Şimdi Ara

Otomotiv krizi nasıl aşılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
0
Favori
11.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖTV sıfırlansa bile (ki çoğu insan bunu 1. sıraya koymuş çözüm olarak) 6.5 liralık Euro kurundan ihtiyaca yönelik yine en aşağı 100-120k olmak üzere kaç kişi şu ortamda gidip küçük motorlu bir C segment bir aile aracı alabilir?

    Ülke ekonomik şartları çok kötü. Sadece otomotivde değil hiçbir sektörde yaprak kıpırdamıyor. İnsanlar bu sefer telkin yoluyla değil zaruri olarak tasarruf yapmaya yönelmiş durumdalar. O yüzden vergi ortadan kalksa bile yüksek kredi faizleri ve aşırı değersizleşmiş lira nedeniyle fırlamış Euro kurundan dolayı kimse bir mucize beklemesin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Temmuz 2019; 13:12:22 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    İktisattan ekonomiden anlamayan arkadaşlar kendi isteklerine göre yorum yapmışlar biraz komik olmuş tabi. Herkes her şeyi bilemez doğal olarak.

    Araç satışlarında ÖTV'nin kalkması yada vergilerin düşürülmesi demek intihar demek şuan ki ekonomide.

    En basit örnekle ;

    ÖTV gibi çok büyük vergi yükünün koyulma sebebi ithal ürünlerin ülke ekonomisinde oluşturduğu cari açığı dengelemektir.


    Yani siz ÖTV yi araç satışından kaldırdığınız da evet satışlarda patlama olur fakat bu konuda dışa bağlı olduğumuz için ve ihracatımız da düşük seviyelerde olduğu için Türk lirası şuan ki hızına hız katarak değer kaybetmeye başlayacaktır. Bu da benzinden tutun yediğiniz içtiğiniz suya kadar zam demektir.
    Otomobil Vergilerinin düşmesiyle beraber(kaldırılmasına karşıyım ben de ) aylık 10 bin araç satışı artsa şu ankine ilave ortalama 20 bin eurodan girişleri olsa bu araçların tahminen ek 200-300 milyon euro civarı aylık ithalat artar, 15 milyar dolar ithalat yapmayız da 15.3 milyar dolar ihthalat yapmış oluruz..Bu ilave rakamla da TL hızla değer kaybetmez veya cari açık patlamış olmaz..

    Ama o aylık ilave 10 bin araç satışı extra vergi geliri demek,istihdam demek.. O hesapta ince bir nokta var ne ithalatı patlatacak düzenleme gelmeli ne de şimdiki gibi satışları durduracak haliyle devam etmeli.




  • Ötvnin amacı sadece vergi değil cari açığı da azaltmak. Ötv kesildiği an yabancı araçların galerilerinde hemen kuyruk olursunuz.

    Yerli araç üretilmediği sürece ötvyi kesmezler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda yapılan herşey planlı hareketler.

    ÖTV indirimi bitti firmalar şu anda zam yaptı zaten şu 3 ay ölü dönem. Aracını alan aldı nerdeyse.

    Sene sonuna doğru tekrar bir ötv indirimi yapılacak, fiyatlar Mayıs 2019 fiyatlarına dönecek ve herkes yine saldıracak "ooo civic 152 den 130 a indi" kaçmaz fırsat denilecek ve stoklar tekrar eriyecek. Halbuki kasım 2018'de civic otomatik lpg siz modelleri 105 civarına satılmıştı. Şimdiki liste fiyatı 141bin.

    Aynı şey 2018 kasım'da ötv indirimi başlayınca da oldu. Ben 97bine corolla touch mds aldım ve hurda indirimi (hurdayı bayii ayarladı) ve 0 faiz de olunca inanılmaz fırsat gibi gördüm. Aslında aldığım aracın fiyatı 5 ay önceki fiyatıyla aynıydı. Belki benim karım yüksek faiz ortamında 7bintl civarı faiz ödememiş oldum.

    Herşey algı yönetimi. 2 sene önce 85bine satılan civic fiyatı ikiye katlamış ve hala satılabiliyor. Bizim insanımıza yavaş yavaş olacak şekilde her türlü şarta alıştırmak mümkün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesuthaksoy

    Hiç öyle şey olur mu:)
    Arabaların çoğu ithal, sen ÖTV düşürüp araç alımını desteklersen ithalat artar, haliyle cari açık da

    Alıntıları Göster
    Yukarda yazdım da yine yazayım ilave aylık ilave 10-15 bin satışın ithalata etkisi aylık 300 milyon euroyu geçmez.Cari açık 2 milyar dolar olmaz da 2.3 milyar dolar olur... O haliyle de çok büyük etkisi olmaz..

