim kadarıyla yarı otomatik.

    Arkadaşım tekrardan merhaba,

    ACTIVE SELECT şanzıman Opelin 2.0 dizel Insignia dahil olmak üzere benzinli ve dizel araçlarında kullandığı tiptronik özellikli yani direksiyon arkasındaki kulakçıklarla ya da vites kolu üzerinden manuel olarak da vites değişimine izin veren tam otomatik şanzımanına verilen ad

    Active Select şanzımanlar tork konvertörlüdür.

    Opel araçlardaki yarı otomatik şanzımanın adı EASYTRONIC.


    Aradaki farklarla ilgili olarak linklerde birkaç bilgi mevcut:


    http://www.opelx.com/yeni-opel-astra/20410-tam-otomatikeasytronikactive-select-arasindaki-fark.html

    http://www.opelx.com/yeni-opel-astra/12790-active-select.html


    Alttaki linkte 2. paragrafta manumatic ismi de verilen tork konvertörlü tiptronic şanzımanların yarı otomatik şanzımanlardan farklı olduğu yazıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic

    Konunun ilk mesajındaki araç listesinde 1.9 numaralı aracın Insignia 2.0 dizel active select olduğunu da bu vesileyle hatırlatmış olayım.



    Selamlar.

    Haluk Bey, sayenizde Activeselect in tam otomatik olduğunu öğrenmiş oldum.

    Katkılarınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yakarenke
    Haluk Bey, sayenizde Activeselect in tam otomatik olduğunu öğrenmiş oldum.

    Katkılarınız için teşekkürler.

    Rica ederim arkadaşım.

    Selamlar, sevgiler.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.