Şimdi Ara

Otomatik viteslerde D deyken fren basmak yük bindirmezmi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
15.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer kısa süreli bekleme yapılacaksa boşa almaya gerek yok ama uzun süre durulacaksa(>30sn) boşa almak şanzıman sağlığı açısından daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill


    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.

    net hatırlamıyorum ancak aracı satın aldığım ilk günlerde kılavuzu sonuna kadar okumuştum, hareket halinde N-D, D-1, D-2 hamleleri yapmakta sakınca yoktur, ancak D-R veyahut R-D hamlesi yapmanız halinde büyük arızlar çıkacaktır bilgisini okuduğumu hatırlıyorum. İLk defa böyle bir bilgiyi sizden duydum . Ayrıca aracı eşim kullanıyor ve her park ettiğinde önce P, sonra el freni hamlesi yapıyor. 65 bin km oldu, hiçbir vuruntu ve hata yok şanzımanda. Çünkü 60 bin km bakımında 2 otomatik şanzıman ustasına baktırdım, araçcın şanzımanı mükemmel durumda raporunu verdiler. Ya şanslıyım yada bu elfreni olayı pek doğru değil.

    Hiçbir şey olmaz. Araç giderken P ye veya R'ye almadığınız sürece birşey olmaz. Durur vaziyette hele hiçbir şey olmaz. R 'ye zaten 8-10 km nin altındaki hızlarda geçer. Üstünde takarsanız muhtemelen şanzıman, R emrini yok sayacaktır.




  • anyhill kullanıcısına yanıt
    El frenini hiç çekmeden P ye alıp araçtan inen insanları kastediyorum, en doğrusu; el freni çekilir, sonra ayak freni serbest bırakılır ardından ayak frenine basılıp P konumuna alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    2011-2013 yılları arasında Otomatik Bravom vardı 2001 model. Belliki o zamana kadar benden önceki sahipleri şanzıman yağı filan değiştirmemişti. D konumunda durduğumda araba atılmaya çalışıyordu. Normalde yapmaması gerek birşey. Mecburen boşa alıyordum.

    D konumunda aracın atılmaya çalışması normal otomatik şanzımanda. Araç, bunu durdurmak için zorlanıyorsa sıkıntılı olan yer şanzımandan ziyade frenlerdir.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim hocam gene güzel bir bilgi aldık sizden. Ufak bi sorum var sadece



    Hem tork konvertörlü hemde robotize manuel şanzıman olabilir mi ? Örneğin e39 lardaki steptronic şanzıman. Bildiğim kadarıyla manuel kullanımada izin veriyor ama tork konvertörlü ?(bildiğim kadarıyla mazur görün) Yani şanzıman dişlileri vs otomatiklerdeki gibi güneş dişlilerimi var yoksa manuel gibi bireysel dişlilerdenmi oluşuyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    2014 model otomatik Insignia kullanıyorum, kılavuzunda gerçi boşa almayın diyor ama ben 15-20sn üzeri kırmızı ışıklarda beklerken boşa alıyorum.



    Aynı güzergahta boşa alıp almamak arasında bir süre sonra kaydadeğer tüketim farkı da oluşuyor.


    Aynı olayı ben de yapıyorum ve fark ediyor.

    Ayak frende 10 saniyeden fazla bekleyince anlık tüketim düşüyor, kavramayı azaltıyor ama yine de tamamen ayırmadığı için boşta 0.4LT olacakken 0.5 0.6 oluyor 10 sn sonra. N'ye çekince 0.4e iniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam gene güzel bir bilgi aldık sizden. Ufak bi sorum var sadece



    Hem tork konvertörlü hemde robotize manuel şanzıman olabilir mi ? Örneğin e39 lardaki steptronic şanzıman. Bildiğim kadarıyla manuel kullanımada izin veriyor ama tork konvertörlü ?(bildiğim kadarıyla mazur görün) Yani şanzıman dişlileri vs otomatiklerdeki gibi güneş dişlilerimi var yoksa manuel gibi bireysel dişlilerdenmi oluşuyor ?

    Estağfurullah. Teknoloji gelişince tork konvertörlü şanzımanlara da manuel kullanım seçeneği getirdiler. Manuel moduna alınca otomatik vites seçimi yapan ünite devre dışı kalıyor. Vitesleri size göre atıyor. Tabi nispeten ağır , robotize çift kavramalılara göre. Fakat atıyor mu atıyor. e39 steptronic hakkında net bilgim yok fakat üretim yılını ve aracın 5 kasa olduğunu düşünürsek muhtemelen tork konvertörlüdür ve güneş dişli sistemi vardır.




  • E direk manual vites alsınlar ne gerek var otomatiğe o kadar para vermeye ?

    Yok N ye al sonra D ye al sonra tekrar N ye al

    Arkadaşlar geçin bu işi 2dk dan uzun sürmicekse duraklama gereksiz N ye felan almak,hiçbir şey olmaz ne şanzımana ne de frenlere bu kadar inçe düşünmeyin 300-400 bin km de tork konv bir dolu araç var ve sorunsuz hor kullanılmasına rağmen

    Bakımları ihmal edilmediği sürece kolay kolay sıkıntı çıkarmazlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    'Lakin yavaşlarken motor, rölanti devrinin altına inmemek için gaz verebilir. Frenin ise bu gazı karşılaması gerekir. Yani durdururken yük bindirir. Dururken değil.'





