Şimdi Ara

Oyun Muhabbeti - Eski ve Yeni Oyunlar Arasındaki Farklar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
174
Cevap
4
Favori
2.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hafta Oyun Muhabbeti'nde geçmiş ve yeni oyunlar arasındaki farkları ve yok olmaya yüz tutmuş oyun türlerini konuşuyoruz. Ayrıca bize yorumlarıyla katılan kullanıcılardan biri Logitech G303 Daedalus Apex oyuncu faresi kazanacak! Ayrıntılar videoda.






  • Eskiden oyunlar daha az çıkıyordu ve ülkemizde bulması zordu. Bu yüzden eski oyunların verdiği zevki hiçbir yeni oyun yaşatamayacak gibi. Yeni oyunların birçoğu tüketim füryasının talebine karşılık vermek, oyuncuyu yolmak üzerine üretiliyor. Yeni oyunların derinliği kalmadı.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emirhan_Asar

    Eskiden oyunlar daha az çıkıyordu ve ülkemizde bulması zordu. Bu yüzden eski oyunların verdiği zevki hiçbir yeni oyun yaşatamayacak gibi. Yeni oyunların birçoğu tüketim füryasının talebine karşılık vermek, oyuncuyu yolmak üzerine üretiliyor. Yeni oyunların derinliği kalmadı.

    aynen ps2 de black ne oynardık be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden oyunları biz oynardık artık günümüzde çoğu oyunda oyun kendisini oynuyor biz arada tuşlara basıyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski oyunlarin hayalgucune biraksini ozluyorum bazen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence en belirgin fark sizinde söylediğiniz gibi o eski tattı bir türlü tam olarak alamıyoruz oyuncu olarak ve şirketler artık çok kolaya kaçmaya başlıyor oyunlarda oynanabilirlikden ziyate ayrıntı detay seviyeleri çok fazla düştü çoğu oyun quick time event kullanıyor ucundan bile olsa yadırgamıyorum ama benim favori oyunum prince of persia 3 lemesidir mesela bu oyundan sonra çok güzel oyunlar oynadım ama hiç bir zaman o zevki alamadım diyorumki witcher çıka geldi ve benim bu ön yargımı yıktı ama sadece bu oyun için geçerli yine diğer oyunların hepsi eski oyunlara nazaran önemli şeylerden yoksun en büyüğüde zorluk seviyesi ben şahsen kendimce her türlü oyunda farklı şekilde yedirilmiş oyuncuları zorlayacak şekilde yapılabileceğine inanıyorum.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Mobalar için bi yorum yapıcam. Dota da ölmenin bi cezası vardı paranın bi kısmını kaybediyordun ve itemlar oyunun gidişatı için çok önemliydi bir de mana çok azdı skilleri fazla atamıyordunuz.Günümüzdeki mobalar da keşke dota ya sadık kalabilseydi bu yönleriyle.Lol de istediğin kadar kill farkı sizde olsun adamlar binaları yıkabiliyorsa oyun onların oluyor.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eski oyunlar benim açımdan ulaşılması zordu ve dolayısıyla daha kıymetliydi, oyunun hakkını vererek oynardık.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • ne degisti, eskiden oyunlar yapilriken orijinal fikirler dusunulurdu, simdi bir oyun tutmayagorsun, firmanin sonraki 3-5 oyunu bu oyunun aynisi oluyor.
    Spore gibi devrimsel oyunlarda yok oluyor
  • Yaşım o kadar büyük değil ama hem oyun oynamaya çok küçük yaşta başladığımdan, hem de külüstür bir bilgisayarım olduğundan yeni çıkan oyunları oynamak yerine eski oyunları oynamak zorunda kalıyordum. Tabi bir de abim çok oyun oynuyordu. Ben de ağzım açık onu izliyordum. O da benim Twitch.tv'mdi. Eskiye dönecek olursak:
    Oyunlar şimdiye göre zordu. Mesela Tomb Raider II oynarken ne kadar kafa patlatırdım. "buradan nasıl geçecez abi ya?" derdim. Abim gelirdi , o da geçemezdi. Max Payne oynarken o kanlı yolları tekrar tekrar denerdim. Bir türlü geçemezdim. Oyun çok kısıtlanmazdı. Seni "illa şuradan geçeceksin , şuraya atlayacaksın , 3 kere E'ye , 5 kere F'ye basacaksın , oyun alanını dakikalarca dolanacaksın çünkü çitlerin üstünden atlyamazsın." diye zorlamazlardı. Oyunların bulmaca kısımlarında hiç yardımcı olmazlardı. Eskiden Walktrough videoları da yoktu. Kaç oyun bıraktım zamanında beceremedim diye.
    Bir tek ben mi önemsemezdim ona herkes adına konuşamam ama teknik detaylar çok da umrumda olmuyordu. (Yok çözünürlüğü yok fps'si , yok downgrade'i. Gerçi bu muhabbetler de yeni yeni ortaya çıktı.) Takarsın diskini oynarsın. Keyfine bakarsın. Oyuna bir emek verilmiş. Sen de para verip almışsın.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Eskiden oyunların temel amacı, oynayan kişiyi eğlendirmekti. Şimdi ise oyuncudan nasıl daha fazla yararlanırız düşüncesi ön planda. Dağıtıcı firmaların para isteği oyuncu kitlesinin önüne geçmiş durumda. Bakmayın, oyuncu kitlesinin de hatası büyük. Yarım yamalak, hatalarla dolu oyunlara verilen paranın haddi hesabı yok. Yalnızca gündemde diye satın alınan oyunlar, karışık leblebi misali " o da olsun, onu da koyalım" zihniyetiyle insanlara hayal satan yapımcılara para kazandıran çok fazla oyuncu(!) var. Eskiden bir kitle vardı, artık yok. Oyunlardaki değişimin temel nedeni de bu!

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Eskiden amaç oyuncunun gönlünü kazanmakta, şimdi ise oyuncunun parasını çalmak daha önemli.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Zamanın sağlam RTS'leri (Age of Empires serileri, Company of Heroes'lar, Red Alert olsun Generals'ler olsun vs) bugün yerinin mobil pazarda ne olduğu belirsiz, 5 yaşındaki çocuklarında oynaması için tasarlanmış sözde strateji oyunlarına bıraktı. Bakın bu dramdır... İnternet kafelere gidip akşama kadar strateji oynayan nesillerdik biz :) şimdi RTS'in S si bile kalmadı ne yazık ki.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eskiden oyunların senaryoları, paketleri, posterleri vb. çok daha özenliydi. Örnek verelim, Cutthroats diye bir korsan oyunu almıştı babam 99 yılında, oyunun paketi bile çok çekiciydi, içinden çıkan kitapçıkta teker teker nasıl oynanır ne yapılır anlatılıyordu, oyuna dair güzel bir hikaye giriş kısmı vardı. Gruntz diye bir oyun da vardı mesela, aynı şekilde senaryosu güzel, üzerinde düşünülmüş oyunlardı. Half-Life mesela.. Eskiden oyunlar etkileyiciydi, bu kadar çok sayıda değildi ve zevkliydi.. Şimdi ise online oyunlar var, hızla ve sürekli gelişmeye çalışıyorsun günde 20 saat bilgisayarın açık duruyor yine de istediğin zevki alamıyorsun.. Eskiden sektör zevke yönelikti.
  • Yeni oyunlarla eski oyunlarla farkı yeni oyunlar hep downgrade yiyor :(

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • yorum yazana hediye vermeye başlamışsınız. modem o kadar istediniz yazalım bir şeyler. ben bu video da oyunların dünden bu güne gelişim sürecini ele alırsınız diye düşünüyordum ama daha çok eskiyi yad etmekle ve oyunların ne kadar yozlaştığını konu almışsınız. videonun sonunda de Alkan oyuncu arkadaşlara uyarılarda bulunmuş bu da yanlış. sebebi insanların oyunlara verdiği değer ile alakalı. mesela ülkemizde sanattan anlayan çok kısıtlı bir kitle var. sanatsal yönden müziği seven, sinemayı takip eden yada opera tiyatro gibi etkinliklere katılan gönül veren insan sayısı az. renkler ve zevkler de tartışılmayacağı için insanların oyunlar üzerindeki tercihlerini biz yargılayamayız. Ama günümüzde eskiye nazaran daha derin oyunların olmadığı konusunda kesinlikle katılmıyorum. misal, geçen sene çıkan soma harika bir oyundu ve çok derin bir konuya, atmosfere sahip kaliteli bir yapımdı. soma, 90 larda çıkmış olsaydı belki de şu an efsane olarak anıyor olurduk. peki geçen sene çıkan somanın hakkını kim verdi. kaç kişi oynadı, kaç kişi yıllar sonra hatırlaya bilecek. bunun sebebi doygunluktan kaynaklanıyor. artık oyunlar bizi eskisi kadar etkilemiyor. çoğu insan da bizim oyunlara verdiğimiz kadar değer vermiyor. sanat dan örnek verdiğim örnek gibi mesela futbolu ülkemizde kaç kişi gerçek ten sevdiği için izliyor. stadlar futbola değer veren insanlar tarafından mı yoksa kutuplaşmış ve karşıdakini rencide etmek için yırtının geri kafalılarla mı doluyor. yani demem o ki insanlar oyunları önemsemiyor, aldığı oyun o na ne katmış, bundan ne öğrenmiş, işin sanatsal yönü falan kimsenin umurunda değil. son çıkan UC4 videosunu haberinin altına bir bakın. kaç kişi UC4 ün nasıl bir derinliğe sahip olacağına yada oyun dünyasına neler katacağı hakkında konuşuyor. bir iki kendini bilmez sony reklamcısı konsol satışlarını arttırmak için yırtınırcasına tartışmalar yok grafikleri şöyle süper böyle süper. Biraz düşününce hak veriyorum da, UC4 ün getireceği ne yenilik var ki konuşulsun, bide bu açıdan bakmak lazım.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Birşey dikkatimi çekti. Bu sohbetlerde Gökhan'ın gözleri hep yere bakıyor. İnsanlardan gözlerini kaçırıyor. Yoksa bilmediğimiz bir durum mu var ha reyiz ? =D

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Pazar büyüdükçe şirketler de haliyle çok insana ulaşmak için genel kitleye hitap eden oyunlar çıkarmakta eskiden yenilik satıyordu bu sınırlı kitleye şimdiyse pazarlama satıyor.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eskiden oyunlara para vermezdim.Sınırsız erişimim vardı.Daha sonra oyunları para vererek almaya başladım.Param gitmesin diye oyun seçer konuma geldim.Hangi oyun bana hitap ediyor diye birden fazla kaynaktan araştırır oldum.PS1'de red alerd oyunu oynamıştım.Ondan aldım zevki daha hiç bir RTS oyunundan alamadım.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Sesi sonuna kadar açmama rağmen duymakta zorlanıyorum. bende mi sorun var.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.