Şimdi Ara

PASSAT 1,9 TDİ MOTOR YAĞI NEDEN EKSİLTİYOR LÜTFEN YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
18.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar ben bu siteye yeni katıldım bendede 2003 model 1,9 tdi tiptironik passat var ben çok titizim araçta herşey mükemmel ama 10,000 km de hemen hemen 2 lt yağ eksiltiyor aracın herşeyini ölçtürdüm normal çıkıyor herhangi bir kaçak ta yok ve egzozdan duman da atmıyor önce castrol 05/40 yağ kullandım 3500 kg de yağ lambası yayıp söndü şimdide 05/ 30 yağ koydum 3500 oldu ama şimdilik yağ lambası yanmadı acaba sorun ne olabilir bilen varsa lütfen yardımcı olsun teşekkürler.

     PASSAT 1,9 TDİ MOTOR YAĞI NEDEN EKSİLTİYOR LÜTFEN YARDIM


     PASSAT 1,9 TDİ MOTOR YAĞI NEDEN EKSİLTİYOR LÜTFEN YARDIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksaray.068 -- 28 Ocak 2009; 13:58:35 >







  • arkadaşım selam,

    tam sentetik yağlar yapıları gereği eksilme yaparlar.. 1000 km de 500 gr 3000 de 2litreye yakın eksilebilir.yapman gereken eksilen yağı gene aynı özelliklerde bir yağ ile tamamlamaktır.ama 5-40 yerine 5-30 olmaz. bu birinci konu.ikincisi yağ lambası hızlı sürüşlerden veya devirli kullanımdan sonra yanıp sönebilir. bu bir arıza değildir ama hızlı sürüşlerden sonra motoru durdurmadan önce 30 saniye kadar rölantide çalıştırıp o şekilde stop etmen gerekir.yoksa turbo aracının turbosu yağsız kalacak ve aşınacaktır.


    özet olarak sen 5-40 yerine 5-30 koyarak hata etmişsin.gene 5-40 koyman gerekirdi.. ve turbo aracının turbosunun sağlığı için hızlı ve devirli sürüşlerden sonra motoru stop etmeden önce 30 saniye çalışmasına izin vermen gerekir

    kolay gelsin
  • ARKADAŞIM ÖNERİN İÇİN SAĞOL AMA 05/40 YERİNE 05/30 YAĞI BEN KENDİ BAŞIMA KOYMADIM VW İN YETKİLİ SERVİSİNDE Bİ ARKADAŞIM VARDI O ÖNERDİ ŞİMDİKİ PERFORMANSI YÜKSEK ARAÇLARA DA 05/30 YAĞ KOYULUYORMUŞ AMA O YAĞI KOYDUKTAN SONRA AZ EKSİLTMEYE BAŞLADI,BİRDE YAĞ LAMBASI ARAÇ NORMAL GİDERKEN SARI RENK TE YANIP SÖNÜYOR VE YAĞ EKLEMEZSEN HER ARABAYI ÇALIŞTIRINCA YİNE SARI RENK TE UYARI VERİYOR ŞİMDİ BENİM NE YAPMAM GEREKİYOR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksaray.068 -- 28 Ocak 2009; 14:03:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksaray.068

    ARKADAŞIM ÖNERİN İÇİN SAĞOL AMA 05/40 YERİNE 05/30 YAĞI BEN KENDİ BAŞIMA KOYMADIM VW İN YETKİLİ SERVİSİNDE Bİ ARKADAŞIM VARDI O ÖNERDİ ŞİMDİKİ PERFORMANSI YÜKSEK ARAÇLARA DA 05/30 YAĞ KOYULUYORMUŞ AMA O YAĞI KOYDUKTAN SONRA AZ EKSİLTMEYE BAŞLADI,BİRDE YAĞ LAMBASI ARAÇ NORMAL GİDERKEN SARI RENK TE YANIP SÖNÜYOR VE YAĞ EKLEMEZSEN HER ARABAYI ÇALIŞTIRINCA YİNE SARI RENK TE UYARI VERİYOR ŞİMDİ BENİM NE YAPMAM GEREKİYOR.



