Şimdi Ara

Otomatik viteslerde D deyken fren basmak yük bindirmezmi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
2
Favori
15.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biliyorsunuz tork konvertörlü olsun veya olmasın fark etmez araç D de iken ayağımızı gazdan çekince araba hafif hafif gider

    Peki d deyken frene basıyoruz ve kırmızı ışıkta bekliyoruz, bu durumda gitmeye çalışan arabada frenler yük altında kalmıyor mu ?

    Durunca araba bu durumu algılayıp ona göre şanzumanında hareketini kısıtlama aktarmama veya döndürmeme gibi bi algılayıcısı varmı yoksa yok mu ?

    Yoksa her kırmızı ışıkta süresi fark etmeksiniz N ye almak mantıklımıdır (şanzıman ve fren sağlığı konusunda)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Mayıs 2017; 18:43:3 >



  • Takip, frenden çok şanzıma yük binip binmemesi önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3B913FB4A -- 13 Mayıs 2017; 18:44:18 >
  • bazı araçlar otomatik olarak boşa alıyor; bazıları almıyor.

    benim aracımda; kullanma kılavuzunda uzun süreli beklemelerde( ben 1 dk dan uzun ışıklarda veya beklemelerde yapıyorum mesela) vitesi n konumuna alın demekte.

    hayırlı günler.
  • Auto hold düğmesi varsa basarım yoksa her durduğum da boşa alırım
  • Arıza halleri dışında N' ye almam
    16000 km dir şanzumana zarar vermedi.
  • Autohold varsa aktif hale getiririm eğer yoksa bekleme halinde boşa alırım şanzımanı, bazıları şanzımana zararı yok diyor ama ben yine de rahat edemiyorum,sürekli gaz verip gitmek isteyen bir aracı fren ile tutmak bana zarar verir gibi geliyor ama uzmanı değilim tabi bu konun belki de boşuna endişe ediyorumdur.
  • N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2014 model otomatik Insignia kullanıyorum, kılavuzunda gerçi boşa almayın diyor ama ben 15-20sn üzeri kırmızı ışıklarda beklerken boşa alıyorum.



    Aynı güzergahta boşa alıp almamak arasında bir süre sonra kaydadeğer tüketim farkı da oluşuyor.
  • Rölanti devrinin vereceği tork frene ahım şahım bir yük bindirmez, abartılacak bir durum yok. Tork konvertörü varsa zaten bu iş için tasarlanmıştır, aracı 7x24x365 D konumunda frende tutsanız konverterin umrunda bile olmaz.

    Sadece D konumunda iken bir miktar tork uyguladığı için, yakıtta bir nebze artış olabilir. Benim araçta sabit dururken-ayak frende iken, N-D arası geçiş yaptığımda, motor sesinde farklılık oluyor. D'ye çektiğimde konverter yağ pompalamaya başladığı an motor sesi de bir miktar artıyor. Muhtemelen aracın ECU'su bir miktar ekstra mazot daha verip rölanti devrinin düşmesini engelliyor.

    Velhasıl, aracınız tork konvertörlü ise ışıkta N'ye almanıza gerek yok. D'de kalmasının herhangi bir zararı olmaz.
    Bazı DSG modelleri gibi kavramalı şanzımanlar eğer tam frene rağmen itmeye çalışıyor ve yarı-kavramayı kesmiyor ise, N'ye almak kavramanın ömrünü uzatabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler

    Frenlere bindiği yük açısından ve şanzıman açısından düşünelim hocam.



    Gitmeye çalışan bir araç frenler zorlanıyor + motor gücü şanzımana göndermek istiyor fakat gönderemiyor frenlerden dolayı ne olur bu durumda yani
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    msansertekin kullanıcısına yanıt
    cevabınız için çok teşekkür ederim hocam bilgilendirici olmuş genede merak edenler düşüncesi olanlar paylaşsın sadece sizinle kalmasın



