< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 16 Aralık 2018; 4:55:42 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 16 Aralık 2018; 4:55:42 > |
hocam sana hastayim
|
Hocam beyninizi bana bağışlar mısınız?
|
Elinize sağlık, güzel görünüyor. Bunları yaptığınız sistemin özellikleri nedir?
|
@shanexxx, Düz bir emmisive renk değil PBR - Sub Surface Scatter shader sistemi üzerine emissive kullandım. Işık SSS kanalından dağılıyor, obje emmisive ile aydınlanıyor, ortam SSS'den dağılan fotonlar ile aydınlanıyor, sahne geneli ise GI ve Panoramik IBL ile aydınlanıyor.
@buroigil, Hocam ne seviyede öğrenmek istiyorsun bilmiyorum ama kendi kendine devam ederek seviyeni yükseltemezsin. Türk eğitim dersleri basit mimari modellemelere ve bu basitliğe uygun temel bilgilere yönelik maalesef. İngilizce uzman kaynaklara yönelmediğin sürece yerinde sayarsın, yüzlerce ders paylaşmış olan uzman yabancı kanallar var, 3D'ye Topolojiden başlıyorlar anlatmaya. Sükunetle her gün en azından 1 ders geçerek ortalama 1 yılını bu düzeni koruyarak ver. Öğrenmiş olduklarının farkına varınca o gazla ZBrush'a ve Substance Designer & Painter'a sıçrarsın zaten. Biraz kendini adaman lazım, akademik eğitim gibi düşün. Bu işi bizde pek öğreten üni. dalı yok ama yabancı ülkelerde 3D ve grafik programlama öğrencilerine 4 sene bunun eğitimi veriliyor. Olaya bu şekilde baktığın zaman nasıl ciddiyetli bir öğrenme sürecine girmen gerektiğini daha iyi idrak edersin. Kendi kendine olmaz yani, profesyonel kaynakların sıfırdan yüz'e tüm setlerini takip ederek oluyor, başka türlü olmaz hocam. Aylarını, yıllarını boş vakitlerinde bununla geçirmeyi göze alıyorsan ilerlersin. |
@Rodin, sosyal medya kullanmıyorum hocam bir türlü sevemedim sosyal medya denilen o politika ve çöpçatanlık meydanını Artstation mevcuttur:https://www.artstation.com/evren01
Evet iş teklifleri alıyorum, freelance olarak yapıyorum ancak herhangi bir şirkete girme eğiliminde değilim yurt içinde şu an. Okuduğun bölümün üstüne git hocam, grafik tasarım becerilerinin üstüne katarak uzman bir konsept tasarımcı olursan önün açık tabi. 3D'yi de oyun düzeyinde bilen biri işsiz kalmaz, karakter tasarımcılığı da buna dahil. Ama üzerine katarak gitmen lazım, üniversitede gördüklerinle yetinme tavsiyem. Mezun olduktan sonra uzmanlaşmak adına profesyonel eğitimleri takip etmeye devam etmezsen büyük ihtimalle reklam panoları, afişler vs. hazırlayan bir grafik tasarımcı olarak yola devam edersin Türkiye'de. Oyun sektörüne kadar çıkmak istiyorsun madem, öyleyse kesinlikle üni eğitimi yetersiz kalır Türkiye şartlarında. İnternet ortamındaki eğitimlere mutlaka ciddi ölçüde bak. Hatta mezun olmayı bekleme şimdiden oyun sektörüne iş yapan konsept tasarımcıların derslerini takip etmeye başla. Ufak google araştırmaları ile rahatlıkla ulaşırsın. Ben sana yardımcı olayım biri için, bu adam The Division oyununun konsept tasarımcısı. 4 buçuk saatlik AAA oyun sektörüne yönelik bir konsept çizim eğitimi hazırlamış takip etmeni öneririm. Hali hazırda oyun sektöründe kendine yer edinmiş bir tasarımcının vereceği eğitimi bir başka kurumun ya da kişinin vereceği eğitime değişmezdim kendi adıma. Set açıklamasındaki şu cümle beni benden almaya yeterli zaten. -- After watching this tutorial, you will have learned how to create a unique concept art with storytelling, emotions that will answer the brief given by the Art Director. https://en.tuto.com/photoshop/concept-art-photorealistic-for-a-aaa-video-game-with-photoshop-photoshop,50036.html @N. Chomsky, 1 yıl bu işe dair her şeyi öğrenmek için yeterli değil hocam imkansız zaten, o arkadaşa yazdığım yorumu yanlış anlamışsın. Mimari düzeyde 3D bildiğinden bahsetmiş, bunun üzerine 1 yıl kadar hemen hemen her gününü uzman bir eğitim setinin dersleri ile geçirdiğinde, sahip olduğu temel üzerine 1 yıllık süreçte en azından oyunlara yönelik modelleme konusunda pek çok şeyi öğrenmiş olacağından bahsettim. 1 yıllık süreçte elde ettiği bilgi birikimi ile sektör için kullanılan diğer açık kaynak yazılımlara kendiliğinden yöneleceğini vurguladım. 3A oyun sektöründe iş yapmak isteyen bir geliştiriciden beklenen nitelikler şunlar: 3DS Max ve ZBrush'ı profesyonel derecede bilmek, Substance Designer ve Subs. Painter'ı da iyi ve prof düzey arasında bilmek, Shader programlamanın mantığını işlevselliğini iyi derecede anlamış olmak, ek olarak Photosop'u iyi derecede bilmek tercih sebebi olur, ek olarak xNormal, Marmoset Toolbag ve after effect bilmek yine tercihlerde öncelik sebebi olur. Bunların hepsinde 1 yılda uzmanlaşmak imkan dışı. Türkiye'de bu düzeyde bir üni. branşı mevcut değil ama ABD'de örneğin bunların 4 yıllık akademik eğitimi veriliyor. Öğrenme sürecindeki değerlendirmeyi bunu baz alarak yapabilirsiniz. Bir yılın kaç gününü ve günlerin kaç saatini buna ayırdığın, öğrenme sürecinin uzunluğu ve kısalığına etki eder tabi o da bir kriter. @CavaLieR-G, Evet speedtree ile oluşturulan her türlü ağaç, ot - mok diğer 3D ortamlara export - import yöntemi ile aktarılabilir. Hatta animasyon kareleri de FBX dosyası ile aktarılabilir. Speedtree en geleneksel format olan .fbx ile daha uyumlu aktarım sağlıyor. @bersgurs UE4 shader sistemine uyumlu olarak PBR - Metallic Reflection/Roughness ilkesine dayalı shaderlar ile çalıştım. Subs Designer ve painter ile kendi programladığım materyaller de mevcut. @Rodin @N. Chomsky @CavaLieR-G @bersgurs |
Kolay gelsin Kanada da yazilim ve oyun alaninda cok acik var basvuruda bulunursaniz donus yapma ihtimalleri yuksek
|
Obama zamanında oyun oynamayın bir tane de siz yapmayı deneyin demişti gençlerine. Keşke herkes böyle örnek alsa insanlar bir şeylere teşvik edilse. Okullarda saçma sapan dersler yerine bunların eğitimleri verilse ne güzel olurdu. Yolun açık olsun.
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 15 Aralık 2018; 17:5:41 > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Aralık 2018; 23:42:10 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|