Şimdi Ara

Otomobillerde EURO Yükseldikçe ÖTV+KDV Artıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 25 Kasım 2016'da yapılan düzenleme ile otomobillerin giriş fiyatlarına göre ÖTV uygulaması başladı.

    En Çok Satılan 1600 CC ve Altı Araçlarda Giriş Fiyatına Göre;
    40.000 TL'ye geçmeyenlerde: % 45
    40.000TL - 70.000 TL arası olanlarda: % 50
    70.000 TL'den fazla olanlarda: % 60
    ÖTV uygulanıyor.

    25 Kasım 2016’da Euro 3,65 TL idi, bugün (05 Kasım 2017) ise 4,51 TL oldu.

    EURO yükseldikçe otomobillerin giriş fiyatları arttığı için; %45 ÖTV dilimindeki araç %50'ye, %50 ÖTV dilimindeki araç %60'a çıkıyor. Otomatik olarak ÖTV oranı ve KDV tutarı artıyor.
    Otomobillerde EURO Yükseldikçe ÖTV+KDV Artıyor!


    EURO'daki artıştan dolayı otomobil giriş fiyatı (40.000-70.000) dilimleri, en azından 50.000-80.000 TL olarak düzenlenmelidir.

    25 Kasım 2016'daki Euro Kuruna Göre, Kaç EURO'luk Araç Hangi Dilimde:

    Otomobillerde EURO Yükseldikçe ÖTV+KDV Artıyor!


    Bugünkü (05 Kasım 2017) EURO' Kuruna Göre, Kaç EURO'luk Araç Hangi Dilimde:

    Otomobillerde EURO Yükseldikçe ÖTV+KDV Artıyor!


    Edit: EURO güncelleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedektif -- 5 Kasım 2017; 14:47:54 >







  • Cam filmine ceza yazıp para kazanmaya çalışıyorlar sence halk yararına bir şey yapılır mı? 1 sene geçmeden 75 kuruş artmış euro asıl bunu konuşalım.
  • Doğru

    Birde o zaman şunu söylemişlerdi.

    Ham fiyatı 40 bin tl nin altındaki araçların ötv sini %45 e düşürdük
  • Nasıl ki 3 senede araç fiyatları 2 katına ulaştıysa 3 sene sonra şimdi ki fiyatların 2 katına ulaşacak



    Satışlar düşsede farketmez artık trafik şişmiş durumda yollar kaldıramıyor devlette farkında bunun



    Sadece elektrikli araçlara öncelik tanınır bunlar benim şahsi görüşüm
  • Otomobil alamadığım için beni ilgilendirmeyen problem, isterse 94.850₺ lik accent’e 500.000₺ çeksinler iki türlüde alınmıyor zaten
  • Ötv %45'ten %60'a çıksa millet haa hoo derdi, bu şekilde kademeli ve uyutmalı olarak %60'a çıkmış oldu.

    Burada; iyi oldu, daha da fazla artsın derdim ama diyemiyorum, orta sınıf iyice zayıflıyor, gelişmemiş ülke grafiğine gittikçe yaklaşıyoruz, yarınşarımıza yazık oluyor.
  • Amaç oydu zaten; otomatik kendi kendine artış...
  • Ekstra donanımlar için de bu geçerli maalesef. Bu dilim olayı yüzünden donanım ekletmeye korkuyoruz.
  • MTV zammına büyük bir tepki gelmişti. Oysa MTV'de 300-500 TL fazladan artış vardı.

    Burada ise bir aracın ÖTV dilimi %45'ten %50 ye çıkarsa, artış 3.000 TL oluyor. %50'den %60 dilimine çıkarsa artış 10.000 TL civarı oluyor. Bu duruma MTV'de olduğu gibi bir tepki gelmemesi de ilginç.

    Yakında B sınıfı araçların çoğu %50 dilimine, C sınıfı araçlar da %60 dilimine geçecek.
  • Yılbaşında , yeni değerlendirme katsayısına oranlayıp ,ÖTV matrah dilimlerini yukarı çekeceklerdir 45.000 ve 75.000 yaparlar..ilk 6 ay biraz ferahlar millet sonra döviz artışı ile gene zorlanır. Kritik ÖTV sınırındaki araç alacaklar senenin ilk 3 ayında alırlarsa daha risksiz olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Yılbaşında , yeni değerlendirme katsayısına oranlayıp ,ÖTV matrah dilimlerini yukarı çekeceklerdir 45.000 ve 75.000 yaparlar..ilk 6 ay biraz ferahlar millet sonra döviz artışı ile gene zorlanır. Kritik ÖTV sınırındaki araç alacaklar senenin ilk 3 ayında alırlarsa daha risksiz olacaktır

    Gerçekten böyle birşey yapacaklarına inanıyormusunuz

    Şahsen ben kesinlikle inanmıyorum aksine ötv yi daha da yükseleceğini düşünüyorum
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Yılbaşından sonra sıfır araç alacaklar için MTV hesaplaması 0-40 bin ve 40-70 bin matrahına göre düzenleniyor. Yani aynı matraha göre hesap yapılacak. Matrahı yakın zamanda değiştireceklerini düşünmüyorum.
    Belki araç satışları çok düşerse matrahta düzenleme yapılabilir.

    Ama taksicilere sıfır ÖTV, şirketlere vergi indirimi vs. ve filo şirketlerinin de araç alıp-satma işini ticarete döktükleri sürece, araç satışları düşmeyecek gibi görünüyor.
  • cnyttt kullanıcısına yanıt
    Yapmazlarsa tepki çeker diye düşünüyorum..Döviz sürekli artıyor.Adaletli olunması için bunun yapılması gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gerry Lane

    Otomobil alamadığım için beni ilgilendirmeyen problem, isterse 94.850₺ lik accent’e 500.000₺ çeksinler iki türlüde alınmıyor zaten

    Nereye alınmıyor? Kıçı kırık B segment otomobillere 70,000 TL vermeyi kabul eden ve tavsiye isteyenlerle dolu forum.
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    ÖTV ve MTV nin aynı matrah dilimlerini takip etmesi şart değil ama mantıklı ..inşallah haklı çıkmazsınız..bu gidişle herkes 1000-1300 cc dilimindeki ucuz çıplak fiyatlı araçlara mahkum olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Yılbaşında , yeni değerlendirme katsayısına oranlayıp ,ÖTV matrah dilimlerini yukarı çekeceklerdir 45.000 ve 75.000 yaparlar..ilk 6 ay biraz ferahlar millet sonra döviz artışı ile gene zorlanır. Kritik ÖTV sınırındaki araç alacaklar senenin ilk 3 ayında alırlarsa daha risksiz olacaktır

    Sınırı 300-500 tl geçip 135 bine araba alınması hata zaten.İşin bu kısmı verginin yükselmesinin yanında satıcı şirketin fiyat politikasınada giriyor.Ham fiyattan 500 tl inse araç 10 bin tl düşüyor.Satışları düşük seyredince alt vergiye indiriyorlar.
  • 16.000 euroluk araç 133.000 lira.

    İki ülke de 1400-1500 kazanıyor. Biri Euro. Biri TL.

    Gelde siyasete girmeden anlat bu rezaleti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Ekim 2017; 23:22:48 >
  • önümüzdeki seneye dahw %45 lik araç kalmaz.
  • araba iyi para getiren sektör devlet için, şaşılacak bir durum yok
  • İnsan hayret ediyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.