Şimdi Ara

Otomotiv & Makine Mühendisi var mı ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
4
Favori
3.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Bu bölümün çoğu Otomotiv Mühendisi. Arabayı tasarlayanlardan bile fazla bilgiye sahipler

    Gerçekten çok tecrübeli ve sektörün nabzını tutan kişiler var
  • Ülkede doğru düzgün otomobil üretimi yokken Otomotiv Mühendisi olmak pek mantıklı değil lakin Uçak Mühendisi olup bankada çalışan biliyorum. Elbette iyi yerlere gelinebilir ancak mühendislik alanında iyi para kazanlar kendi işini yapanlar oluyor ve çevre olmadan da işler zor. Allah kolaylık versin diyelim, bu zamanda okul okuyup diploma alacağına çevren olsun daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomotiv Mühendisi değilim. Otomotiv Öğretmenliği diye bir bölümden mezun oldum. Gördüğüm dersler aynı. Ama ünvanım teknik öğretmen mühendis değil.
    Otomotiv mühendisliği olan üniversitelerde eğitim kalitesi, hocaların bilgisi ve sağladıkları atölye ve laboratuvar olanakları nedir bilemem.
    Ama ben Sakarya Üniversitesi otomotiv öğretmenliği mezunu biri olarak söyleyebilirim ki, bana okulda hiçbir bok öğretmediler. Tamamen ezbere dayalı bir sistemdi. Şu an gördüğün o dersleri hatırlıyor musun diye sorarsan hiçbirisini hatırlamıyorum. Zaten bu sektörde iş yok. Çünkü olanak yok. Hepsi montaj fabrikası. Ar-Ge yapan FIAT ve FORD var. Ar-Ge'den kastım motor filan değil. Görsel. Tasarım olayı Türk mühendisler tarafından yapılan araçlar. O yüzden tasarım alanında yoğunlaşmanı tavsiye ederim sana. CAD alanında kendini geliştir. Özellikle CATIA öğren. Otomotiv sektöründe CATIA kullanılıyor çünkü. Hatta yabancı dilini geliştir. Mesela Toyota ve Honda için ingilizcenin yanında japonca bir artı olur senin için. Hyundai için korece, Renault için fransızca, FIAT için İtalyanca, Mercedes için almanca. Artık hangisini istersen. Bizden mezun olanlardan otomotiv sektöründe çalışan kişi sayısı 3-5 tanedir. Onlar da servislerde danışman olarak çalışıp günde onlarca kişinin ağız kokusunu çekerler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BloodyShift

    quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    Otomotiv sanayide çalışan bir mühendis olarak artık Türkiye'de hiçbir gelecek olmadığını çok net söyleyebilirim sana. Ben şahsen green card çıkmasını bekliyorum, senin de hedefin otomotiv sanayi gelişmiş bir ülkede master yapmak ve orada kalmak olsun. Türkiye'de kalırsan açlık sınırında maaşla yaşadığını sanırsın bunun için mi okudum ben diye ağlarsın benden söylemesi.

    Hocam bu kadar mı kötü ? Birçok firmayla anlaşma yapılmış üniversitede ve mezunların %90 ı staj yaptıkları yerde kalmışlar bu sene ki mezunlar. Rica etsem sektörün içinde birisi olarak daha detaylı görüşlerinizi yazabilir misiniz ?