    Arkadasım aracını zorda kalmadıkca kullanma. Duzgun bir ustaya aracı goster. baksınlar mazallah motoru kitlersin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    arkadaşım selam,

    tam sentetik yağlar yapıları gereği eksilme yaparlar.. 1000 km de 500 gr 3000 de 2litreye yakın eksilebilir.yapman gereken eksilen yağı gene aynı özelliklerde bir yağ ile tamamlamaktır.ama 5-40 yerine 5-30 olmaz. bu birinci konu.ikincisi yağ lambası hızlı sürüşlerden veya devirli kullanımdan sonra yanıp sönebilir. bu bir arıza değildir ama hızlı sürüşlerden sonra motoru durdurmadan önce 30 saniye kadar rölantide çalıştırıp o şekilde stop etmen gerekir.yoksa turbo aracının turbosu yağsız kalacak ve aşınacaktır.


    özet olarak sen 5-40 yerine 5-30 koyarak hata etmişsin.gene 5-40 koyman gerekirdi.. ve turbo aracının turbosunun sağlığı için hızlı ve devirli sürüşlerden sonra motoru stop etmeden önce 30 saniye çalışmasına izin vermen gerekir

    kolay gelsin



    Bu kadar yag eksiltmesi mantıksız geldi bana. Bilgim yok ama. Aracın o kadar yag eksitmesi sacma. 10 000 km de arac 5 litre yag eksiltmis mi olacak yani. İlla araca her 1000 km de bi yag mı koyacagız. mazot mu bu zırt pırt yag koyulsun. Aracın yakıt masrafına yagı da koymak gerekli o zaman. Bence bi sorun var. O kadar yag eksiltmemesi lazım.




  • aracın kaç km de biraz yorgun gibi duruşu sanki , km çoksa hele dizelde normaldir
  • SİZ BENİ YANLIŞ ANLADINIZ ARACIM 10.000 KG DE YAKLAŞIK 2 LT YAĞ EKSİLTİYOR 5 LT DEĞİL SERVİSE SORDUM NORMAL DEDİ AMA YİNEDE İÇİMDE KUŞKU VAR VE ARAÇIM ŞUAN 145000 KM DE VE HERŞEYİ NORMAL Bİ BU PROBLEMİM VAR BİRDE ANLAMADIĞIM BİŞEY VAR 5W40 İLE 5W30 ARASINDA NE FARK VAR MERAK EDİYORUM
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşım aracın 10.000 km de 2 litre yağeksiltiyorsa bu normal kabul edilir.hatta her 1000 km de 500ml(yarım litre) eksiltmeside normal kabul edilir.vw tdı motorları için normaldir.senin yapacağın her 1000 km de aracının yağ seviyesini kontrol etmektir.
  • 10.000 km de 2Lt yağ eksiltmesi normal bir durum bence.
  • hocam 10000 de 2lt çok sanki.


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra

    10.000 km de 2Lt yağ eksiltmesi normal bir durum bence.
  • Yağ göstergesinde sorun olabilirmi acaba..!!
  • ARKADAŞIM ARACININ ÇEKİŞİNDE VEDE YAKITINDA PROBLEM YOKSA VEDE EKSOZDAN SİMSİYAH VEYA MAVİMSİ DUMAN ATMIYORSA SAKIN OLA NE SERVİSE NEDE TAMİRCİLERE DANIŞMA ARADA BİR YAĞ EKLEMESİ YAPARSIN OLUR BİTER , YOKSA SANA YENİ MOTOR YAPALIM DİYECEKLERDİR BENCE BU ŞEKİLDE İDARE ET KAFANADA TAKMA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    aracın kaç km de biraz yorgun gibi duruşu sanki , km çoksa hele dizelde normaldir


