Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (321. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 319320321322323
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    göndermiş olduğu koldaki joistik de 180 derece dönüş yok.Sadece ayları sağa sola ve aşşağıya oynatıyor.Bana yanlış mı gönderdi ne yaptılar anlamadım.
  • Selamun Aleykum Arkadaşlar

    Yaklaşık 2 yıldır 2000 2.0 düz vites BRC tüplü 406 SV kullanıyorum. Dün serviste (hararet uzun yolda düşüyordu) termostat ve (hız ibresi düşüyordu) hız sensörünü değiştirdim. O sorunlar düzeldi.

    Ayrıca bir keresinde, 10 dakikalık bir mesafeye 4'lüleri yakık bırakıp gittimde akü boşalmıştı.

    Takviyeyle biraz zor da olsa çalıştırmıştık. Bazen de sabahları zor çalışıyordu. 2,5 ay önce elektrikçiye götürmüştük,

    Şarj dinamosunu tamir etti olmadı. Çıkma bi dinamo taktık, o da düzeldi(diye düşünüyorduk). Dün serviste yine araba aküyü boşalttı.

    Usta, buna 307 dinamosu takmışlar bu seri sorunlu, ayrıca akün de 60 lık, 72 mi 75 mi ne takalım bu araçlar için daha iyi olur dedi.

    Aküyü ölçtüler, düşüyormuş. Dinamoyu kesin değiştir dediler. Bende önce şu elektrikçiye gideyim ondan sonra diye düşündüm.

    Şuan araç normal çalışıyor. Henüz elektrikçiye gidemedim. Sormak istediğim 307 dinamosu gerçekten buna sebep olur mu?

    yoksa akü değiştirip kurtulabilir miyim?

    Arabada bir sorun daha vardı. Anahtarı takıp ısınmayı beklerken uyarı veriyordu, yağ basıncının az olduğuna dair.

    Usta (hız göstergesinin altındaki küçük düğmeye basarak) yağ zamanı mı saati mi ne bozulmuş.

    Çok sıkıntılı. Bakarım ama sorumluluk kabul etmem, böyle kullan bence dedi. Bu arıza ile karşılaşan var mı?

    Yorumlarınızı bekliyorum




  • Aracın şarj dinamosu 120 amperlik
    Orijinal aküsü 72Ah
    Yağ basınç sensörü ile zaman yada saatin alakası olmaz. Yağ pompası yeterli yağ basıncını sağlayamaz ise uyarı lambası yanar.
    Her yeri sensörlü araçlarda alakasız bir sensörün arızalanması alakasız görünen bir yerin işleyişini bozabiliyor. Örneğin el freni anahtarı bozulunca fren sıvısı düşük uyarısı vermesi gibi.
    Normalde yağ basıncı uyarısı varsa aracın tipine göre takılı ecu live data denilen o andaki sensörlerde okunan verileri gösterebilir. Aracı pp2000 sistemi olan bir serviste bu sisteme bağlatıp arızaların kodlarını okutun. Anlık verileri araç çalışırken gösterebiliyorsa yağ basıncı düşük mü yoksa normal mi baktırın. Yağ basıncı (yağ pompası) bir motorun kalbidir, eğer gerçekten yağ basamıyorsa motoru yersiniz. Masrafı daha ağır olur. Bir an önce sorunu geçiştiren bir yere değil sorunu yüksek maliyetli bir arızaya yol açamadan çözebilecek bir yere gidin.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkürler hocam

    Anladığım kadarıyla aküyü değiştirmem gerek, ama şarj dinamosunun amperini bilmiyorum. Anlamıyorum açıkçası elektrik filan. 307 lerde de 120 amperlik dinamo olabilir mi? Birini değiştirerek kurtarabilirsem ne ala.

    Yağ uyarısı ile ilgili olarak; yağ lambası hiç yanmadı şimdiye kadar. Arabayı çalıştırdıktan sonra zaten herşey normale dönüyor. Problem, bsi mi neyse onda olabilir mi? ayrıca pp2000 denilen sisteme bağlandı araba ama herhangi bir arızadan bahsetmediler. Yani arıza gözüküyordu ama hepsini temizledi arkadaş. Basit arızalardı heralde veya uğraşmak mı istemedi bilemiyorum.
  • Akünün ölmesi genelde su eksikliğinden olur. Akünün üst etiketlerini sökün orada 6 adet kapak olur yada üstte plastik dikdörtgen bir plaka vardır onu sökün altından kapaklar çıkar. O kapakları açıp su seviyesini kontrol edin/ettirin. Su eksilince akü benzer belirtiler verir akücüler de bunu bilirler akü bozuk deyip geri alır sonrada suyu tamamlayıp test eder başka sorunu yoksa satarlar 2. El. Aküyü kontrol edip suyu eksikse saf su ile plakaların üzeri biraz örtülecek kadar su koyun birkaç gün aracı kullanın ki şarj olsun.
    Eğer akü şarj olursa akü kapasitesini akücüye ölçtürün. Yüksek akım çekerek test edilmesini sağlayan ölçü aletleri vardır. Akü tamam ise aşağıdakilere geçin.

