Şimdi Ara

(Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
5
Favori
37.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Bunların birde reklamı vardı vay be ne günlerdi


    Selimcan diye küçük bir çocuk reklamda çıkıp "babam öyle diyo" derdi.
  • Çok güzel araba. Çok beğeniyorum. Ama maalesef çok çabuk dökülen bir arabaydı. Elektronik problemleri çok fazlaydı. Şasesi çok zayıftı. Soldan vur, sağ tarafın şakülü kayıyordu. Keşke aynı kasayı daha dayanıklı, daha sağlam üretseydi fiat.

    Ön takımı çok kötüydü bir de.. Sürekli dağılır ve rot problemlerini çözmek sıkıntı yaratırdı. Bir de motoru çok yağ yakardı bunların..

    Şimdi bile alıp bir tane toplama düşüncem var. Şeytan diyor kıy paraya topla bir tane.. Ama kısa sürede yine dağılır biliyorum.. Ah be fiat, biraz daha sağlam yapamazmıydın şu arabayı?

    Ha birde aynı dönemlerin Ford mondeo'ları, Renault 21'leri bugün çok daha derli toplu durur. Çünkü bu arabadan çok daha sağlamlar orası kesin.

    Ama Tempra'nın tasarımı harkulade...
  • Kırmızı tempra'nın cant tasarımı harika biraz gelişmişi audide var sanki...
  • Tempra sahibi olmadan veyahut 1500km uzun yol yapmadan ben nefret ederim yok çok dağılıyor cart curt lafları 3-5 yaş çocukluk dönemi yansımasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Bunların birde reklamı vardı vay be ne günlerdi


    Slogan söyleydi. Tempra'dan iyisi yine bir Tempra'dır. Babam Öyle diyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Tempra sahibi olmadan veyahut 1500km uzun yol yapmadan ben nefret ederim yok çok dağılıyor cart curt lafları 3-5 yaş çocukluk dönemi yansımasıdır.


    Mesela şuan:

    Mazda 3 sahibi değilim ancak gayet seviyorum.
    Ford Focus sahibi de değilim ancak ondan da nefret ediyorum.Benim değil ancak amcamın Focus'u vardı,fazlasıyla kullanmak zorunda kaldım ancak hala sevmiyorum,sevmek zorunda da değilim ki bir aracı sevmek için kullanmak yetmiyor.

    Ben yaptığım yorumda "ama sevenlere de bir şey demeye hakkım yok tabi.Saygı duyuyorum,bunlar kişisel beğeniler .." diye açık açık da belirtiyorum ki bazılarına sözlerim batmasın.Ama fanatikliğiniz bazı şeylere görmeye engel sanırım.Sizin de yaptığınız,aynı dediğiniz yaş grubundaki insanlar gibi "en büyük benim babam" olayıdır,başka düşüncelere kapalı olma yansımasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Tempra sahibi olmadan veyahut 1500km uzun yol yapmadan ben nefret ederim yok çok dağılıyor cart curt lafları 3-5 yaş çocukluk dönemi yansımasıdır.


    Mesela şuan:

    Mazda 3 sahibi değilim ancak gayet seviyorum.
    Ford Focus sahibi de değilim ancak ondan da nefret ediyorum.Benim değil ancak amcamın Focus'u vardı,fazlasıyla kullanmak zorunda kaldım ancak hala sevmiyorum,sevmek zorunda da değilim ki bir aracı sevmek için kullanmak yetmiyor.

    Ben yaptığım yorumda "ama sevenlere de bir şey demeye hakkım yok tabi.Saygı duyuyorum,bunlar kişisel beğeniler .." diye açık açık da belirtiyorum ki bazılarına sözlerim batmasın.Ama fanatikliğiniz bazı şeylere görmeye engel sanırım.Sizin de yaptığınız,aynı dediğiniz yaş grubundaki insanlar gibi "en büyük benim babam" olayıdır,başka düşüncelere kapalı olma yansımasıdır.


    Boşver sen işine bak, ben konuşurum öyle bazen, bir nevi deli tavrı diyelim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Tempra sahibi olmadan veyahut 1500km uzun yol yapmadan ben nefret ederim yok çok dağılıyor cart curt lafları 3-5 yaş çocukluk dönemi yansımasıdır.


    Mesela şuan:

    Mazda 3 sahibi değilim ancak gayet seviyorum.
    Ford Focus sahibi de değilim ancak ondan da nefret ediyorum.Benim değil ancak amcamın Focus'u vardı,fazlasıyla kullanmak zorunda kaldım ancak hala sevmiyorum,sevmek zorunda da değilim ki bir aracı sevmek için kullanmak yetmiyor.

    Ben yaptığım yorumda "ama sevenlere de bir şey demeye hakkım yok tabi.Saygı duyuyorum,bunlar kişisel beğeniler .." diye açık açık da belirtiyorum ki bazılarına sözlerim batmasın.Ama fanatikliğiniz bazı şeylere görmeye engel sanırım.Sizin de yaptığınız,aynı dediğiniz yaş grubundaki insanlar gibi "en büyük benim babam" olayıdır,başka düşüncelere kapalı olma yansımasıdır.


    Boşver sen işine bak, ben konuşurum öyle bazen, bir nevi deli tavrı diyelim...



    Ben yorumumu yaparken bazı şeylere dikkat ederek yazıyorsam (sevenlere bir şey demeye hakkım yok gibi) sizden de böyle bir cevap beklerim.
    Neyse uzatmaya,konuyu da saptırmaya gerek yok,iyi günler arkadaşım ..





  • reklam isliyenler resim altınada reklamlarını koydum
  • "A" da AKSESUARLI demekti.

    A = AKSESUARLI
    AK = AKSESUARLI KLİMALI

    Ayrıca TEMPRA S de çıktı, analog (ibreli) gösterge panelli.

    90'lı yıllarım TEMPRA'yla geçti. Tam 10 yıl TEMPRA'mız vardı. Fabrika çıkışı RADYOSUZ ama önde "hoparlörler" vardı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Normaldir edebilir. Özellikle de 2.0 motorlusu aynı segment olmasa bile o arabalarla, onlarda ki konfor ve donanım vardı 2.0 motorlu Tempra'da. Deri döşemeler, elektrikli dört cam ve elektrikli aynalar, otomatik klima, ABS fren, sürücü hava yastığı vs. Tempra'da sağolsun Tofaş bütün alfabedeki harfleri kullandı.

    İlk çıktığı yıllar da;

    Tempra SX
    Tempra SX-A
    Tempra SX-AK (K harfi klimalı olduğunu gösterirdi)
    Tempra 2.0

    95 sonrası ise;

    Tempra S çıktı ve harflere 1.6İE eklendi. Yanlış hatırlıyor da olabilirim, geçmiş gün çünkü.




  • ototube sen kimsin? surekli bi ayar verme havalarindasin? yasin basin kac hemserim senin?
  • Taner abi mükemmelsin akşam akşam iyi güldürdün beni hoparlör var ama radyo yok..... Bu arada 2.0 benzinlinin 0-100 verisi gayet iyiymiş.....
  • Tempra'yı neden kötülerler?
    http://forum.donanimhaber.com/m_41083434/tm.htm

    Tempra almayı düşünüyorum ne düşünüyorsunuz?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29795537/tm.htm

    Eylül 1993'te beyaz bir TEMPRA SX aldık
    Eylül 2002'de de sattık, araba 50.000 km yapmamıştı.

    1. Hatırladığım kadarı ile 5 defa arka (son) susturucu değişti, çünkü içine hep su girer, kevgir gibi çürürdü.
    2. Garantisi bitikten kısa bir süre sonra cam suyu haznesi delindi, yenisini aldım, 200 DM gibi bir para verdim.
    3. CMS jantlar 8 yıl boyunca hiç balans tutmadı. Orjinal TEMPRA jantı taktım da az da olsa düzeldi.
    4. Ön cam yıkama motoru bozulunca o kadar pahalıydı li Birmot/Tormak müdürü araya girdi de bedava yapıldı.
    5. Kesin bozulur denilen LCD Digital Göstergeler (Economy/Power) 10 yılda HİÇ bozulmadı, folyodaki yazı silindi.
    6. Ön tablalar değişti, ön amortisörler değişti, arka plaka lambası hep bozulurdu, sis farı zaten yoktu, UKMK de...
    7. Sırf UCUZ olsun diye TEMPRA SX'i Hidrolik Direksiyonsuz üreten TOFAŞ gözümden çok fena düşmüştü...
    8. Havalandırma motorunun hız rezistansı da çok pahalı bir parçaydı, ya kapalıydı, ya maksimum hava üflüyordu.
    9. Motoru yandı, sigorta tablası yandı, başına herşey geldi 01 ES 132 TEMPRA SX aracımızın, birbirimizin kahrını çektik.
    0. Gerçek SIFIR anlamda ilk aracımız olduğu için ondan çok keyif aldım, sonra 1997'de kendime ŞAHİN S aldım.