    Orda bi denge var ne satışları süründürüp o sektör istihdamını öldürmeli, vergi gelirini dibe vurdurmalı ne de satışları patlatıp (2014-2018) gibi cari açığı uçurmak lazım..




  • Başta otomobil olmak üzere özel tüketime girmeyen tüm ürünlerden ÖTV kalkmalı.Bürokratlar ceplerini doldurmak için bizi yoluyorlar. Ötv kalkması bütçeyi alt üst edeceksede KDV kısmen artırılıp bir plan çerçevesinde yıllar içinde yüzde 8 e gerilemeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Şu anda yapılan herşey planlı hareketler.

    ÖTV indirimi bitti firmalar şu anda zam yaptı zaten şu 3 ay ölü dönem. Aracını alan aldı nerdeyse.

    Sene sonuna doğru tekrar bir ötv indirimi yapılacak, fiyatlar Mayıs 2019 fiyatlarına dönecek ve herkes yine saldıracak "ooo civic 152 den 130 a indi" kaçmaz fırsat denilecek ve stoklar tekrar eriyecek. Halbuki kasım 2018'de civic otomatik lpg siz modelleri 105 civarına satılmıştı. Şimdiki liste fiyatı 141bin.

    Aynı şey 2018 kasım'da ötv indirimi başlayınca da oldu. Ben 97bine corolla touch mds aldım ve hurda indirimi (hurdayı bayii ayarladı) ve 0 faiz de olunca inanılmaz fırsat gibi gördüm. Aslında aldığım aracın fiyatı 5 ay önceki fiyatıyla aynıydı. Belki benim karım yüksek faiz ortamında 7bintl civarı faiz ödememiş oldum.

    Herşey algı yönetimi. 2 sene önce 85bine satılan civic fiyatı ikiye katlamış ve hala satılabiliyor. Bizim insanımıza yavaş yavaş olacak şekilde her türlü şarta alıştırmak mümkün.
    Çok doğru şeyler yazmışsınız. 2016-2017 yi geçtim sadece 1 yıl öncesine gidip fiyatları karşılaştıran aklı selim bir insan algı işini çok güzel çözer. Eksiden bu forumda dalga geçiyorları "oha 100k ya Clio olur mu yok deve" diye. Şimdi 100k'ya düzgün ve dolu bir Clio alamıyorsunuz. Yani alıştırılma ve eskiyi unutma toplumun en büyük sorunu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ötv sıfırlansa da otomotiv krizi aşılmaz boş hayaller görmeyin. Ticari araçlarda ötv var mı? Ticari araçların satışları patlama yapıyor mu? Ekonomik reform uygulanmadan düzelmez.
  • Ben devletin yerinde olsam ötv indirimini bir daha yapmam. 2009 da yapılan ötv indirimi gibi tüm ötv indirimlerinde belki ilk hafta araçlar ucuzladı ondan sonra bayiiler ötv indirimi farkını cebine attı.

    Ayrıca bazı arkadaşlar cari açık konusunu tam algılayamıyor ama bu tip dışa bağımlı ülkelerde ithalat ne kadar kısılırsa döviz ülkede kalır. Cari açık azalır. Aslında devlet otomobile olan aşkı bildiği için ithal edilen otomobil miktarını ötv ile dengelemeye çalışsa da bu kurlara ötv ve onun üzerinden hesaplanan fiyattan kdv ödeyen vatandaş yine de otomobilden vazgeçmedi. Bunda ikinci el değerini koruma ve otomobili yatırım aracı olarak görme durumunun da etkisi var.

    İnşaat sektörüne yatırım yapıldı tüm para inşaata gömüldü deniliyor ama en azından evlere ödenen paralar ülkede kalıyor. Ülkemizde (ben de dahil) otomobil sevdası oldukça fazla olduğu için otomobile ilgi çok büyük. Halbuki otomobil vasıta olarak görülse talep azalınca gündemden düşen otomobil sektörü biraz olsun fiyat indirimine gidebilir. Ötv indirimi vs. gerek de yok.