    Öncelikle kariyer beklentileriniz nedir bilmiyorum ama otomotiv bildiğimiz geleneksel şekliyle yavaş yavaş ölen bir sektör bence. Gelecek elektrikli ve 3d print edilen araçlarda. Dolayısıyla enerji konusunda ders almanızı veya master yapmanızı önerebilirim. Türkiye'de ki durumu özetleyim, otomotiv sektörünün sahibi yabancılardır ve herşeyi onlar yönetir. Üretimde ve ürün geliştirmede çalıştım, yabancıların istemediği bir şeyi yapamazsınız, her şey için izin almanız lazım. Ürge'de de aynı şekilde size izin verdikleri kadar ürün geliştirme yaparsınız ve bu da bir süre sonra sizi tatmin etmez, otomotiv mühendisliğini bunun için mi okudum dersin. Ayrıca maaşlar hiçbir zaman artmaz çünkü alenen fabrikayı taşırız diye tehdit etmekten çekinmezler. İşçi maaşları 500 euro'nun, mühendis maaşları da 1200 euro'nun üstüne hiçbir zaman çıkmaz. 3 yıl sonra bi bakarsın tüm maaşın kredi kartına borçlara gidiyor anca yaşıyorsun (enflasyon malum). Ayrıca Türkiye'de kurumsal otomotiv fabrikası bence 5'i geçmez, buralarda da bir ilan açılır binlerce mühendis başvurur. Bir ilana 3bin başvuru olur mu ya çünkü adam akıllı birkaç tane fabrika var herkes de oralara girmeye çalışıyor. Adam akıllı derken Türkiye standartlarında tabi..

    Peki kafası çalışan mühendis ne yapıyor? Otomotiv mühendisliği okuyor, üzerine master yapıyor. Burada yabancı bir şirkette 4-5 yıl arası çalışıyor ve İngiltere'ye gidiyor, 3-4 bin pound maaş ile prens gibi yaşıyor. İngiltere'de deneyimli birinin iş bulması çok kolay.

    Sonuçta demek istediğim karamsar olmaya gerek yok, Türkiye'ye mecbur değilsiniz. İngiltere'de, Almanya'da o kadar çok iş var ki.. İngiltere'de çok iş aradığım için biliyorum, Kariyer.net'de 60 ilan çıkıyorsa aynı iş için İngitere'de 7 bin ilan filan çıkıyor ve orda ki İngiliz aç kalmamak için mühendis olmak zorunda değil, dolayısı ile pozisyonlarda dolduramıyorlar. Kendinizi geliştirin, dünya trendlerini ve sektör gelişmelerini takip edin, dünya vatandaşı olun, güzel yerlere gelirsiniz




  • UP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Genc ve otomotiv muhendisi olsam her firsat buldugumda sanayiye iyi bir ustanin yanina gider bedavaya calisir, is ogrenirdim.

    Ilerisi icin katacaklarini hayal bile edemezsiniz.

    Adam mühendis olucam diyor teknisyen değil.
    Ki sanayideki ustaların büyük bir çoğunluğunun iş bildiği yok.
    Önerin çok orjinalmiş,ileriye ne katıcak bir örnek verir misin :)

    Muhendis dedigin teknisyenden daha fazla sey bilmeyi gerektirir. Ne yazik ki universitelerden muhendis olarak mezun olan cogu birey yeterli donanima sahip olmuyor. Eger kisi bir uretim fabrikasina girdiginde orada ki teknisyenin yaptigi isten birsey anlamiyorsa basliyor burada sorunlar.

    Teknisyenler arasinda bile yayilan bir sohbet vardir " adam muhendis gecen yanima geldi ... Soyledi bende ona .. Diye cevap verdim adam arkasina baka baka gitti. Bunlar hesapta muhendis olmus.. "

    Muhendis olunacaksa isi temelden, parcalari taniyarak ogrenmek lazim. Ogrenilebildigi kadar fazla bilgi ogrenmek lazim.

    Sizin etrafinizda olmayabilir fakat sahsen taniyip tokalastigim, araclari bakima yolladigim onceleri teknik lisede ders veren simdilerde kendine is yeri acan motor hocalari var ve bu adamlar sanat eseri gibi is yapiyorlar.

    Otomotiv muhendisligi secilirken dersleri kontrol etmek gerekir bazi universiteler daha cok mekanik uzerine bilgi verirken bazilari daha cok cizim uzerine ders agirligina sahip.

    Otomotiv muhendisligi guzel bir bolum olmasina ragmen Makina'nin ayrilmis bir dali olarak gosteriliyor hal boyleyken calisma alani biraz daha sinirli oluyor cunku ureticinin isini dogrudan makinaci daha rahat goruyor.

