Şimdi Ara

Peugeot 207 Hararet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
7.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında ilginç bir problemim var başıma hiç gelmediğinden bilemiyorum. Dün aracı zorlamadan kullandım fakat 90 derecenin bir üst çizgisine kadar yükseldi fakat o çizginin üzerine gelmedi veya geçmedi. Araştırdığıma göre hararet göstergesinde 90 derece sonrası için her çizgi +5 derece imiş. Bende bir kaç defa 90ı geçtiğini gördüğüm için (aşırı dur kalklı trafiklerde) normal olduğunu düşündüm. Bugün kullandığımda da aynı durumla karşılaşınca radyatör su kabına bakayım dedim ki, bomboştu. Asıl ilginç olanı aldığımdan beri Max'dan tırnak aşağı azalmayan yer yitip, bitmiş. Daha sonrasında ise suyu doldurdum ve yedek 2lt su ile beraber kısa bir yolculuk daha yaptım. Baktım ki gene azalmış Min'in 1 parmak altına inmişti. Tekrar doldurdum ve yedeklerimi yineledim. Gene aynı kısalıkta yaklaşık 10km yol sonrası ki bir gözüm hep hararet ibresideydi hiç 80 altını görmeden 85 derece civarı yolculuk bitti ama bu sefer su Max seviyede duruyordu. Belki bir tırnak azalma olmuştu. 2 saat sonra tekrar çalıştırmadan önce baktığımda 1 parmak eksildiğini gördüm.

    Baya uzun uzun yazdım kusura bakmayın. Asıl sorum şudur ki büyük ihtimal radyatör veya hortumda sorun var fakat görülebilen her yere baktım sızdırma yok. Yüksek ihtimal kısa mesafelerde ben susuz sadece fan açmasıyla gitmişim 95 derece civarı dün ve bugün toplam 20km civarı. Motora bir zararı olmuş olabilir mi? Hep ben bu kabı kontrol ederek aracı yarın kullanabilir miyim? Şimdiden teşekkür ederim, iyi bayramlar.







  • Motor sogukken ki taşirma kabindaki seviye ile sicakkenki seviye farklidir.
    Sicakken basincla alakali olarak 1cm daha yuksektir.
    Ayrica araca mumkun oldugu kadar arac uzerindeki antifiriz renginde antifirizli su ekleyin belirtmemissiniz arac dizel mi benzinli mi tuplu mu
    Lpg varsa baglanti yerinden kaciriyor olabilirr
    Radyatorden yada tasirma kabi kapagindan olabilir ama ne olursa olsun su eksiliyosa muhakkak cozum arayin benden tavsiye
  • Su eksilttiğine göre, kaçak var hocam. Benim fiestada da benzer problem vardı en son termostattan kaçırdığı anlaşıldı. Termostatı değiştirdim. Tabi kaçağı bulana kadar 3-4 usta dolaştım. Sabah arabanın altını kontrol edin, kaçak varsa zaten ıslaklıktan belli olur.

    2. İhtimal ise devir daim kaçırıyor olabilir. Aracın km si kaç? Triger değişim zamanı geldi mi? Genelde ikisinin ömrü birlikte doluyor.

    Kolay gelsin
  • Kusura bakmayın motoru yazmamışım 1.4 HDi yani dizel motorlu bir araç. Taşırma kabı yani su koyduğumuz kaba su takviyesi yapıyorum dediğim gibi. Baktıracağım fakat hep max seviyesine bakarak kullanabilir miyim diye sormak istedim veya araçta problem olmuş mudur?

    Triger 20bin kilometre önce değişti. Kontrol etmem lazım fakat devirdaim de değişmiş olmalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 27 Eylül 2015; 21:32:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Kusura bakmayın motoru yazmamışım 1.4 HDi yani dizel motorlu bir araç. Taşırma kabı yani su koyduğumuz kaba su takviyesi yapıyorum dediğim gibi. Baktıracağım fakat hep max seviyesine bakarak kullanabilir miyim diye sormak istedim veya araçta problem olmuş mudur?

