Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (329. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 327328329330331
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bide bu sensörlerin çalışıp çalışmadığını multimetre ile denemek mümkün mü genel anlamda map sensörü oksijen sensörü ve diğer sensörler eğer öyle bişey mümkünse hemen bi tane de multimetre alayım :))
  • Map ile tps olur da oksijen ile krank, vites devri vs sensörler için skop lazım. Ben size sıkıntının sebeplerini yazdım bunların dışında elbette başka mekanik sorunlar da olabilir. 10-20 TL lik bir multimetre bile her zaman işe yarar.
  • Merhaba, Bendeki starexi verip 2000 model 2.0 St aldım. İyi mi yaptım bilmiyorum. Fakat bu arabaların her tarafı sensör olunca müdahale etmek zorlaşıyor. Daha evvel toros ve reno 19 kullanmışlığım var. O arabalarla herşey daha kolaydı. İstediğin yerini kurcala, sök tak olurdu. Dağ başında ustası vardı. 406 ise daha mızmız bir şey mi ne? Hele biraz öğreneyim, katkı yapmaya çalışırım. Şu sıralar sadece okuyup anlamaya çalışıyorum. Selamlar.
  • O sensörlerin hepsi daha istikrarlı yakıt tüketimi ve konforlu servis hizmeti sağlar ama Türkiye'de değil maalesef. Starex de Toros'ta kaba ve verimsiz araçlar(teknik anlamda). Çok basit yapıları verdiğine göre aldığı fazla ve sürekli kontrol etmezseniz değişken tüketim değerleri sunuyor. Starex'in de Turbosuz modelleri çok içen az kaçan tipteydi.
    406 mız mız değil. bakımını aksatıp bu daha idare edere gelmez yeni araçlar. Bizde parça yıpransa da bu idare eder abi derler ama öyle olmaması gerekli. Tabi kendisini güncel (2000 yılının teknolojisi pek güncel değil ya) teknolojiye adapte edemeyen kendisini geliştiremeyen, neden-sonuç ilişkisini kurmayı bir yana bırakın aynı sorunda farklı zamanlarda farklı yorumlar yapabilen ustalar artık bu işi kıvıramıyor. Sistemin hakkını vermek lazım. Yıllar önce binlerce dolarlık diagnotik aletleri en basit düzeyde de olsa 10-20 dolara alınabilir, lexia sistemine 200 dolara sahip olup aracın her yerini okuyup görebilirsiniz. 200 dolar demek aa o sensörden de değilmiş diyen ustanın gereksiz yere aldırdığı 2 sensör parası artık. Yine de tecrübelerime göre 8 yıllık bir 406 sahibi olarak şunu diyebilirim ki 406 bakımları aksatılmaz, hor kullanılmaz ise yıllarca kontağı çevir bas git arabasıdır. Zatem yurt dışında da 30.000 km de yağ değişimi vs bakımlar, 15.000 km de kontrol için servise gidilen bir arabaydı. Yine aynı araç 120000 de trigger değişirken Türkiye de 80.000, sonrakilere de 60.000 diyorlar.




  • Merhaba sozuak, 406 yı eleştiri maksatlı değil, kendi bilgisizliğim sebebiyle ustalara mahkum olmaktan yakınmak maksatlı yazdım. Aldığım araç hor kullanılmış, bakımları aksatılmış veya hiç yapılmamış haldeydi. Triger değişimini bir yıl önce yapmıştım diyen satıcının yalanı, ne olur ne olmaz şunu da değiştirin deyince ortaya çıktı. Şazmaz sanayide gençdoğanlarda değişim yaptırırken, devirdaimin orjinal olduğunu söylediler. 15 senedir değişmemiş. Plastik olan devir daimin kanatları dokunmayla kırılacak kadar yaşlanmıştı. Soğutma suyu için antifiriz konunca radyatörün delik olduğu ortaya çıktı. Arabanın döşemesine akan antifiriz cabası. Hala ıslaklık geçmiş değil, yaz gelmeden de tamamen kurumayacak. Lastikler, frenler, lpg sistemi, benzin pompası, yağ, filtre vs. normal bakımları yapıldıktan sonra gayet güzel oldu. Bu arabadan şikayet edeceğim bir husus var, ilk kalkışta çok hantal. Devrini aldıktan sonra sorun olmuyor. Hele döşemesini ve boyasını düzene sokayım, ondan sonra keyif alacağım. Ayrıca belirteyim. starexi 0 alıp 10 yıl bindim. Kalabalık aile için ideal bir araç. Fazla sorunu da yoktu. Yakıt söylendiği kadar fazla olmayıp, otomobil gibi kullanmaya kalkınca içer gibiydi. Şehir içi için büyük gelmeye başlayınca, bir anlık bir karar ile verdik gitti.
    Sozuak kardeşim, 406 hakkındaki ilgi ve bilgine ayrıca selam ederim.




