Şimdi Ara

Oyun Muhabbeti - Eski ve Yeni Oyunlar Arasındaki Farklar (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
174
Cevap
4
Favori
2.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bi mouse için ne yardırmışsınız be herkes destan yazmış

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • eskiden video oyunları özel bir ilgi alanıyken ve kendi özel kitlesi varken günümüzde sinema endüstrisi gibi bir endüstri haline geldi ve bu sektörleşme oyunlardaki tüm yaratıcılığı ve eğlence unsurunu öldürerek oyunları sadece kar amaçlı ürünler haline getirdi.umudumuz bağımsız yapımcılarda artık.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • eski oyunların tadı başkaydı..bilmiyorum yaşım ilerledi diye mi böyle oldu..mesela gta san andreas..harika oyundu sokaklarını dağlarını ezberlemiştim..görevleri şahane idi..gta 5 de bu zevki alamadım..gta 5 kötü oyun demiyorum ama o zevki vermedi bana..RES 1-2-3-4 harika..sonra berbat..bazı oyunlar yeni jenerasyon da çok kötü olmaya başladı..

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eski oyunlar grafikleri yoktu ama eğlenceliydi.Şimdiki oyunlar çok gerçekçi ve grafiğe önem veriyor insanları pc masrafına ve konsol masrafına sokuyor.İşin özeti bu bence.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • eski oyunlarda olan şey ne biliyor musnuz. kardeşimin yatağın altındaki cdleri atıyorum bunları dedğinde ATMAAAA! diyerek. nolcak bunlar peki dediğinde çaresizce bari kağıtlarını çıkar saklayacam deyip. elime geçtiklerinde gözlerim dolup o HALF LİFE STARCRAFT TİBERUNSUN NOX DUNE2000 DRACULA kağıtların kapak resimlerine uzun uzun bakıp o günleri tekrar yaşıcakmışım gibi heycanlanmak kapak arkasındaki cd keyleri bile 111111111111111111 dir diye girmek.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Artık oyunların eskisi kadar zorlayıcı olmaması noktasında zamanın artık çok değerli olması ve toplumsal olarak gittikçe tembelleşmemiz bence önemli etkenlerden biri, klişe bir yorum ama çok şeyi açıklıyor. Yeni nesil çözemediği bulmacaların ya da geçemediği bölümlerin bulunduğu oyunu çoğunlukla beğenmiyor, üzerinde uzun süre düşünme gerektiren oyunları zaman kaybı olarak görebiliyor, bir an önce bitirip tamamlamak, tatmin hissi öncelikli . Ayrıca günümüz oyuncu kitlesi, çevresel faktörler sebebiyle, zeka yapısı olarak eski nesilden farklı, eskiden çekici gelen oyun dinamikleri, bulmaca yapısı yerini hızlı ilerleyen, büyük yapımların birbirine çok benzeyen oyunlarına bıraktı.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Dediklerinize harfiyen takılıyorum. Tamam daha genç yaşta olabilirim. PS1 ile oyun dünyasına girmiş olabilirim. Ama oyun dünyasınin bu kadar değişip,artık büyük firmaların sadece "PARA" kazanmak için aynı tür oyunlari isitip çıkardıklarını cocuklar bile anlayabilir. PS2 medal of honor oynadığımı hatırlıyorum. Bir insan hic mi sıkılmaz. 10 kez bitirmisligimi hatırlıyorum. Simdi ise daha oyunu oynarken sıkılmaya basliyorum.Belki ayni tür oyunlari oynamaktandir. Tabi her oyun için değil. Herneyse oyunlar artık ac gözlü firmalarin para tuzağı oldu.Ve her geçen günde bu tuzağa insanlari cekmeyi basariyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden oyunları eğlenmek için oynuyordum şimdi ise zaman öldürmek için!
  • eski oyunlarda beceremeyince ne yapmalıyım derdik her yeri arardık bakardık ip ucu var mı diye döküman okurduk full bir şey buldum galiba deyip hemen ip ucundan çıkardığımız fikiri oyun geçme yöntemlerinin hepsini dener sonra 1 adım yaklaştığını sanıp sevinirdik daha fazla teori üretip olmayacak şeyler var mı dır deyip düşünürdük bunları dener bazen başarır sevinir bazen acaba ne yapmalıyım deyip kafa patlatırdık bunları yaparken zevk alırdık çünkü biz düşünerek oyuna dahil olurduk oyunun parçası olup atmosfere girerdik ve düşündüğümüz şeyler hep sevdiğimiz şekilde olduğundan seveceğimiz bir atmosfer - karakterler - hikaye hayyal edip sevdiğimiz oyunlar olurdu çünkü her şey hayyallerimiz de bizi HAYYAL KURMAYA İTERDİ ESKİ OYUNLAR DÜŞÜNDÜRÜRDÜ BUNU DA SEVERDİK her oyuna girdiğimizde alışkanlıklarımız la girerdik oyun düşündürmese de öbür oyunlardan hayyal etme alışkanlığıyla yine hayyal ederek oynardık oyunları yeni oyunlar dur zorlama deyip düşünmemizi aklımızda hayyal etmemizi engelliyor yeni oyunlar düşünme fırsatı vermiyor teşfik etmiyor bölüm geç diyor ilerle diyor buda düşünmeden sıkıyor ara sahneleri seviyoruz çünkü acaba böylemi söylemi diye yine hikaye üstüne veya karakter kişiliği üstüne hayyal ediyoruz yine son olarak yeni oyunlar fırsat vermese de yine kafamızda düşünüp hayyal edip rolplay yapınca zevk alıyoruz örnek GÖKANIN OYNADIĞI far cry primal Gidip aslanla konuşuyor dertleşiyor çünkü hayyal edip atmosfere giriyor kendini kaptırıp zevk alıyor rol play yapınca da hayallerindeki rol play ları yapıyoruz canlandır dıkca oyunu seviyoruz çünkü atmosfere giriyoruz YAŞIYORUZ e-postamı göre biliyorsunuz iletişim için orayı kullanırsanız sevinirim