    Yurtdışı ile otomobil fiyatları karşılaştırılır her zaman ama bence ev fiyatlarının da Avrupa ülkeleri ile karşılaştırılması lazım. Şimdi aracımı 105bintl civarına satsam 5-10 daha üstüne koyup Ankara'da 1+1 yeni ev alabiliyorum.




  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle gerçek dışı ve hayal ürünü bir yorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celal_55

    ben sizi çözemiyorum gerçekten çözemiyorum trafik allak bullak kalabalık yerlerde park yeri bulmak imkansız hala araba diye inliyorsunuz.


    Konut yine aynı kardeşim derdiniz ne sizin?Ne istiyorsunuz yollarda arabalardan hareket mi edemeyelim.

    Konut diye diye etraf heryer ev oldu sıcaktan ölüyoruz.

    Bırakın satılmasın yahu full civic 210 bin bırakın satılmasın.Bırakın sürünsünler bunlar ötv indiriminde cukka yapmadı mı?Bu triplerinizi bırakın artık ya.

    Madem otomotivci zorda desin ki gelin alın kardeşim finans şirketi kursunlar gel ben sana 1.10 dan kredilendireyim öde desin.Bir kere taşın altına o elini koysun.Ağlamayı sızlamayı biliyorlar ama.Ver arabayı ver ucuza alayım.Ver veresiye ver ya.Hep siz mi kazanacaksınız böyle camlı plazada babalar gibi gelsin çaylar gitsin kahveler mis gibi klimalı ortam.


    Her sektör bedel ödedi bir bunlar ödemedi.Tekstil ödedi gıda ödedi ama konutla otomotiv ödemiyor.Kardeşim zararına sat ya geçen sene kazandığın paradan say.Yok bunlar şımarık adamlar bunlar rahatına düşkün insanlar.Beter olsunlar bunlara su veren itfayenin hortumunu filler öpsün.


    Son olarak döviz kurunu konusunu eklemeyi unutmuşum dolar 6.50 çat zamları yapıştırıyorlar ne zammı kardeşim e mal euroyla geliyor dolarla geliyor ondan zam yaptık.Dolar 5.8 e indirim eeee maliyetler çok arttı indirim felan yok köylü kurnazı bit yavruları.
    Merhaba ; İtalya ve İspanya gibi bize benzer ekonomik sorunları olan ülkelerde bile 1.500.000 civarı yıllık araç satılmaktadır. Trafik yoğunsa toplu taşım

    daha iyi hale getirilerek teşvik edilmeli. Halk araba almasın demek mantıklı değil. Halkın ne alacağına nasıl yaşayacağına halkın kendisi karar vermelidir. Bir

    diğer konu hükümet savurgan harcamalarına son sürat devam edecek fakat üreticiler mi şımarık ? yoksa biriktirdiği üç kuruş parayla araba almak isteyen gariban

    halk mı şımarık ? Neden hep üretici ve halk taşın altına elini koymak zorunda ? Üretici derken sadece otomotivi kasdetmiyorum bu tarımda da böyle ne diyelim

    çiftçiye geçen sene kazandığına mı say diyelim.




  • Trafik yoğun zaten diyip suçu vatandaşa yüklemek de ne oluyor. 5 milyonluk Ankarada saat 22.00'dan sonra toplu taşıma yoktu yakın zamana kadar. Ha toplu taşımada laf söz atanlar falan var dersen ona birşey diyemem, ahlaki çöküntü üst seviyede maalesef.

    Yapılacak olan kayıtsız şartsız üretimi desteklemektir. Ama onun yerine birçok ürünü dışardan almayı tercih ediyoruz. Belki de bunlar planlı bir şekilde yapılıyor bilemiyoruz.

    Vergiyi tabana yayacağına tavanda millet ne numaralar çeviriyor onu kontrol edelim. Milyonluk taksici yıllık 1000 lira vergi verirken, bordrolu çalışan ayda o parayı ödüyor. Buna rağmen sen seçim kampanyası dönemimde mutlaka taksicilere müjde verip, çayını içiyorsun. (bunu parti ayırt etmeksizin söylüyorum.)

    Ayrıca meclisteki vekiller mutlaka azalmalı ve maaşları sembolik olmalı. Bize diyorlar ya çalışmıyorsan yerine çalışan buluruz diye, vekillik yapmazlarsa yapan bulunur elbet. Önce onlar Mercedes, iphone almayı bıraksın sonra vatandaşı suçlasın.