    Verdigim ornegi ben olsam gerceklestirirdim elimi ayagini batirip temelden bu isi ogrenirdim. Okul bittiginde fabrikaya bas vurdugumda oradakiler emeklemeye calisirken ben kosuyor olurdum. Cunku isin zaten zor kismini 4-5 yilda yalamis yutmus artik isi makinalar yaparken izlemekle, imza atmakla yetinirdim.

    Ek olarak: yabanci dili okulda gelistirecegini ve gelistrmis halde mezun olacagini dusunuyorum.

    1. Mühendis teknisyenden çok şey bilen kişi değildir. Çoğu teknisyen çoğu işi mühendisten daha iyi yapar. Mühendis o işin sorumluluğunu alan kişidir. Planlayan kişidir. Analiz eden kişidir. Doğru soruları soran kişidir. Bilenden çok, gerekli bilgiye nasıl ulaşılacağını bilen kişidir.
    2. İşçiler arasında konuşmalar olur. Teknisyenler arasında da olur. Mühendislerin arasında da olur. Bu o konuşmaları (gıybeti/iftirayı) yapanın ayıbıdır. Hiç bir mühendis teknisyen ile sidik yarıştırma derdinde değildir. Beraber nasıl daha iyi bir iş ortaya çıkarabilirizin derdindedir.
    3. Ustalık başka birşeydir. Teknisyenlik başka, mühendislik başka birşeydir. Ama aynı amaca hizmet ederler.
    4. Otomotiv mühendisliğinde sadece mekanik veya çizim disiplinler yoktur. Bir çok disiplini içinde barındırır. Hiçbir otomotiv mühendisi sıfırdan arabayı tek başına yapamaz. Otomotiv mühendisliğinde de body powertrain paint vb. üretim ayrımlarına, tasarım, satınalma, proje, paketleme ve lojistik vb. bölümlerle beraber bu işler yapılır.
    5. Bir şeyi çok iyi bilmeyi tercih edin derim. Uzmanlaşmak daha önemlidir. Üreticinin işini makinacı işimi görüyor ifadesi var malesef. Çünkü bu memleketin uzman sıkıntısı var.
    6. Sadece elini ayağını batırıp öğrenemezsin. Okulda mühendisliğin temeli olan istatistiğin mantığını ve kullanacağın yerini mutlaka öğrenmelisin. Bütün imzalar istatistiki veriler üzerine atılır. (Sen bunu yapmasan da)
    7. Yabancı dil 3 ayda ilgili ülkeye gidilerek geliştirilebilir. (turist bile olarak) Yurtdışı tecrübeniz varsa bir çok kişi için makbul olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    Otomotiv sanayide çalışan bir mühendis olarak artık Türkiye'de hiçbir gelecek olmadığını çok net söyleyebilirim sana. Ben şahsen green card çıkmasını bekliyorum, senin de hedefin otomotiv sanayi gelişmiş bir ülkede master yapmak ve orada kalmak olsun. Türkiye'de kalırsan açlık sınırında maaşla yaşadığını sanırsın bunun için mi okudum ben diye ağlarsın benden söylemesi.

    Şuan bir çok üretim lokasyonu batı avrupadan doğu avrupaya kaymış durumda. Tanıdığım bir çok İngiliz Almanya'da çalışıyor. Ayrıca yakında bu işler Polonya Çek Cumhuriyeti Romanya Slovakya üzerinden yönetilecek. Şuan bir çok firmada Hintli ve Uzak Asyalı çalışan var. Tabi sıra Türkiye'ye de gelecek. Yurtdışı tecrübesi önemli ama otomotiv doğuya kaymış durumda ve daha da kaymaya devam edecek gibi duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    quote:

    Orijinalden alıntı: BloodyShift

    quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    Otomotiv sanayide çalışan bir mühendis olarak artık Türkiye'de hiçbir gelecek olmadığını çok net söyleyebilirim sana. Ben şahsen green card çıkmasını bekliyorum, senin de hedefin otomotiv sanayi gelişmiş bir ülkede master yapmak ve orada kalmak olsun. Türkiye'de kalırsan açlık sınırında maaşla yaşadığını sanırsın bunun için mi okudum ben diye ağlarsın benden söylemesi.

