< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Otomatik vitesli Fiat Egea Hibrit geliyor! İşte özellikleri (2. sayfa)



-
-
Hayırlı olsun. Benim isteğim otomatik vites, sizin araçta bu opsiyon yok diye biliyorum. Ondan bu aracı bekliyorum…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea'ın iç tasarımı çağının 10-15 sene gerisindeyken sadece motor değiliklikleri kurtarmaz bence. Fiat'ı PSA'ın almasıyla Bursa'daki fabrikanın geleceği belirsiz görünüyor. İçerden gelen bilgiler Doblo ve Egea serileri devam etmeyeceği yönünde. Eğer Fransızlar güvenip yatırım yapmazsa tekrar yıllar boyu kuş serisi üretmek zorunda kalan fabrika halini alır. Halbuki oturmuş bir yan sanayi ve tecrübeli işgücü kadrosu var. İtalyadaki Fiat dan bütçeye göre daha iyi otomobil üretildiği için italyanların gıcık olduklarını ve yeni güzel model vermediklerini yakınen biliyorum. Umarım PSA yatım yapar ve TOFAŞ fabrikasının önünü açar...
-
Fiyatını mı kastettiniz bilemiyorum ama muadili corolla hybrid'e göre daha ucuz olur diye bekliyorum ki olmadı diyelim 1.6 MultijetII DCT ye bakarız o zaman.
-
Günaydın. Yüzünüze bir su çalın kendinize gelip asagiyi tekrar okuyun.
Ülkedeki sorun bu kimse okumuyor ama herkesin fikri var.
Egea'daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, yüzde 100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor.
Egea'daki hibrit teknolojisi, yine Fiat modellerinde bir ilk olarak, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) çevriminin yüzde 47'sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilemesini sağlıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jquidd -- 16 Şubat 2022; 9:39:40 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Toyotanin hybridi mild hybride hic bir zaman muadil olmadi :) fiattaki kalkista ve park etmede devreye giriyormus, mild hybrid yani. Corolladaki 120km/s hiza kadar devreye girebiliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egeadaki elektrik motoru 15kw, corolladaki 53kw. Egeadaki batarya 48v mild hybrid yani, corolla 200v
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 16 Şubat 2022; 9:55:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
değerinin arabası değil.
-
Sadece kalkış ve parketmede demiyor, düşük devirlerde ve dur kalk trafikte de sadece elektrik motoru ile ilerleyebiliyormuş ki benim için önemli olan da bu zaten. Özellikle akşamları çok sık yoğun trafiğe giriyorum ve bu da yakıt tüketimini çok artırıyor. Onun dışında corollanın birebir muadili olamasa da şu vaat edilen haliyle ve (tahminimce) nispeten düşük fiyatla piyasaya sürülebilirse corolla yerine tercihim olur. Zaten başka başlıklarda da yazdım, cross sw beklediğim bir araçtı, şu motor ve uygun fiyatla gelirse başka araca bakma ihtiyacı bile duymam.
-
1.6 mj motorun e6d final diye bir şeyini görmüştüm, devam edecek mi ki acaba?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Haberde yer alan son cümle;
Alıntı
metni:Egea ailesinin 1.6 Multijet II 130hp Dizel DCT otomatik şanzımanlı versiyonları da yine tüm gövde tiplerinde aynı anda ve mart ayının ikinci yarısında Fiat showroomlarındaki yerini alacak. -
Hocam 15kw, 48v. Etsi lar falan 48v iste. 100km de 0.5lt destek saglar anca
Detayli bilgi ve farklar icin:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 16 Şubat 2022; 10:8:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elbette kağıt üzerinde başka günlük kullanım başka, gelsin, incelemelerine, kullanıcı yorumlarına bakarız, ona göre 1.5 hybrit mi olur, 16 MultijetII mi olur bakarız.
-
Yabancı haber sitelerine göre bu motorun FULL HİBRİT ve PLUG IN HİBRİT modeli de gelecek. 260/280 beygir olarak. Alfa Romeo'da kullanılacağı yazıyor.
Egea'yı değerlendirecek olursak bence oldukça başarılı bir konfigürasyon olmuş. Mild hibrit motor + 7 ileri getrag + Güvenlik sistemleri gayet başarılı. Şehir içinde tüketim değerlerini yakalarsa satabilir.
Fiyatı 500 civarı olur sanırım. Lansmanda bir güzellik yaparlarsa iyi satar.
-
Eyvallah hocam. Fiyatına güç yetmeyeceği kesin. Kenardaki birikimimi bozmamak adına köy yollarında daha yeni bir araç kullanmış olmak için arabamı satıp üstüne borca girerek egea 1.6 e torque alacaktım. O aralar sizinle de görüşmüştüm hatta araç hakkında. Ama gel gelelim araç fiyatları döviz sebebiyle yükseldi ve bir daha düşmedi. Bankaların kar payı oranları da arttığı gibi onlar da geri düşmedi. En azından sular durulana kadar bir şey almamaya karar verdim. 1.4 t-jet lineaya 250k km olana kadar binerim muhtemelen.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
plug in ile gelse daha iyi olur.
-
Bu sistemlerin iki buyuk handikapi var. Birincisi benzin motoru akuyu sarj edemiyorum. Bu sebeple sarj icin sadece kinetik enerji kullanilabiliyor. Ikincisi de bataryanin enerjiyi tutma kapasitesi cok dusuk. Zor kazandigin enerjiyi cok kolay harciyosun.
Fiat artik bi kombinasyon getirsin de bakalim, yer gok 1.4 manuel doldu :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea'yı Tofaş kendi geliştirdi. BAktılar İtalyanlarda Puntoyu yenileyecek hal bile yok, Türk Mühendisleri Egea'yı yaptı. 3-4 yıl sonra yeni versiyonunu da yaparlar. Egea c segmenti bir aracın ithal b segmenti fiyatına satılabileceğinin kanıtı. Bu nedenle çok değerli gözümde.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X