Şimdi Ara

OTOMOTİV Sektöründeki Çakallar (Filo Satışları)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hürriyet gazetesi yazarı Emre Özpeynirci'nin 10.04.2017 tarihli yazısından bir bölüm:

    SEKTÖRDEKİ ÇAKALLAR

    ....
    Yetkili satıcıların büyük ilgi gösterdiği panelde bana göre en önemli özeleştiri filo satışlarına yönelik oldu.

    "Türkiye’de otomobil satışlarının performansı aslında filo satışı çıkarıldığında oldukça kötü. Son olarak mart ayı örneğini vereyim. ÖTV ve kur artışları sonrası toplam otomobil satışlarının yüzde 13 daraldığı açıklandı. İnanın filonun payını çıkardığınızda perakende satışlardaki daralma bunun neredeyse 2 katı. Yani ortada ciddi bir sorun olmasına rağmen, kimse bunu anlatamıyor.

    Filo satışları kuşkusuz önemli ve oranları tüm Avrupa’da da yüksek. Ama buna ilişkin regülasyonlar ve sıkı kurallar var. Yani sizin filoya sattığınız aracı, kiralama şirketi veya büyük şirketler 12 ay satamıyor. Bizde ise bazı markalar pazar payını artırmak, hedeflerini tutturmak için bunu görmezden geliyor. Böyle olunca yüzde 15-20 iskontoyla filoya satılan bir aracı ertesi ay bir galerinin vitrininde görebiliyorsunuz. Yani hem haksız rekabet yaratıyor hem de pazar rakamlarını şişirip hem hükümet hem toplum nezdinde, “Ya bu sektöre ne kadar zam yapılırsa yapılsın, satışlar düşmüyor” algısı yaratılıyor. Sektör aslında kendi bacağına sıkıyor. Böyle olunca da ÖTV artışların sonu gelmiyor."

    Renault Mais CEO’su Berk Çağdaş: "Filo çok önemli bir mecra ama müşteri memnuniyetini ve pazardaki imajınızı da dikkate almanız gerekiyor. Filo satabilirsiniz ama satılan filoyu takip etmeniz lazım. Sizin dışınızda bazı çakalların gelip aracın fiyatıyla ilgili farklı değerler çıkarmasını önlemeniz gerek. Alan kitle onu gerçekten filo olarak satıyor mu bakmanız şart. Bu konuda çok ciddi analizler yaptırdık. Galeride normalden çok ucuz fiyata satılan bir araç tespit ediyorsunuz. Bu araç gökten zembille inmedi. Sizin filo olarak sattığınız bu araç oraya nasıl geldi. Benim Anadolu’daki bayim 100 liraya satmaya çalırken bu araç 85 TL fiyatla nasıl satılıyor. Olacak şey mi! Bu bizden yani markaların yöneticilerinden kanyaklanıyor. Biz doğru yönetmediğimiz için bu mantarlar büyüyerek artıyor.”

    Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt ise markaların verdiği filo rakamlarının beyan usülü olduğunu belirterek, “Bunun artık resmi olarak verilmesi gündemde. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ASBİS’i kullanmak için çalışmalar yapıyor. Çünkü pazardaki zorlukları anlatmak için gittiğinizde sözde filo ile şişen rakamlarla durumu izah edemiyorsunuz. Hedefleri tutturmak için açıkçası kendimizi avutuyoruz. Bu durum bizi felakete götürecek. Filo oranın çok olması değil, perakende de ne yaptığınız çok önemli. Kendimizi kandırmayalım. “Bu ay birinci bitirdik” durumu bana göre hikayedir. Gerçek rakamları konuşmalıyız” yorumunu yaptı.

    ....
    Ben de panelistlere, “ODD her ay basınla da paylaştığı satış rakamlarını artık perakende ve filo diye ayırsın. İşte biz de o zaman kamuoyuna gerçek perakende pazarındaki durumu net olarak aktarabiliriz” önerisinde bulundum. Ancak bu sayede hormonlu pazar yerine gerçek sonuçlar anlaşılabilir.

    Yazının Tümü İçin Kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/emre-ozpeynirci/sektordeki-cakallar-40422223







  • Zaten en büyük indirim reno da sanırım. Sıfır fluence 80.000 iken 10.000 km de olanı 55.000-60.000 e alabiliyorsunuz.





    Sektör kendi ayağına sıkıyor demişler, katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmalarda adil olsun herkese düzgün fiyattan satsın o zaman.

    yok filoya indirim, bilmemne işi ile uğraşanlara indirim, grey market galeriye indirim vatandaşa gelince fahiş fiyatla kar.

    ondan sonra böyle golü yersin

    birde araba firmalarının ve bayilerin çok az karla araba sattığını söyleyenler var en çokta onlara gülüyorum.

    Neymiş araç başı 500 tl kar ediyomuş, asıl hedef kota tutturmakmış :)
  • taksıcılere ucuzdan verdıelr aracları
  • Bunu söyleyen mais bilmem ne müdürü Megane olsun symbol olsun vatandaşa 70 bine satarken filoya 50 den veriyor sonuç her yer sıfır renault ve fiat sahibinden de.



    Dizel otomatik touch Megane 4 sedan bayide 95 bin galeride 85 bin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem bireysel satış daha önemli filo indirimi kadar iskonto yap herkesin işi görülsün o zaman. Bayiye gidiyorsun beş kuruş indirim yok. Yalvar yakar Göstermelik 500 TL indirim. Filoya yaptığın indirimi bireysel anlamda yapamıyorsanda en azından göz dolduran, müşteriyi tatmin edecek bi indirim yap. Elinizi kolunuzu bağlayan ne?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısa özet geçiyorum:

    ''Filoya ucuz verdiğimiz araçları , bazıları devrediyor. Vatandaşı düzeltmemize taş koyuyorlar''

    Çakal ,diğer çakallardan şikayetçi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Hem de başçakal..artık arsızlığa vurmuşlar iyice
  • Hırsız hırsızı kıskanıyor
  • Adamlar karlılık oranları çok düştü kurlardan demek istiyor. Hedef tutturmak önemli ama bencede bireysel çok daha önemli.



