Şimdi Ara

Peugeot 307 kucuk arizalar silsilesi. (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
73.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Yazılanları okudum, arızalarla boğuşanlar genelde hep 2003-2004 modeller gibi geldi bana.

    Bende de 2006 model HDi var (110HP). Premium donanımlı + bir iki ekstrası var, 2006 mart ayında sıfır almıştım. Türkiye'de neredeyse gezmedik yer bırakmadım, araç şu an 180.000km'ye yaklaşıyor. Yaklaşık 5,5 yıl ve 180.000km ardından arabada bu güne kadar yaşadığım problemler ve değişenler :

    Sağ rot kolu : Araba 40.000km civarındayken önden sürtmeye benzer acayip bir ses gelmeye başlamıştı, bir kere değişti. Değiştikten sonra şimdiye kadar (üzerinden geçen ~140.000km boyunca) bir daha da tekrarlamadı. Arabadan ziyade belki de benim suçumdu, farketmeden biryere mi vurdum noldu anlamadım.

    Debriyaj Kiti : Periyodik bakım kapsamında değiştirildi.

    Triger Seti : Periyodik bakım kapsamında değiştirildi.

    Arka koltukların katlama kilidi : O da kasislerde tıkırtı gıcırtı yapmaya başlamıştı, değişti, bir daha da tekrarlamadı.

    Sunroof : Geçen yıl kışın yağmurda bir iki defa su damlattı içeriye. Servise götürdüm, lastikleri, keçeleri aşınmış, motor, cam vs. komple sunroof aksamının değişmesi lazım, bunlar tek parça, tamir olmuyor dediler, 1200TL fiyat çektiler, bana pek inandırıcı gelmedi. Dışarıda bir sunroof'çuya götürdüm, lastikler, keçeler sağlam, tozdan kirden su tahliye boruları tıkanmış, onları değiştirelim dedi. 150TL'ye yaptırdım, sorun kalmadı. Servisin her dediğine inanmamanız şiddetle tavsiye edilir. (Zira yukarıda bir arkadaşa da serviste 6000TL'ye yakın masraf çıkarmışlar, bu konuda çok başarılılılar.)

    Lastik basınç sensörleri : Bir iki kere lastik havaları tam olmasına rağmen düşük hava basıncı uyarısı verip duruyordu, beynini resetledik, sorunsuz çalışıyor. Bir kere de sağ arka lastiğin havası tam olmasına rağmen sürekli aynı lastikte düşük hava basıncı uyarısı verip duruyordu, sensör arızalanmış, değişti, sorun kalmadı. 170 küsür TL masrafı oldu.

    ESP : Bir kere "ESP/ASR system faulty" uyarısı verdi, beyni resetledik, çalışıyor, bir daha tekrarlamadı.

    Bagaj açma düğmesi : Bir kez arızalandı, bagaj açılmıyordu. Kontaktörde arıza var, su kaçmış ondan bozulmuş dediler. Ciddi bir masrafı olmadan değişti, bir daha tekrarlamadı.

    Enjektörler : Körfezde Otobanda dilovası'ndan Ankara istikametinde yukarı 120-130 tırmanırken araba bir anda yığıldı, ekranda "depollution system faulty" uyarısı verdi. Hemen kenara çektim. Kendini korumaya aldı motor, boş viteste bile gazı köklediğinde 3000rpm'i geçmiyordu. Stop ettim, tekrar maşa bastım, sorunsuz çalıştı. Peugeot assist'i aradım, durumu anlattım, eğer araba şu an sorunsuz çalışıyorsa çok önemli değil, ama gittiğiniz yerde mutlaka kontrole sokun dediler. Gideceğim yere kadar problemsiz gittim, yolda bırakmadı :) Safranbolu'da sanayide iyi bir Peugeot'cu ustaya gösterdim, bayağı bir inceledi motorun sağını solunu, sonra enjektörlerden bir tanesine montaj yaparken zarar vermişler, ondan olabilir dedi, bana da gösterdi hasarlı kısmını. Sanki anahtar sıyırmış gibi iz vardı üzerinde. Arabayı bir gün öncesinde 120.000 bakımına sokmuştum serviste. Güya enjektörleri temizlemişlerdi. İstanbul'a geri döndüğümde servise gittim, durumu anlattım. Bayağı bir uğraştım ama doğal olarak kusurlarını kabul etmediler, değiştirelim dediler. Değişti, tam rakamı hatırlamıyorum 800TL'ye yakın bir masrafı oldu. Bir daha da sorun yaşamadım. Her servise güvenmemeniz de şiddetle tavsiye edilir, kaş yaparken göz çıkarabiliyorlar.

