Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (311. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
765.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 309310311312313
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç dün sanayiye çekildi ve bakıldı arızalarına , kalorifer son çıkışı ve türvi 3 arıza vardi , hava basınç valfi kesintisi diye bir arıza daha .

    hataları silindi tekrar marş yapıldı yok .

    kızdırma bujisinin tekini söktü usta, yakıt rail e geliyor fakat basınclı değil arba onu yakamıyor dedi .

    müşürler söküldü hava ile temizlendir takıldı gene çalışmadı araç , sonra elektrik devreleri kontrol edilmeye başlandı , baktık ki motor beynine giden kablolardan birisi kopuk 2-3 tanesinde de hafif açıklık vardı , arabanın suya girmesiyle hiçbir alakası olmayan şeylerdi .

    tekrar tesisat yapıldı toplandı tek marş araba çalıştı :D

    o kablolardan bi tanesinde enjektöre giden kabloda yerinden oynamış araba tekler gibi çalışıordu .

    şimdi o problem ortadan kalktı , ancak bakarlarken usta şey dedi arabanın birinci kademe fanı çalışmıyor .

    aracın hararet müşürü yeni değişmişti.90 dereceye gelmeden engine temp to high uyarısı veriyor , sıcaklık yok motorda.

    bunun çözümü termostat mı yoksa hangi müşürü arızalıdır , şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miralay__

    araç dün sanayiye çekildi ve bakıldı arızalarına , kalorifer son çıkışı ve türvi 3 arıza vardi , hava basınç valfi kesintisi diye bir arıza daha .

    hataları silindi tekrar marş yapıldı yok .

    kızdırma bujisinin tekini söktü usta, yakıt rail e geliyor fakat basınclı değil arba onu yakamıyor dedi .

    müşürler söküldü hava ile temizlendir takıldı gene çalışmadı araç , sonra elektrik devreleri kontrol edilmeye başlandı , baktık ki motor beynine giden kablolardan birisi kopuk 2-3 tanesinde de hafif açıklık vardı , arabanın suya girmesiyle hiçbir alakası olmayan şeylerdi .

    tekrar tesisat yapıldı toplandı tek marş araba çalıştı :D

    o kablolardan bi tanesinde enjektöre giden kabloda yerinden oynamış araba tekler gibi çalışıordu .

    şimdi o problem ortadan kalktı , ancak bakarlarken usta şey dedi arabanın birinci kademe fanı çalışmıyor .

    aracın hararet müşürü yeni değişmişti.90 dereceye gelmeden engine temp to high uyarısı veriyor , sıcaklık yok motorda.

    bunun çözümü termostat mı yoksa hangi müşürü arızalıdır , şimdiden teşekkürler.

    Her ikiside olma ihtimali yüksek. ayni sorun bende de cikmisti. Usta ikisinide degistirdi. sende de büyük ihtimalle oyle yaparlar.




  • dün ayak üstü baktırdım , eleman fanın 1. kademesi çalışmıyor dedi ona bakacak bakalım , termostatı sordum tıkalı olsa sürekli hararet gösterir dedi, arabada hararet yok . standart 90 derece :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miralay__

    dün ayak üstü baktırdım , eleman fanın 1. kademesi çalışmıyor dedi ona bakacak bakalım , termostatı sordum tıkalı olsa sürekli hararet gösterir dedi, arabada hararet yok . standart 90 derece :D


    Termostat olayı benim de başıma geldi.Düz yolda ve yüklenmeden sorun çıkarmayan arabam,yokuş aşağı inerken Engine Temp.Too High uyarısı veriyordu.Durdurup 2 dk bekledikten sonra devam ediyordum,bazen yine yapıyordu bazen yapmıyordu.Termostat ve müşür dediler.Önce termostatı değiştirttim,sorun çözüldü.Çıkan termostat nerdeyse paslanmıştı.Önce termostatı deneyin derim,olmazsa müşür.2.0 benzinli motor için 45 tl civarı bişeydi orjinal termostat.
  • quote:

    Termostat olayı benim de başıma geldi.Düz yolda ve yüklenmeden sorun çıkarmayan arabam,yokuş aşağı inerken Engine Temp.Too High uyarısı veriyordu.Durdurup 2 dk bekledikten sonra devam ediyordum,bazen yine yapıyordu bazen yapmıyordu.Termostat ve müşür dediler.Önce termostatı değiştirttim,sorun çözüldü.Çıkan termostat nerdeyse paslanmıştı.Önce termostatı deneyin derim,olmazsa müşür.2.0 benzinli motor için 45 tl civarı bişeydi orjinal termostat.


    forumlarda daha önceden de okudugum için motorcu elemana bende termostata bakalım dedim , eleman arabada termostat calısmasa dedi sürekli hararet gösterir, ayrıca devirdaim di sanırım gösterdiği iki tane boru bunlar taş gibi olur dedi benim arabanın sıcaklıgı 90 nın altında iken engine temp to high uyarısı veriyor . fanın ilk kademesi çalışmadıgından bunu yapabileceğini söyledi ilk ona baktırdıktan sonra tekerrür ederse termostata baktırıcam




  • Isı göstergesi ani sıçrama ile yüksek ısı ve ani düşüş ile normal ısı gösteriyorsa ısı algılayıcısından yada soketindeki temas probleminden olabilir. Bende de benzer bir sıkıntı olmuştu. Ecunun tüm soketlerini çıkartıp takarak ve varsa ecu konnektörlerindeki korozyonu temizleyerek belki sorununuzu çözebilirsiniz ayrıca ısı algılayıcısının da soketini birkaç kez çıkartıp takın bu korozyonu kısmen temizleyip daha iyi iletim sağlayabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar yine ben benim şarj lambasını hala yanıyor birtürlü çözüm bulamadık ilk yapılanlar şarj dinamosu konjektörler değişti bakım yapıldı sönmedi arasıra yanmaya devam ediyor sürekli yanmıyor .sonra şarj dinamosunu komple değiştirdik hala ara sıra yanıyor yani şarj dinamosunu boşuna değiştirmiş olduk .bu gün yolda giderken iki defa şarj uyarı lambası yandı elektrikli koltuğu ileri geri yaptım söndü .sıkıntı ne olabilir . birde motor bölümündeki sigorta kutusunda üste soldaki röle yok boş duruyor koltuk ısıtmam çalışmıyor oraya röle taktığımızda koltuk ısıtması çalışıyor fakat bu seferde şarj uyarı lambası hiç sönmüyor sürekli yanıyor .aracımı sevmesem şimdiye satardım çok can sıkıcı bir durum .arkdaşlar bana biiir çareee.
  • arkadaşlar mrb 99 model peugeot 406'ım var aracıma sanırım nazar değdi ve klima kompresörü yandı yardımcı olabilecek birileri var mı?
  • selam arkadaşlar 2003 406 var bende ıce alert uyarısı geliyor bu yaz ayında hemde ve klima devreden çıkıyor bilgisi olan var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sporcuuu

    selam arkadaşlar 2003 406 var bende ıce alert uyarısı geliyor bu yaz ayında hemde ve klima devreden çıkıyor bilgisi olan var mı ?

    Isı sensörü sol aynanın içinde . Bağlantısının kontrol edilmesi gerekli. Kışın buğuyu çabuk çözsün diye klimayı açarım. Çok soğuklarda bile kendiliğinden kapandığını görmedim ama sizde iki ayrı arıza aynı anda çıkmış ta olabilir. Yol bilgisayarında ısı değerini normal gösteriyormu yok düşük mü gösteriyor.
    Öncelikle soketler şüpheli olmak üzere ısı sensörü bağlantılarını kontrol edip onu düzeltmelisiniz. Yol bilgisayarı sadec göstergeden ve gerçek zaman saatinden ibaret olup gösterdiği bilgiler ecudan ve bsi den geliyor. Klima kontrol ünitesi ise dijital ise komple modül olarak kendisi sistemin çalışmasını kontrol ediyor. Eğer klima sisteminin kendi içsel sensörleri bir hata algılamışsa da kapatabilir kontrol ünitesi de arızalı olup kapatabilir düşüncesindeyim .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    quote:

    Orijinalden alıntı: sporcuuu

    selam arkadaşlar 2003 406 var bende ıce alert uyarısı geliyor bu yaz ayında hemde ve klima devreden çıkıyor bilgisi olan var mı ?