    Sirf bu nedenle araci bir ara kac hizda olursam olayim bosa alip ayagimi gazdan cekip isiklarda frenle duruyordum. Ya 3'ten 2'ye inerken ya da 2'den 1'e inerken arac kendini one atiyor Easytronic'te, dikkat etmedim. Hatta bir ara lan sanzimanimi bozduk yoksa dedim; ancak bu durum normalmis arastirdigimda.

    Sahsen kisa sureli(30 sn altinda) bosa atiyorum, uzun surelilerde zaten start/stop devrede oluyor.

    Onceden eco modda arac surmezdim, bu ara bir heves ettim. Eco mod ile start/stop da devreye giriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill


    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.

    net hatırlamıyorum ancak aracı satın aldığım ilk günlerde kılavuzu sonuna kadar okumuştum, hareket halinde N-D, D-1, D-2 hamleleri yapmakta sakınca yoktur, ancak D-R veyahut R-D hamlesi yapmanız halinde büyük arızlar çıkacaktır bilgisini okuduğumu hatırlıyorum. İLk defa böyle bir bilgiyi sizden duydum . Ayrıca aracı eşim kullanıyor ve her park ettiğinde önce P, sonra el freni hamlesi yapıyor. 65 bin km oldu, hiçbir vuruntu ve hata yok şanzımanda. Çünkü 60 bin km bakımında 2 otomatik şanzıman ustasına baktırdım, araçcın şanzımanı mükemmel durumda raporunu verdiler. Ya şanslıyım yada bu elfreni olayı pek doğru değil.

    Ayağınız frendeyken zaten P ye alıyorsunuz ardından el freni çekip stop ediyorsunuz

    Ya da önce el frenini çekip ayağınızı frenden çekip sonra P ye de alınabilir

    Abartıyorlar insanlar sanki inanılmaz bilgiymiş gibi sunuyorlar ikiside yapılabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • HoLY.oNE kullanıcısına yanıt
    Hocam bu kadar üşenmenizin sebebi nedir acaba? O zaman direksiyonu da bırakalım gitsin araba bi yerlere sonuçta dünya kadar para veriyorsunuz direksiyonda dahil o paraya
  • 2011 corollada bu sekilde(N ye almadan) 80k gitmesi gereken debriyaj takimi 100k gitti. Istanbulda bir de. Bir sorun olusturmuyor demekki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bugatti1907 -- 14 Mayıs 2017; 8:19:59 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tork konvertorlu aracim var. Işıklarda durup D konumunda beklemeye gectigimde 1-2 sn lik tek seferlik titreme oluyor. Servis, sanzuman kendini otomatik N ye aliyor. Normal bu hafif titreme diyor. Yani boşa almayi otomatik yapiyor anladigim kadariyla. N ye almaya gerek yok o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    E direk manual vites alsınlar ne gerek var otomatiğe o kadar para vermeye ?

    Yok N ye al sonra D ye al sonra tekrar N ye al

    Arkadaşlar geçin bu işi 2dk dan uzun sürmicekse duraklama gereksiz N ye felan almak,hiçbir şey olmaz ne şanzımana ne de frenlere bu kadar inçe düşünmeyin 300-400 bin km de tork konv bir dolu araç var ve sorunsuz hor kullanılmasına rağmen

    Bakımları ihmal edilmediği sürece kolay kolay sıkıntı çıkarmazlar

    Hocam sizin mantığınızla düşünürsek o zaman otomatik viteslere N de koymasınlar ? böyle düşünmeyin lütfen varki bi kerameti N var yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 3sn den fazla olan duraklamalarda boşa atarım çünkü d deyken araba gitmek için güç harcıyor buda yakıtın boşa gitmesi demek. Boşa alınca rölantide yakacağı yakıtı yakıyor sadece . Tork konvertör için konuşuyorum . Ayrıca şanzıman arabayı ilerletmek için güç harcıyor siz buna karşı bir güç uyguluyorsunuz . Ayrıca dikkat ederseniz tork konvertör lü arabalarda D ile N konumu arasındaki geçişlerde mandala basmanıza gerek yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi kullandigim otomatiklerden biliyorum.

    İsiklarda frene tam basinca devir saati normal rolantideki haline geliyor. Yani arac bostsymis gibi oluyor. Ayagi frenden cekince debriyaj kavramaya basliyor devir artiyor. Yani anlayacaginiz bi sorun olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Toyota'nın kullandığı multidrive s cvt şanzıman hangi kategoride?



    Ya da bu şanzımanda ne yapmalıyız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg de ışıkta n ye almak gereksiz hız 0 olunca ayak frendeyse ya da auto hold devredeyse kendini rölantiye alıyor zaten
  • bunu hemen ayırt edelim bildiğim kadarı ile tork konvertörluler sürekli kavrama yaptığı için durduğunuzda N ye almanız sizin için faydalı diğer türlüler için bu programnlama bağlı çoğu çift kavramalar durunca otomatik n ye alıyor kendisi frenden kaldırınca kavramaya başlıyorki zaten o yüzden çift kavramalar rampada geri kaydırır robotizeler zaten bilidğin manuel ama robot kol muhabbeti var onlarda bilidğim kadarıyla boşa alıyor ama bazı çift kavramaların durması durumda bile yarı kavrama ile beklediğini duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Toyota'nın kullandığı multidrive s cvt şanzıman hangi kategoride?



    Ya da bu şanzımanda ne yapmalıyız?

    Hocamızı yormadan ben size cevap vereyim

    Hiç bir kategoride tamamen ayrı bi teknoloji. Cvt şanzıman 2 tane kasnak dişli arasında bir kayış vardır ve bu kayışın gerginliğe göre vitesi aracın gideceği hızı ayarlar. Sonsuz vitesli diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.