Şimdi Ara

Otomatik Vitesli Araba hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesli ve ufak motorlu diye tabir edebileceğimiz
    1200cc - 1600cc aralığında aracı olanlardan marka, model ve kullanım tecrübelerini öğrenebilir miyiz?
    1 ay kadar önce 98 model Hyundai Accent Gls 1.5 Otomatik bir araç aldım ve tecrübemi arttırmak istiyorum.
    İlgilenenlere şimdiden teşekkürler...



  • Forumun bu başlığı altında (motor sporları ve araç hede höde) "otomatik vites" diye arama yaptır..

    10 larca topicle karşılaşacaksın..Merak ettiğin ve bizlerinde yeni tecrübeler edindiği hemen her şey anlatılmış durumda..Selamlar..
  • Çok teşekkürler gerçektente arama yaptıktan sonra bir çok soruma cevap buldum...
  • Bilgi paylaşmaktır..Aramıza hoşgeldin..
  • otomatik araçta her yağlama zamanı muhakkak şanzuman yağına baktır aracı kullanırken örneğin p den r ye alırken frene basılı tutarak vites değiştir.bunu sadece p den r ye değil p den d ye yani seyir hali hariç her zaman frene basarak vites değiştir kırmızı ışıklarda kesinlikle arabayı d de bırakma n ye tak ayağın frende bekle
  • neden??

    neden boşa almasını istiyorsun?

    sakıncası ne?
  • Kırmızı ışıklarda D pozisyonnda bekliyorum .Bunun bir sakıncası olabilir mi ?
    N ye alıpda beklemek eğer ışık süresi uzun ve trafik sıkışıksa yaptığım .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Vals

    Kırmızı ışıklarda D pozisyonnda bekliyorum .Bunun bir sakıncası olabilir mi ?
    N ye alıpda beklemek eğer ışık süresi uzun ve trafik sıkışıksa yaptığım .



    sadece balataları zorlar o kadar..

    problem yaşatcağını sanmam ama..kırmızı ışıkda dururken N ye aLman hem balataları zorlamaz hemde yakıttan tasarruf yaparsın


    yanlız sadece dururken N giderken yOk N falan
  • yakıt tasarrufu kısmı nasıl ya, her iki durumda da rölantide çalışmıyor mu??
    rölantide daha fazla mı alıyor viteste ise?
  • farkındaysanız araç D deyken harekete gider..

    yani şöle düşünün normal 1. vitesdeyken ufak devirle ilerleme gibi..

    elbette bu yakıtı N den fazla yakar çünkü viteste ve bıraksan hareket edicek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 26 Kasım 2005, 14:56:49 >
  • tamam dediğin doğru ama rölanti benzin miktarından fazlası gitmiyor ki o anda... sen normal vitesli bir arabada gaz vermeden kalkamıyor musun?? rölanti devrinde üretilen güç sıradan bir aracın hiç gaz verilmeden harekete geçirilip hatta 2. vitesle devam edebilmesine ( düz yolda) yetecek kadar var zaten. ben sıkışık trafikte arabaya gaz vermem ki.. yani gaz vermiş gibi mi benzin yiyor o anda?

    bence yanılıyorsun, viteste de olsa o arabanın devri belli.. o an biraz düşebilmekle birlikte ortalama 900 d/d çeviriyor. ayağını frenden çekersen kalkıp gidecek çünkü motorun o anki ürettiği güç bunu sağlar. sen ek benzin vermiyorsun ki vitese taktığın için.
  • tabiki aşırı bi fark yok ama sonuçda gidicek arabayı frenle durduruyosun..

    farkındaysan D deyken devir N ye oranla düşükdür..ek bi benin vermene gerek yok zaten araba D deyken yada R deyken belli bi benzini çekiyor..çünkü hareket etmesi gerek..

    madem bi güç falan çekmiyo D deyken nası olurda araç hareket edebilir ki..

    uçuk bi fark olmasa benim düşüncem bu çünkü kendimi bildim bileli arabalarımız hep otomatik..]
  • anlamadın sanırım....

