Şimdi Ara

OTOMOTİVDE ÖTV Mİ YÜKSEK, KAR MI ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
2.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 30bin liraya sıfır araba bulamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö.K.

    Benim anlatmak istedigim tek bir aracın avrupadaki fiyatıyla türkiyedeki fiyatının kıyası değil.Konuyu açayım birazda ne demek istediğimiz anlaşılsın.
    vw tiguan 1.4 düz ile honda crv 2.0 otomatik ingilterede aşağı yukarı aynı fiyata satılıyor.Türkiyede ise birine %37,diğerine %60 ötv konularak aynı fiyata satılıyor.
    Passat 1.4 dsg highline ile accord Almanyada 33 bin euroya satılıyor.Türkiyede ise birine %37,diğerine %60 ötv konularak aynı fiyata satılıyor.
    İnsignia 2.0 dizel 130 otomatik Almanyada 32.665 eu Türkiyede şu an 31.800 eu
    Demekki fiyatlar vergiye göre ayarlanıyor.Vergi düşük kar fahiş vergi yüksek kar makul.

    hocam bugün itibariyle sıfır tiguan'e yada crvye plakayı takana kadar ne kadar vergi
    bindiriliyor?ne kadar bu araclardan kar alınıyor?
    crv satılmadıgı için fiyatının dşmesi normal.
    dizel insignia birden ne oldu da fiyatı düştü bu kadar...
    2.0cc olan talep ile 1.6cc ye olan talep aynı mı ki kar marjları aynı olsun.
    Arz-talep meselesi devlet kazanmasın dersen firmanın kucagına..
    firma kazanmasın diyosan devletün kucagına kaçış yookk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maghapas

    30bin liraya sıfır araba bulamıyorum

    ben 35bine sıfır dizel araç buldum.
    VW,toyota ararsanız bulamazsınız zaten..arz-talep meselesi bu
    ülkemizde bazı markalar daha cook tutuluyor bu da onları satan
    firmalarının kar marjlarını yükseltiyor..
    buna ragmen kac aydır millet passatta,golfte sıra bekliyor...
    bircok firmada bazı modellerde durum farklı degil.
  • ötv nin yuksek oldugu kesın.
  • OTV'nin son 15 senede hic degismedigini (daha oncesini bilmiyorum) dovizin de son 5-6 senede ciddi bir artis gostermedigini dusunursek bu aralar kar marjlarinin yuksek olduguna kanaat getirebiliriz sanirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    OTV'nin son 15 senede hic degismedigini (daha oncesini bilmiyorum) dovizin de son 5-6 senede ciddi bir artis gostermedigini dusunursek bu aralar kar marjlarinin yuksek olduguna kanaat getirebiliriz sanirim.

    OTV nin 2000 yılında hayatımıza girdiğini biliyorum. Daha sonra da olabilir ama deprem felaketinden sonra gelmişti bu vergi. Tabii daha sonra katlanarak hayatımızdaki varlığını devam ettirdi.

    En son 2004 yılında otomobillerdeki ötv oranları artırılmış.

    http://otomobil.tnn.net/haberdetay.asp?CID=924&CTID=6




  • Kar marjları yüksek eyvallah ta..Bir araç alırken bir araçta devlete alıyoruz..Bu tuhaf değil mi?
  • Bu günlerde artan ötv nedeniyle ortalık toz duman ama ortam sakinleşince her şeyi daha net göreceğiz.Ben hala şubat ayında yazdığımın arkasındayım.
    Firmalar 1600-2000 cc üzerinden edindikleri kar'ı kısıp, 1600 cc altındaki karlarını artıracaklar.
  • ÖTV nin sabit olduğu zamanlarda otomobil fiyatlarında hiç artış olmamışmıdır?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    ÖTV nin sabit olduğu zamanlarda otomobil fiyatlarında hiç artış olmamışmıdır?...

    Evet 1600 ve altı fahiş zamlanırken 2000 cc ye kadar olanlar ya aynı kaldı çok az zamlandı.
    vw passat 1.4 dsg comfort 65 lerden 73 lere çıkarken Accord ve crv aynı fiyatta idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö.K. -- 15 Ekim 2011; 15:28:03 >
  • bu mesaj yararlı bilgiler içerdiğinden tarafımdan silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Kasım 2011; 0:46:53 >
  • Elbette,ses çıkartmaya çıkartmaya bugünlere geldik zaten dimi...

    Ne zaman düşünülse yerli otomobil hemen susturulduk,fabriklar kapatıldı.

