Merhabalar. 2011 1.4 motor yarı otomatik araç aldım 2 ay önce. Bakımlarını yaptırdım. Hiçbir sıkıntı yoktu. Lpg var araçta. 2 hafta önce teklemeye başladı. Benzine aldım. Bu durumlardan dolayı ötürü götürmek istemedim. Lpg ayarından sandım ama 2 gün sonra benzindede teklemeye başladı. Hafta sonu götürdüm ustaya. Cihaza bağladı. Hiçbir hata yok. Bobine baktı yeni değişmişti. Bujilere baktı sıkıntı yok. Yağlama valf sensörünü ve motor sensörünü temizledi. Havanın girdiği kelebeği temizledi. Araçın egzozundan da patlama sesi geliyordu. Pat pat diye. Başka bir sorun yok dedi. Sonra aracı kullandım. Bi sıktıntı yoktu. 10 km sonra yine başladı teklemeye. Özellikle yokuş çıkarken çok oluyor. Sorun nedir ustalar anlayamıyor. Lpg bağlantısını komple söktürmen gerek diyorlar. Gerçekten bilen anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim.
önce buji, kabloları ve bobini orijinal değilse orijinali ile değiştirin 207 parça seçer. adam gibi sürüş esnasında afr ayarı yapan lpg'ci bulup yaptırın. boğaz kelebeği temizliğini bilmeyen bir usta yapıyorsa kalibrasyonunu bozuyor düzgün bir ustaya gidin. 207'yi anlayan bir ustaya göstermeniz gerek yoksa daha da beter ediyorlar. yaşadığınız ilde varsa sadece pejoya bakan özel servis sorunu çözer.
quote:
Orijinalden alıntı: emir.ksk
önce buji, kabloları ve bobini orijinal değilse orijinali ile değiştirin 207 parça seçer. adam gibi sürüş esnasında afr ayarı yapan lpg'ci bulup yaptırın. boğaz kelebeği temizliğini bilmeyen bir usta yapıyorsa kalibrasyonunu bozuyor düzgün bir ustaya gidin. 207'yi anlayan bir ustaya göstermeniz gerek yoksa daha da beter ediyorlar. yaşadığınız ilde varsa sadece pejoya bakan özel servis sorunu çözer.
Ankaradayım vatan pejoya gittim şaşmazdaki. Kelebeği temizledikten sonra pcden ayarlarınıda yükledi. Bobinde veya bujilerde sıkıntı olsa arıza vermez mi? Ankarada başka kime götürebilirim.
Tekleme genelde buji kablosundan yapar,araç yüke binince özellikle.Kaçak varmı kontrol ettirin.
Daha önce 1.4 206 im oldugundan bu konuda tecrubeli sayilirim. Oncelikle pejo yu ozel pejo servislerine goturun harici elletmeyin derim. Tekleme bobin degismis ama onlarin fis rengi var. Bi bakin bakalim motordaki disi tarafin rengi ile erkek tarafin rengi ayni mi. Ayni ise orjinal veya uyumludur bence. Sonra zaten buji kablosu yok bunlarin o yuzden bujilere bak diyecem onuda orjinal takman cok onemli pejo lpg de kesinlikle muadil marka kabul etmiyor. En son bende de olmustu Motorun enjektorleri var. Onlardan 1 i veya 2 si bozuluyor. Tutukluk yaptigi icin senin pejo konusunda uzman olmayan ustan bilgisayari takip delphi marka orjinal olmayan program ile ariza verisine baktigindan ona orda ariza yok olarak gozukuyor. Bu yuzden pejoyu iyi tanimadigindan Allah Allaaa diye dusunup duruyor. Yolda ara ara duzeliyor ara ara tekliyorsa 1 tane enjektorun olmustur bence. Tavsiyem internetten bak ankaranin en buyuk pejo ozel servisi nereyse oraya git. Ve bu enjetktorlerin saglam olup olmadigini kontrol edermisiniz de. Sokup baksinlar enjektorlere. Degismesi gerekirse valeo marka olandan al. 250 tl tanesi. Buyuk ihtimal senin sorununda budur kardes.