    Dün Passat fiyatı sormak için çeşitli bayileri aradım. Hepsi 2016 model kalmadı dedi. Galeride 135k olan araca 154 k çekti bide 2 ay sıra yazdı.



    Şimdi akıl karımı bu? Eğer filo araçlarınin faturaları kesilmese engelli adına alım yapacaktım. Manyak mıyım 19k fazla ödemeye 😡

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    Madem bireysel satış daha önemli filo indirimi kadar iskonto yap herkesin işi görülsün o zaman. Bayiye gidiyorsun beş kuruş indirim yok. Yalvar yakar Göstermelik 500 TL indirim. Filoya yaptığın indirimi bireysel anlamda yapamıyorsanda en azından göz dolduran, müşteriyi tatmin edecek bi indirim yap. Elinizi kolunuzu bağlayan ne?

    Bireysele indirim yaparsa filolar almaz ki o aracı.

    Filolar alıyor, 1 sene kiralıyor, kullanıyor, ikinci el olarak bile aldıkları fiyatın üzerine satıyorlar. Bazıları direk sıfır olarak satıyor.
  • Forumda surekli sorulan sorunun cevabi bu yazida verilmis. Gercekte bireysel satislar rezalet. Filoya ragmen dusus var. Mesela gecen senelerde okudugum bir yazida fiatin sattigi her 100 aracin 78 i filoymus. Yani filo olmasa fiat dukkani kapatir. En yuksek oran fiatta. Digerleride az cok bu sekilde 50-70 arasi gibi. Birde filo olarak tutulmayanlar var. İste istatistikleri ayirirlarsa ak g.t kara g.t belli olur. Benim dusuncem bu sene tahminlerin ustunde dususler olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    Madem bireysel satış daha önemli filo indirimi kadar iskonto yap herkesin işi görülsün o zaman. Bayiye gidiyorsun beş kuruş indirim yok. Yalvar yakar Göstermelik 500 TL indirim. Filoya yaptığın indirimi bireysel anlamda yapamıyorsanda en azından göz dolduran, müşteriyi tatmin edecek bi indirim yap. Elinizi kolunuzu bağlayan ne?

    Bireysele indirim yaparsa filolar almaz ki o aracı.

    Filolar alıyor, 1 sene kiralıyor, kullanıyor, ikinci el olarak bile aldıkları fiyatın üzerine satıyorlar. Bazıları direk sıfır olarak satıyor.


    filoya yaptığı indirimi yapmasına gerek yok. Dişe dokunur bir indirim yapsalar bile satışlarda artış olur. Müşterininde gönlü olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • siz marketten 1 adet suyu 1 liraya su alıyorken, market fabrikadan suyu 1.000.000 tane alıyor. 0,95 liradan almasını mı bekliyordunuz?
  • Koç fordları kendı calısanları Kocailem indirimiyle %20 indirimle bile veriyordu. nitekimde egealar liste fiyatında %10 ucuza sahibinden de galerilerde satılıyor. Sanırım filoda %15 gibi net indirimler olabiliyor
  • Filo satışıyla bireysel satışları ayırmak çok zor olmasa gerek. Ama bazı çakallar bu işe izin vermiyor demek ki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    firmalarda adil olsun herkese düzgün fiyattan satsın o zaman.

    yok filoya indirim, bilmemne işi ile uğraşanlara indirim, grey market galeriye indirim vatandaşa gelince fahiş fiyatla kar.

    ondan sonra böyle golü yersin

    birde araba firmalarının ve bayilerin çok az karla araba sattığını söyleyenler var en çokta onlara gülüyorum.

    Neymiş araç başı 500 tl kar ediyomuş, asıl hedef kota tutturmakmış :)

    Otomotiv sektöründeki en büyük kuyruklu yalandır o ....



    " Ağğğğbiiii valla şu araçtan 500 tl bayi kazancımız var, biz servisten kazanıyoruz... "



    Hadi lennnnnn.... Milyon dolar yatırım hap showroom aç bilmem kaç bin m2 ... sonra 110 bine sattığın aracın sana maliyeti 109.500 TL olsun , benden 500 tl kazan öyle mi



    Senden aldığım aracın servisi için sana geleceğimin bi zorunluluğu yok ki, neyine güvenip te benden 500 tl kazanıp beni asıl servis te öpme hayalleri kıracaksın ki...



    Sağlam kazanç var satışta , ayak yapıyorlar 500 TL efsanesini çıkardılar ortaya...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Vatandasi asil duzen bayiler mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    en az %5 kazanıyodur bayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    firmalarda adil olsun herkese düzgün fiyattan satsın o zaman.

    yok filoya indirim, bilmemne işi ile uğraşanlara indirim, grey market galeriye indirim vatandaşa gelince fahiş fiyatla kar.

    ondan sonra böyle golü yersin

    birde araba firmalarının ve bayilerin çok az karla araba sattığını söyleyenler var en çokta onlara gülüyorum.

    Neymiş araç başı 500 tl kar ediyomuş, asıl hedef kota tutturmakmış :)

    80.000 liraya jazz satıyorlar
    80 e jazz mı olur ya çüş!
    en az 15.000 bayiye kalıyodur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.