    Yaşadığım sorunların hepsi bu kadar. 180.000km yapmış bir araba için bence gayet makul. Şükür öyle ciddi bir problem yaşamadım, yolda kalmadım. İşim gereği çalıştığım şirkette bu zamana kadar bir çok markanın (Fiat, Renault, Ford, Mazda, Mitsubishi) bir çok farklı modeli arabalar kullandım, açık söyleyeyim, konfor, yol tutuş, sürüş keyfi olarak hiçbiri 307'min yanına bile yaklaşamadı. Bir tek yaklaşabilen HB Focus olmuştu, o da performans olarak diyebilirim :) O da dizeldi, gerçekten çekişi çok güzel bir araçtı ama onda da lastik uğultusu insanın kafasını şişiriyor. Gerçi bir de Ford Ranger 4x4 o da sürüşü oldukça keyifli bir araçtı ama alakasız bir segmentte, elma ile armut karşılaştırmayayım

    Yazan bir çok insan gibi benim için de en büyük problem, arka süspansiyondan gelen sesler. O da yolların kabahati, asfalt köstebek yuvası gibi olursa araba napsın.

    Ne olursa olsun ben arabamı sevdim.

    Gerçi artık veda zamanı da yaklaşıyor, kilometre şişti bayağı. Yeni arabam da çok büyük bir ihtimalle yine Pug olacak, bunu kesin söyleyebilirim (belki 3008 olabilir, o araçtaki kokpit hiç bir araçta yok, hastası oldum resmen ). Diğer markaların aynı segmentte yer alan modellerinin ne tasarımları (iç/dış), ne donanımları, ne de fiyatları beni hiç Pug kadar cezbetmiyor açıkçası.

    Ne bileyim bir genç olarak (ya da kendimi genç farzeden biri olarak ) ~56.000TL civarında full+full, cam tavanlı, 17" jantları ile seksi mi seksi duran, 156HP THP motorlu 308 varken gidip de +/- 100HP, tork, performans yoksunu, aksesuar olarak bomboş arabalara sırf marka adı var diye bu paraları verenler bana çoook garip geliyor. Belki de ben mi yanlış düşünüyorum, bilmiyorum.

    İyi geceler, Sunroof benden önceki sahibi bi set çekmiş lastikten o sayede hiç bi sıkıntı çekmedim, bi kere çok rüzgarda toz kaçtı raylara geri gitti ve orda kaldı servise bıraktım bahane ile raylar temizlendi 100 liraya mal oldu. ancak farın kesmesi ilginçmiş ki benimki 2003 model xr bva mavi :)
    yalnız hiç resetleme olmadı akünün bitmesi hariç tabi, benim genelde arka stoplar kesiyor oda sorun değill yanımda taşıyorum bi sürü yanınca takıyorum hemen. Sonuçta ampul kesmesi şaseden bence bi bulamadım 2 senedir sıkıntının ne olduğunu :) bi bulsam... yakın zamanda arka stopları değiştirdim 290 liraya sizinki gibi yeni tip taktırdım süper oldular..