Ozel pejo servisinin en buyuk artilarindan biride onlarda orjinal peugeot yazilimi ile bakiyorlar arabaya. Digerleri delphi veya bosch marka program ile bakiyorlar. Gittigin yerde ilk bunu sor. Eger orjinal peugeot yazilimi yoksa hic yaptirma oraya. Olmazsa telefonla gitmeden ara once bir sor varsa git. Cunku ozel servis demek oyle laf olsun diye olan birsey degil ciddi bir istir. Sadece pejo ve ctroen yapar bu servisler baska arac bakmazlar bilgin olsun.
atisanda vatan peugeot var, oraya gösterebilirsiniz
Ankaradayım vatan pejoya gittim şaşmazdaki. Kelebeği temizledikten sonra pcden ayarlarınıda yükledi. Bobinde veya bujilerde sıkıntı olsa arıza vermez mi? Ankarada başka kime götürebilirim.
Alıntıları Göster
ben de pejo kullanıyorum . yazdıkların bariz bobin arızası . işin içinde egzoz dan patada çatada ses gelme varsa bobindir. eğer klima açıkken yokuşta vuruntu cart curt oluyorsa buji dir. orijinal yazılım kullanmıyorsa silindir ateşleme hatası olarak görmüş olabilir . bir daha gelsin yolayım demiş de olabilir. burası türkiye.
bobin değiştirmek çok basit iş. sen bile yaparsın. yada alırsın orijinal yada delphi marka bobini gidersin bobin değiştir dersin olur biter. bobini açmışken buji de değiştirsen iyi olur .
quote:
Orijinalden alıntı: cesur_0342
Daha önce 1.4 206 im oldugundan bu konuda tecrubeli sayilirim. Oncelikle pejo yu ozel pejo servislerine goturun harici elletmeyin derim. Tekleme bobin degismis ama onlarin fis rengi var. Bi bakin bakalim motordaki disi tarafin rengi ile erkek tarafin rengi ayni mi. Ayni ise orjinal veya uyumludur bence. Sonra zaten buji kablosu yok bunlarin o yuzden bujilere bak diyecem onuda orjinal takman cok onemli pejo lpg de kesinlikle muadil marka kabul etmiyor. En son bende de olmustu Motorun enjektorleri var. Onlardan 1 i veya 2 si bozuluyor. Tutukluk yaptigi icin senin pejo konusunda uzman olmayan ustan bilgisayari takip delphi marka orjinal olmayan program ile ariza verisine baktigindan ona orda ariza yok olarak gozukuyor. Bu yuzden pejoyu iyi tanimadigindan Allah Allaaa diye dusunup duruyor. Yolda ara ara duzeliyor ara ara tekliyorsa 1 tane enjektorun olmustur bence. Tavsiyem internetten bak ankaranin en buyuk pejo ozel servisi nereyse oraya git. Ve bu enjetktorlerin saglam olup olmadigini kontrol edermisiniz de. Sokup baksinlar enjektorlere. Degismesi gerekirse valeo marka olandan al. 250 tl tanesi. Buyuk ihtimal senin sorununda budur kardes.
enjektör arızasında genelde sarsıntı , çekiş düşüklüğü yapıyor, egzoz patlamaları olmuyor . arkadaş egzozdan çat pat ses geliyor demiş.
bobin sorunu bence
Olabilir ilk sirada bobin var. Hatta belkide uygun olmayan bobinde takilmis olabilir
Tekleme Bobin ya da Orijinal olmayan (sahte ya da kotu yan sanayi - Yanlış degerlere sahip) buji nedeniyle olabilen problemdir.
Ancak MAF sensoru hassastır, onu elletiyseniz bozulmuş olabilir(ariza isini yakar)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme