Şimdi Ara

Otomotiv krizi nasıl aşılır? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
0
Favori
11.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almanya'daki alım gücüyle Türkiye'deki alım gücünün aynı olduğunu zanneden bir takım zevalleri görüyorum.Mümkünse paranın döndüğü herhangi bir şey ile uğraşmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Bizi kazikliyorlarsa Almanlara ne yapiyorlar artik bilemiyorum.Orada aracin ciplak fiyati 21.000 eurodan basliyor, bizde 19.000. Bizde daha ucuz ama bizi kazikliyorlar??? Bizi kaziklayan devlet, firmalar degil. Siz bir gun gozunuzu acarsaniz belki ulke duzelir, hic sanmiyorum bu kafayla ama. Hala bize acin gozunuzu falan diyorsunuz. Ne diyelim trajikomik. Ulkede sadece 3008 pahaliymis gibi yorum yapmaniz ayri komik.

    Bir kere olsun dij gucler muhabbetini birakin yahu. Bir hata devlete bağlanmasın da nereye bağlanırsa bağlansın değil mi? Bizi aracılar kazıklıyormuş, siz gidin fabrikadan alın direkt. Tam bir pazar muhabbeti.

    Sadece isime gelen yeri cekmedim, soyledigin cogu sey yanlis. Ulkede arac cok demissin, ama dunyada kisi basina dusen arac sayisinda 93. oldugumuza bile bakmamissin.

    Artık şu kahve muhabbetlerini bırakın. İnternet çağındayız, her şey elinizin altında. Bakın bakalım başka ülkelerde bu araçların çıplak fiyatı ne, bizde ne?
    Hocam nereden biliyorsunuz 21000 eurodan başladığını almanyaya gidip aracmi aldiniz?

    Belki orada da liste fiyatı saçmalığı vardır

    Burda da internetten fiyatına bakinca 200 bin lira bayiye gidince 150 bin lira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cnyttt kullanıcısına yanıt
    Tamamda ikisinede bayi fiyati yazdim iste. Burada yazdigim fiyat bayiden aldigim fiyat degil zaten liste fiyati.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖTV düşmeli, kredi faizi düşmeli ....asıl gereken ALIM gücünün artması.. misal maaşlari 3000 civarından 5000 6000 lere çıkarsak millet gözü karartir...alıma geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğitim, tarım, hayvancılık, adalet bitmişken bırakın distribütörler de batsın. Vergi vergi yeter yahu, canımızdan bezdik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ötv kalkmasın diyen mi ararsın ülkede zaten çok araç var mı diyen ararsın siz böyle düşündüğünüz sürece bize daha çookk vergiler müstahak...

    Ötv sıfırlanmalıdır yada kdv sıfırlayacaksın vergininde vergisini almayacaksın vatandaştan.Er yada geç bu düzenleme gelecek ben vatandaş olarak milli gelirde dünya birincisi olan bir ülkede yaşamıyorum.

    Türkiye nufusa oranla kişi başına araç sayısında AB ülkelerinin açık ara uzağında hatta Makendonyanın filan de gerisinde...


    Otomotiv krizi nasıl aşılır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 6 Temmuz 2019; 23:36:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Bizi kazikliyorlarsa Almanlara ne yapiyorlar artik bilemiyorum.Orada aracin ciplak fiyati 21.000 eurodan basliyor, bizde 19.000. Bizde daha ucuz ama bizi kazikliyorlar??? Bizi kaziklayan devlet, firmalar degil. Siz bir gun gozunuzu acarsaniz belki ulke duzelir, hic sanmiyorum bu kafayla ama. Hala bize acin gozunuzu falan diyorsunuz. Ne diyelim trajikomik. Ulkede sadece 3008 pahaliymis gibi yorum yapmaniz ayri komik.

    Bir kere olsun dij gucler muhabbetini birakin yahu. Bir hata devlete bağlanmasın da nereye bağlanırsa bağlansın değil mi? Bizi aracılar kazıklıyormuş, siz gidin fabrikadan alın direkt. Tam bir pazar muhabbeti.

    Sadece isime gelen yeri cekmedim, soyledigin cogu sey yanlis. Ulkede arac cok demissin, ama dunyada kisi basina dusen arac sayisinda 93. oldugumuza bile bakmamissin.

    Artık şu kahve muhabbetlerini bırakın. İnternet çağındayız, her şey elinizin altında. Bakın bakalım başka ülkelerde bu araçların çıplak fiyatı ne, bizde ne?
    yav hocam senin kadar tartışmayı kendi alanına çeken adam görmedim ben.İşine gelen yerleri görüyorsun hep


    Kim dış güçler diyor kim üretici diyor aracı bize pahalı satan uyanık aracılar diyorum anlamak niye bu kadar zor.