    Hocam bu kadar mı kötü ? Birçok firmayla anlaşma yapılmış üniversitede ve mezunların %90 ı staj yaptıkları yerde kalmışlar bu sene ki mezunlar. Rica etsem sektörün içinde birisi olarak daha detaylı görüşlerinizi yazabilir misiniz ?

    Öncelikle kariyer beklentileriniz nedir bilmiyorum ama otomotiv bildiğimiz geleneksel şekliyle yavaş yavaş ölen bir sektör bence. Gelecek elektrikli ve 3d print edilen araçlarda. Dolayısıyla enerji konusunda ders almanızı veya master yapmanızı önerebilirim. Türkiye'de ki durumu özetleyim, otomotiv sektörünün sahibi yabancılardır ve herşeyi onlar yönetir. Üretimde ve ürün geliştirmede çalıştım, yabancıların istemediği bir şeyi yapamazsınız, her şey için izin almanız lazım. Ürge'de de aynı şekilde size izin verdikleri kadar ürün geliştirme yaparsınız ve bu da bir süre sonra sizi tatmin etmez, otomotiv mühendisliğini bunun için mi okudum dersin. Ayrıca maaşlar hiçbir zaman artmaz çünkü alenen fabrikayı taşırız diye tehdit etmekten çekinmezler. İşçi maaşları 500 euro'nun, mühendis maaşları da 1200 euro'nun üstüne hiçbir zaman çıkmaz. 3 yıl sonra bi bakarsın tüm maaşın kredi kartına borçlara gidiyor anca yaşıyorsun (enflasyon malum). Ayrıca Türkiye'de kurumsal otomotiv fabrikası bence 5'i geçmez, buralarda da bir ilan açılır binlerce mühendis başvurur. Bir ilana 3bin başvuru olur mu ya çünkü adam akıllı birkaç tane fabrika var herkes de oralara girmeye çalışıyor. Adam akıllı derken Türkiye standartlarında tabi..

    Peki kafası çalışan mühendis ne yapıyor? Otomotiv mühendisliği okuyor, üzerine master yapıyor. Burada yabancı bir şirkette 4-5 yıl arası çalışıyor ve İngiltere'ye gidiyor, 3-4 bin pound maaş ile prens gibi yaşıyor. İngiltere'de deneyimli birinin iş bulması çok kolay.

    Sonuçta demek istediğim karamsar olmaya gerek yok, Türkiye'ye mecbur değilsiniz. İngiltere'de, Almanya'da o kadar çok iş var ki.. İngiltere'de çok iş aradığım için biliyorum, Kariyer.net'de 60 ilan çıkıyorsa aynı iş için İngitere'de 7 bin ilan filan çıkıyor ve orda ki İngiliz aç kalmamak için mühendis olmak zorunda değil, dolayısı ile pozisyonlarda dolduramıyorlar. Kendinizi geliştirin, dünya trendlerini ve sektör gelişmelerini takip edin, dünya vatandaşı olun, güzel yerlere gelirsiniz





    Sadece yabancıların değil, kimseye istemediği bir şeyi yaptıramazsınız. İşinize, kolayınıza öyle geldiği için (şahsınıza söylemiyorum) bu kılıfın ardına saklanıyorsunuz. Siz yabancının karşısına uygun mühendislik analizleri ve çözümleriyle çıktınız mı? Neyi kabul etmediklerini maddeler halinde belirleyip etmedikleri hakkında çalışıp öneriyle karşılarına çıktınız mı? Tabiki hayır. Hans dedi John dedi Kim dedi yaptınız. Olay bu kadar basit.

    İngilterede iş bulmak bu kadar basitse binlerce ingiliz neden denizaşırı ülkelerde çalışmak zorunda kalıyor? Avrupa eski avrupa değil. Üreten doğu avrupa tüketen batı ve güney avrupa. (Almanya hariç). Alman da Alman değil zaten. Rus, polonyalı, avusturyalı, çek sırada. Ayrıca Hintlisi Pakistanlısı başka ucuz iş gücü varken size zor sıra gelir. İç güveysi gibi yaşamaktan bahsetmiyorum bile.




  • Herkes ana sanayide çalışacak diye bir kural yok, yaklaşık 5 senedir otomotiv yan sanayisinde(yan sanayi ama çalıştığım firmanın 6 fabrikası lokasyonu var ve türkiyenin ilk 150 şirketi içerisinde) satınalma bölümünde çalışıyorum(8 senelik mühendisim), satınalma dediğime bakmayın bizzat üretime girip preste çalışmışlığım var o bakımdan fabrika içini de ofis ortamını da az buçuk biliyorum. Benim ne mühendisliği olursa olsun mühendislik okuyan yada okuyacak arkadaşlara tek ve en önemli tavsiyem yabancı dilinizi geliştirin, ingilizceyi anadili gibi bilirseniz emin olun mezun olduğunuz bölüm(makina, endüstri,metalurji, otomotiv,elektrik vs) yada okul fark etmeksizin mülakatlarda öne çıkarsınız, çünkü günümüzde bir çok işletme artık bölüm yada üniversite ayırt etmiyor(çok büyük şirketler odtü,itü isteyebiliyor istisna olarak) sizin yabancı dilinize ve tecrübenize odaklanıyorlar ha tabi birde kendinizi nasıl sattığınıza.

    Okuyacağınız bölüm şimdiden hayırlı olsun üniversitenin tadını çıkarın hayatınızın bu bölümü size çok şey katacak emin olun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: +7Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    quote:

    Orijinalden alıntı: BloodyShift

    quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    Otomotiv sanayide çalışan bir mühendis olarak artık Türkiye'de hiçbir gelecek olmadığını çok net söyleyebilirim sana. Ben şahsen green card çıkmasını bekliyorum, senin de hedefin otomotiv sanayi gelişmiş bir ülkede master yapmak ve orada kalmak olsun. Türkiye'de kalırsan açlık sınırında maaşla yaşadığını sanırsın bunun için mi okudum ben diye ağlarsın benden söylemesi.

    Hocam bu kadar mı kötü ? Birçok firmayla anlaşma yapılmış üniversitede ve mezunların %90 ı staj yaptıkları yerde kalmışlar bu sene ki mezunlar. Rica etsem sektörün içinde birisi olarak daha detaylı görüşlerinizi yazabilir misiniz ?

    Öncelikle kariyer beklentileriniz nedir bilmiyorum ama otomotiv bildiğimiz geleneksel şekliyle yavaş yavaş ölen bir sektör bence. Gelecek elektrikli ve 3d print edilen araçlarda. Dolayısıyla enerji konusunda ders almanızı veya master yapmanızı önerebilirim. Türkiye'de ki durumu özetleyim, otomotiv sektörünün sahibi yabancılardır ve herşeyi onlar yönetir. Üretimde ve ürün geliştirmede çalıştım, yabancıların istemediği bir şeyi yapamazsınız, her şey için izin almanız lazım. Ürge'de de aynı şekilde size izin verdikleri kadar ürün geliştirme yaparsınız ve bu da bir süre sonra sizi tatmin etmez, otomotiv mühendisliğini bunun için mi okudum dersin. Ayrıca maaşlar hiçbir zaman artmaz çünkü alenen fabrikayı taşırız diye tehdit etmekten çekinmezler. İşçi maaşları 500 euro'nun, mühendis maaşları da 1200 euro'nun üstüne hiçbir zaman çıkmaz. 3 yıl sonra bi bakarsın tüm maaşın kredi kartına borçlara gidiyor anca yaşıyorsun (enflasyon malum). Ayrıca Türkiye'de kurumsal otomotiv fabrikası bence 5'i geçmez, buralarda da bir ilan açılır binlerce mühendis başvurur. Bir ilana 3bin başvuru olur mu ya çünkü adam akıllı birkaç tane fabrika var herkes de oralara girmeye çalışıyor. Adam akıllı derken Türkiye standartlarında tabi..