    Hocam sizde ayrıca bi konuya el atarsanız çok makbule geçer -msansartekin
  • 2011-2013 yılları arasında Otomatik Bravom vardı 2001 model. Belliki o zamana kadar benden önceki sahipleri şanzıman yağı filan değiştirmemişti. D konumunda durduğumda araba atılmaya çalışıyordu. Normalde yapmaması gerek birşey. Mecburen boşa alıyordum.
  • Bende start/stop devreye giriyor araç uygun koşullardaysa; ancak 30 sn altında start/stop çalıştırmak istemiyorum o nedenle boşa alıyorum.
  • Benim aracımda tork konvertörlü bir araç,birkaç ay önce böyle bir konu açılmış ve bilen bir arkadaşımız olayı şöyle açıklamıştı,msj ı bulamadım ama açıklaması şöyleydi; tork konvertörlü araçlarda araç vites D konumunda dururken,ve tabi ayak frende iken,selenoid valfler aracılığıyla kavrama yavaş yavaş bırakılır ve yük alınmış olur.Aynı zamanda bu tür tork konvertörlü şanzumana sahip araçlarda ışıklarda vb dururken D pozisyonunda beklemek şanzumana zarar vermeyeceği gibi aynı zamanda da gereklidir çünkü D pozisyonunda şanzumandaki-konvertördeki yağlanma devam eder,N pozisyonunda ise yağlanma durur.

    Dsg,powerschift gibi şanzumanlarda ise N pozisyonunda beklemek daha sağlıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Benim aracımda tork konvertörlü bir araç,birkaç ay önce böyle bir konu açılmış ve bilen bir arkadaşımız olayı şöyle açıklamıştı,msj ı bulamadım ama açıklaması şöyleydi; tork konvertörlü araçlarda araç vites D konumunda dururken,ve tabi ayak frende iken,selenoid valfler aracılığıyla kavrama yavaş yavaş bırakılır ve yük alınmış olur.Aynı zamanda bu tür tork konvertörlü şanzumana sahip araçlarda ışıklarda vb dururken D pozisyonunda beklemek şanzumana zarar vermeyeceği gibi aynı zamanda da gereklidir çünkü D pozisyonunda şanzumandaki-konvertördeki yağlanma devam eder,N pozisyonunda ise yağlanma durur.

    Dsg,powerschift gibi şanzumanlarda ise N pozisyonunda beklemek daha sağlıklı.

    Aynen öyle ancak DSG konusunda bilgi eklemesi yapayım dediğiniz gibi N ye alınması gereksiz tam tersi frene iyi basarsanız eğer kavrama zaten ayırıyor kendini.

    Otm araçlarda çok çok uzun beklemeler olmadığı sürece N ye almaya gerek yok kısacası...




  • Konu farklı bir yere gitmiş, D konumunda frenlere binen yük önemsizdir, esas yük volana veya tork konvertörüne (aşırı ısınma) ve dolayısıyla şanzımana biner, kısa süreli de olsa N konumuna almak daha sağlıklıdır, şanzımanın yağlanmaması sözkonusu değildir, çünkü şanzımandaki dişliler hareket halinde değildir, ayrıca şanzımandaki yağ hemen süzülüp dibe çökmez; kısacası Işıklarda veya kısa süreli durmalarda N konumuna almak daha iyi olacaktır. Hareket halindeyken kesinlikle N (nötr)konumuna alınmamalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Konu farklı bir yere gitmiş, D konumunda frenlere binen yük önemsizdir, esas yük volana veya tork konvertörüne (aşırı ısınma) ve dolayısıyla şanzımana biner, kısa süreli de olsa N konumuna almak daha sağlıklıdır, şanzımanın yağlanmaması sözkonusu değildir, çünkü şanzımandaki dişliler hareket halinde değildir, ayrıca şanzımandaki yağ hemen süzülüp dibe çökmez; kısacası Işıklarda veya kısa süreli durmalarda N konumuna almak daha iyi olacaktır. Hareket halindeyken kesinlikle N (nötr)konumuna alınmamalı.

    peki hareket halinde N ye alınırsa ne olur? Bir defasında yoldayken arkada oturan kızım vitesi ittirip D den N ye getirmişti, aracın gaz yemediğini fark edince vitesi N den D ye aldım. Ancak, hiçbir sorun çıkmadı 20 bin km.dir.




