Şimdi Ara

Milli Uçak Gemisi yakıt ikmali yapmadan ABD’ye gidip gelebilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
1.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Milli Uçak Gemisi yakıt ikmali yapmadan ABD’ye gidip gelebilecek
    Türkiye’nin savunma sanayiinde büyük bir adım olarak görülen Milli Uçak Gemisi (MUGEM) projesi hızla ilerliyor. Türkiye’yi küresel deniz gücü haline getirecek olan bu dev platform, İstanbul’dan New York’a kadar yakıt ikmali yapmadan gidip gelebilecek kapasiteye sahip olacak. BAYKAR ve TUSAŞ gibi yerli savunma sanayi devleriyle ortak yürütülen projede tasarım çalışmalarında sona geliniyor.



    MUGEM'de 50 insanlı ve insansız uçak yer alacak



    Milli uçak gemisi projesi, Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bünyesindeki Dizayn Proje Ofisi tarafından yönetiliyor. Projeyi yöneten Dizayn Proje Ofisi Müdürü Doç. Dr. Mühendis Albay Hakan Uçar, “Gemi tasarımında kritik unsur olan uçuş güvertesi tamamlandı. Gemide yerli sistemlerin kullanılmasını hedefliyor ve milli uçak gemimizde yüzde 80’in üzerinde yerlilik oranı bekliyoruz. Yakıt tüketimini azaltmaya yönelik yeni tip yumru baş tasarımı geliştirdik. Milli uçak gemisine özel sessiz pervane tasarladık” dedi.



    Milli Uçak Gemisi yakıt ikmali yapmadan ABD’ye gidip gelebilecek
    Geminin teknik detayları hakkında bilgi veren Uçar, geminin yaklaşık 60 bin ton deplasmana, 72 metre genişliğe ve 285 metre uzunluğa sahip olacağını belirtti. 25 knots azami sürate sahip olacak gemi, yakıt ikmali yapmadan İstanbul’dan New York’a kadar gidip gelebilme kabiliyetine sahip olacak. Üzerinde 50’ye kadar insanlı ve insansız hava aracı iniş-kalkış yapabilecek. BAYKAR’ın Kızılelma ve TB-3’ü, TUSAŞ’ın Hürjet ve ANKA-3 modelleri gibi milli hava araçlarımız da bu platformda yer alacak. KAAN’ın bu gemiye inecek bir varyantı henüz bulunmuyor yani uçak gemisine iniş veya kalkış yapamayacak.



    Milli Uçak Gemisi yakıt ikmali yapmadan ABD’ye gidip gelebilecek
    Projede yerlilik oranına büyük önem veriliyor. Tüm sistemlerde yerli savunma sanayi firmalarıyla işbirliği yapılıyor. Gemi için özel olarak geliştirilen sessiz pervane ve yakıt tüketimini azaltan yumru baş tasarımı dikkat çekiyor. Bu yenilikçi tasarımların düşman unsurların gemiyi tespit etmesini zorlaştıracağı ve uzun süreli operasyonlarda yakıt tasarrufu sağlayacağı belirtiliyor.



    Yakıt ikmalsiz New York’a gidip gelebilecek



    Milli Uçak Gemisi yakıt ikmali yapmadan ABD’ye gidip gelebilecek
    Milli uçak gemisinin en dikkat çekici özelliklerinden biri ise 10 bin deniz mili boyunca, yani İstanbul’dan New York’a kadar yakıt ikmali yapmadan seyahat edebilme kapasitesine sahip olması. Geminin ana tahrik sistemi 4 gaz türbininden oluşuyor ve bu sistem sayesinde yüksek hızlarda uzun mesafeler kat edilebilecek.



    Güverte tasarımı tamamlandı



    Halihazırda Dizayn Proje Ofisi bünyesinde toplam 110 kişilik bir ekip yer alıyor ve bu ekip aynı zamanda BAYKAR ve TUSAŞ ile müşterek çalışmalar yürütüyor. Uçar, yaptığı açıklamada tamamlanan çalışmalara da değindi; “Öncelikle uçak gemisinin en kritik unsuru olan uçuş güvertemizin tasarımı için yerli ve milli hava araçlarımızı esas alarak BAYKAR ve TUSAŞ firmaları ile birlikte çalıştık. Çalışmalarımızın sonucunda rampalı uçuş güvertemiz ile hangar tasarımını tamamladık. Bununla birlikte, uçuş güvertesini taşıyacak teknenin formunu tasarladık, endazesini oluşturduk, ağırlık, kapasite hesapları ve sevk analizlerimizi yaparak geminin ihtiyaç duyacağı itki gücünü ve sevk sistemini de belirledik. Gemimizin tüm dünya denizlerindeki en kötü deniz durumlarında harekat icra edebilmesi için denizcilik analizlerini yaptık.



    Ayrıca Bkz.Yeni F-16’lar için ilk ödeme yapıldı, Eurofighter'da sona yaklaşıldı



    285 metre tam boya sahip olan Milli Uçak Gemisi’nin güvertesi 3 koşu yollu çift kalkış pisti ve 1 iniş pistinden oluşacak. Hava araçlarının kısa mesafeden kalkışı ve iniş için halatlı yakalama sistemi STOBAR kullanılacak. Geminin yerlilik oranının ise yüzde 80’in üzerinde olması hedefleniyor.



