Arkadaşlar ben resmi bir kurumda teknikerim. yaklasık tamamlayabildiğim 17 -18.000 TL param var 1 aydır araba araştırıyorum fakat hep bi noktada kılcık cıkıyo aklımda soru işareti kalıyo. kafamda 6-7 model var sizlerden yardım bekliyorum. 1. si arabanın dizel olmasını istiyorum yakıt tasarrufu ve yılda en az 20 bin km yaparım 2. si bagaj hacmi çok küçük olmamalı ve son olarak 3. sü donanımı iyi olmalı vede 16 valf olması da tercihim. aklımdaki modeller;
lütfen yardım edin arkadaşlar paramı boşa harcamayayım. daha cok bu aracları kullanmış artı ve eksilerini bilenler yardımcı olursa sevinirim. allah ragzı olsun.. :)
bence seçeneklerini 2 ye indir.
accent era ,malzeme kalitesini çok beğenmiyorum ancak verdiğin paraya göre iyi. o paraya üst modelini alabilirsin ve pek sorun çıkarmaz
clio, dizelleri gerçekten az yakar, yüksek araçtır, türkiye şartlarına çok uygun. bagajı geniş. alım satımı kolay.
diğerleri bence sana çok uygun değil, doblonun bagajı çok geniş, colt un çok dar ( sadece koltukları öne çekince genişliyo), diğerleri hakkında çok fikrim yok.
zaten accent eranın hoşuma giden bir artısıda direksiyondan kumandalı müzik sistemi falan olması. cok hoşlanıyorum o sistemden. ilgin için tesekkürler arkadaşım. gelen cevaplara göre puanlıyıp karar vericem
istediklerinize bakılırsa listeden era, albea ve doblo çıkıyor. 1.5 dci motorların turbo sorunlarından dolayı tercih etmenizi tavsiye etmem. albea nın bagajı çok geniş. era nın da motoru en az multijet kadar güzel. doblo da eğer büyük bir aile ve aşırı bagaj gereksiminiz yoksa gerek yok. era ve albea arasında bir tercih yapmalısınız. genişlik ön planda ise doblo tek seçenek olarak kalıyor
saolun dostlarım sayenizde secenekler baya azaldı sölediğiniz gibi suan ilk sırada accent era 2. albea ve doblo var
bu listede en mantıklısı era görünüyor, olmadı herhangi bir taksi durağına sorun, onlarda accent ve albea bol miktarda bulunur ve sürekli kullandıkları için en güzel değerlendirmeyi yaparlar
basketplayer kardeş era konusunda sana katılyorum fakat lpg ye sıcak bakmıyorum. 1. lpg ne kadarda olsa dizelden tehlikeli 2. dizel yakıtta daha ekonomik 3. lpg ayar sorunu oluyor ve birde cekişten ne kadarda olsa düşüyor(cünkü kullandım lpgli arac) 4. benzin de alman gerekiyor lpg de arabaya 5. bagaj hacminden yiyor
bu sebeplerden lpg aklıma yatmıyor, dizel bakım masrafları pahalı diyolar fakat arastırdığım kadarıyla en fazla yıllık 150 - 200 tl arası farkediyor. bu da kafanın rahat olması acısında feda edilebilir. yanlış taraf varsa yazdıklarımda lütfen acıklayarak uyarın.
clio ve era
Tabiki clio Sınıfında En az Yakan Çekişi ve torku güzel Bagaj hacmi geniş Özellikle MAsraf etmeyeceğin 1.4 benzinlisini öneririm :D
110 beygir 240 nm tork 16 valf motoruyla Era diyorum.daha detaylı bilgiyi kullanıcılarından Era takımından alabilirsiniz.Link imzamda mevcuttur.
quote:
Orjinalden alıntı: ottoman24
110 beygir 240 nm tork 16 valf motoruyla Era diyorum.daha detaylı bilgiyi kullanıcılarından Era takımından alabilirsiniz.Link imzamda mevcuttur.
Woow... bu değerle bizim Jetta'yı katlıo yaa...
çoktan seçmeli sorulara hayır tek seçenek
ERA 1.5 CRDİ
Fiat doblo hem geniş hem vergisi düşük bence düşünülebilir...
gercekten saolun arkadaşlar era yada clio yu secmeye karar verdim. ama era agır basıyor. son olarak era dizel kullanan arkadaşlar varsa araba hakkındaki görüşlerini yıllık ortalama bakım masraflarını net olarak yazabilirlermi? birde eranın artı eksilerini..
Era dizel yada benzinli? Hangisi? Tanıdık bir bayii 'den ötv rakamları indiği zaman sıfır era almak için gittiğimde bu soruyu sordum. Samimiyetiyle benzinli era dedi ama lpg takalım dedi. Dizel'in bakımı, masrafları göz önüne alındığında lpg'li era daha cazip. 2. elde ise kilometre yapmış dizel araçtan halkımız korkuyor, benzinlide bir sıkıntı olmuyor, 300.000 olarak adı çıkmış zaten motorların.
Sadece era demiyelim, hyundai'nin artıları ve eksilerini konuşalım. İlk olarak aklıma gelenler;
Müşteri hizmetleri çok ilgili. Yedek parça bol ve ucuz (balata, disk, triger seti, kaput, çamurluk v.s. diğer çoğu markanın yarı fiyatı neredeyse), ancak elektronik parçaları pahalı (teyp, dijital saat, klima tertibatı, abs beyni, ateşleme beyni). Servis olarak işi bilmeyen bir sürü servisi var. Adapazarı servisi şu ana kadar gördüğüm en iyi işi bilen servis. İstanbulda ise dragos ve kavacık servisleri iyi.
quote:
Orjinalden alıntı: mdacar gercekten saolun arkadaşlar era yada clio yu secmeye karar verdim. ama era agır basıyor. son olarak era dizel kullanan arkadaşlar varsa araba hakkındaki görüşlerini yıllık ortalama bakım masraflarını net olarak yazabilirlermi? birde eranın artı eksilerini..
dostum haklı olabilirsin ama ben kendi deneyimlerinden anlatıyorum bunu katılırmısınız yada onaylayan olur mu bilmem, gecen yıl elimizde dizel multijet 1300 doblo vardı, baya bi dolaştım 1 ay kullandım, pek bir sıkıntısını görmedim, ardından bir akrabama ait olan 2008 model yine 1300 civarı motoru olan sıralı sistem lpg li bir 4x4 suzuki shift kullanma fırsatım oldu, akrabamdan bir iş için 3 gün ödünc almıştım dobloyla defalarca cıktıgım yokuşta inanın bana 2. vitese düstüm ve agırlık yok yalnızdım, dobloyla 3-4 vitesle cıktıgım rampayı. birde güvenlik ve bagajdan calma olayı olunca benim düsüncem varsın olsun az km de bir accent dizel olsunda aklım rahat olsun cepten yılda 250 -300 fazla cıksın. katılanlar varmı bilmem böle düsünüyorum.
dizel ile benzinli tartışmasıolmasın, haklı olduğun noktalar var tabii, yılda 200-300 çok büük para değil belki ama ben en çok satarken sıkıntı yaşamaktan korkmuştum. Gerçi liste fiyatlarına ard arda zam yaptıkları için almadım ama alsaydım benzinli motoru tercih edecektim.
BENCE SKODA FABİA AL DERİM BENDEDE FABİA VAR.SORUNSUZ VE AZ YAKITI İLE PİŞMAN ETMEZ.ÇOK SAYIDA TANIDIGIMDADA FABİA VAR VE HEPSİ ÇOK MEMNUN.YİNE ARABA ALSAM YİNE SKODA ALIRIM.