Şimdi Ara

OTOMOTİVDE ÖTV Mİ YÜKSEK, KAR MI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
2.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben maliye bakanlığının yerinde olsam 1.6 motorlu araçlardaki ötv yi %37'den 2.0 motorludakiler gibi %60'a çıkarırım.Fiyatların artmayacağına eminim.Niye mi? 1.6 motorlu araçlarla 2.0 motorlu araçlar aynı fiyata satılıyorda ondan.Aradaki fark ne oluyor uyanık firmanın cebine gidiyor.Tabi vatandaşta az MTV vereyim diye düşününce firmalarda avuçlarını ovuşturuyor.

    Aynı kalitedeki bazı araçların güncel fiyatları şöyle

    1.4 vw tiguan sport style metalik 69 bin -Honda 2.0 CRV life style 72 bin (bu arada honda otomatik tigu düz, vw nin dsg ye yaklaşık 6.000 lira fark istediğinide düşünürsek tigu 75 bine çıkar).

    2.0 dizel otomatik insignia 69.200. 1.6 dizel otomatik C5 66.150. 1.4 benzinli vw passat dsg 65.150 ,passat 1.6 dizel düz vitesli 65.750(vw nin dsg ye yaklaşık 6.000 lira fark istediğinide düşünürsek passat 1.6 dsg li olsa 70 bini geçiyor).

    accord 2.0 78.700, passat 1.4 dsg highline sunroof metalik 78.600.

    Türkiyede otoda vergiler yüksek diyen firma genel müdürlerine... Vatandaşta essah sanıyor.







  • Katılıyorum kesinlikle kar yüksek. Ötv felan palavra. Tüm ürünlerin fiyatı düşerken teknolojisi artıyor ama otomobil fiyatları her geçen yıl yükseliyor. Sanki otomobil parçaları ayda üretiliyor. Verdiğiniz örneklerde çok doğru. Ama yapacak çok fazla bir şey yok. Ülkede 10 yıl önce konut sahibi olmak çok zordu şu an nispeten kolaylaştı. Otomobil almakta kolay ama çok daha alt seviyede olmalı fiyatlar. Toki gibi birde otomobil üretecek bir firmaya ihtiyaç var:))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccecy -- 21 Şubat 2011; 22:32:49 >
  • avrupa araçlardan zaten kafa kafaya gümrük vergisi alınmaktadır
    yalnız sadece fabrika karını varsayarsak, türkiyede üretilen araç bazında yine vergisi ağır basar diyorum
    17-18 bin liralık fabrika çıkışlı arabayı, sen 30 bin liraya alıyosan bunu bi düşünmek lazımdır
  • kar marjını düşük tutan firmalar da zaten tutulmuyor ülkemizde..
    tutulmaya başlandıkça onlar da tutturuyorlar zaten
    benzini bayiler babalarının hayrına satsalar acaba benzini
    3liraya alabilecekmiyiz??
    doğuş hiç kar yapmadan golfü gelin alın dese kaça alabiliriz?
    her firmanın satıs politikası ayrıdır hatta her modelin.
    Son olarak aynı arabadan alınan vergi ile kar marjı miktarını
    diğer ülkeler ile karşılastırabilirseniz sorunuzun cvbnı bulursunuz bence..
  • Türkiye'de ki kar marjları diğer ülkelere göre çok düşüktür. Bir aracın Almanya fiyatına bakın, Almanya'da vergi %19, sonra birde Türkiye fiyatına bakın, Türkiye için 1.6 ve altı araçlarda tolam vergi % 61, 1.6-2 arası toplam vergi %88, 2 litre üstü ise %117'dir.
    ufak tefek donanım farklarını saymadan konuşalım, almanya'da golf 122 hp comfort 21,250 euro, bu fiyat %19 vergili, çıplak fiyatı 17800 euro, şimdi koyalım % 61 vergi etti 28900 euro, yani tr olarak 62 bin lira peki türkiye'de ne kadar bu araç gerçekte? 46 bin lira....