    1993 model TEMPRA SX'te olmayanlar (daha sonra çıkan TEMPRA S'te zaten hiçbirşey yoktu, bir ŞAHİN S dahi daha donanımlıydı şahsi kanaatimce):

    1. ABS
    2. Klima
    3. Hidrolik Direksiyon
    4. Hafif Alaşım Jant
    5. Arka Koltuk Başlıkları
    6. Stereo Radio Kaset
    7. Uzaktan Kumanda Merkezi Kilit
    8. Sis Farları
    9. Arka Cam Otomatiği
    10. Orta Kol Dayaması
    11. Enjeksiyon (Karbüratörlüydü)
    12. Yol Bilgisayarı
    13. EBD, ASR, TCS, vb.
    14. Alarm
    15. Kendinden Kararan Dikiz Aynası
    16. Elektrikli Koltuklar




  • Piyasada halen DİRİ ve SAĞLAM duran ŞAHİN ve DOĞAN'lar var ama TEMPRA-TIPO-UNO'lar daha çabuk "döküldü" / "dağıldı", bunu da bu araçlarda fazla plastik parçaların kullanımına bağlıyorum.

     (Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ


    Yiğidi öldür, hakkını yeme:

    Araçta olanlar da bunlardı:

    1. Önden Çekiş
    2. 175 / 14 lastik ve kapaklı jant
    3. Dijital Gösterge
    4. POWER / ECONOMY ışıkları
    5. Arkada emniyet kemeri
    6. Arka cam sileceği (olay!)
    7. Ön far yıkama (olay!)
    8. 5. Vites
    9. Merkezi Kilit
    10. Ön camlar otomatik.

    Benim taktırdıklarım:

    1. SONY Oto Radyo/Kaset Çalar
    2. PIONEER Arka Kolonlar
    3. CMS 57 Hafif Alaşım Jant
    4. Arka Koltuk Kafalıkları
    5. Arka Cam Perdesi




  • Tempra'nın 3. vitesi çok iyi.30 km ile giderken hiç zorlanmıyor,3. vites dip gaz yaptığınızda 135 km ye kadar çıkabiliyor.Tam şehiriçi arabası kullananlar bilir.
  • Bilmem mi!! Bu özelliği aracın tüm dezavantajlarını silip süpürmüştü (bilhassa hidrolik direksiyon eksikliğini).

    TEMPRA'nın 3. vitesi kadar yumuşak ve rahat bir sürüş stili sunan başka bir motora ve şanzımana ait bir aracım
    olmadı. Ne SEAT Toledo, ne de VOLKSWAGEN PASSAT, ki PASSAT da 40-50 km/h'da 3. ve 4. vites arasında çok
    kararsız kalıyor, 3'te bağırıyor, 4'te bayıyor ve her akşam da 8 km'lik etap sehayatimin 3 kilometresi 40-50 km/h
    hızla gitmem gereken bir yoldan geçiyor ve yarısını bağıran motor, yarısını da bayan motorla katetmek zorundayım
    ama TEMPRA olsaydı eminim baştan sona kadar 3. vitese çok yumuşak bir şekilde gidebilirdim.

    TEMPRA'nın 3. vitesini denemeyen, yaşamayan kalmamalı bence otomobil dünyasında. Otomatik kadar güzel bir duygu!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Tempra'nın 3. vitesi çok iyi.30 km ile giderken hiç zorlanmıyor,3. vites dip gaz yaptığınızda 135 km ye kadar çıkabiliyor.Tam şehiriçi arabası kullananlar bilir.




  • Tempradan daha mükemmeli yine bir tempradır.
  • İlk kullandığım araçlardan biriyidi Tempra,amcamındı.Plakası değişmemişse 80 KK 979 olması lazım.
  • fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...
  • Bir kaç dakikalığına eski günlere dönmek güzeldi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.