Peugeot 307, 2004 model Triptonik 1.6 Benzin/LPG arabam var.
Bugün yolda giderken birden önce devir ve hız göstergesi sustu ardından, airbag ve ABS devre dışı kaldı ama araba çalışmaya devam etti. Ön panel de STOP lambası yanıp sönmeye başladı.
Hemen arabayı servise götürdüm, voltmetre ya da ampermetre gibi bir şey ile akünün gücünü ölçtüler ve ekranda 1.7 ya da 17 gibi bir rakam belirdi, alternatör'ün çok fazla elektrik ürettiğini ve beynin kendini korumak için kapandığını söyledi usta.
Alternatör'ün değişmesi gerekiyorumuş ve bana fiyat olarak 712TL gibi yüksek bir rakam söylediler.
Bana aşırı pahalı ve saçma geldi. Hadi az güç verse bozuktur der değiştiririz ama elektriği fazla veriyorsa bunu düzenlemenin bir yolu olamaz mı?
Ayrıca arabada klimayı tam güç çalıştırıp, uzun farları yakınca göstergeler normale dönüp çalışmaya başlıyor. Sanırım fazla enerjiyi emiyo bunlar..
Acaba alternatör'ün şasi ile olan bağlantısında bir sorun olabilir mi? Ya da bir elektrik ustası buna bir çare bulabilir mi? Yardım ve görüşlerini bekliyorum..
Alternatörün içindeki diyot tablasını ve kömürleri değiştirin sorun düzelir normalde 14 volt gibi bir değer olması gerekir otoelektrikçisine bi gösterin içinden çıkamıyosa BOSCH CAR SERVİCEye gidin masrafı 200 lirayı geçmez olmadı aynısından bi çıkma bulurusunuz o da 300-350ye mal olur
Anladım saol.. peki o 17voltu 14volta indirecek bir elektrik sistemi kurulabilir mi ki geçici çözüm olarak?
OTO ELETRİKÇİSİYLE İRTİBATA GEÇİN SERVİSLERDEN UZAK DURUN BANADA ALTERNATÖE DEĞİŞMESİ LAZIM KASNAĞIN BOZULMUŞ DEDİ 700 TL MASRAF ÇIKARDI GİTTİM 4 KİŞİYE GÖSTERDİM FARKLI FARKLI DEĞİŞMESİ GEREKMİYOR DEDİLER BEN DE DEĞİŞMEDİM YALNIZ KASNAK GİDERSE SAKAT MOTORU ELİNE ALIRSIN
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme