Şimdi Ara

Otomatik viteslerde D deyken fren basmak yük bindirmezmi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
2
Favori
15.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    16 bin çok düşük bir km. 160 bin olsa neyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörlü şanzımanlarda pek sıkıntı olmaz, kuru kavramalı şanzımanlarda olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    'Lakin yavaşlarken motor, rölanti devrinin altına inmemek için gaz verebilir. Frenin ise bu gazı karşılaması gerekir. Yani durdururken yük bindirir. Dururken değil.'





    Sirf bu nedenle araci bir ara kac hizda olursam olayim bosa alip ayagimi gazdan cekip isiklarda frenle duruyordum. Ya 3'ten 2'ye inerken ya da 2'den 1'e inerken arac kendini one atiyor Easytronic'te, dikkat etmedim. Hatta bir ara lan sanzimanimi bozduk yoksa dedim; ancak bu durum normalmis arastirdigimda.

    Sahsen kisa sureli(30 sn altinda) bosa atiyorum, uzun surelilerde zaten start/stop devrede oluyor.

    Onceden eco modda arac surmezdim, bu ara bir heves ettim. Eco mod ile start/stop da devreye giriyor.

    Tork konvertörünün İstanbul trafiğinde tek sevmediğim yanı da bu malesef. Tam durmaya yakın, rölanti devrine indiğinde fren gücünü artırmanız gerekiyor çünkü motorun rölanti devriyle araç hala itmeye çalışıyor kendisini. Mekanik anlamda olumsuz bir yanı yok ama çok dur kalk trafikte fren balatalarından yiyoruz malesef.

    Bazen hafif tatlı yokuşlarda bile ayak frende gitmek zorunda kalıyorum hıza uymak için, bakıyorum benden başka fren lambası yanan araç yok. Gaz pedalını bırakıp sadece fren pedalıyla kullanıyorum yoğun trafikte.




  • zarar vermez ama bazı araçlarda duran haldeki tüketimi etkileyebilir o kadar.bazı dememin sebebi aracın teknolojisine bakması.örneğin opel vectra/ingisnia,vw jetta/passat gibi bazı aklımda kalan araçlar 1-2sn içinde kendi boşa alıyor.freni bırakınca da kısa bir bekleme ardından yürümeye başlıyor.böyle akıllı şansımanlarda tüketim de değişmiyor.şanzımanda böyle bir sistem yoksa uzun beklemeler için ekonomi açısından N kullanılabilir.
  • Trident682 kullanıcısına yanıt
    Bu iyi bilgi oldu hocam, jettam var sürekli kırmızı yeni yandıysa N' ye alıyorum, o zaman bunu yapmama gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgürwilly

    Bu iyi bilgi oldu hocam, jettam var sürekli kırmızı yeni yandıysa N' ye alıyorum, o zaman bunu yapmama gerek yok.

    Zaten durunca devir saatine bakarsan anlarsın rölanti devrine geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 Chevrolet Kalos'da bile frene tam bastığınızda şanzıman tahriği keser. Kesmese de önemli değildir. Tork konvertörlü şanzımanlar kolay bozulmaz. Çoğunuz şanzımanın bozulduğu km'leri görmezsiniz.

    Oyuncak arabalarda, ehem, yani işte şu yeni nesil zerzevatta, DSG gibi, araç zaten debriyajda beklemektedir. Tahrik yoktur.

    Aynı şekilde CVT'de de, CVT'nin tahrik sağlaması için ayağınızı frenden çekmeniz gerekmektedir. Bazı CVT'ler tam motosiklet gibi. Gaza basınca belli bir devirde tahrik sağlıyor.

    Yani, kafanıza takmayın.

    Frene hafif dokunarak beklediğinizde aracın öne gitmek istediğini, köküne kadar bastığınızda aracın gitmek istemediğini çoğu arabada görürsünüz. Bu zaten tahriğin frene basmanızla sona erdiğini gösteren bir olay (durur vaziyetteyken).

    N'de beklemeye falan kasmayın. Şanzıman ömrünüzün işi ona kaldı ise, zaten ayvayı yediniz. O yüzden önemi yoktur. Ha, uzun süreli beklemeyin tabi. 20 dakika ayağın frende bekleme. Orası ayrı. Ancak 1 dakika, 2 dakika için "N'ye al, D'ye al" yapmayın. Gerek yok. Keyfine yapıyorsanız yapın tabi. Sonra kalkarken N'de unutmayın ama. Arkanızda ben olursam gülerim suratınıza.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 16 Mayıs 2017; 17:0:53 >




  • DSGyi göz önünde alırsak (1.4 TDI DSG Polo)



    araç ışıklarda duruyor durduğu andan itibaren 3 saniye gitmeye çalışıyor bu ara rolanti 1000-1050 oluyor, 3 saniye sonra kendi boşa atıyor rolanti devri 900 civarına düşüyor.DSGde durum böyle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg zaten durduğunda boşa geçiyor, ayrıca stat stop varsa zaten sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bızım arabada auto hold yok sanırım. ama beklerken frene basınca motor normal rolantı sesı oluyor bıraz frenı bırakınca dırek motor devırı artıp araba gıtmeye xalısıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertorlu araclari olanlar, kirmizi isikta D konumunda beklemeye gectiginizde tek seferlik 1-2 sn lik hafif titreme yaşıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler

    Frenlere bindiği yük açısından ve şanzıman açısından düşünelim hocam.



    Gitmeye çalışan bir araç frenler zorlanıyor + motor gücü şanzımana göndermek istiyor fakat gönderemiyor frenlerden dolayı ne olur bu durumda yani

    Ecu nedir bilir misin?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler

    Frenlere bindiği yük açısından ve şanzıman açısından düşünelim hocam.



    Gitmeye çalışan bir araç frenler zorlanıyor + motor gücü şanzımana göndermek istiyor fakat gönderemiyor frenlerden dolayı ne olur bu durumda yani

    Ecu nedir bilir misin?


    Yok bilmem çok merak ettim allah aşkına bi söylesene yalvarıyorum




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.