    Aracın duruşundan nasıl anlıyorsunuz yorgun olduğunu anlamıyorum ya varmı böyle bi mantık
  • Arkadaşım sağolun önerileriniz için aracımda en ufak bir performans düşüklüğü yok hatta 100 km ye sadece 8 saniyede çıkıyor ve aracım 160 bg dir
  • bişey daha unuttum arabamda siyah ve mavi duman atması kesinlikle yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksaray.068

    Arkadaşım sağolun önerileriniz için aracımda en ufak bir performans düşüklüğü yok hatta 100 km ye sadece 8 saniyede çıkıyor ve aracım 160 bg dir



    Ne diyorsunuz hocam ya aracınız 1.9 tdi degil mi bunların 160 hp likleri var mı? Benim bildigim bunlar 130 hp 0-100 hızlanması ise 1.8 T ninki bile 8.5 sn civarında bir yanlısınız olmasın. bunun en az 9-9.5 sn falan olması lazım 0-100 hızlanmasının.
  • ARKADAŞIM BENİM BİR YANLIŞIM YOK SENİN DEDİĞİN DOĞRU 130 BG İDİ AMA 160 BG YAPTIRDIM VE HIZLANMASINIDA BİZZAT KENDİM DENEDİM.ARABADA HERHANGİ BİŞEY TAKILMADI SADECE YAZILIMI DEĞİŞTİ.
  • bencede bu kadar yağ eksiltmesi normal benim araç gibi 1000 km de 1 lt yakın eksiltse (yaksa) ne yapardınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksaray.068

    ARKADAŞIM BENİM BİR YANLIŞIM YOK SENİN DEDİĞİN DOĞRU 130 BG İDİ AMA 160 BG YAPTIRDIM VE HIZLANMASINIDA BİZZAT KENDİM DENEDİM.ARABADA HERHANGİ BİŞEY TAKILMADI SADECE YAZILIMI DEĞİŞTİ.


    He chip attırdıysanız tamam arkadasım. Yoksa orjinalde 130 hp chiple 160 olur. o zamanda 0-100 8 sn olur ama sizin denediginiz hızlanma tam dogru olmaz. Bu arada eger araca chip attırarak performans artısı yaptırdıysanız ve parformanslı kullanıyorsanız yag yakması normaldir.
  • evet 5/40 daha iyi bir tercih idi , süratli kullımlarda eksiltme yapması azalır idi. Eğer sonuç alamazsanız fabrikasyon olarak araç katalogunda yazan yağ numaraları verebilirseniz daha uygun bir yağ seçimi yapılabilir. Ancak yağ eksiltmesini nereden yapıyor burasını bulmak da önemlidir. Turbodan yağ eksiltiyorsa bu tamamaen kullnım tarzı ile alakalıdır.
    tabii kifabrikasyon bir hata yoksa .Aracınızı ilk el mi ikinci el olrak satın mı aldınız. Yani geçmişini biliyor musunuz burası da önem arzedebilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    arkadaşım selam,

    tam sentetik yağlar yapıları gereği eksilme yaparlar.. 1000 km de 500 gr 3000 de 2litreye yakın eksilebilir.yapman gereken eksilen yağı gene aynı özelliklerde bir yağ ile tamamlamaktır.ama 5-40 yerine 5-30 olmaz. bu birinci konu.ikincisi yağ lambası hızlı sürüşlerden veya devirli kullanımdan sonra yanıp sönebilir. bu bir arıza değildir ama hızlı sürüşlerden sonra motoru durdurmadan önce 30 saniye kadar rölantide çalıştırıp o şekilde stop etmen gerekir.yoksa turbo aracının turbosu yağsız kalacak ve aşınacaktır.


    özet olarak sen 5-40 yerine 5-30 koyarak hata etmişsin.gene 5-40 koyman gerekirdi.. ve turbo aracının turbosunun sağlığı için hızlı ve devirli sürüşlerden sonra motoru stop etmeden önce 30 saniye çalışmasına izin vermen gerekir

    kolay gelsin




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.