    3008 e kafayı takmadım üstte civic de yazdım işinize gelen yeri görmüşsünüz yine.

    Kur zammı indirimini felan yazmamışsınız hiç 2009 da gelen ötv indirimi vurgununu hiç yazmamışsınız.İşinize gelmemiş.Boş beleş aynı konularda dönmüş durmuşsun.


    Kim devlete bağlanmasın dedi ki bağlansın ama tek suçlu da devlet değil.


    Söylediğim çoğu şey yanlış felan değil aksine hepsi doğru ben yalan yanlış şeyler yazmam araç sayısı için trafik allak bullak yer yok dedim.

    Tutup internete bakın diyorsun seni alır esenlerde bağcılarda bir gezdiririm interneti insanları çağdaşlığı görürsün.93. sıradaymışız kendini kimle kıyaslıyorsun geri kalmış ortadoğu ülkesisin sen.Kimle aşık atıyorsun.


    Önce eğitim alırsın sonra altyapını yaparsın sonra insanları bilinçlendirirsin ve en sonunda da arabanın sadece ulaşım aracı olduğunu anlamalarını sağlarsın en son gelir trafiği tartışırız sizinle ama bakın böyle üstün görmeli lafları felan bırakın saygı çerçevesinde yazın.Gerekirse bizde ağzımızı açarız.Düzgün tartışacaksanız tartışalım saçma ithamlarda bulunacaksanız ben size kallavisini yazarım.Ona göre herkes tartışma adabını bilsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antares

    Arabaların bu fiyatta olmasının 3 etkeni var. 1. Döviz kuru. Arabanın döviz üzerinden belli bir değeri var bunun altına satamaz sana.
    2. ÖTV KDV. Arabanın kendi fiyatından fazlasını vergi olarak veriyoruz. 3. Firma çakallığı.

    İlk 2 etmeni yok sayıp firma çakallığı yüzünden bu fiyatlar diyorsunuz inanamıyorum cidden. Türkiye İstanbul'dan ibaret değil!! 80 tane daha şehir var gelmiş İstanbul yüzünden araç satılmasın diyorsun.

    Bu mesajları yazan kişi bilinçlenmekten bahsediyor ya ona yanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam biz devleti yok saymadık devlet tabi ki suçlu 1 kendine alırken 1 devlete alıyoruz.

    Ben devleti yok saymadım.

    İstanbul bitik artık hocam en önemli sorun trafik açısından İstanbulda.

    Bilinçlenin yazmak suç mu ben asıl size yanıyorum hep suçlu devlet hep suçlu devlet.

    Kur 7 iken gelen zam neden 5.8 ken inmiyor bunun bir cevabını verin.

    2. olarak 2009 da bu aracılar devletin ötv indiriminin bir kısmını cebe atıp fiyatlarına zam yapmadı mı?

    3. bu sektör neden hiç kendini geliştirmek,maliyet düşürmek yerine hep devletten milletten birşeyler istiyor.Kursunlar bir finans şirketi ucuza finansman verip en azından kârın bir kısmını müşterisine ucuz kredi verip sirkülasyon sağlayıp sürümden kazanmıyorlar?

    Yanacak birşey varsa sürekli suçu devlette aramanız ve yazmadığım şeyler yüzünden beni itham etmeniz.Dediğim tek şey tek suçlu devlet değil!!!!!!!




  • celal_55 C kullanıcısına yanıt
    Sen Turkiye’yi İstanbul’dan ibaret falan saniyorsun herhalde?

    2009’a da takmissin kafayi, gunumuze gel artik. 3008’e takan da sensin. Ac bak civic fiyatlarina yurtdisinda. Bana veriyle gel kardesim, ben dogru soylerim gibi sacma argumanlarla degil. Akp’li bir kedesimizsin galiba inadin bundan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 6 Temmuz 2019; 23:53:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Simdi olayi farkli acidan degerlendiricem..Bir sirket sahibi,maddi durumu gayet iyi bir is adami olarak.
    Cogunuz yok doviz cok artti,yok vergiler cok,yok otv dusmeli diye yaklasiyorsunuz.

