Şimdi Ara

pedal çevirerek sarj eden bisiklet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pedal çevirerek sarj eden elektrikli bisiklet hala yapilmadi mi? Gerçekten elektrikli bisiklet alacagim ama boyle bir model hala çikmadi galiba.



  • Yapılabilir ama bana göre çok gereksiz bir şey olur. Madem eninde sonunda pedal çevrilecek, pedal çevirerek bisiklet sürmek varken neden bataryayı şarj edeyim. Düzlükte bile sürekli yokuş çıkıyor gibi gitmek kadar eziyet birşey olamaz herhalde. Zaten %100 verimlilikle şarj olmayacak en en en iyi ihtimalle pedala aktarılan gücün %90 ı falan bataryaya ulaşır. Zaten elektrikli bisiklet üzerinde motor pil ve elektronik devreler taşıdığı için normal bisikletten çok daha ağır olacak, birde şarj mekanizmasının yavaşlatması o bisikleti sürmeyi sadece çile yapar.

    En mantıklı şey frenleme yapıldığı zaman açığa çıkan enerji fren papucunda ısıya dönüşeceği yere aynen elektrikli arabalardaki gibi pili şarj edebilir. Baktım hemen internete örneğin bu modelde "The Stromer St1" dediğim olay var. Çok isterseniz pili şarj eden fren mekanizmasını kullanırken pedal çevirirsiniz, pil şarj olur.




  • 1-Çalınma riski
    2-Enerjinin depo edilmesinin zorluğu
    3-Ağırlık
    4-Maliyet
    5-Kötü hava koşullarına dayanıklılık

    Bu faktörleri dikkate alacak olursak yakın gelecekte dediğiniz şey pratikte çok anlamsız. Motorsiklet almak çok daha mantıklı.
  • tmm da benim demek istedigim aslinda yanis sormusum. Pedal çevirerek akünün süresini çogaltmak. yani uzak bir yere gitmek istiyorsun ama akünün kapasitesi belli. Halbuki böyle bir sey yapsalar. Akün azalinca pedal çevir ve akün dolsun. Aslinda olacak bir sey. hala yapilmamasina gerçekten sasiriyorum.
  • 2000watts kullanıcısına yanıt
    o dediğinde verimsizki zaten napıcan rampa inerken pedal mı çevirecen onun yerine yokuşta frene basında motor kuvvetini tersine çevirip şarj etme olayı var unun şu anda tek verımlı yoluda budur.
  • Herkes neredeyse karsi gelmis fikrime veya gereksiz demis. Halbuki pedal çevirince bir güç yaratiyorsun. Bu gûçle evinin elektrigini bile karsilarsin. Yarim saat çevirip akünû doldursan niye gereksiz olsun. Neyse .
  • 2000watts kullanıcısına yanıt
    GEREKSİZ OLAN KISIMDA O İŞTE SENİN SÜREKLİ YANİ YARIM SAAT PEDAL ÇEVİRMEN İMKANSIZ OLAYA BİDE TEKNİK AÇIDAN BAK YADA OYLE OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSAN UFKUNU BİRAZDAHA GENİŞLET.7

    örneğin sen pedalı yarım saat çevirdinki imkansız. pedal çevirdiğinde zaten cılız bir enerji üretiyorsun. kaldıki bi bisiklet pilini 6-8 saat arası şarj ediyorsunuz. senin o arada o bataryayı şarj etmen imkansız. atlet adamlar bile bi ampülü yakmak için bi yerlerini yırtıyor. siz 48v 12a bir pili hayatta şarj edemezsiniz. bundan bahsediyoruz.