    Milli Uçak Gemisi MUGEM Özellikleri




    • Hava araçları: Bayraktar TB3, ANKA 3, HÜRJET, KIZILELMA

    • İnsanlı/insansız hava aracı kapasitesi: 50 adet (30 adet hangarda ve 20 adet uçuş güvertesinde. Artabilir)

    • Uzunluk: 285m

    • Genişlik: 72m

    • Su çekimi (Draft): 10,1m

    • Deplasman: 60.000t

    • Azami hız: 25kts

    • Seyir sığası (Menzil): 10.000 deniz mili

    • Silahlar: 32 hücreli MIDLAS + 4 adet GÖKDENİZ YHSS

    • Ana tahrik sistemi: COGAG (4 adet LM 2500 G/T)

    • Pervane: 2 adet piç kontrollü (CPP)

    • Kalkış/iniş sistemi: STOBAR

    • Pist sayısı: 3 adet (2 adet kalkış ve 1 adet iniş)

    • Personel sayısı: 400-500



     


    Kaynak:https://www.iha.com.tr/istanbul-haberleri/milli-ucak-gemisi-yakit-ikmalsiz-istanbuldan-new-yorka-kadar-gidip-gelebilecek-137014323







  • Vergiler altında ezilen halkın gazını almak için abartılan hamleler. Halkı her sene katlanarak artan vergileler sefil bırak, alım gücünü dibe indir sonra yıllık ihracatı fındık ihracatının yarısı olmayan ihalar ile sevindir halkı. Birde bu her türlü imkanı vergi indirimini verdiği damatların şirketinin rakamları. Diğer şirketlere yardım yok.

    Yanılıyorsunuz Fındık ihracatımız 2 milyar dolar civarında iken bu yıl savunma sanayi 6.6 milyar dolar ihracat bekleniyor seneye 7.3 milyar dolar. Arada 3 kat fark var.

    Bu bir yana savunma sanayi sayesinde ithalat ikame yada önleme diye bir şeyde var bu miktarda fındıktan kat kat fazla çünkü ordunun harcamalarını içeriyor.
    bulmalarına gerek yok halk RTE ye tüm yetkiyi verdi,sonuçta damada kamu bankalarından kredi akacak,yarin gidici olsalar bile kepçeyle parayı kırmış olacak RTE ailesi,yapıldıktan sonra kullanılırmı,orasi soru işareti,amerikanın uçak gemisi yapmasının sebebi her ülkede sermayesi var,türkiyenin neyi var,ekonomik cökmüşüz...
  • TCG Anadolu'nun uçak gemisi olarak revize edilmiş hali gibi gibi.

  • interwap kullanıcısına yanıt
    TCG Anadolu 27.436 ton bu ise 60.000 iki katından fazla olacak revize değil büyük bir adım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hakkıyla işletilmesi ekonomiye çok büyük bir yük olucak Winston Churchill bir ülkeyi batırmak istiyorsanız o ülkeye uçak gemisi verin gibi bir sözü vardı tam hatırlayamadım. Neden uçak gemisine ihtiyaç duyuyoruz hiç bilmiyoruM.

  • Sınırların kevgir, yunan askeri adalarında fink atıyor, yetmiyor kıyılarında geziyor.

    Atom bomban olsa kaç yazar şu halde kimseyi korkutamıyoruz. Parayı veren çerini çöpünü sana yolluyor.

    Şu şu pkklı ülkeleri natoya kabul edin size uçak vericez dediler, verdiler…..

  • Vergiler altında ezilen halkın gazını almak için abartılan hamleler. Halkı her sene katlanarak artan vergileler sefil bırak, alım gücünü dibe indir sonra yıllık ihracatı fındık ihracatının yarısı olmayan ihalar ile sevindir halkı. Birde bu her türlü imkanı vergi indirimini verdiği damatların şirketinin rakamları. Diğer şirketlere yardım yok.

  • gun kullanıcısına yanıt

    İddiam tabi ki yok. Altyapı olarak benzetiyorum. Olması belki daha iyi. Eğer ciddi oranda benzer sistemler kullanılırsa yedek parça daha az sorun olur.

    7 tane bu tür gemi Akdeniz, Karadeniz ve Ege'de büyük caydırıcı güç olabilir. Tabi takımın toplam maliyeti ve işletme maliyetleri devasa olur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pervane satırında yazan şey ne öyle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakalım bu gemi için ne gibi vergi(ler) bulacaklar.

  • interwap kullanıcısına yanıt
    Bu uçak gemisi yakın coğrafya için değil bence. Karadeniz’in kuzeyi, Akdeniz’in güneyi ve İran körfezinde Katar’a destek olur. Somali açıklarında Afrika boynuzunda iş görür.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • pervane satırı neyzen tefik in bahsettiği içimizdekiler

  • Anadolu için İspanyol Juan Carlos sınıfı örnek alınmıştı. Bunda öyle bir durum var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim uçak niye inemiyormuş ki ona göre değişim yapılarak yapılması daha iyi değil mi sonuçta savaş uçağı gemisi tamam Kızılelma vb gibi olanlar da olur da insanlı uçaklar şimdilik daha

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Uçaksız, uçak gemisi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Deniz gücü olmak da önemli ama başımızda bu suriye irak iran siniri sorunu varken bu kadar kaynak neden aktarılıyor ki uçak gemisi çok maliyetli iş rusya bile zar zor yürütüyordu çoğu ülke ucak gemilerini hurda yapti maaliyetlerden

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • addidas_85 kullanıcısına yanıt
    Bin türlü şekilde anlatmaya çalıştık anlamadınız. Birde sizin anladığınız dili deneyelim dedik. Gayet anlamışsınız. Tebrikler. 😜

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • setcom_2000 kullanıcısına yanıt
    bulmalarına gerek yok halk RTE ye tüm yetkiyi verdi,sonuçta damada kamu bankalarından kredi akacak,yarin gidici olsalar bile kepçeyle parayı kırmış olacak RTE ailesi,yapıldıktan sonra kullanılırmı,orasi soru işareti,amerikanın uçak gemisi yapmasının sebebi her ülkede sermayesi var,türkiyenin neyi var,ekonomik cökmüşüz...

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.