    motor rölantide çalışırken ölü değil ya, o sırada da iş yapıyo... o sırada da bir gücü var.
    o benzin ile de bir iş yapabilmeye muktedir yani

    otomatik ya da düz

    rölantide düz vitesi doğru düzgün kullanan birisi hiç gaz vermeden arabasını ilerletebilir hatta 2 ye takarak hızlandırabilir bile. sen rölanti ile bunu yapamazsın (otomatiğinle ) ama manuel olan yapabilir. ve o sırada fazla benzin falan çekmez.

    sanıyorum ki;

    sen bir motorun boşta çalışırken ne yaktığını bilmiyorsun. motoruna göre saatte 1 ile 1.5 lt arası benzin yer boşta rölantide çalışan bir motor. kimisi 2 litreye kadar uzatır bu durumu. sence o benzin sadece motoru boşta çalıştırmaya mı yeter?

    rölanti devrinde arabanı hareket ettirebilirsin ve bunun için fazladan tek bir damla bile benzin yakmazsın. otomatikde bu çok daha kolay ama düzde de mümkün. debriyajı iyi kullanan birisi için otomatik kadar kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __SaDRaZaM__ -- 26 Kasım 2005, 17:43:00 >




  • d konumunda olan vites her zaman arabanı gitmesi demektir araç d de iken sen frene bastığında araç gitmek istiyor sen dur diyorsun dur kalkta önemli değil ama ışıkta beklerken araç zorlanıyor ben sekiz senedir otomatik araç kullanıyorum ve bir kere dahi şanzuman problemi yaşamadım
  • sadrazam haklı. araba ekstra benzin harcamaz D'de.
  • D de araba rölantide olduğundan fazla benzin harcar. Manuel vitestede araba rolantide iken vitesi bire atıp; ayağını debriyajdan çekerek gaza basmadan arabayı hareket ettirirsen de ekstra yakıt harcanır. Arabayı hareket ettiren güç başka nereden gelecek. Motorun kendine dönmesi başka arabayı hareket ettirmeye başlaması başka.



    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    sadrazam haklı. araba ekstra benzin harcamaz D'de.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: myro

    D de araba rölantide olduğundan fazla benzin harcar. Manuel vitestede araba rolantide iken vitesi bire atıp; ayağını debriyajdan çekerek gaza basmadan arabayı hareket ettirirsen de ekstra yakıt harcanır. Arabayı hareket ettiren güç başka nereden gelecek. Motorun kendine dönmesi başka arabayı hareket ettirmeye başlaması başka.



    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    sadrazam haklı. araba ekstra benzin harcamaz D'de.



    hayır hiç bir yerden gelmiyor öyle bir yakıt. araba viteste ve ilerliyor olduğunun farkına varamaz ki fazladan benzin yollasın motora...

    rölanti 900 ise ilerlemeye başladınız mı 800 olur. aradaki 100 devirin enerjisiyle ilerler araba. frene basar durursan tork konvertörünün içindeki yağı ısıtarak bu enerjiyi harcamış olursun. yok basmazsan ilerleyerek harcamış olursun. vitese atmazsan fazladan 100 devir çevirerek tüketirsin bu enerjiyi.




  • ya ışıkta beklerken duruma göre N ye almak lazım bence şöle düşün düz vitesde ayağın kavramada ve frende beklemek mantıklımıdır ışıkta ama sayaçlı bir ışık olur ve 10sn den kısa süre kaldıysa N ye çekip sonra tekrar D ye takmaya uğraşma çok hammallık ama bencede D de uzun süre fren kullanarak beklemek en azıından balataları çabuk yıprandırı en bast düşünürsek şanzımana bi zararı olduğunu düşünmüyorum ama zaten ışıklarda kullanmayacak olsan otomatik vites e N konumunu koymazlardı
  • Orjinalden alıntı: nlty2000


    rölanti 900 ise ilerlemeye başladınız mı 800 olur. aradaki 100 devirin enerjisiyle ilerler araba. frene basar durursan tork konvertörünün içindeki yağı ısıtarak bu enerjiyi harcamış olursun. yok basmazsan ilerleyerek harcamış olursun. vitese atmazsan fazladan 100 devir çevirerek tüketirsin bu enerjiyi.



    Bizler genelde yaşadıklarımızı ve benzinciye bayıldığımız miktara göre oranlıyoruz..NLtY dostumTekniğini irdelemiş..Bizi aşar...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.