    Arkadaslar bu ulkede yastik alti parasi olan ciddi bir kesim var.Ve iste bu kesim asil o sizin alamadiginiz evleri arabalari alan kesim.
    Su an neden bu satislar dustu diyorsanizda sunu soyliyim,bu yastik altinda ki paranin ciddi kismi 6+ tl den dolarda - dovizde..ve bu adamlar dunya yarilsa da dolarlarini mevduat faizi zararini da karsilamadan bozup ev araba almazlar.

    Etrafimda tanidigim patron arkadaslarimin tamami iste bu yuzden ev araba almak icin dovizin artmasini bekliyor.en son bi tanesi 6.20 den 200 bin dolar aldi gecen ay ve - abi 8 lira olacakmis 1 ay icinde - diye kendince plan yapiyordu..

    Sonuc olarak olay sizin dusundugunuz gibi doviz duserse satislar patlar diye olmaz..Bu sadece durumu iyi olmayan,maddi gucu yetersiz 3-5 kisinin arac almasina sebep olur.
    Acin DTH leri inceleyin..tarihi zirvede..sahislarin sahip oldugu dolar rekor seviyede..yani su an para dovizde..bu adamlara da 6+ dan aldiklari dolarlari 5.7 den bozdurup araba aldiramazsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shafter -- 6 Temmuz 2019; 23:52:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Sen Turkiye’yi İstanbul’dan ibaret falan saniyorsun herhalde?

    2009’a da takmissin kafayi, gunumuze gel artik. 3008’e takan da sensin. Ac bak civic fiyatlarina yurtdisinda. Bana veriyle gel kardesim, ben dogru soylerim gibi sacma argumanlarla degil. Akp’li bir kedesimizsin galiba inadin bundan.
    Hayır ama en önemli trafik sorunu İstanbulda diyorum.

    Ben yapılanı söylüyorum 3008 fiyatına da yorum yaptım civic fiyatına da takmış kafayı yurtdışına senin alım gücünle onların ki bir mi senin doğrun saçma argümanlara dayanıyor.
  • boraycan kullanıcısına yanıt

    Ev fiyatları düşük çünkü faizler yüksek
    Faizler düşünce ev fiyatları yükseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • celal_55 C kullanıcısına yanıt
    Aynı marka ve modelin
    Almanyada kaç asgari ucrete
    Türkiyede kaç asgari ucrete alindigina bakip karar verilebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • celal_55 C kullanıcısına yanıt
    Yahu ne alim gucu, niye anlamamakta israr ediyorsun. Evrensel bir piyasa var, kabile toplumu degiliz.

    Sen dunya piyasasinda 30.000 euro eden malini gidip 20.000 euroya satar misin alim gucu dusuk diye? Bayiler alim gucune gore fiyat belirlesin bundan sonra

    Yani basit bir ticaret mantigi bunu anlamamakta neden inat ettigini cozemedim. Neyse bosver devletin hicbir sucu yok, kahrolsun kazikci bayiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 7 Temmuz 2019; 0:1:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shafter

    Simdi olayi farkli acidan degerlendiricem..Bir sirket sahibi,maddi durumu gayet iyi bir is adami olarak.
    Cogunuz yok doviz cok artti,yok vergiler cok,yok otv dusmeli diye yaklasiyorsunuz.

    Arkadaslar bu ulkede yastik alti parasi olan ciddi bir kesim var.Ve iste bu kesim asil o sizin alamadiginiz evleri arabalari alan kesim.
    Su an neden bu satislar dustu diyorsanizda sunu soyliyim,bu yastik altinda ki paranin ciddi kismi 6+ tl den dolarda - dovizde..ve bu adamlar dunya yarilsa da dolarlarini mevduat faizi zararini da karsilamadan bozup ev araba almazlar.

    Etrafimda tanidigim patron arkadaslarimin tamami iste bu yuzden ev araba almak icin dovizin artmasini bekliyor.en son bi tanesi 6.20 den 200 bin dolar aldi gecen ay ve - abi 8 lira olacakmis 1 ay icinde - diye kendince plan yapiyordu..

