Şimdi Ara

PERT ARAÇ SAYISI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
4.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Perte çıkan araçların aslında çoğu pert değil,basit hasarlar ama ülkenin ekonomik durumu malum o yüzden mecbur perte çıkartılıyor. Ticari olarak şu anda bu durum sigorta firmaları için çok daha karlı.

    Eğer devlet buna engel veya limit koyar ise sigorta ve kasko primlerinin 2 katına yakın zamlanması lazım. 500-600 TL sigorta primi ile sektörün dönmesi hayalden öteye gitmez,en basit bir kaza da bile ortaya çıkan fatura 2-3 milyar günümüzde.
  • İlk aracım pert çıktı.

    Satan ... çocuğuda söylemedi , bizimde acemiliğimizden sadece hasar sorgulattım ve servis kayıtlarında sadece ön arka tampon boyalı çıkıyordu. Bir yıl sonra kasko yapmak istediğim zaman öğrendim meselenin aslını neyse bindik bir kaç yıl sorunda çıkarmadı Allah için memnundum satarken alıcıya söyledim ve değerinin bayağı altına verdim.

    Bu işin tek çözümü var pert kayıtlı araçların ruhsat rengi farklı renkte olmalı başka türlü önününe geçilmez. Sanayide kışın motorcusundan oduncusuna kadar bir çok kesim kazalı araç alıp yaptırıp satmakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O pertlerin çoğu kasko şişirmesi yav, sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pert işinde araç toplarken yapılanları yazsam 10 sayfa yazabilirim sanırım. Hatay'da bu işi yapan çok. Günde belki 100 araç iniyordur bu şehre ve düzgün yapılan araç 1/10 dur.
    Bana göre birkaç suçlu var.
    1- Hangi aracın hurda belgeli olacağına kendisi karar vermeyen, denetim yapmayan, araçların onarım kısmını ve onarım yapılacak yerleri denetlemeyen, belgelendirmeyen devlet. (Tüm onarım aşamaları fotoğraflanıp onaylanmalı.)
    2-Bu araçlar çekme belgeli olduğu için yapıldıktan sonra muayene olurlar. Bu muayeneyi normal muayene gibi yapan TÜV-Türk (Evet aslında devletin suçu)
    3-Tamamen para odaklı bakan şirketler. (pert aracı ihalede plakalı satanlar)

    Elini kolunu sallayan 2. El araç işi yapıyor, birkaç araba alıp satınca pert işine giriyor. Şasileri bina kolonlarına zincir bağlayıp çekiyorlar. Direkleri çekip macunla dolduruyorlar. Airbag onarıp döşü macunluyorlar. Ve bunlar yüzünden işini düzgün yapanlar (zamanında ben) para kazanamıyor. Çünkü adamın 15 masraf ettiği arabayı eski güvenliğine getirmek 30 bin masraf istiyor. Vicdanı olan adam para kazanamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiyede Sağlam Araç yok ki 10 Araçtan 8 i Ağır kusurlu ve üstüne üstlük söylenmiyor hepsi dolandırma peşinde kim kimi siksem diye bakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Çözümü basit, Hazine Müsteşarlığı Sigorta şirketlerinin PERT ARAÇ Satışını yani Ağır hasarlı ( AĞIR HASAR KAYITLI ) araç satışını yasaklasa mesele kökünden çözülecek.

    Yani sorunun kaynağı Sigorta şirketleri
    Ekonomik olmuyor.

    Sigorta şirketi hurdayı satamazsa bu maliyeti poliçeye aktaracak.

    Araç ithalatı artacak cari açığı körükleyecek.

    Tamir piyasası bitecek.

    Zaten yeni kompozit şasi teknolojili arabalarda tamir turmuyor insanalrın bilinç seviyesi arttığında mesele kendilğinden hallolacak. Hala sigorta şişirmesi yok anlaşma ağır hasarlı ama boyasız yalanlarına kanıp alanlar var.



    Çözüm şu şekilde olmalı bence;
    Araç satışı esnasında satıcının arabanın durumunu net belirtir bir matbu form doldurması ve alıcıya vermesi mesela alıcının satış dan evvel araçla ilgili genel geçer kritik bilgileri bilmesi satıcının tahüt etmesi sağlanmalı. Ayrıca satışdan sonra da alıcının hakları korunmalı.




  • İşin kötü tarafı malum sitede arama yapmak imkansızlaştı. Neredeyse tüm araçlar ağır hasar kayıtlı.

    Bununla alakalı herhangi bir filtre vs. De yok hasarsız diye seçebileceğimiz.

