Merhaba. 2020 senesindeki uçuşlarımın çoğu pandemi sebebiyle iptal edildi. Pegasus açıklama yaparak ; iptal edilen seferlerin 1 sene içinde herhangi bir tarihte kullanılabileceğini söylendi. 2020'de iptal olan ve 1 sene içinde kullanmam gereken biletlerimin son kullanım tarihleri gelmeye başladı fakat gideceğim ülkede kısıtlamalar mevcut. Bu kısıtlamalar Türkiye'nin yüksek riskli olmasından dolayı zorunlu izolasyon-ülkede zorunlu hallerde sokağa çıkma yasağı gibi şeyler. Pegasus'la bu durumu görüştüğümde ve bu biletlemeler için tarih uzatımı talep ettiğimde ; " ülke kısıtlamalarının kendilerini ilgilendirmediğini, herhangi bir süre uzatımı olmayacağını biletleme ve uçuşumu belirlenen süre sonuna kadar yapmam gerektiğini söylediler ki bu ülkeye seyahat etmem şu kısıtlamalarla imkansız. Ücret iadesi ve ya bileti açığa alma opsiyonları sunuldu fakat iade istemiyorum, açığa almada da pegasus genelde yeni bilet fiyatından daha yüksek ücret istediği için bunu da kabul etmiyorum . Bu gibi bir durumda ne yapabilirim? Tüketici hakem heyeti başvurusu olumlu sonuçlanır mı? Tüketici hakem heyetine başvuru yapsam bu bir süreç alacak ve uçuşum bu ay içinde .Hakem heyeti bu ay içinde sonuçlandıramaz ve bunun olumsuz sonuçlanması halinde son biletleme ve uçuş tarihi geçeceği için iade hakkımı da kaybedetmem söz konusu olur mu? ve ya nasıl bir yol önerirsiniz? teşekkürler. |
Pandemi nedeniyle 2020'de iptal edilen uçak seferlerinin yeniden biletlemesi- Pegasus Havayolları-
-
-
Pandemi sürecinde herkesin kafası karışık. Konuya ve gideceğiniz ülkenin mevzuatlarına ve havayollarının politikasına hakim değilim dolayısı ile aklımda cevabını bilmediğim sorular var. Yanlış yönlendirmek istemem o yüzden sadece bir fikir.
Gideceğiniz ülke kısıtlamayı Türk vatandaşlarına mı getirdi? yoksa Türkiye'den gelen tüm seferler durduruldu mu? Bu soruyu sormamın sebebi eğer Türkiye'den gelen seferlere yasak uygulanıyorsa, havayolu firmalarının uçuşları doğal olarak iptal oluyor ve iptal olan uçuşlarda SHY-Yolcu mevzuatına göre haklarınızı kullanabiliyorsunuz. Lakin eğer yasak sadece Türk vatandaşlarına uygulanıyor ise havayolu seferlerini icra etmeye devam edecek ve iptal olan bir uçuş olmayacak sadece sizin katılmanız yasaklanacak. Bu durumda havayolu sorumlu tutulur mu açıkçası emin olamıyorum. Haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız belki SHGM ile iletişime geçebilir ya da CİMER'e yazabilirsiniz.
http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/taslaklar/SHY-YOLCU.pdf Haklarınızı tam olarak bilmek için SHY mevzuatına bakabilirsiniz ama pandemi koşullarında nasıl etkiler bilgim yok. Mevcut durumda ücret iadesi alabiliyorsunuz. Havayolu size bir seçenek sunar kabul edip etmemek sizin elinizdedir. Lakin havayolu da kendi haklarını biliyor ve sonuna kadar kullanıyor olacaktır.
https://www.sikayetvar.com/pegasus Pandemi sürecinde birçok şikayetin çözülemediğini görebiliyoruz.
Pegasus pandemi sürecinde birçok kez duyuru yapmış ve bazı maddeler verilmiş.
https://www.flypgs.com/basin-odasi/duyurular belki buraya tekrar bir göz atarsanız bir şey bulabilirsiniz.
-
merhaba sonuç ne oldu acaba? ben de açık bilet yaptım biletin şimdi hiç değeri kalmadı. Öyle bir kesinti yapıyor ki yeniden bilet alsam daha mantıklı. Resmen paramıza çöktü pegasus! Sanki keyfimizden biz uçmadık paramı iadeye başvurdum cevap da yok. Ben yazdım tüketici hakem heyetine bekliyorum.
-
1+1 kampanyasından alınan biletlere bir şey yapamayacaklarını söylediler tüketici hakem heyetine yazıp o bileti almıştım.
2020 yılındaki biletlerin kullanım süresini 1 sene ve aynı güzergah olmak üzere uzatmışlardı. bunların bazılarına gidebildim bazılarına gidemedim. gidemediklerimde kesintisiz iade aldım fakat pegasus biletleri satarken anlık döviz kuruna göre güncelleyip fakat iade yaparken TL olarak ödediği için para kuş oldu.
önce pegasusa durumu anlatır bir yazıyla fark ödemeden yeni bilet istediğinizi belirtin, olumsuz cevap halinde o yazıyla tuketici hakem heyetine basvurun(online basvuru yapılıyor) .. biletleme üzerinden 1 sene geçtiği için biraz zor olabilir fakat aşısız olduğunuzdan ve ya karşı ülkenin turist kabul etmediğinden vs. söz edip tuketici heyeti ile değişimi bir ihtimal saylayabilirsiniz.
-
yazıyı temmuzda yazmışsınız yeni farkettim ama bildirim bana şimdi geldi.
-
iyi ki hatırlattınız baktım şimdi lehime karar gelmiş tüketici haklarından. :) iadeyi nasıl yapcaklar şimdi bilgim yok.
-
beni kendileri arayıp halletmişlerdi.
pnr numaranızı hatırlıyorsanız pegasusu arayıp iade istediğinizi hakem heyetinin lehinize karar verdiğini söyleyebilirsiniz.
fakat pegasus cagrı merkezi calısanlarının bazıları konulara hiç hakim değil, oyle bir durum olursa kapatıp tekrar arayın. sorunu hala çözmezlerse tüketici hakem heyeti kararını yazılı bildirin.
0850 250 67 02 numaralı ucretsiz hattı arayıp işlemleri buradan yapabilirsiniz.
-
Aynen hiç bilgili değiller. neyse sordu etti mail atın dönüş yapacağız dediler. teşekkürler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X