    Edit: büyük yazdığımı sonradan fark ettim kusura bakma.
  • ilginç zira pedal çevirerek uretilen bir güçle bir evin elektrik ihtiyacini karsilanabilecegini 30 sene evvel Bruksel de Kongo ile ilgili bir tanitimda görmüstüm.
    Bilmiyorum hakli olabilirsin. Mûhendis degilim. Kimseylede iddia etmek istemem. Konu kapanmistir.
  • 2000watts kullanıcısına yanıt
    30 sene önceki güç ihtiyacı ile bu günkü ihtiyaç bir değil. Ayrıca anca bir ampül yakabilirsin o da o ampülü yakan elektrikle pili 6-8 saat şarz ediyor siz bu durumda ancak biraz kullanım süresi kazanırsınız.Yanında ekstra zorlanma ve yorulmada kar kalır. E bu durumda her zaman yokuş aşağı inmeyeceğinize göre, düz yolda yada yokuş yukarı kendinizi ve bisikletimi taşıyacaksınız yoksa elektrik motorunu çevirmek içinmi kuveet uygulayacaksınız.
    kaldıki hiç fırçasız elektrikli motor takılı bir bisiklete bindinizmi o halde bile size karşı kuvvet uygulan motorun çevrilmesinin zor olduğunu anlarsınız.
    Bu durumda mantıklı olmadığına ikna olduğunu düşünüyorum.

    edit: burda anlatmak istediğim bir noktada pilin şarj almasının uzun sürmesi okadar akımı depolayacak bir eleman yok ilgili sistemler çok verimsiz. benzinin hala kullanılmasının en büyük nedenide o zaten depolama maliyeti ve verimlilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fefeyx -- 30 Ocak 2017; 13:13:14 >




  • Yapilmadimi derken? Yillardir var piyasada sen denk gelmemissin. Dinamo kitleri var uzun zamandir. Zincire ve dislilere baglaniyo pedal cevirince elektrik uretiyosun uretilen elektrrikle lamba yakabiliyosun veya usb hublarla telefon sarj edebiliyosun google gorsellere bicycles dinamo kit yazarsan gorursun dedigim aleti. Ayricahttp://electricbikeblog.com/bionx-electric-bike-kit-review/





    Burdan da bahsettigin pedallayarak sarj edilen bisikleti gorebilirsin uretigin enerjiyle km yapabiliyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tsk ler arkadas. Bi arastirma yapayim.
  • Dişli çarklarla yapılabilir mi? Yani büyük çark bir kez döndüğünde küçük çark 10 kez dönse...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrid bisiklet :)))

  • Konuyu bir kez daha hortlatayım o zaman   Arkadaşlar şurayı kaçırmış, Pedal çevirirken ürettiğin enerji tekeri döndürmeye giderken, sen bobini çevirmek için ayrıca efor sarfedeceksin. Yani pedalı çevireyim bedava elektrik üreteyim olmaz, Öyleyse arabalara da bi bobin tak sonsuz enerjiyi üret, Yaradanın enerjiyi koruma kanununa ters   He nolur, arkadaşın dediği gibi frene koyarsın ne bileyim zincirin çevirme ile ilgili yerlerine koyarsın orası makine-elektrik uzmanlarının işi benden bu kadar  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tezcane -- 12 Ekim 2023; 10:25:39 >
  • konu sahibi kişi çok akıl dışı ya da uygulamada yeri olmayan birşey istemiyor.

    buradaki olay şu: düz yolda pedal çevirmek çok kolay. düz yolda bi miktar da dinamo için harcayacak gücümüz mevcut.

    saklanan bu güç dik yokuskarda bize geri döndürülebilir. bunun akıl dışı bi yanı yok.

    yokuş inişlerinde dinamo ile fren yaparak şarj yapmak da zamanla elektrikli bisikletlerde yaygınlaşacaktır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam olmasa da buna benzer bir çalışma vardı. Daha hızlı şarj eden yeni nesil bir pil kullanmışlardı, firmayı hatırlayamadım şimdi. Başlangıçta batarya şarj edilmiş olacak ve elektriksiz pedal desteği ile sürüş yapıldığında, bataryaya elektrik yüklemesi yapılarak, normal bir e-bisikletten çok daha verimli bir menzil sağlanmış oluyor.


    Tabi maliyeti, bir e-bisikletten daha yüksek olacağından, optimum çerçevede biraz imkansız gibi geliyor halen.


    Yakın gelecekte bu mümkün bence.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.