    Triger 20bin kilometre önce değişti. Kontrol etmem lazım fakat devirdaim de değişmiş olmalı
    Benim araç da 1.4 tdci 2006 fiesta. Aynı motora sahipler. Ben o kabı hep dolu kullanıyorum şimdiye kadar pek bir sıkıntı olmadı ama olması gereken yarım dolu diye söylemişti bir radyatörcü. Ne kadar doğru bilmiyorum.

    Edit: Aracınıza bir zarar verdiğini sanmıyorum anlattığınız durumun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scan -- 27 Eylül 2015; 21:38:24 >
  • scan S kullanıcısına yanıt
    Benim de ilginçtir hep Max olarak duruyordu. Anlamadığım bir anda aksa koca 2lt suyu görürüm her gün aracı çalıştırıyorum. Hadi onu geçtik bir kere boşalmış, doldurdum sonra boşalmamış. Belki içinde hiç kalmamıştı içine aldı radyatör sonra da kaba ilave olan mı kaldı anlamadım gitti. Tabi göstereceğim fakat yürütmek sorun olur mu diye merak ettim su Max'da olduğu sürece hep kontrol edersem sorun olmaz sanırım.

    Bu arada sadece fan ile 95 dereceyi geçmemesi veya fark etmem de şans aslında. Bir de tabi kötü senaryolar var tabi motora zarar gelme ihtimali de var. Bu kadar teknolojinin içinde radyatör su kabına bir sensör de konabilirmiş, şamandıra şeklinde.

    Edit biraz içimi rahatlattı teşekkür ederim. En büyük olay ilk çizgiyi geçmemesi zaten sanırım zamanında fark etmişim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 27 Eylül 2015; 21:40:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Benim de ilginçtir hep Max olarak duruyordu. Anlamadığım bir anda aksa koca 2lt suyu görürüm her gün aracı çalıştırıyorum. Hadi onu geçtik bir kere boşalmış, doldurdum sonra boşalmamış. Belki içinde hiç kalmamıştı içine aldı radyatör sonra da kaba ilave olan mı kaldı anlamadım gitti. Tabi göstereceğim fakat yürütmek sorun olur mu diye merak ettim su Max'da olduğu sürece hep kontrol edersem sorun olmaz sanırım.

    Bu arada sadece fan ile 95 dereceyi geçmemesi veya fark etmem de şans aslında. Bir de tabi kötü senaryolar var tabi motora zarar gelme ihtimali de var. Bu kadar teknolojinin içinde radyatör su kabına bir sensör de konabilirmiş, şamandıra şeklinde.

    Edit biraz içimi rahatlattı teşekkür ederim. En büyük olay ilk çizgiyi geçmemesi zaten sanırım zamanında fark etmişim.
    Hocam rahat olun, ben 1 yıl kadar üzerine su ekleyerek kullandım (yaklaşık 20.000 km) ama sürekli kontrol ettim. En son bir bakayım dedim hiç su kalmamış. Doldurdum 25 km sonra baktım yine bitmişti, en yakın tamirci de 35 km ilerideydi. 35 km boyunca su ekleye ekleye gittim, arabayı sıkıştırmazsan fan baya idare ediyor. Temirciye varınca termostat gitmiş dedi, onu değiştirdi sonra yien tam doldurdum hiç bir sıkıntı olmadı.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    peugeot 307
    17 yıl önce açıldı
    OPEL ASTRA F HARARET
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • scan S kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi hiç başıma gelmediğinden korkmadım değil ilk başta. Cevap için çok çok teşekkürler uyku bile uyutmazdı bu gece motor mu gitti diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Dediğim gibi hiç başıma gelmediğinden korkmadım değil ilk başta. Cevap için çok çok teşekkürler uyku bile uyutmazdı bu gece motor mu gitti diye
    Rahat rahat uyuyun siz :) iyi akşamlar.
  • Merhaba.
    Genleşme kabında hiç su kalmamış Passat ile yaz ortasında tam 1500 km yol yaptım, ne hararet yaptı nede yolda bıraktı.
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Hararet yükselmedi mi hiç? Ya da ne kadar yükselti normale göre?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Hararet yükselmedi mi hiç? Ya da ne kadar yükselti normale göre?

    Merhaba.
    Tam tersine ibre zaman zaman 30 derecenin altını gördü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Hararet yükselmedi mi hiç? Ya da ne kadar yükselti normale göre?

    Merhaba.
    Tam tersine ibre zaman zaman 30 derecenin altını gördü.

    Alıntıları Göster
    Gerçekten merak edenler veya belkide Google aramasında çıkar diye başıma gelenleri anlatayım. Dediğim gibi damlama, veya dökülme olmadan görünürde bir şey olmadan nasıl kap boşalıyor diye. Motor arkasındaki ahtahop hortumun bir parçası gitmiş. Çok sürtünmeden dolayı yani araç çalıştığında genelde bu hortum çalıştığından veya kasılıp bırakmasına göre değişen bir durum. Kısaca çözüldü ama motorun arkasındaki bağlantılara kadar söküldü. Tam hallolduğunda detayları söylerim.




  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    Çok ciddi sorun olmamasına sevindim.
    Geçmiş olsun
  • icemy kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim mesajlara cevap ve konuya cevap için.

    Merak edenler için yaptırdığım yer İzmir 5. Sanayi Sitesi Topak Otomotiv.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Çok teşekkür ederim mesajlara cevap ve konuya cevap için.

    Merak edenler için yaptırdığım yer İzmir 5. Sanayi Sitesi Topak Otomotiv.
    geçmiş olsun bu gibi durumlarda ilk olarak klimayı çalıştırın çünkü klima fanı sürekli çalışır konumda tutar motora binen yükten dolayı ısınacak olan motoru soğutma önlemidir ki aynı şekilde devirdaim de çalışır.. daha sonra sıcak motora asla birden soğuk su eklemeyin aşırı ve ani büzüşmeden dolayı motora yada keçelere zarar verebilir..

    yeni modellerin çoğunda hararet ibresi yok bunn yerine görsel ve sesli uyarılar var sizin söylediğiniz su eksilmesi müşürü yerine böyle bi sistem kurmuşlar.. sonuçta herkes her an hararet ibresine bakmıyor keşke ısı yükselince sesli ve ışıklı ikazlar olsa...




  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Isı yükselince aktarmayı kesen sistem daha güvenli olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    Merhaba.
    Isı yükselince aktarmayı kesen sistem daha güvenli olabilir mi?

    aktarma derken hocam anlayamadım..
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Çok doğru söylüyorsunuz fan konusunu dikkate almıştım. Etkisi oldu hararet saatine göre. Şöyle güzel bir yanı var aracımın. Depo ile hararet yan yana yani gözüm mutlaka oraya gidiyor Şaka bir yana soğuk su olayı da gayet önemli. Benim problemim zamanla aşınan boru çıktı ama yeri ise en pis yeri belkide 3 4 saat uğraşıldı. Ahtapot boru diye geçiyormuş.

    Ayrıca o arkadaşı pek kaale almanızı tavsiye etmem yeni nesil troll kendisi benim konuyu da yukarıda baltaladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Çok doğru söylüyorsunuz fan konusunu dikkate almıştım. Etkisi oldu hararet saatine göre. Şöyle güzel bir yanı var aracımın. Depo ile hararet yan yana yani gözüm mutlaka oraya gidiyor Şaka bir yana soğuk su olayı da gayet önemli. Benim problemim zamanla aşınan boru çıktı ama yeri ise en pis yeri belkide 3 4 saat uğraşıldı. Ahtapot boru diye geçiyormuş.

    Ayrıca o arkadaşı pek kaale almanızı tavsiye etmem yeni nesil troll kendisi benim konuyu da yukarıda baltaladı.

    Merhaba.
    Benimle ilgili yazdıklarınızı size iade ederim, sizi terbiyeye davet ediyorum.
    Bir söz vardır "Herkes başkasını kendi gibi zannedermiş."
    Bu söz sizin davranışı anlatıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.