Şimdi Ara

'P' olmayan otomatik vitesler hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
43.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mda9


    quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    benim tam otomatik insigniada p var ama nadiren p ye alırım, n+el freni yapıyorum, böyle alıştım böyle gidiyor

    Hocam araçtan memnun musun?

    çok memnunum, şimdiye kadar 10 dan fazla araba değiştirdim beni en çok tatmin eden bu araba oldu, bundan sonra da arabamı değiştirmeyi düşünmüyorum
  • 2010 model 2.0 cdti cosmo donanım,, 245bin km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims

    Dualogic de p yok n ye alıp el freni cekiyorum

    Punto'da N de bırakınca uyarı veriyor, ekranda N yanıp sönüyor hep viteste bırakıyorum
  • Nissan note da P ye almadan anahtar cikmiyor zaten...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims

    Dualogic de p yok n ye alıp el freni cekiyorum

    Punto'da N de bırakınca uyarı veriyor, ekranda N yanıp sönüyor hep viteste bırakıyorum

    Alırken sahibi boşta bırakın demişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • P olmayan vitesler OTOMATİK degildir.
    Otomatiklestirilmis manuel şanzımandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims

    Dualogic de p yok n ye alıp el freni cekiyorum

    Punto'da N de bırakınca uyarı veriyor, ekranda N yanıp sönüyor hep viteste bırakıyorum

    Alırken sahibi boşta bırakın demişti



    Sayfa 9

    OTOMOBİLİN PARK EDİLMESİ

    Otomobilin güvenli bir şekilde park edebilmek
    için birinci vitese veya geri (R)
    vitese takmak kesinlikle gereklidir ve ayrı-
    ca bir yokuşta ise el freni çekilmelidir; ayrı-
    ca kesinlikle fren pedal serbest bırakılmadan
    önce göstergenin kapanması beklenmelidir.
    DİKKAT Otomobilden ayrılırken ASLA
    vitesi boşta (N) bırakmayınız.

    Bu da Fiorino için olanı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 22 Eylül 2016; 17:47:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-74DDBAB22

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    tam otomatik volvo s40 kullanıyorum p ye almadan anahtarı vermiyor
  • Auris'te P ye almazsan anahtarı vermiyor. Unutma gibi bi şansımız yok.
  • anahtarsız giriş ve çalıştırma olan araçlarda istersen viteste bırak anahtar cebinde,,, ama vitesteyken çalışmaz, p veya n de iken marş basar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi royal_flush_ -- 22 Eylül 2016; 22:39:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nbacıshaquılle kullanıcısına yanıt
    İlk N + elfreni + Fren + P stop yaparsan sanzimanda yuk olmaz elfreni tutar

    Direk Fren + P + Freni birakip + Elfreni
    Cekersen yuk sanziman da olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda yani sadece E-N-R modu olan araçlarda düz vites mantığı ile aracı kullanacaksınız. Yani nasıl ki düz vites aracı kaymasın diye birinci viteste ya da geri viteste park ediyoruz, aynı şekilde aracı önce el freni çekip sonra E ya da R moduna alıp öyle kontak kapatacaksınız ki araç kaymasın.
  • Tahmin ettiğim kadarıyla şanzıman dişlisi olmayan araçlarda P yok. Yarı otomatik/tam otomatik ile alakalı değil. Kayışlı şanzımanlı araçlarda bunu kilitleme olmadığı içindir.



    P modunda şanzıman kilitlenir.



    Yanlışsam düzeltin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt olup da P modlu olanlar da var. Xtrail, qq, kaleos



    Bendeki powershift focusta P modu var; şanzıman cift kavrama.Pye almadan anahtari birakmiyor hatta bagaji bile acmiyor



    C3de, P modu yok, tek kavrama. D konumunda stop ettigim zaman, 1de bırakıyor; el frenini indirirsem vitese biniyor. Ama calistirmak icin Nye almak şart. Aslinda Nde birakmak, vites aksiyoneri sagligi acisindan oneriliyor tek kavramali y.oyomatiklerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de bir süre bu tip şanzımana sahip araçlar kullandım. dediğiniz endişeyi yaşadığım için önce vitesi N ye alıp el frenini çekip ayağımı frenden çektikten sonra vitesi A ya alıp öyle stop ediyordum. el frenine bişey olursa vites arabayı tutmaya devam eder.

    Zaten kış aylarında el freni donmasın diye direk A konumunda bırakıp el frenini inik bırakıyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 2 Kasım 2018; 9:46:16 >
  • Öncelikle manuel şanzımanlı araçlar viteste bırakılmalıdır, doğrusu budur. El freni ikinci kademe güvenlik önlemidir aslında.

    Tork konvertörü otomatik şanzımanlarda, konvertör motor ile şanzıman arasında bir kaydırma görevi üstlendiği için otomobili viteste veya herhangi bir D pozisyonunda bırakmak motor kompresoynu etkisi sağlayamaz. Ayrıca aracı D konumunda iken bırakıp inmek, yani aracın kendiliğinden yürümesi olması, bu yüzden P modu mecburi. Manuelde böyle bir olaslılık yok. Park modunun ilk geliştirilme amacı bu, yani şanzımanı kitleyen, araç viteste bekliyormuş görevi gören bir kilit mekanizması.

    Tek veya çift kavrama yarı otomatik şanzımanlarda aslında park modu olmaz (olmazdı) çünkü temelde manuel şanzımanlar bunlar, tork konvertörü yok, D (veya A) konumunda sürtünme yok. Eski tek kavramaları kullananlar bilir, araç trafikte frenden ayağı çekince yürümez, bu yüzden A-N ve +/- modları yeterlidir.

    Fakat ne zamanki bu araçlara da frenden ayağı çekince kavramanın sürtünme vasıtası ile ilerleme (crawl) özelliği geldi, o vakit park modu şart oldu. Çünkü tam olarak tork konvertörlü otomatik şanzımanı mimik etmeye başladılar. Kilit özelliği ise çift kavramalarda şanzıman park kilidi ile değil de, diferansiyeli kilitleyen bir pin yardımı ile yapılıyor bildiğim kadarıyla, en azından DSG'lerde böyle.




  • İşe geldim.Sabah saatleri yolun yukarısından aşağı doğru yolun diğer tarafına doğru geçerek bir toyota corolla geliyor.İlk başta napıyor dedim kendi kendime ve sonra o şekilde diğer taraftaki
    fiat egea araca vurdu. Şoför acemi derken araçtan inmesini bekliyoruz.Ama inen kimse yok meğer araçta şanzımanında p konumu yok , el freni tam çekilmediği için
    araç kayarak diğer araca vurdu.Özellikle yokuşta p si olmayan şanzımanda çok dikkat etmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4153B7648

    (P)yoksa (N) + Elfreni
    İcin rahat etmezse lastigi kaldirma daya
    Oda rahat etmese elfrenuni daha cok sıktırt
    Kışın ne yapcak Erzurum da el frenini öyle çekersen aracını 1 hafta hareket ettiremezsin
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Arka lastikleri sürükleyerek gezer artık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir önceki şirket aracım 2016 Toyota Corolla ve güncel şahsi aracım Citroen C4 ikisi de yarı otomatik şanzımana sahip ve Park konumu yok.

    2 aracı da genelde boşta bırakıyoruz ancak istendiğinde viteste de bırakabiliyorsunuz, herhangi bir engel yok. Çalıştırırken kontağı açtıktan sonra boşa alıp çalıştırmak gerekiyor sadece.

    Güncel şirket aracım da Ford Focus 2018 1.5 TDCİ Powershift onda Park pozisyonu var.

    Ayrıca C4'te otomatik park freni var, kontağı kapatınca çeker, vitesi A'ya alıp gaza basınca indirir, kar kış aynen böyle kullandık donma vs. olmadı Ankara'da.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.