    Artık bıcak kemiğe dayandı, üretmeden olmuyor. Dışarıdan otomobil alarak yabancıları zengin ettik yıllarca,biz fakir kaldık. Artık üretime geçelim,kendi bindiğimiz aracı kendimiz üretelim...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • bu mesaj yararlı bilgiler içerdiğinden tarafımdan silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Kasım 2011; 0:46:35 >
  • farklı markaların farklı modellerini örnek vererek vergi az, kar marjları yüksek gibi bir mantık çok saçma
  • Bu sorunun cevabı ve detaylı hesaplamaları bu başlıkta var zaten:
    http://forum.donanimhaber.com/m_52607556/mpage_1/key_/tm.htm

    Bir arabanın vergileri çıkarılmış fiyatı aynı arabanın başka ülkelerdeki anahtar teslim fiyatından daha pahalı oluyorsa başka söze gerek var mı?

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 15 Ekim 2011; 17:49:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Bu sorunun cevabı ve detaylı hesaplamaları bu başlıkta var zaten:
    http://forum.donanimhaber.com/m_52607556/mpage_1/key_/tm.htm

    Bir arabanın vergileri çıkarılmış fiyatı aynı arabanın başka ülkelerdeki anahtar teslim fiyatından daha pahalı oluyorsa başka söze gerek var mı?

    edit: imla

    Bakın mesela Corolla'yı ele alalım. Hem ABD'de hem de Türkiye'de satılıyor. Her iki ülke de araç satışlarından (değişik oranlarda ama illa ki bir miktar) vergi alıyor.

    Gelin bu araçların Türkiye fiyatlarından vergileri çıkaralım ve ham fiyatlarını bulalım. Sonra da bu ham fiyatları ABD'deki perakende yani vergili fiyatlarla karşılaştıralım.

    Bizdeki araçların motorları ABD'dekilerden daha düşük seviyede (1,6 vs 1,8). O nedenle araçların sadece donanım seviyelerine göre bir karşılaştırma yapabileceğiz ve motor olarak ABD'deki Corolla'ların daha üstün olduğunu aklımızda tutacağız.

    ABD'deki en ucuz olan Corolla 1,8L düz vites modeli ve 15900 USD fiyatla satılıyor. Donanım olarak bizdeki Elegant ile Elegant+VSC arasında kalıyor. (ABD'dekinde VSC standart, bizdeki Elegant olan benzinlilerde VSC yok)


    1- En ucuz muadil modellerin karşılaştırması:
    Bizdeki fiyat dökümü:
    Corolla 1,6 elegant 53400 TL --> Vergiler düşülünce 33032 TL (18662 USD)
    ABD fiyat dökümü:
    Corolla 1,8L düz vites 15900 USD --> bizdeki 1,6 vergilerini eklesek bile 25704 USD yani 45495 TL


    2- En pahalı modellerin karşılaştırması:
    Bizdeki fiyat dökümü:
    Corolla 1.6 Elegant VSC+Xenon A/T 58400 TL --> Vergiler düşülünce 36125 TL ((20410 USD)
    ABD fiyat dökümü:
    Corolla 1,8S Auto 18600 USD --> bizdeki 1,6 vergilerini eklesek bile 30068 USD yani (53221 TL

    Burada Aynı renkli fiyatları birbiriyle karşılaştırmak gerekiyor. Şu da unutulmamalı ki ABD'deki araç motor olarak daha üstün.

    ABD'deki araçlar daha üstün olmasına rağmen ve fiyatları da vergileri içeren perakende satış fiyatı olmasına rağmen hala daha bizdeki vergiler düşülmüş fabrika çıkış fiyatlarından daha ucuz.

    Firma aynı firma, mal aynı mal (hatta oradaki daha iyisi) olduğu halde fiyatı bizden çok daha ucuz.

    Bu anormalliği döviz kuruyla veya enflasyonla açıklamak mümkün mü?

    Sizin şu yaptığınız hesaplamanın üstüne hala ÖTV çok diyene tek laf söylerim hadi oradan. Türkiyede tüm tepkiyi, tüm isyanı otomobil satan firmalar hak ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccecy -- 15 Ekim 2011; 19:22:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yerli oto ile ötv nin zerreyi miskal ilgisi yoktur. yerli otoda üretseniz ötv yi devlet sizen alır.
    otv artışı yerli otoyla ilgisini kurmak abesle iştigaldir.
    uzağından yakınından geçmeyecek iki konuyu bir birine bağlamak hedef saptırmaktır

    hakikaten set in yaptığı yorum son derece talihsiz ve saçma bir yorumdu alınmasın ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yerli oto ile ötv nin zerreyi miskal ilgisi yoktur. yerli otoda üretseniz ötv yi devlet sizen alır.
    otv artışı yerli otoyla ilgisini kurmak abesle iştigaldir.
    uzağından yakınından geçmeyecek iki konuyu bir birine bağlamak hedef saptırmaktır

    hakikaten set in yaptığı yorum son derece talihsiz ve saçma bir yorumdu alınmasın ama

    Eğer yapılan bu ötv artışının yapanlar nezdinde asıl gayesi cari açığı düşürmek ise set'in yorumu gayet mantıklı ki Ben de cari açığın birincil etken olduğunu düşünüyorum yapılan bu artışta. Ama yok vergi gelirlerinde artış ise amaç, siz haklısınız.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.