    Peki kafası çalışan mühendis ne yapıyor? Otomotiv mühendisliği okuyor, üzerine master yapıyor. Burada yabancı bir şirkette 4-5 yıl arası çalışıyor ve İngiltere'ye gidiyor, 3-4 bin pound maaş ile prens gibi yaşıyor. İngiltere'de deneyimli birinin iş bulması çok kolay.

    Sonuçta demek istediğim karamsar olmaya gerek yok, Türkiye'ye mecbur değilsiniz. İngiltere'de, Almanya'da o kadar çok iş var ki.. İngiltere'de çok iş aradığım için biliyorum, Kariyer.net'de 60 ilan çıkıyorsa aynı iş için İngitere'de 7 bin ilan filan çıkıyor ve orda ki İngiliz aç kalmamak için mühendis olmak zorunda değil, dolayısı ile pozisyonlarda dolduramıyorlar. Kendinizi geliştirin, dünya trendlerini ve sektör gelişmelerini takip edin, dünya vatandaşı olun, güzel yerlere gelirsiniz





    Sadece yabancıların değil, kimseye istemediği bir şeyi yaptıramazsınız. İşinize, kolayınıza öyle geldiği için (şahsınıza söylemiyorum) bu kılıfın ardına saklanıyorsunuz. Siz yabancının karşısına uygun mühendislik analizleri ve çözümleriyle çıktınız mı? Neyi kabul etmediklerini maddeler halinde belirleyip etmedikleri hakkında çalışıp öneriyle karşılarına çıktınız mı? Tabiki hayır. Hans dedi John dedi Kim dedi yaptınız. Olay bu kadar basit.

    İngilterede iş bulmak bu kadar basitse binlerce ingiliz neden denizaşırı ülkelerde çalışmak zorunda kalıyor? Avrupa eski avrupa değil. Üreten doğu avrupa tüketen batı ve güney avrupa. (Almanya hariç). Alman da Alman değil zaten. Rus, polonyalı, avusturyalı, çek sırada. Ayrıca Hintlisi Pakistanlısı başka ucuz iş gücü varken size zor sıra gelir. İç güveysi gibi yaşamaktan bahsetmiyorum bile.

    1. "Yabancıların karşısına çıkıp uygun mühendislik analizleri ve çözümleri" ile çıktım evet ama Türkiye'nin en büyük fabrikalarının birinde çalıştığım ve işin ucunda 6 milyon euro gibi bir kazanç olmasına rağmen İngiltere ofisi tasarımı kabul etmedi çünkü Türkiye TAŞERON bir ülke bu kadar basit, burada amelelik işlerini yaparız kimse de daha fazlasını beklemez.

    2. Neden İngilizler denizaşırı ülkelerde çalışıyor? Çünkü geri kalmış ülkelerde para biriktirmek kolay. Beraber çalıştığım İngiliz 8 bin pound net maaş alıyordu ve Kocaeli gibi bir yerde yaşadığı için maaşına dokunmuyordu bile. Ülke pahalı diye gidiyorlar iş yok diye değil.

    3. SADECE Jaguar 4 MİLYAR POUND'a yakın FABRİKA yatırımı yapıyor şu an İngiltere'de. Türkiye'de 4 Milyar lira'yı geçtim 4 milyon lira yatırım yapan bulamıyorsun artık, yatırımdan kastım arsa almak veya arçelik bayi olmak değil tabii ki. Avrupa'da iş çok, Türkiye'de iş yok. Onlarca arkadaşım İngiltere'ye iş bularak gitti ve adam bulunamıyor diyorlar.

    4. Keşke Pakistanlılar ve Hintliler kadar eğitimli olsak da onlar gibi güzel işler bulabilsek. Amerika ve İngiltere'de önemli pozisyonlarda birçok Hintli çalışıyor, Türkler ise anca dönerci açmaya gidiyor. İngiltere'de otomotiv sanayi için konuşuyorum, "ucuz iş gücü" diye bir şey yok. Pozisyonun alacağı maaş bellidir ve ilanda saatlik ücreti yazar. Irkçılık zaten kesinlikle yasaktır.