  • Eski oyunlarda yapımcılar, bir nesne,karakter(grafik olarak) vs oluştururken günümüzden hem boyut hemde karmaşıklık bakımından daha az boyuta ve daha az karmaşıklığa sahipti ve grafiği yaptıktan sonra oyuna çeşitli etkileşimler, dinamikler eklemekte günümüz oyunlarından daha az boyut ve daha az karmaşıklığa sahip olmasının yardımı dokunuyordu.Ancak günümüz oyunlarında grafiklerin gelişmesiyle boyut ve karmaşıklık arttı bu yüzden bir grafik üzerinde oluşturulan etkileşimleri,dinamikleri eklemekte zorlaştı.
  • ben prince of persia warrior within den gideyim. Hayatımda oynadığım en muhteşem oyundu 2003 te çıkmıştı sanırım. Sonra 2005 yılında çıkacak olan PoP oyununa müdahale ettiler e3 traileri ile çıkan oyunun alakası yoktu hatta gameplayi vardı ilk fragmana göre. Oyunlara müdahaleler ta o zamanlar vardı. Warrior within oynanış süresi çok uzun olan bitti dediğimiz yerde aslında yeni başlayan bulmacalarla dolu hemde aksiyonu bol bir oyundu. Dahaka'dan kaçarken yaşadığım atraksiyonu hiç bir oyunda yaşamadım daha. Şimdi oyun süreleri çok kısaldı oyunda piu piu bir kaç adamı tara üç dört tane de senaryo sahne girsin oyunu bitirdim diye sevin. Artık oyunu oynamıyoruz ki izliyoruz biz izleyiciyiz. Assasins Creed dediğimiz oyunda sadece ana görevleri yap oyun dört saatte bitiyor yeni içerik koyamadıkları için yan görevlerle oyunları şişiriyorlar. Bende eskiyi özlemedim değil keşke warrior within in yeni versiyonu çıksa da Dahaka bize o dehşeti tekrar yaşatsa :(

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • diyecek söz bırakmadınız ki :D