    Bence kablolarını kontrol ettir.. Bu arada Soyaddaş mışız :) İsmail AKSAKAL ben. Bursadan siz nerdensiniz.. İyi geceler




  • izmit peugeot servis ucretsiz check-up yaptı ve sorun jakların degismesi ile simdilik giderildi gerce bir dunya masraf ta cıkarmadı degil ama yapılması için henuz erken km daha yeni....... kocaeli degirmendere de oturuyorum bursa ve balıkesir cevresinde AKSAKAL ismi cok kullanılıyoır ve hatta köyü bile var...:))http://www.aksakal.bel.tr/
  • 2 yıl kullandık yolda giderken yağ carter tıpası düştü motoru yiyorduk,elektrik aksamında sorun yaşattı,cam tavan perdesinin kaç kere takılı kaldığını ben hatırlamıyorum bile. ama şükürler olsun şu an AVENSİS sahibiyizde allaha şükür sorun yok.Peugeot iyi marka ama geliştirmeli kendini.
  • Trip KM göstergesi temassızlık yapıyor, göstergeye baskı uygulayınca düzeliyor fakat bir iki dakika içinde gene bozuluyor.( Sayının tek bir basamağı gözükmüyor) İlk başlarda çok can sıkıcıydı ama alıştım :) bu arada araç 2004 peugeot 307 hdi xr
  • 2005 307hdı sahibiyim,aracımı aldığı günden bu yana süspansiyon sorunu yaşıyorum,öntakımdan ve arkadan sanki aracta hiç süspansiyon yay amortisör yokmuş gibi gürültüler geliyor,en ufak bir kasis yada çukurda bütün sertliği aracta oturana direk hissettiriyor,sanki bir otomobil değilde at arabası üstündeymiş gibi direk darbe vucutta hissediliyor.Sinyal verip sağa yada sola dönüşlerde direksiyon topladığında sinyal kolu otomatik olarak diğer yöne sinyal vermeye başlıyor.Direksiyonu ani dönüş yapmak için cevirdiğimde aşırı derecede sertleşiyor,bu yüzden 2 kez kaza atlattım,Merak ettiğim bu bahsettiğim sorunlar 307 modele has kronik sorunlarmıdır,bunları benim gibi başka yaşayanda varmıdır,eğer düzeltilmesi olanaklı ise çözüm olarak ne önerebilirsiniz,sırf süspansiyon sorunu yüzünden aracımdan soğudum ve satmayı düşünüyorum..Çözüm önerilerinizi bekliyorum.




  • Sinyal koluna yapacak bişey yok zamanla alışılıyor, amortisör için bence tek çözüm arka amortisörleri havalı amortisörlerle değiştirmek, nispeten yumuşuyor sürüş. Direksiyon problemini ilk defa duydum, kronik bi 307 problemi değil yani. En kısa zamanda ona baktırsan iyi olur, direksiyon hidroliğinden kaynaklı olabilir. Bende de 2004 modeli var senin aracın. Bence herşeye rağmen sınıfının en iyilerinden, seviyorum arabamı:)
  • Aracı babam kullanıyor 2005 model HDi bütün bakımlarını yaptırıyor. su ana kadar hiçbirşey olmadı. Size geliyo galiba bunlar
  • Göstergedeki temassızlık ibrelerin board üzerine tam oturmamasından kaynaklanıyor.
    Genelde göstergesi kurcalanmış araçlarda olur.
    Herhangi bir gösterge tamircisine götürürseniz halleder basıtce.
    Sinyal kolunun tabi ki de çözümü var. Yeni tip Valeo marka yaylı sinyal-silecek kontrolcüsü alıp takarsanız bir daha problem yaşamazsınız.
    Ben de 2003 1.4 HDI 307 kullanıyorum 2007'den beri, maşallah memnunum. Nazar değmesin. (:
    Değiştirirsem tekrar Peugeot düşünüyorum, kısmetse 308... (:
  • 2008 dhi. bence araçtan ziyade usta sorunu var Pejoların tamamında. kaliteli ve kalifiye bir ustaya rastlamadım bugüne kadar. yüklü bi para vedim ön düzeni yenilettim. 1 hafta sonra önden tekrar ses gelmeye başladı. tekrar götürdüm 2. kez bilye değiştiler şimdide sanırım civata tam sıkılmamış şangır şungur ses geliyor. tekrar götürüp sıktırıcam :) arasıra hava yastığı lambası yanıyor kasislerde ve virajlarda özellikle. onuda söküp kablo tesisatına bakacaklarmış.
  • Ben şu ana kadar iki tane peugeot 307 kullandım. ilk aldığım araba 2005 model 307 1.6 tüplüydü. aracı ikinci el 62 bin km de aldım. tüpü kendim taktırdım. aldıktan sonra şoför bölümündeki camın açılmadığını farkettim. elektrikçiye götürdüm. 100 TL'ye yaptı. sonra arkasında takır tukur sürekli ses geliyordu. onu bir türlü bulamadılar öyle kaldı. bunun dışında araçta herhangi bir olumsuzluk görmedim. çok da severek kullandım ama ihtiyaçtan aracı sattım. alan kişiyle arada konuşuyoruz o da memnunmuş. ondan sonra aldığım araç yine 307 oldu bu kez dizel aldım. inanın ondan da çok memnunum. Maşallah diyorum:) çünkü yukarıda yazılanları okudukça kendimi şanslı hissetmeye başladım.
  • Yaklaşık 1 senedir 2006 model 307 kullanıyorum eloktronik camlar ve arka amatosorsen gelen sesler haricinde gayet memnunum bu fiyata bu donanim gayet yeterli
  • arkadaşlar bendede 307 xs var memnunun donanımlı ve cıgerlı bı araba ama ufak tefek sıkıntılar cıkıyo her aracta cıkıyo ama peugonun arızasını bulabılecek kalıfıye usta yok yapıcam derken abuk subuk seyler yapıyolar ve sorunu cözemıyolar benım cok basıma geldı 10 tl lık mars kömurunun arızasını bulmak ıcın 500 tl harcadım o ona gönderıyo o ötekıne ....peugo dakı asıl sorun bu bence benım arac son zamanlarda km saatı fazla göstermeye basladı mesela 70 le gıdıyorum ama hızım 110 km/h gösterıyor konuyla alakalı bılgısı olan var tesekkur ederım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdartemiz

    arkadaşlar bendede 307 xs var memnunun donanımlı ve cıgerlı bı araba ama ufak tefek sıkıntılar cıkıyo her aracta cıkıyo ama peugonun arızasını bulabılecek kalıfıye usta yok yapıcam derken abuk subuk seyler yapıyolar ve sorunu cözemıyolar benım cok basıma geldı 10 tl lık mars kömurunun arızasını bulmak ıcın 500 tl harcadım o ona gönderıyo o ötekıne ....peugo dakı asıl sorun bu bence benım arac son zamanlarda km saatı fazla göstermeye basladı mesela 70 le gıdıyorum ama hızım 110 km/h gösterıyor konuyla alakalı bılgısı olan var tesekkur ederım...

    km sayac sensöründe sorun olma ihtimali yüksek bi baktırın.
  • arkadaslar 2003 model sw 307 sahıbıyım aracım suan kronık olarak gosterge ısıkları tamamen gıdıp gerı gelıyordu suan bu arıza buyudu gıdıp gelıyor buna abs ve sanzıman arızaları eklendı bunlar suan ıcın sıntı yaratan buyuk sorun bılgısı olan ve nasıl cozdugu konusunda yardımcı olabılecek olan varmı
  • 2 gün önce 2004 307 aldim.aldigima alacagima pismanoldum.arabanin motoru on numara ama elektrik tesisati bitik.kronik arizalar hep.tum 307 sahiplerinden ayni seyi duyuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doenitz kullanıcısına yanıt
    SİNYAL VERİLDİĞİNDE SİNYAL 3 KEZ YANIP SÖNÜYOR KOLA HAFİFCE BASTIRINCA TEKRAR CALISIYOR.AİRBAG LAMBASIDA YANIYOR.İKİSİ BAĞLANTILI MI DİYORSUNUZ ?
  • sozkan91 S kullanıcısına yanıt
    peugeotu yıllar önce sattım, hatırlamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozkan91

    SİNYAL VERİLDİĞİNDE SİNYAL 3 KEZ YANIP SÖNÜYOR KOLA HAFİFCE BASTIRINCA TEKRAR CALISIYOR.AİRBAG LAMBASIDA YANIYOR.İKİSİ BAĞLANTILI MI DİYORSUNUZ ?

    Sinyal kol grubu Valeo marka orijinali ile değişince her iki arızada ortadan kalkacaktır. 430 TL civarında parça fiyatı vardır.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.