    Utanmadan normalleriyle aynı fiyata ağır hasarlı araçları satmaya çalışıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Ekonomik olmuyor.

    Sigorta şirketi hurdayı satamazsa bu maliyeti poliçeye aktaracak.

    Araç ithalatı artacak cari açığı körükleyecek.

    Tamir piyasası bitecek.

    Zaten yeni kompozit şasi teknolojili arabalarda tamir turmuyor insanalrın bilinç seviyesi arttığında mesele kendilğinden hallolacak. Hala sigorta şişirmesi yok anlaşma ağır hasarlı ama boyasız yalanlarına kanıp alanlar var.



    Çözüm şu şekilde olmalı bence;
    Araç satışı esnasında satıcının arabanın durumunu net belirtir bir matbu form doldurması ve alıcıya vermesi mesela alıcının satış dan evvel araçla ilgili genel geçer kritik bilgileri bilmesi satıcının tahüt etmesi sağlanmalı. Ayrıca satışdan sonra da alıcının hakları korunmalı.

    Alıntıları Göster
    Çok basit ve düz düşünüyorsunuz

    Bu araçlar Onarılmadan bile dolandırıcılık maksatlı kullanılıyorlar.

    En basiti bu araçları hasarlı alıp hasarlı satan kişiler var.

    Çok hasarlı aracı alıp sanki hasarı azmış gibi gösterip yani kısmi onarıp satan dolandırıcılar var piyasada...

    Arabayı az hasrlı diye alıyorsun , sonra SÜPRİZ Araba bombalı yumak çıkıyor.

    Bu en basiti daha neler ne yöntemler var neler.

    Aracı pert olana Yerli imalat araca teşvik verirler cari açık artmaz olur biter




  • Malum satış sitesi ağır hasar kayıtlı araçlar için ayrı bir kategori açıp bu araçları diğerlerinden ayırsa, bu bile faydalı olur kanaatındayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarı siteden araç almak istiyorum diyelim, şimdi kimse oraya pert yazmıyor tabiki da ben aracın pert olup olnadığını nasıl anlarım. Tampon değişik, çamurluk boyslı falan yazıyolarsa burdan pert çıkarmı. Sırf bu tür dolandırıcılar yüzünden kimse boyalı değişen araç almak istemiyor haliyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Ekonomik olmuyor.

    Sigorta şirketi hurdayı satamazsa bu maliyeti poliçeye aktaracak.

    Araç ithalatı artacak cari açığı körükleyecek.

    Tamir piyasası bitecek.

    Zaten yeni kompozit şasi teknolojili arabalarda tamir turmuyor insanalrın bilinç seviyesi arttığında mesele kendilğinden hallolacak. Hala sigorta şişirmesi yok anlaşma ağır hasarlı ama boyasız yalanlarına kanıp alanlar var.



    Çözüm şu şekilde olmalı bence;
    Araç satışı esnasında satıcının arabanın durumunu net belirtir bir matbu form doldurması ve alıcıya vermesi mesela alıcının satış dan evvel araçla ilgili genel geçer kritik bilgileri bilmesi satıcının tahüt etmesi sağlanmalı. Ayrıca satışdan sonra da alıcının hakları korunmalı.

    Alıntıları Göster
    bindiğim araç ağır hasar kayıtlı sigorta ile anlaşıp perte çıkardı adam... önde hafif vuruğu var radyatörde bile sıkıntı yok kazalı halini kaza yerinde gördüm... bi siz biliyosunuz bu işleri...




  • Pert araç kavramının iyi yapılması ve kademeli isimlendirilmesi lazım. Örneğin Kırmızı grup, Sarı grup falan şeklinde. Sadece kaporta hasarından da pert olabiliyor bir araç ya da şasesine kadar darbe alıpta. Yasaklamak yerine yetkili servis fiyatlarına sıkı bir denetim getirilmesi yerinde olur, çoğu araç fahiş yetkili servis fiyatlar yüzünden ağır hasar ibaresi almak zorunda kalıyor. Bahsettiğim gibi bir denetim gelirse, ağır hasar ibaresi alan araçların yarısından fazlasının pert olmadığı rahatça görülebilir.

    Tekrar trafiğe sokulması ile alakalı da sadece TÜV muayenesinin yetersiz olduğu aşikar. Ağır hasar alıp, onarım gören araçların trafiğe katılımı daha katı kontroller sonrası sağlanmalı bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErkekAdamınNickiUzunOlur

    bindiğim araç ağır hasar kayıtlı sigorta ile anlaşıp perte çıkardı adam... önde hafif vuruğu var radyatörde bile sıkıntı yok kazalı halini kaza yerinde gördüm... bi siz biliyosunuz bu işleri...

    Alıntıları Göster
    Sigorta şirketleri de sıraya giriyor biri kaza geçirse de hasar ödesek
    Siz böyle böyle zengin olacaksınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Sigorta şirketleri de sıraya giriyor biri kaza geçirse de hasar ödesek
    Siz böyle böyle zengin olacaksınız

    Alıntıları Göster
    şimdi kendi gözüme mi inanayım kendi yaşadığıma mı inanayım yoksa böyle boş cümleler kuran tanımadığım bi insana mı ?




  • çok doğru. başka dengeler ve kişiler için kalitemizden ödün vermememiz gerekir. o kadar vergi veriyorsak, en azından pert ve hurda araca binmeyelim. 5 yıldızlı son model araç da istemiyoruz biz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErkekAdamınNickiUzunOlur

    şimdi kendi gözüme mi inanayım kendi yaşadığıma mı inanayım yoksa böyle boş cümleler kuran tanımadığım bi insana mı ?

    Alıntıları Göster

    Biz sana inanalım kısa yoldan kçşeyi dön sen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht


    Biz sana inanalım kısa yoldan kçşeyi dön sen


    Alıntıları Göster
    keşke gereksiz smile falan kullanınca insan haklı olsaydı di mi ? kimse kimseyi inandırmaya çalışmıyor... boş konuşmayı bırakıp önemsenecek bişey söylesen de biz de bilinçlensek... anca ergen ergen hareketler... böyle bişey yaşadım diyorum yok yaşamamışsındır diye beni ikna etmeye çalışıyorsun... kimlerle muhattap oluyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErkekAdamınNickiUzunOlur

    keşke gereksiz smile falan kullanınca insan haklı olsaydı di mi ? kimse kimseyi inandırmaya çalışmıyor... boş konuşmayı bırakıp önemsenecek bişey söylesen de biz de bilinçlensek... anca ergen ergen hareketler... böyle bişey yaşadım diyorum yok yaşamamışsındır diye beni ikna etmeye çalışıyorsun... kimlerle muhattap oluyoruz..

    Alıntıları Göster
    Keşke sigorta şirketleri size döke saça ödemek için yarıştıkları parayı hak eden insanlara da ödemek için istekli olsaydı dimi

    Boş konuşmuyorum sigorta şirketleri hak sahibine bir para ödemez keserken size para ödemek için yarışmasınamı inanalım.
    Ya seni ikna etmeye çalışmıyorum ben sen kolay paraya alışmışsın satacağın malın alıcısını ikna etmeye çalışıyorsun sigorta şirketleri bile ödeme yapıyor efsunlusun ya




  • Gerçek anlamda pert olmuş otomobil en iyi şekilde tamir edilse dahi eski güvenliğine ulaşamıyor. Bunun bir denemesi de yapılmıştı, şuan ulaşamadım. Şasisi hasar alan bir otomobil yetkili servisinde herşey kitabına uygun şekilde toplandı ve kaza testine sokuldu, hiç kazaya karışmamış araçla aynı sonuçları alamadı.

    Bugün Türkiye'de bir insanın yetişmesinin maliyeti nedir acaba? Ailesini geçelim, devletin bir insanı yetiştirme masrafı nedir? Ve o insanın böyle bir otomobilde yaşama şansı varken hayatını kaybettiğini düşünün ve bunun birden fazla defa olduğunu düşünün. Ülke evladı can veriyor burda, bence bu bilince hepimizin ulaşması lazım. 5 yıldır kaza yapmadım, 10 yıldır tampon dahi bir yere sürtmedi gibi şeyler kaza yapılmayacağının garantisi değildir. Düşünün pert otomobil kullanan bir sürücü sevdiklerinizin canını aldı, yahu daha önemlisi ülke evladı yok oldu, esas milli servet insandır. Ne araba ne de herhangi bir meta insandan daha değerli değildir, olmamalı. Kimsenin kaza yapmama garantisi yok ama pert araçta ölüm riski daha yüksek, ayrıca trafikte diğer sürücüler yüzünden hayatını kaybeden nice canlar oldu.

    Pert araç sökülür, dağıtılır ve sağlam parçaları çıkma parça olarak satılır. Bir otomobil hiçbir yurttaşımızdan daha değerli değildir, olmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abdde pert araçların ruhsatı farklı.

    Aynı durum Türkiye'de uygulansa insanlar kandırılmaz, dolandırılmaz. Alan isteği ile alır.

    Ancak hükümetin oy deposu dolandırıcılar, üç kağıtçılar olduğundan düzeltmek işine gelmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.