    bu örneği ülkemizdeki marka karlarının göreceli olarak düşüklüğünü belirtmek için verdim

    ikinci olarak şunu söylemek istiyorum başka araçların 1.6 ve 2 litre modellerini karşılaştırmak çok anlamlı değil, aynı aracın 1.6 ve 2 litre modellerini karşılaştırırsanız verginin etkisini görebilirsiniz, tiguan 2 litre dizel ile 1.4 tsi arasında ciddi bir fark var

    kural şu; satılan aracın fiyatını kökle, satılmayanı düşür, heralde önceki fiyatlarla aklı başında olan kimse 130 hp dizel insignia almazdı, fiyat düşürüldü bir modele özgü sadece, yani ondaki kar düşürüldü.. yine aynı şekilde satmayan yada sınıfında rekabet etmesi istenen araçlar için fiyat düşürülür ama bu her model için yapılmaz, her modelinde kampanya yapan bir satıcı olmaz yani.

    konuya dönersek 1.6 ötv'si %60 olsa bu araç fiyatlarının %16-17 artması demektir, bu durumda markalar direk olarak böyle bir zam yansıtmazlar belki ama fiyatların zamlanacağı aşikardır. Üreticinin karı düşer ama bizim cebimizden daha fazla para çıkar orası kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3 GTS -- 21 Şubat 2011; 23:12:33 >




  • Ne ötv falan palavrası yahu.
    Tabiki aşırı vergi var ülkemizde.
    Örnek toplam 52binlik golf 1.6 tdi 105 ps comfortline aracın 11850tl ötvsi + 7903 tl kdvsi var yani toplamda 19753 vergi veriyorsunuz. Gidin vw sitesinden konfigirasyon özeti yapın kafanıza göre bakın bakalım kdv ötv ne kadar gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    avrupa araçlardan zaten kafa kafaya gümrük vergisi alınmaktadır
    yalnız sadece fabrika karını varsayarsak, türkiyede üretilen araç bazında yine vergisi ağır basar diyorum
    17-18 bin liralık fabrika çıkışlı arabayı, sen 30 bin liraya alıyosan bunu bi düşünmek lazımdır


    avrupa araclardan kafa kafaya gumruk vergisi alinmaktadir ne demek ya?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    Ne ötv falan palavrası yahu.
    Tabiki aşırı vergi var ülkemizde.
    Örnek toplam 52binlik golf 1.6 tdi 105 ps comfortline aracın 11850tl ötvsi + 7903 tl kdvsi var yani toplamda 19753 vergi veriyorsunuz. Gidin vw sitesinden konfigirasyon özeti yapın kafanıza göre bakın bakalım kdv ötv ne kadar gözüküyor.



    Bu yine iyiymis.

    q7 3.0tdi aldigimizda aracin gumruksuz fiyati 50bin euro biz araci 118bin euroya aldik.

    68bin euro kdv ve otv var
  • vergi var ödenecek tamam ama otomobil firmalarıda takır takır zam yapıyor ötv ve kdv uzun süredir hayatımızda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    avrupa araçlardan zaten kafa kafaya gümrük vergisi alınmaktadır
    yalnız sadece fabrika karını varsayarsak, türkiyede üretilen araç bazında yine vergisi ağır basar diyorum
    17-18 bin liralık fabrika çıkışlı arabayı, sen 30 bin liraya alıyosan bunu bi düşünmek lazımdır

    Avrupa araçlardan gümrük vergisi mi alınıyor!
    Dostum sen 1995'ten beri bu ülkede yaşamıyorsun galiba.
    Adamın afedersin osuruğunu keserler, kimden gümrük vergisi alıyon sen