    Isı sensörü sol aynanın içinde . Bağlantısının kontrol edilmesi gerekli. Kışın buğuyu çabuk çözsün diye klimayı açarım. Çok soğuklarda bile kendiliğinden kapandığını görmedim ama sizde iki ayrı arıza aynı anda çıkmış ta olabilir. Yol bilgisayarında ısı değerini normal gösteriyormu yok düşük mü gösteriyor.
    Öncelikle soketler şüpheli olmak üzere ısı sensörü bağlantılarını kontrol edip onu düzeltmelisiniz. Yol bilgisayarı sadec göstergeden ve gerçek zaman saatinden ibaret olup gösterdiği bilgiler ecudan ve bsi den geliyor. Klima kontrol ünitesi ise dijital ise komple modül olarak kendisi sistemin çalışmasını kontrol ediyor. Eğer klima sisteminin kendi içsel sensörleri bir hata algılamışsa da kapatabilir kontrol ünitesi de arızalı olup kapatabilir düşüncesindeyim .

    kardeş düzensiz çalışm 1-2 aydır böyle ama şundan kesin eminim ısı göstergesi eksi olarak açıldığında klima soğutmuyor ve ilerleyen zamanlarda kendiliğinden ısı normale geliyor ve 0 dan artıya eçtiğinde klima soğutmaya başlıyor çok denedim , arıza olsaydı bence hiç çalışmazdı göstergeler normal sadece bazen ekside açıyor basende artıda sanki temassızlık var gibi ama kesin olan şu ısı eksi ise klima soğutmuyor,,sol aynanın sökülmesi lazım sanırım soket için değil mi ?




  • Ben açmadım gerek olmadı ama kablolamayı kontrol etmek için bir taraftan başlamalı. Klima sadece soğutmaya yaramaz havadaki nemi de alır o nedenle 24 derecede klima açık olarak kışın son ayarda çalıştırıyorum hiç kapandığına şahit olmadım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam fanda bi sorun yok üfleme gayet başarılı ama ısı sensörü eksideyyken soğuk devreye girmiyor ve neden yaz ayında ekside açtığı tuhaf ve bunuda düzenli yapmıyor bazen eksi bazen normal. bu arada ilgine teşekkür ederim sağol...
  • Fan ile klima aynı şey değil. Kumanda ekranında ac yazısı sürekli kalıyormu yoksa siz açınca yazıp bir süre sonra yok mu oluyor. Sorununuz sadece fan ise onun kendi üzerinde kontrol devresi mevcut o arızalıdır. Büyük ihtimalle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dostum AC bastığımda sürekli aktif göstergede yazıda bi sorun yok hatta bugün hiç bi sorun yoktu herşey normal klima aktif derece normal işte bi soket sorunu olabilir diye düşünüyorum sökmek lazım
  • Bugün aracım muayeneden geçti. Ne kadar saçma inceleme yaptıklarına bakın.

    Orijinal lastik ebadı 195 65 15
    Üzerinde takılı olan 215 45 17
    Raporda yazan 245 45 17



    Aracın camları fabrikasyon renkli hiç film takılmadı : Araçta sonradan film yapıştırılmış

    Sis farları tamponda sabit takılı ayarı yok zira tamponu boyattıktan sonra kendim montaj yaptım oradan biliyorum : Sis farı ayar hatalı.

    Farlar neyse içeride yükseklik ayarı var ve sağ taraftan fara geçenlere birisi çarptı far ayağı kırıldı doğru açıdan bakmıyor. Toplamda 2 uzun 2 kısa far var 3 uzun 3 kısa far hatası bulmuşlar.

    Neyse örnek teşkil eder diye yazdım. Cam filmi (var sandıkları) ve farklı ebatta lastik muayeneden geçiyor. Ayrıca beyaz ışık veren halojen lambalarda da sorun çıkmıyor.

    Ayrıca 2 sene önceki muayenede şanzımana yağ koyarken dışarı akan yağdan dolayı motorda yağ sızıntısı var diye yazan şahıslar yine yağ akıttığım ve motor yağlı olduğu halde bu sefer yağ sızıntısını yazmamışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 27 Temmuz 2013; 17:13:09 >




  • arkadaşlar hayırlı geceler hepinize, kısmetse yakında 406 2,0 HDİ alacağım. Ancak fazla bilgim yok araç hakkında, araç 226 binde satan arkadaş motor yapıldı diyor tabi kontrol ettireceğim. Genel olarak ST versiyonu bir dizel 406 almalı mıyım sizce? yanıt verirseniz çok sevinirim. Fiyat olarak 16000 istiyordu ancak lastikleri çok eski ve çatlaklar oluşmuş ki lastikler 225 45 r17. Haliylen pahalı bir lastik aklımda bir sıkıntı olmazsa 14500 yada 15000 arası almaya çalışacağım. Bana bir akıl verin lütfen... 307 sattım araçsız kaldım :(
  • o eleman erken motor yaptırmış tabi kullanımda etkiler motor ömrünü , 406 lar genelde mekanik arıza çıkartmıyor . ki bizde 2000 model hdi st bir 406 sahibiyiz, 3 defa yolda bıraktı beni araba ancak sadece elektriksel : )


    yakıt konusu son zamanlarda deniyorum arabayı şehir dışı. 4,6 yakaladım şehir içi 8 litre çoook rahat yakmakta.


    406 alırken yapman gerekenler zaten forumun en baslarında yazıyor ancak hatırlatmakta fayda var kesinlike elektrik tesisatına baktırmanı öneririm.

    hayırlısı olsun diyelim .
  • Aracımda car pc olduğundan takılı olan Atiker lpg sistemini kendi kablosu ile programının kurulu olduğu car pc ye bağlamıştım. Bir süredir lpg ye ilk geçmede ve bazen ısındıktan sonra bile lpg arıza uyarısı verip devreden çıkıyordu. Anlık hata olduğundan kalıcı arıza belleğine yazmadığını dolayısıyla hata oluşmadığı zamanlarda ne hatası olduğunu anlama şansım olmadığını farkettim. Yolda giderken lpg programını çalıştırınca lpg basıncı düşük uyarısı verdiğini gördüm. Bu regülatörün sabit 1 bar olarak vermesi gereken basıncın düşük olması arızası idi. Tam regülatörü değiştirtmeye karar vermişken son bir deneme yapıp regülatör üzerindeki basınç ayar vidasını iki yöne de çevirip tekrar 1 bar gösterecek şekilde ayarladım. Sorun ortadan kalktı gibi görünüyor. Eğer lpg regülatör basıncı düştüğü için uyarı alırsanız regületörü değiştirelim abi diyen ustalara para kaptırmadan önce ayar vidasından ayar yapın örneğin 2-3 tam tur ileri ve aynı oranda geri çevirip en son basıncı arttıracak yönde yada alarm susacak şekilde döndürün. Sonra lpg ciye gidip şu regülatörün basıncını ayarlayın deyin. Unutmayın yüksek basınç sisteme çok zarar veremese bile fazla tüketime yol açabilir motor boğulabilir.




  • mgörgülü M kullanıcısına yanıt
    slm peugeotların cd ve kasetçalarlarını ersin elektronik garantili tamir ediyorlar arayın yardımcı olurlar 03123354332
  • 
Sayfa: önceki 309310311312313
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.