Arkadaşlar izmir den merhaba 1992 model mazda 626 2.0 glx otomatik vites aracım var. ve yaklaşık 1 yıldan beri kullanmaktayım. aracı ilk sahibinden aldığım için çok temiz ve orjinal bir araç.genel olarak aracın gerek yüksek standart donanımı gerekse sürüş özelliklerinden çok memnununm. bu benim kullanmış olduğum ilk otomatik vitesli araç.daha önce 6 - 7 aracımın hepsi manuel şanzımanlıydı.bu yüzden daha otomatik vitesin inceliklerini tam olarak çözemedim. her nedense arac bir gün kağnı gibi ağır geliyor kimi zamanda sadece gaz pedalına dokunmam yetiyor yani tam olark kullanım karakterini çözemedim. birde vites kolunun üzerende overdrive yazan bir tuş var. o tuşa basınca gösterge paneli,nde '' overdrive off'' yazan bir ışık yanıoyor ve sanırım overdrive denen sürüş sistemi devre dışı kalıyor sanırım son vitesde iptal oluyor. bugune kadar aldıgımdan beri overdrive da kullandım yani göstergede off ışığı yanmadan. ama acaba yanlışmı yaptım ne zaman ve nasıl kullanılacagını tam olark çözemedim,şehir içinde hangi modda kullanmalıyım???overdrive ı devre dışı bırakınca sanırım araca daha seri oluyor devri yükseliyor bu konular hakkında görüş ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
Overdrive off modunda son vites iptal olur.
Normal kullanımda overdrive açık olmalıdır.
Kolay gelsin...
quote:
Orjinalden alıntı: O.B.K
Overdrive off modunda son vites iptal olur.
Normal kullanımda overdrive açık olmalıdır.
Kolay gelsin...
Aynen ustam dediği gibi daha detaylı bir yazı vardı daha önceden onu paylaşayım.
Overdrive; Tasarruf olarak kullanılabilir. Örneğin kimi araçlar son vitesinden bir vites önce 5 vitesliyse 4. viteste son hızına ulaşır fakat 5 vites bu araçlar için ekonomik kullanım yani "Overdrive" dır.
Otomatik Şanzımanlı araçlarda Overdrive Off/On düğmesi Overdrive devre dışı bırakılmasına yarar bu düğmeye basıldığında şanzıman oranlarına göre araç spor kullanım, yüklü kullanım ve römork çekerek kullanım konumuna geçer. Araç daha üst devirlerde vites değiştirir ve ivmelenmesi daha seri olur.
Ayrıca dik rampalarda bu düğmenin kullanılması araç şanzımanı ve motor konusunda oldukça sağlıklıdır her ne kadar çok yaktırsada...
Otomatik Şanzıman yağının belli aralıklar ile 45.000 - 60.000 km arasında model ve kullanıma dahasında kullanılan yere göre değişirilmesi çok faydalıdır. Zira otomatik şanzımanların içerisindede tamir takımı diye tabir edilen baskı balatalar vardır. Bunların ömürleri yine kullanıma göre 150.000 - 250.000 km arasında değişir.
Buda otomatik şanzıman baskı balataları her tas içerisinde 8-10 adet bulunur tas sayısına göre miktarı artar. İngilizce adıda "Transmission Overhaul Kit" dir.
Not; Otomatik Şanzıman keyiflidir ama Manuel araçlara göre uzun vadede masrafları ve bakımları yüksektir.