  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    cevabınız için çok teşekkür ederim hocam bilgilendirici olmuş genede merak edenler düşüncesi olanlar paylaşsın sadece sizinle kalmasın



    Hocam sizde ayrıca bi konuya el atarsanız çok makbule geçer -msansartekin

    Çağrınız için teşekkürler. Onur duydum.

    Gelelim konuya. İki başlık altında incelemek gerekir. Robotize manuel şanzımanlar- Tork konvertörlü şanzımanlar.

    Robotize manuel şanzımanlarda tek kavrama çift kavrama fark etmeksizin hız sıfırken şanzıman D'de olursa, şanzıman beyni bir süreliğine aracı kaldırmaya çalıştığınızı sanar ve yarım debriyaj kalır. Debriyaj balatasını kesin suretle aşındırırsınız. Durduğunuz anda relatif hız sıfır olduğundan frenlere birşey olmaz. Lakin yavaşlarken motor, rölanti devrinin altına inmemek için gaz verebilir. Frenin ise bu gazı karşılaması gerekir. Yani durdururken yük bindirir. Dururken değil.

    Gelelim tork konvertörlülere. Tork konvertöründe güç aktarımı ve türbin içi yağlama ASLA durmaz. İster N, ister D , ister P. HİÇ fark etmez. N ye aldığınızda vites dişlisi seçen kavrama ve frenlere giden yağ basıncı kesilir sadece. O yağ da zaten yağlama amacıyla değil, kuvvet iletme amacıyla kullanılıyor. P ye aldığınızda ise kilitleyici diş, şanzıman dişlisine geçerek mili sabitler. Rölantide kaç nm tork ürettiğine çok bakılmaksınız, durur vaziyette tork konvertöründe iletilen moment çok yüksektir. (Torque converter stall speed)

    Güç eşitliği. Güç= tork * devir sayısı. Motor 1000 devirle dönüyor, ürettiği moment x. Hareketi ilettiği şaft kalkışta 1 rpm ile dönerken momenti siz hesap edin. Gerçi kaymalardan ötürü gücün %40-50 si iletiliyor fakat ona rağmen tork yüksek. Bu nedenle zaten tork konvertörlü şanzımanların ilk gaz tepkisi çok iyidir. Bu ne alaka diyeceksiniz ? Robotize manuel araçların benzeri, daha büyüğü. Araç dururken tork konvertörü D modunda tork ileterek aracı ilerletmeye çalışır. Durduğunuz anda gene her şey aynı. Sıfır. Mesele durana kadar. Yukarıda arkadaşın belirttiği gibi. Yük binerse tork konvertörüne biner D'de. Aslında ona da birşey olmaz ama aracınızı ileri götürmeye çalışan yakıtın enerjisi, tork konvertörü ısıtmaya harcanır.

    Yani frenleriniz sağlıklı olsun mu istiyorsunuz ? Yavaşlarken 5-10 km gibi bir hızda boşa atıp öyle durup bekleyin. Zaten aracın daha rahat durduğunu göreceksiniz. (panik frenler hariç- orada dip fren. N falan yok) Şanzıman fark etmeksizin N konumundan tekrar D konumuna, frene basmadan almayın. Frene basılıyken çekin. Sonra ayağınızı frenden çekin.

    Kısa-uzun fark etmez. Boşa alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 13 Mayıs 2017; 22:30:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.

    net hatırlamıyorum ancak aracı satın aldığım ilk günlerde kılavuzu sonuna kadar okumuştum, hareket halinde N-D, D-1, D-2 hamleleri yapmakta sakınca yoktur, ancak D-R veyahut R-D hamlesi yapmanız halinde büyük arızlar çıkacaktır bilgisini okuduğumu hatırlıyorum. İLk defa böyle bir bilgiyi sizden duydum . Ayrıca aracı eşim kullanıyor ve her park ettiğinde önce P, sonra el freni hamlesi yapıyor. 65 bin km oldu, hiçbir vuruntu ve hata yok şanzımanda. Çünkü 60 bin km bakımında 2 otomatik şanzıman ustasına baktırdım, araçcın şanzımanı mükemmel durumda raporunu verdiler. Ya şanslıyım yada bu elfreni olayı pek doğru değil.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.