    Alternatör motor çalışırken 14-16 volt arası voltaj üretir. Motor çalışırken başka hiçbir şeyi açmadan akü voltajına bakın. Bu dediğim aralıkta ise sırayla farları, arka rezistans, ses sistemi, uzun farlar vs açın her seferinde de voltaja bakın. Voltaj bu aralıkta kalıyorsa sorun alternatörde değildir. Akü de tabi bu testte önemli ama her biri maliyetli parçalar. Acaba şunda mı, bunda mı diye rastgele değiştirilmez.

    Öncelikle aküyü dediğim gibi test edin.

    Yağ basıncı uyarısı dediğiniz için onu kontrole ettirin dedim.
    Yağ filtresi tıkanırsa da araç isteksiz gider. Normalde filtre tıkanırsa yağ akışı devam etsin diye ek basınç ventili vardır o açılır ama yüksek basınçta o sayede yağ akışı devam eder.
    Yağ seviyesi de maksimuma yakın olsun hep.

    Bsi temel olarak aracın tüm elektrikli elektronik aksamını kontrol eden merkezi bilgisayardır.
    Kapı kilidi, farlar, sinyaller, camlar, varsa orijinal alarm, immobilizer, silecek sistemi, cam ısıtıcıları, parklar gibi tüm sistemleri o kontrol eder. Dikkat ederseniz araçlarda artık anahtar değil buton vardır. O butonlarla dijital olarak sinyali alır ve gereğini yapar. Örneğin parklar rölelerden değil bsi deki elektronik anahtar, bir çeşit mosfet ile anahtarlanır.
    Bu sapıtınca örnek farları açınca açılmaz, kapatınca kapanmaz, teyp direksiyondan kumanda ise yanlış komutlar alıp işler sesi açarsınız kanal değişir vs. Aküyü söküp bekleyince normale döner ama asıl sıfırlama prosedürü daha detaylıdır.




  • Yarın elektrikçide kendi aküsü ile ve 72 lik bir akü ile dediğiniz şekilde deneme yapacağız, bakalım ne sonuç çıkacak. Sırayla diğer sorunları da halletmeyi çalışacağım. Sonuçları paylaşırım inşaallah

    Teşekkür ederim
  • Birkaç mesaj önceki satılık car pc sistemini double din sistemle değiştireceğim. Eğer sistemi almak isteyen olursa vereceğim uygun fiyatlı bir double din ses sistemini taksitle bana alırsanız car pc sistemini komple verebilirim. İlgilenen arkadaşlar varsa kaçırmasın yoksa komple parçalayıp bileşenlerini kullanacağım mini hdd server yapmayı planlıyorum.
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    hayırlı satışlar abim tekrardan
  • Çarşamba günü 3 tane elektrikçiye gittik. İlk ikisi herşey normal kaçak ta yok. Yiğit akü işe yaramaz akünü değiştir yeter dediler.

    3. elektirkçiye gittiğimde ise voltaj 16 nın sonuna dayandı. Araba çalışırken far filan hepsini açtık ama ibre hiç aşağı inmedi. Akün sağlam ama şarj dinamon bozulmuş dedi.

    Bu haftasonu yine başka bir servise gideceğim. Bakalım ne olacak
  • Aşırı şarj bahsettiğim gibi akü suyunun eksilmesine yol açar. Akü suyunu da kontrol edin bence. 16 Voltu aşması tüm elektrik sistemine zarar verir. LAmbalar kısa sürede patlar vs.
    Şarj dinamosu her yükte stabil voltaj veriyorsa gerçek anlamda bozuk değildir çünkü alternatör özel bir devre aracılığı ile normalde manyetik alanı oluşturan sargıların voltajını değiştirerek çıkış voltajını sabit tutar. Alternatör güçsüz olsa voltaj çökerdi, tabi özellikle cam ısıtıcılarını uzun kısa far, sinyalleri yaktıysanız bir de ses sistemini açtıysanız hala çökmüyorsa iyi ama voltaj uygun kalibreli bir ölçü aleti ile bir daha ölçtürün yanlış ölçülmüş olabilir.
  • Hocam ilk 2 elektirkçide 13-14 volt arası çıkıyordu 3. de ise ibre 16 nın da üstünde çıkıyordu ama sabit değil haraketliydi. Yer olsa gidecek

