Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (330. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
765.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ahhh Ahh..Benim güzel bilgin abilerim/kardeşlerim..Hayatımda bu kadar güzel konforlu arabaya binmedim ama aynı zaman da bu kadar sorunlu arabaya da..Arabayı aldığımda satıcı tüm bakımlarını triger, devirdaim, yağ vs. hepsini yaptırdığını söylemişti.AÖF sınavlarında eşimi okuluna götüreyim dedim.Demez olaydım..Araba tam mardin sanayisinin önünden geçerken teklemesin.Bir tekledi iki tekledi paaatt durdu.Marş basıyom yok.Marş basıyom yok.Radyatör suyundan su boşalmaya başladı.Çektik sanayiye..Ustaya götürdük baktı conta yakmışsın dedi..Açtı motoru alt üst ve silindir kapak contası, devirdaim pompa, termostat, triger set, alternatör rulmanı ve kayışını, antifriz, lpg kontrolü, motor yağını hepsini yeniledim.Toplamda işçilik dahil 1550 tl verdim.ALLAH'a şükür araba düzeldi.Fakat hava soğukken hala Automatic Gear Fault uyarısı verip gösterge panelinde Spor modu ve Kar modu lambaları yanıp sönüyor.Araç ciddi bir şekilde çekişten düşüyor.Fakat 3'üncü vitese geçince bu lambalar da sönüyor ve araç normal haline dönüyor.Mardin'de 13 usta gezdim şanzımandan anlayan pardon sözde anlayan hiçbiri de anlam veremedi.Yetkili servise yönlendiriyorlar.Yetkili serviste d.bakır'da.Bakalım fırsat bulabilirsem en kısa zamanda gideceğim.Konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan bir rica da bulunacağım yardımcı olurlarsa çok sevinirim.Arabamda kaloriferi açtığımda bir koku veriyor.Antifriz yanık kokusu diye tahmin ediyorum.Araç aylık suyu bitiriyor.Her 3-4 haftada bir suyu dolduruyorum..Damlama yok.Aracı park edip 8-9 saat sonra çektiğimde hiç su damlaması yok.Ama 2 noktada yağ damlaması var.Ortalama 15-20 damla kadar yağ.Arabayı yetiştirirsem diyarbakıra gideceğim.İnşallah büyük bir masraf çıkarmaz bana.Yoksa bu rahat konforlu arabayı satıp başka bişey düşüneceğim.




  • Siz mapı dediğiniz gibi sökün hafif sağ sol yapıp çekin gelir. İçi beyaz görünmeli değil ise ki ben wd40 ile temizledim 6 yıl önce sizde temizleyin bakalım daha kötü olmaz. Bu işler ölçüp biçmeden zor o nedenle 10-20 TL lik basit te olsa bir ölçü aleti alın. Tps komple kapalı o nedenle temizleyemezsiniz. TPS denilen parsa esasen bir potansiyometredir. Ses açıp kapamaya yarayan radyal dediğimiz yani sürgülü değil eksenden dönen tip.

    Baygeveze geçmiş olsun.öncelikle şanzıman yağını temin edip değiştirtin. Bilen birisi şart değil uzak yerde olduğunuz için en azından 6-8 lt (1 lt lik ambalajlı) esso LT71141 yağından temin edin. Lt si 20-25 TL arası olması lazım. örneğin hepsipeugeot.com da vardı.
    Daha sonra vites kutusunun üzerindeki vites seçim telinin bağlandığı mekanizmayı söküp altındaki kare uçlu yağ doldurma tıpasını tespit edip açıp açamadığınızı kontrol edin. Açabiliyorsanız motor sıcakken yani araçlar 10-20 km dolaştıktan sonra üstten tıpayı alttan da iç içe geçmiş boşaltma tıpalarından büyük olanı söküp temiz bir kaba akan yağı alın. Tercihen yağı ince tülbent ile yine temiz bir kaba süzdürün. Yağ beyazımsı ise soğutma suyu karışmıştır değil ise koyu kahve kötü kokulu olması muhtemel. Tıpaları kapatıp çıkan yağ + 1 lt kadar fazla yağı ekleyin. Bu esnada 3 lt kadar akmalı. Daha az ise yağ eksik olabilir bu da şanzıman hatasına yol açar. Yağ ekleyip araç liftte tüm vitesleri kısa süreli geçecek şekilde kullanın ama aşırı yüklenmeyin çünkü tekerler yüksüz. Ardından vites boşta motor çalışır ve sıcakken iç içe olan yağ boşaltma tıpasından içte olan küçüğü açıp yağ fazla ise akıp akmadığına bakın. Yağ çok ise fazlası akar. Akmazsa tıpayı kapatın. 1 lt kadar yağ daha ekleyip tüm vitesler (geri dahil) boşta kullanın. Yine motor çalışır vites boşta iç tıpayı açıp fazla yağı tahliye edin. Sorununuz düzelmiş olmalı. Normalde 8 lt kadar yağ var ama hepsi boşalmaz o nedenle bu basit yöntemi 2-3 kere 200-300 km sonra tekrarlayıp yağı tazelersiniz. Filtre ise şanzıman sökülmeden değişmiyor maalesef. Zaten süzülen eski yağ temiz çıkarsa yani metal artığı yoksa iyi. Bir de selenoid valflerin bulunduğu aracın önüne doğru duran kapak var orayı açınca kapağın içinde de mıknatıs var oradan da metal artığı varmı diye kontrol edilir ki yoksa mekanizma sağlamdır.
    Bunun dışında ki bunları yapmak için usta gerekli değil herhangi bir yerde kabul ettirebilirseniz yaptırın. 200000 km civarı iç band ve balatalar bitebiliyor. Bu durumda vites kutusu açılıp değiştirilmeli.
    Detay ve resim gerekirse haber verin.