    Sonuc olarak olay sizin dusundugunuz gibi doviz duserse satislar patlar diye olmaz..Bu sadece durumu iyi olmayan,maddi gucu yetersiz 3-5 kisinin arac almasina sebep olur.
    Acin DTH leri inceleyin..tarihi zirvede..sahislarin sahip oldugu dolar rekor seviyede..yani su an para dovizde..bu adamlara da 6+ dan aldiklari dolarlari 5.7 den bozdurup araba aldiramazsiniz..
    Size katılıyorum belkide ötv indirimin devam etmemesinin bir sebebide bu olabilir malum faizler ducecek söylentisi var dogal olarak doviz yukselecek dth bozulacak para ev arabaya gidecek devlet bunu bildigi icin otv indirmini uzatmamış olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Tamamda ikisinede bayi fiyati yazdim iste. Burada yazdigim fiyat bayiden aldigim fiyat degil zaten liste fiyati.
    Bakın sizin anlamadığınız nokta şu x arac x ülkede x fiyata satiliyor diye ülkemizde de aynı fiyata satılacak diye birsey yok iş sadece satışla bitmiyor yil sonu kotalar primler destekler v.s var

    Bakın farkli bir örnek vereyim cok yakın bir arkadaşımın tekel bayisi var şehrin en merkezi yerindr en yüksek ciroyu yapan bir işletme sadece ünlü bir markanın birasını satıyor bu arkadaşım gecen sene 800 bin lira prim aldı ünlü markadan sanırım yeterince aydınlatıcı oldum birseyleri anlamaniz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye D.Akdeniz'de 500-600 milyar metreküp gaz/petrol bulmadan ne bu ''Otomotiv Krizinden'' nede diğer ekonomi bağlantılı krizlerden çıkabilir. gazı buldunmu enerji ithalatı için dışarı giden senelik 35-40 milyar doları içeride sisteme sokarsın. birazda kafayı kullanırsan bi daha sırtın yere gelmez.

    Yoksa ''abi ahmet gitsin, mehmet gelsin ülkeye dolar yağar''. Veya ''aga yapısal reformları yaptınmı işlem tamam, para akar her yerden''. Yada ''hacı yargıyı bağımsız yap dolar 3 vakte 3 tl.'' Bunlar işin geyiği. Hiç kimse bunları yaptın diye gelip sana balya balya dolar vermez. Zaten onun için de 96 senedir sana öyle büyük paraları ne borç nede hibe vermedi. Şimdi niye versin ?

    Yani ülkeye yeni kaynak için birilerinden borç değil, ya ''üretim'' yapacaksın yada varsa ''yeraltı kaynaklarını'' çıkaracaksın. (değerli maden, gaz,petrol vb.).

    ''Üretim'' işinde 96 senede gelinen nokta ortada. ne küresel nede bölgesel bir markan var. en fazla ''montaj'' yapıyon. yada gömlek, pantalon (tekstil) . veya elma, armut (tarım). onlarda zaten çok para etmiyor.

    Bizim için geriye tek seçenek kalıyor. ''Doğu Akdeniz''de ki hidrokarbon yatakları.

    Başka türlü ne faiz, ne döviz, ne de vergiler düşer. düşse bile geçici olur. (bkz. 2007-20014 arası dünya piyasalarındaki para bolluğunu sonsuza kadar süreceğini zannetmemiz.)




  • Shafter kullanıcısına yanıt
    Ben eski bir mimarlık ofisi sahibi olarak farklı bakıyorum. 2017 sonu 2018 başında önce küçük müteahhitler serbest piyasaya ayak uydıramadı. 80m2 dairenin 500bin TL ettiği yerler şuanda 350bine satsam diye bekliyor. Satanların hepsi dolara geçiyor kimse borcunu ödemiyor. Çünkü girecekleri, iş yapabilecekleri bir piyasa yok. Bu yüzden doları tutup yükselmesini bekliyorlar. Borçları ise aynen duruyor. Çünkü dolar her zaman dolardır.
    Araba konusu zaten hep yanlış anlaşıldı. Etrafta gördüğünüz arabaların %30 u vergi düşürmek için alınmış devir arabaları. Şuanda kazanç olmadığı için araç alım ypamayıda düşünmüyor kimse. Ve zaten 3 vergi dönemi zarar geçtiği için anca 2 vergi dönemi sonrası satış yaparlarsa eğer kar sağlarlar. Ondan sonra satışa bakabiliriz. Yarın dolar 3 TL olsun gene araç satışları aynı kalır. Son 7 aydır bugün son, fırsat kaçıyor diye diye herkes araç aldı. Sarı sitede ben çok ilana dnek geldim sahibinden 0 araç satışına. Ötv yükselmesini bekleyen çok stokçu vardı.

    Faiz 300 puan düşerse piyasa gene açılmaz. En az 600 puan düşmeli ki piyasa açılsın. Buda hayal şuanki durumda. Bir kaç yerden hayvancılık ve tarım için teşvik gelecek diye duydum fakat şuanda batık inşaat sektörünü kurtarıcak kahraman gerekiyor. Ve konkordatonun bitmesi gerekiyor görününden 20 kat fazla iç piyasaya zarar verdi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.