    Aküye de iyice baktırayım hocam bu sefer
  • Hayırlı günler arkadaşlar çok sevdiğim aracımı model yükseltmek amacı ile satışa çıkardım bilginize. Son düşündüğüm rakkam 18.000. Ben 3. sahibiyim elden ele geçmiş yıpratılmış bir araç değildir. Resimler anlatıyor zaten. Baskı balata yeni, 11.04.2016 muayene, sıkıntısız araçtır. hayırlı günler. Link aşağıda.


    sahibinden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Aşırı şarj bahsettiğim gibi akü suyunun eksilmesine yol açar. Akü suyunu da kontrol edin bence. 16 Voltu aşması tüm elektrik sistemine zarar verir. LAmbalar kısa sürede patlar vs.
    Şarj dinamosu her yükte stabil voltaj veriyorsa gerçek anlamda bozuk değildir çünkü alternatör özel bir devre aracılığı ile normalde manyetik alanı oluşturan sargıların voltajını değiştirerek çıkış voltajını sabit tutar. Alternatör güçsüz olsa voltaj çökerdi, tabi özellikle cam ısıtıcılarını uzun kısa far, sinyalleri yaktıysanız bir de ses sistemini açtıysanız hala çökmüyorsa iyi ama voltaj uygun kalibreli bir ölçü aleti ile bir daha ölçtürün yanlış ölçülmüş olabilir.

    Hayırlı Sabahlar

    Hocam ölçtüler biçtiler akünün bitik oluduğuna, şarj dinamosunun ise normal çalıştığına karar verdiler. 74 Amper Bosch akü takıldı. Şuan sorun yok.

    Yağ basıncı uyarısı ile ilgili ise; karterde çok küçük bir şamandıra olduğunu, yağ eklemek yerine yağ değiştirdiğinizde bu sorunun düzeleceğini söylediler. Yağ değişim zamanı gelince bakacağız artık ona da.

    Tekrar teşekkürler




  • Yağ basıncı uyarısı ile yağ seviyesi uyarısı ayrı şeyler. Karterde şamandıra dedikleri seviye sensörüdür. O ayrı hata verir yağ dolaşımı olmaması sonucu basınç düşüklüğü ayrı bir sensörden bilgi alır. Yağ çubuğuna bakın yağ seviyesi düşükse zamanını beklemeden uygun yağ ekleyerek tamamlayın.
  • Bu ustalarda hep ayrı telden çalıyor hocam. Hangisine inanacağımıza şaşırdık
  • 10 gün önce 406st 2000 model 139000km bir araç aldım. Özel servise gösterdim motor gayet iyi demişlerdi. Aracta prins lpg var. Dün araçla gezerken biraz basalım dedik ve 120- 140 lardan sonra aniden tekleme yapıp benzine geçiyor. Biraz sonra tekrar lpg ye geçiyor. Fakat lpg ye geçtiğini anlamıyorsunuz. Birde lambada beklerken birkaç kere istop etti. Bana yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prins ile tecrübem yok ama ayarlarda belirli devri geçince benzinde çalışmaya geçmesi için seçenekler vardır o seçenek ayarlı olabilir. Ayrıca lpg basıncı yüksek süratte düşerse yani regülatör yeterince yakıtı buharlaştıramaz ise yine benzine geçer. Siz lpg sisteminin bakımını yaptırın. Yİne rölanti motorunun kendisini ve yuvasını temizlettirin. Hareket halindeyken motor kelebekten hava alır. Durduğunuzda kelebek tamamen kapanır ve rölanti moturunun bağlı olduğu kanaldan hava alır. Rölanti motoru da musluk gibi düşünün motorunun rölantisini ayarlanan devirde tutturmak için açılıp kapanır hızlıca. Bu yuvanın girişine de krank havalandırması bağlanır. Buradan gelen yağ buharları emisyon standartları gereği motora girip yakılmak zorundadır. Dezavantajı da rölanti motoru yuvasında yapışkan kalıntı bırakıp hava girişini önlemesidir. Motoru ve yuvasını temizletirseniz rölantide stop etme durumu başka bir arıza/ayarsızlık sonucu değil ise ortadan kalkar.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Sozuak arkadaşım çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden dolayı. En kısa zamanda bu dediklerinizi yaptıracağım. Gelişmelerden sizi haberdar ederim peki sizin tavsiye edeceğiniz bir yer var mı acaba. Selametle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim. Ben kendi işlerimi kendim görüyorum. O nedenle pek yer tecrübem yok ama siz netten özellikle prins için tavsiye edilen bir servis araştırıp hatta gerekirse gittiğiniz yerde işlem yaptırmadan birkaç yerden ön teşhis ve tedavi için ne yapacaklarını araştırırsanız keseniz için de fikir edinmek için de iyi olur. Hangi şehirdesiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankarada yaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 319320321322323
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.