  • Selamlar,

    Elbette eleştirebilirsiniz kul yapısı yoksa aracımıza laf söyletmeyiz tarzı bir şey söz konusu olamaz. Ben sadece usta geçinen insanlara kızıyorum. Genelde ustalar bilemedikleri, yapamadıkları araçlar olunca o öyle bu şöyle alınmaz, binilmez vs deyip insanları soğutuyorlar. Aynısını yıllar önce galericiler fiyat kırmak için yaptığından bizde soluk, çizik, çürük, bozuk olsun ama parça, boya orijinal olsun yoksa araç para etmez mantığı var. Oysa yabancılar kapı göçtü at yenisini tak, boysa soldu boya pırıl pırıl gez mantığı ile tertemiz araçlara daha ucuza biniyorlar tıpkı İngiltere 'de 2000 euro ya bizim 20.000 TL verdiğimiz 406ların kat be kat temiz ve oynanmamışlarına binebildikleri gibi.
    Starex'i eski şirkette çalışırken birkaç defa şehirdışında kullandım bir miktar da şehir içinde. O zaman (2006-7) her ne kadar yakıtı şirket te ödese biz de menzil ve konforuna dikkat ediyorduk. Ben genelde alışkanlık hız limitlerini kim yakıtı öderse ödesin aşmam aracı ekonomik kullanırım o nedenle diğer şirket araçlarına göre tüketimi fazla gelmişti. Her ne ise bir sürü alt modeli versiyonu vardır hepsini kullanmadım bilmiyorum siz uzun süre sahip olduğunuzdan elbette daha iyi bilirsiniz kusura bakmayın ukalalığım için.
    Aracın maalesef kötü bakılmasının maliyetleri yaşlandıkça daha belirgin oluyor, bu kadar uğraştığınıza göre inşallah uzun süre sağlık ve mutlulukla binersiniz. Sizi de yeni bir 406 sahibi olarak aramızda görmek güzel.

    Sevgiyle kalın




  • Barış bey saygılar (: Uzun zamandır girmiyordum 406 konusunu görünce bir selam edeyim dedim.

    Aaah ah bu ustalar konusunda bir türlü doğru insanı bulamıyoruz. Bu sadece 406'ya has değil tüm araçlarda böyle malesef. İyisimi sıfır araba almak, ya da hiç araba almıycaksın o olacak (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReDDerhan -- 11 Şubat 2015; 18:10:06 >
  • Sıfır araba da çözüm olsa. Sanayi yani üretimde ekonominin dönmesi için üretilen malların yerine bir süre sonra yenilerinin alınması gerekli o nedenle üretilen malların kalitesi de düşürülmekte hatta yedek parçaların kalitesi de asla ilk alınan aracın üzerindeki kaliteyi bile tutmamakta. O nedenle değişen parça sonrasında aracınız asla orijinal parçasının en azından ömrünü sunamıyor. Böylelikle eskisi atılsın yerine yenisi alınsın mantığı ile devran dönüyor. Eskiden Ericsson telefonları vardı. O kadar sağlamdı ki alınca 10 sene sonra bile kullanabiliyor olurdunuz, ne oldu yenisini satamayınca battılar. Oysa ki çok kaliteli idi. Bu mantık artık daha fazla yerleşmeye başladı artan nüfüs ve üretim hiçbirşeyin eskisi kadar sağlam olmamasıyla tüketiciye dönüyor. Tamir olayı kalkıyor yerine komple yenisi takılıyor vs vs. Herşey daha karmaşık daha iç içe. Bir de alım gücümüz artsa bizler de 2-3 yılda bir araçlarımızı sıfırlayabilsek. Gerçi 406 yı yenisi ile değil sıfır parçalarla sıfırlamayı düşünüyorum da.

    Bu arada bilgi olarak vereyim. Yaklaşık 10:1 sıkıştırma oranlı araçlarda motorun sağlamlığı yani kompresyonu ölçülünce 180 psi normmal, 100 psi ve altı motorun bitik olması demekmiş. Bende 2 silindir 180, 2 silindir 150 çıktı. Motor 245.000 de işlem görmemiş sadece supap conta ve gayd (guide-kılavuzları) değiştirildi.