    Yazacak çok şey var da yorulduk be abicim yazmaktan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıfır araç 500 bin TL olsa bile Türk milleti gider alır. İtibarından tasarruf etmez. Bu milletin önüne ne koysan yer, sıkıntı yok devam.
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Ne güzel bahane değil mi? Araba alınca cari açık patlar telefon alınca patlar bilgisayar cart curt herşeyde patlar o yüzden vergilere devam değil mi :).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Hepsi baştan sonra çok doğru ve gerçekleri yansıtıyor ama ne yazık ki bunu yapacak bir iktidar partisi yok. Muhalefete çatıp terörist damgası yapıştırmak ve burnunun dikine gitmek suretiyle "en iyisini biz biliriz, yolumuzdan dönmeyiz" mentalitesi ile hareket etmekteler. O nedenle halk tepkisi isyan/infial boyutuna ulaşmadan veya yönetim değişmeden bu tür bir düzelme bence kısa vadede imkansız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Temmuz 2019; 15:29:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FED, ECB parasal genişlemeye gittiğinde TL değerliydi ve bu rüzgarı arkasına alan hükümet ise şimdi düşük gibi gözüken fakat o günlerin yüksek faizlerinden insanları tüketime yönlendirdi, fiyatları coşturdukça coşturdu. Fiyat artışları aynı zamanda vergi gelirini arttırdı.

    Şimdi ise Cumhurbaşkanı, Merkez Bankası başkanını görevinden aldı. Tahmin ediyorum ki sebep faizlerin Cumhurbaşkanı'nın istediğinden yüksek olması.

    Peki, güzel, faizleri normalden daha da aşağıya düşürelim, piyasa canlansın. O iş öyle olmaz şu ekonomik durumda. Fon çıkışıyla kur alır başını gider, fiyatlar yine yukarıya gider, yine fakirleşiriz, yine alamayız, alsak da yine köle gibi borç öderiz.

    Gönül ister ki, ecnebioğlu gibi kapımızda iki-üç adet arabamız olsun, herşeyi rahatça alalım, refah içinde yaşayalım. Ama öyle bir ışık yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Temmuz 2019; 15:39:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz de haklsiniz, senelerce %1`in altinda faizlerle, 10 yil vadeyle, gelecekteki gelirinizle herseyi almaya alismistiniz.

    Halbuki o aldiginiz kredi var ya, o kredi japonyadaki kadinin, ingiltere`deki bankerin, almanya`daki doktorun vs...

    Ve bu krediler sonsuza kadar alinamiyor cunku borc arttikca ulke riski de artiyor.

    Yani kreditorler artik size eksi faiz uzerinden para vermiyorlar.

    Para gelmeyince, yapay dusuk faiz olmuyor.

    Yapay dusuk faiz olmayinca da, 400 bin liralik eve 1 milyon fiyat cekiyorlar, halbuki piyasa kendi haline birakilsa, 400 binlik ev 200`e dusecek sen de faizle 400`e-500`e 10 senede alacaksin.

    Ama yok, faizi ille de dusurecegim, derseniz, yurtdisindan doviz girisi tamamen durur, doviz artar, enflasyon artar, dogal olarak faiz de artar.

    Olmasi gereken muteahhitlerin faturayi odemesi, siz ev almaya calisan vatandaslarin degil.

    Araba ve motor ithalatcilarinin cogu 2019 model arac getirtmemisler, adamlar aptal degiller. Satamayacagini hesaplayarak stok riskini almiyorlar.

    Oysa muteahhitler konut fazlasiyla bekliyorlar, sizin gibiler yuksek faizden kredi ceksinler diye.

    Olmasi gereken sizin beklemeniz, umarim anlatabilmisimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 6 Temmuz 2019; 15:43:41 >




  • Kısır döngüye girildi. Satılmayan şeyin vergisini nasıl alacak hükümet ?

    Ötv er geç kalkacak.Kalkmasa satış yok yine vergi geliri yok.Her halükarda hükümetin vergi geliri ciddi düştü.Belki %70 düşmüştür.

    Zamanla enflasyon ile memur maaşları çok ciddi seviyede düşecek yada kadrolar ciddi seviyede azalacak ve işsiz eski memurlar olacak.Ama 1.ihtimal daha olası.İşsizliğidahada arrtırmazlar.

    Kısaca herkes fakirleşecek.2005-2015 dönemindeki refahı daha kimse beklemesin.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.