  • Şirketler muhtemelen düşük hacimli araçları daha yüksek kar oranı ile, yüksek hacimli araçlarıda daha düşük kar oranı ile satıyorlardır. Aynı kar oranlarını uygulasalar 1.6 üstü araçlar ile 1.6 altındaki araçlar arasında çok anormal farklar oluşabilir. Bu durumda yüksek hacimli araçları satmaları çok zorlaşacak.
    Kısacası fakirden alıp zengine veriyorlar
  • 2009'da ''güya'' ötv indirimi uyguladı firmalar.39 bin tl'ya bişey almıştım diyim size marka vermeyim.Aynı yıl sonunda hatta ötv indirimi bittikten 1 ay sonra aynı aracı 41 bin tl'ya bıraktılar.Bu şimdi soygun değil mi?O ötv paralarını ceplerine indirenler çok masum değil mi?.Devletin burda ki hatası bu ümüğüne çöktüklerim, bizim ümüğümüze çökemesinler diye ümüklerine çökmeliydi.Ötv öncesi fiyatları al sakla bir kenarda, indirim sırasında ki fiyatla karşılaştır.Ne haltlar karıştırdıkları iyot gibi açığa çıkar.Ayıp ayıp bir de ağlarlar ikidebir, şöyle zarardayız böyle zarardayız diye.Bu memlekette para kazanan hiç kimseyle tanışmadım ben zaten arkadaş bu yaşıma kadar.Herkes sıkıntıda
  • Çok doğru bir tespit. Araçların Avrupa satış fiyatlarına bakarsak, Türkiye'de 1.6 L ve altı araçlarda özellikle son 1-2 yılda fahiş karlar sözkonusu.
    Bence de motor hacmine göre ÖTV olayı saçmalıktan başka bir şey değil. Son ÖTV indiriminde firmaların yaptığı vurgunculuk malesef cezasız kaldı. Olan yine vatandaşa oldu .
  • Herkes ayrı ayrı düdükleme peşinde işte uzun uzun tartışmaya gerek yok bence bunu.
  • Yani sen diyosun ki bu kazik az geldi daha buyugunu verin.

    Olayin gercegine bakarsak 2.0 motorlardaki yuksek vergi 1.6 motorlara olan talebi tabi boylelikle de kar marjini artiriyordur. Bunun cozumu 1.6nin vergisini yukseltmek degildir. 1.6 nin vergisi yukselirse fiyatlar da yukselecektir. 2.0 daki vergi inerse 1.6nin fiyatlari da talebin birazi 2.0 a kayacagi icin asagi inecektir.

    Ama siz daha buyuk kazik istiyorsaniz 1.6 nin vergisi artsin diye bagirmayin, gidin 2.0 arac alin yaninda buyuk kazik bedava veriliyor.
  • En basit olarak, son senelerde ÖTV falan artmadı. Ama C segment araça fiyatları çok yükseldi.
    43 e satılan Passat da para kazanıyordu...
  • bir ara araştırmıştım avrupada benzinli dizel arasında yaklaşık 1000 euro fark varken türkiyede yaklaşık 2-3 bin euro fark var bunun un farkı nasıl açıklarlar acaba firmalar.birde ötv indirimi zamanı çogu firma indirim öncesi fiyat artırdı ötv oluncada biraz indirim yaptı. yani ötv indiriminin çok az kısmını millete yansıttılar.şimdi devlet ötv yi kaldırsa fiyatlar 6 ay sonra şimdiki seviyeye iner ben buna inanıyorum
  • evet bence de ötv artmalı 1.6,2.0,3.0, demeden hepsine %50 ötv olmalı
  • Benim anlatmak istedigim tek bir aracın avrupadaki fiyatıyla türkiyedeki fiyatının kıyası değil.Konuyu açayım birazda ne demek istediğimiz anlaşılsın.
    vw tiguan 1.4 düz ile honda crv 2.0 otomatik ingilterede aşağı yukarı aynı fiyata satılıyor.Türkiyede ise birine %37,diğerine %60 ötv konularak aynı fiyata satılıyor.
    Passat 1.4 dsg highline ile accord Almanyada 33 bin euroya satılıyor.Türkiyede ise birine %37,diğerine %60 ötv konularak aynı fiyata satılıyor.
    İnsignia 2.0 dizel 130 otomatik Almanyada 32.665 eu Türkiyede şu an 31.800 eu
    Demekki fiyatlar vergiye göre ayarlanıyor.Vergi düşük kar fahiş vergi yüksek kar makul.
  • yukarıdaki karşılaştırmalı örneklerde açıkça görüldüğü üzere %37 vergi uygulanan araçla %60 vergi uygulanan araç aynı fiyata satılıyor.
    açık ve net olarak görülüyor ki araca uygulanan vergi oranı ne kadar düşükse o araçtan sağlanan kar o kadar yüksek.
    hatırlanırsa ötv indiğinde firmalar tarafından sürekli yapılan zamlarda fiyatlar çok kısa sürede ötv inmeden önceki duruma gelmişti.
    aradaki fark distribütörün cebine tatlı kar olarak akmıştı.her durumda kaybeden kim söylemeye gerek bile yok...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.