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • işte bunlar hep popüler kültür efekti.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bana göre en büyük fark firmaların sadece kar amaçlı düşünmelerinden dolayı tutmuş bir oyunu çok az geliştirip/değiştirip piyasaya tekrar sürmesi. Bu yüzden orijinal fikir azaldı, bu yüzden her yıl bir öncekinin neredeyse kopyası assassin's creed,call of duty,sayamayacağımız kadar rpg oyunu görüyoruz. Planescape Torment gibi bir oyun çıkmıyor artık, diyalog cenneti Fallout bile Evet/Hayır/O Ne/Dalga Geçme gibi bir diyalog sistemine geçmiş daha ne diyelim. Ama şunu da belirteyim oyuncular bu casual sisteme doyacak ve daha fazlasını isteyecek işte o gün yeni efsanelerle karşı karşıya kalabiliriz.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eskiden babama günlerce yalvarıyordum oyun almak için ulaşması zor ve oynama süresi kısıtlı ödev yap tv ye çok bakma yakından bakma gibi birde efsane bir söz vardı atari televizyonu bozuyor 6 veya 7 maaşla anca 1 tv alabilen bir nesilden her evde 2 , 3 tv tablet pc ve konsol olan nesle geldik ve artık her şeye ulaşmak kolay haliyle heycanı kaçıyor.
  • Prince of Persia 'yı çok özledik.Bekleye bekleye kuruduk kaldık:))
    Yeni bir oyun çıkarmasalarda,meşhur üçlemesini remake olarak yapsalar bana yeterde artar...
  • Bundan bi 15-20 sene sonra da şimdiki oyunlar özlenecek.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Yeni oyunlardan bitirdiğim oyun yok neredeyse bir iki saat sonra sıkılıyorsun çünkü hep aynı şeyleri yapıyorsun. Oyun kendini tekrarladıkça sıkılıyor ve kapatıyorsun. Steam de 600 den fazla oyuna sahibim ama neredeyse bir tane bile bitirmiş değilim, eski konsolları satın alıyorum ve onlarla vakit geçiyorum. En son Nintendo gameboy pocket satın aldım. Arkadaşlarım dalga geçiyor :) telefonda o kadar oyun varken yanında bunu mu taşıyorsun diye. Şu sıralar ETS 2 oynuyorum teslimat zamanından saatler önce varıyorum teslimat yerine ama ben crazy taxi oynardım gamecube veya ps2 ile müşteriyi yetiştirecem diye anam ağlardı ama bir o kadar da eğlenirdim. Sizinde dediğiniz gibi oyunlar artık basit eskiden atari de gizli bir oda keşfettiğimiz zaman dünyalar bizim olurdu. Mario da borulara tek tek bakardık giriş var mı diye mesela.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eski oyunlar ile yeni oyunlar arasındaki en büyük fark "yaş" farkı olacaktır. Yani eski olan herşey zihnimizde güzel bir anı bırakır. Atari oyunu olan mario en büyük örnektir. Ama neden saatlerimizi harcardık mario'a. ? Çünkü zevk vardı. Zevkli olan hersey güzel değil midir zaten ? Yeni oyunlar bana eskilerin tadını vermiyor. Neden vermiyor ? Çünkü oyuna doydum. Eski'den Fifa 2001'e saatlerimi ayırır , koşarak okul çıkışı maçlarımı yapardım. Şimdi heves ettiğim en kral oyunu bile en fazla 10 saat toplamda oynar kapatırım. Yıl olarak. Oyunlar halen güzel ama yeni insanlara... Futbolcular jubile yapar ya... Ben de jubilemi sanırım Gta V ile yapacam. Sonuç... Biz doyduk oyuna. Hayata... Saygılar... Haaa unutmadan...Oyunu oynatan kesnlikle grafikleri değildir. Oynanabilirliktir. Yeni çıkan Tomb Raider mi yoksa eskisi mi deseniz. Yeni çıkanı 2013'de 11 saate bitirdim. Peki eski Tomb Raider 4' ün havasını aldım mı ? Tabiki de hayır.
    Şöyle bakmak lazım olaya. Kolay kazanç kolay harcama sağlar. Ama zor kazançlar dikkatli harcama sağlar. Oyun için ise ;
    -Basit oyunlar basit bir iz bırakır hatta bırakmaz...Lakin zor olanlar saatlerini verdiğin arkadaş ortamında konuştuğun oyunlar ( Tomb Raider , Resident Evli 3 vs.) sağlam bir iz bırakır. Anısı halen daha aklındadır. Tomb Raider 4 Mısır Pramitleri'nde Mumya'nın gelişi halen daha aklımdadır. İşin özü'de bu olsa gerek...




  • En büyük farklardan biri dlc sistemidir.Eskiden bir oyun yaparken yapımcılar bir seferde çıkış yaptıkları için oyuna bütün detayları koyarlardı ama şimdi dlc sistemi yüzünden belki oyun daha bitmeden rahatça çıkarıp zaten dlcde gerisini hallederiz modundalar.Bir de bir oyunu herkesin oynaması için gereğinden fazla kolay yapıyorlar o da can sıkıcı.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.