  • sozuak elm327 obd2 yi bilgisayara kurdum hemde türkçe fazla zamanım yoktu çok kurcalayamadım genel itibariyle güzel sorun yok bilgisayarda katalizör arızası çıktı katalizör ve egzost devir dayım diye hatalar var ve birde tekleme sorunu sende almayı düşünüyorsun ya bence al gerçi ben senin kadar bu işlerden anlamam ama sanki iyi kaydadeğer bi alet zaten parasıda bişey değil ben 35 tl ye aldım 9 taksit yapıyor karta :)))
  • Hata kodlarını bir yazsanıza. Devridaim için bir sensör yok onu algılayamaz. Katalizör arızası da lambda sensörü arızası olabilir çok çok.hangi program ile baktınız. Bende zaten kablolu tipi mevcut. Yıllar önce almıştım. Şimdi araçta android multimedya var yolda izde de incelemek gerekirse diye bluetooth versiyonunu alacağım.
  • Merhaba, arkadaslar bir yakinimin 406 2.0 hdi otomatik var. Arabada aku degisimi sonrasi yol bilgisayarinda sadece saat gostergesi kalmis gerisi yok, ayrica kontagi kapatsabiz bile yol bilgisayari ekrani isigi sonmuyor. Bu duruma cozum veya tavsiyeniz var midir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aküyü söküp beş dk bekleyip takın. Dizel model kullanmadım ama özel bir prosedür duymadım.
  • sozuak gönderdikleri cd de pc için kurulması önerilen scanmaster elm v 2.1 pc diye b program var onu kurdum ondan bağlandım hem andoirle bağlandım hem laptop la android hata kodlarını yukarda yazmıştım p0300 ve p0105 diye biri tekleme diğeride manifold basıncı ile alakalı pc de kod yazmıyordu direk türkçe olarak katalizör ısınması ve bilmeyen çoklu tekleme ben yarın egzsozcuya götürüp manifold ta çatlak varmı yok mu ona baktıracam ardından da katilizörü söktürüp sağlam mı değil mi diye baktıracağım eğer o nda sorun yoksa lamda sensörünü göstereceğim aklımı aldı araba sürekli kafamı kurcalıyor sorun nerde

    dün biraz daha araştırma yaptım benim gibi aynı sorunları yaşayalar bayağı bi fazla rölanti sorunu maşallah grip gibi neredeyse tüm lpg li araçlarda var fakat benimle aynı problemi yaşayan biri daha varmış araba hem gürültülü hemde rolanti sorunlu adam katalizörü boşaltınca düzeldi demiş bakalım yarın katalizörü bi söktürecem yerine ya düz boru yada farklı bi aparat takıp deneyecem eğere düzelme olursa ne ala katilözörü ya iptal ederim yada içini boşlattırırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piranli -- 13 Şubat 2015; 14:21:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Aküyü söküp beş dk bekleyip takın. Dizel model kullanmadım ama özel bir prosedür duymadım.

    Bugün denendi ama malesef sonuç yok.

    Bu sorun üzerine Ankara'da tavsiye edebileceğiniz işten anlayan bir usta var mı acaba ?
  • Bsi reset diye aratirsaniz sonuc elde edersiniz muhtemelen cunku aracin bu tip fonksiyonlarini ecu degil BSI denen sofor tarafinda sigorta panelinin arkasinda bulunan modul kontrol Eder. Usta tavsiyem maalesef yok.
  • sozuak benim arabada katalizör yokmuş :))) daha önce sökmüşler yerine düz boru takmışlar tüm planlarım alt üst oldu şu elimde map sensörü tps sensörü son ihtimal boğaz kelebeğini değiştirmek kaldı.
    oysa ne planlarım vardı katalizöre bakacaktım temizse takacaktım tıkalıysa boşalttıracaktım arabam düzelecekti yine bana hasret yine bana hüsran yine bana düzensiz rölanti kaldı :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piranli

    sozuak obd2 yi kullandım 2 tane hata verdi hata kodları 0105 manifold basıncı ile alakalı diğeri 0300 tekleme sorunu ben zaten manifold basınç sensöründen şüpheleniyordum hataları silemedim tam alışamadım programı kullanmaya ama bugün hallederim hataları silecem tekrar bi deneyecem bakalım aynı hatayı verirse map sensörünü değişeyim diyorum ne dersin sencede mantıklı değilmi bu map sensörü yüzünden tekleme yapar diye düşünüyorum

    aynen sorunun map sensörü. d9 larda kendin değiştirebilirsin ama d8 lerde değiştiremezsin. 100 lira civarı fiyatı var mutlaka doğru kodlu parçayı al
  • Piyasada katalizör gibi geri basıncı sağlayan parçalar mevcut. Bence onlardan alıp taktırın aracın yakıtı ve düşük devir performansı kendine gelsin. Ben katalizörsüz de katalizör gibi çalışan parçayla da gezdim asla düzensiz çalışma sorunu yaşamadım sadece düşük devirlerde araç güçsüz kalırken üst devirlerde de çok dinamik hale geliyordu (düz boru ile) o nedenle ümitsizliğe kapılmayın.
  • ümit yoksulun ekmeğidir :)) ümitvarım :))) şu map sensörü uygunda tps sensörü pahalı galiba fiyatı hakkında bilginiz var mı.

    sioux
    bende map sensöründen şüpheleniyorum da ustalara bir türlü derdimi anlatamadım adamlar bilgisayara bağlıyorlar ordanda sensör hatası vermediğinden ellemiyorlar abi şunu bi temizleyelim dedim ondan olmaz diyor birde bu map sensörünün bi tane vidası var onu sökünce direk çekerek mi çıkaracam yoksa o da vidalı falan mı benim d9 zaten boğaz kelebeğinin altında kolay yerde geçen vidasını söktüm biraz çektim gelmedi fazla da zorlamak istemedim kırarım diye de nasıl söküldüğünü söylermisiniz
  • ben bu tps sensörünü temizlesem bi işe yarar mı geçicide olsa bi düzelme olurmu balata temizleyiciyle bi temizleyeyim diyorum
  • 
Sayfa: önceki 327328329330331
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.