    Son olarak kafası çalışan zaten Türkiye'de durmuyor o yüzden bunları tartışmak bana saçma geliyor. Bende en kötü 3 yıl içinde Amerika veye İngiltere'ye göç etme planımı yaptım, kalanlara da sabır dilerim.




  • Yeni tavsiyelere açığım
  • Tüm mühendisler yoğun heralde bir up daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son UP lar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    birader tasarım yapacaksan eğer CATIA ve Unigraphics kesinlikle öğrenmen gerek. CATIA uzun yıllar kullanıyorum öğrenme eğrisi bence daha iyi ancak UG'de en son sürümleri ile gayet güzel oldu. bir de daha esnektir. ancak dosya büyüdükçe yükleme süreleri fırlar.

    Çalışacağın alan eğer sac parça tasarımı veya Plastik parça tasarımı gibi konularda olacaksa kalıplama, maça, sac için progressive kalıp mantığını öğrenmen gerek. parça kalıptan nasıl çıkar, nerelerde birleşim izleri istenmez, maça nerelerde nasıl çalışır önemlidir.

    motor veya mekanik alanda çalışacaksan da ilgili alanlarda kendini geliştirmen gerek. bu konularda çalışmadığım için yorum yapamayacağım.

    Her halükarda CATIA ve/veya UG öğrenmelisin. hatta ileri seviye öğrenmelisin. En kolay yolu da zor parçaları modellemektir. Yani dişli, yatak falan değil aracın tamponu, farı falan gibi diyorum. Bunun için de ilgili bir firmada adam gibi staj yapman gerek.

    Teşekkürler hocam. SolidWorks kullandınız mı, memnun musunuz ? Siz daha iyi bilirsiniz ama sektörde epey bir adı var, ilanlarda vs görüyorum.




  • Makine mühendisiyim gerci yeni mezun oldum yardimci olabilecegim bisey olursa pm at kardesim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sürü bayan arkadaşım Ford - Otosana girdiler mühendis olarak. Kimi ÜR-GE de kimi üretimde. Çoğu da debriyaj gaz frenin yerlerini bilmez. Boşverelim bu usta dansöz eder maymun eder konularını.

    Tek şart ingilizcen gerçekten ileri olacak. Almancanda var ise harika.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Bir sürü bayan arkadaşım Ford - Otosana girdiler mühendis olarak. Kimi ÜR-GE de kimi üretimde. Çoğu da debriyaj gaz frenin yerlerini bilmez. Boşverelim bu usta dansöz eder maymun eder konularını.

    Tek şart ingilizcen gerçekten ileri olacak. Almancanda var ise harika.

    Eğer tutarsa hacettepe otomotiv mi ytü makina mı hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Bir sürü bayan arkadaşım Ford - Otosana girdiler mühendis olarak. Kimi ÜR-GE de kimi üretimde. Çoğu da debriyaj gaz frenin yerlerini bilmez. Boşverelim bu usta dansöz eder maymun eder konularını.

    Tek şart ingilizcen gerçekten ileri olacak. Almancanda var ise harika.

    Eğer tutarsa hacettepe otomotiv mi ytü makina mı hocam?

    Hacettepe Otomotivi bilmiyorum karşılaştırma yapamam. Ama makina okurken otomotiv dalına yönelebilirsin. Seçmeli bir dünya otomotiv dersi var.

    Yıldız konusuna gelirsek 2. öğretimi kaldırdılar artık kalite biraz daha artar diye düşünüyorum. Puanlar vs yükselecektir.




  • Tamamdır hocam. Baya aydınlattınız, çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anl_clk

    Makine mühendisiyim gerci yeni mezun oldum yardimci olabilecegim bisey olursa pm at kardesim

    Tamamdır hocam, mutlaka yazarım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.