    Su konusuna gelince sıcak olduğundan ve devri daim olduğu sürece aktığından yerde yada motor kısmında birikmiş su olmaması normaldir. ORganik antifiriz koyup özellikle devridaim pompasının arkası (arka kapak metal değil ise vidası sıkılırken çatlayıp kaçırıyor) Bende de eksilme vardı lpg regülatörünün bağlantısından kaçırıyordu ki görünüşte hiç ıslaklık yok 2-3 ayda su 2-3 lt eksilebiliyordu. İyi bir aydınlatma ile sızıntı yapan yerdeki birikintileri görebilirsiniz. Ayrıca uv lamba ile de bu artıklar daha belirgin olabiliyor.




  • Günaydın arkadaşlar . bizde esim için 1998 model 2,0 araç satın aldık. Araç 200000 km de. Hic lpg takilmamis. Haciz olduğu için uzun sure sadece sokak aralarında vs kullanılmış ve araç fazlalığından daha sonra satışa konmuş. Normal bakımını yaptırdım. V kayısı değişti, klima kompresor unun bilyalari değişti. Ben karabukteyim. Ankara ya gittiğimde triger değişimini de yaptıracağım. 2 tane problemin bulunmakta.

    1 - Araç kaloriferi isitmiyor. Kalorifer peteğini ilaçlı su ile temizlettim. Baya pas çıktı içinden. Ancak aracın termostadinda da sorun var. Araç hareket halindeyken motor isisi düşüyor. Termostat bile olmadığı için bulundugum yerde sipariş vereceğim. Termostat değiştikten sonra kalorifer düzelir mi? Normalde durunca hararet 80 e kadar geliyor ama yine de sıcaklık tatmin edici degil. Düzeltme: termostat değişti, araç simdi 80 dereceye çıkıyor ama kalorifer sorunu devam ediyor. Yukarı veya ayak tarafına verince soğuk hava geliyor. Acaba modül arızası mi var?

    2- 1 den 2 ye gecerken bazen vites vuruntu yapıyor. Sadece düzlükte ve gaza yuklenmeyince oluyor bu problem. Sebebi ne olabilir ? Kamil ustayi aradım. Yağ ve selenoid valf değişimi ile düzelir dedi. Kar ve spor modu ışıkları da galiba hidrolik beyni değişimi ile düzelir dedi. Maliyet en fazla 1000 TL olur dedi.

    Teyp de çok yıpranmış aracın. Yeni bir teyp taktirmak istiyorum. Teyp için aracın çerçevesinde satin almak gereklimi?http://www.hepsiburada.com/liste/sony-dsx-a40ui-usb-ve-aux-girisli-kumandali-dijital-medya-alicisi/productDetails.aspx?productId=otsonydsxa40ui&categoryId=26080#Gorseller Çerçeveyi de satın almak gerekiyor.

    Linkteki teyp araca uygun olur mu? Araca uygun.


    Gösterge de arada icinde k harfi olan bir uyari Işığı yanmakta. Arada sonuyor tekrar yanıyor. Acaba bu neden yanmaktadır? Lambda sensoru ve hız sensoru arızası var araçta.

    Sozuak hocam neredeyse bütün sayfaları okudum. LPG konusunda tavsiye edeceğin bir marka var midir? Fiyatlar 1050 TL atiker ile başlıyor, 1500 Romano, 1600 ****, 1850 brc, 2600 prins. Yine bir sorun yok gibi ama egzoz sisteminde özellikle kontrol ettirmek gereken bir yer var midir? Araç ne de olsa 18 yasında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenermaniac -- 7 Mart 2015; 9:14:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Günaydın arkadaşlar . bizde esim için 1998 model 2,0 araç satın aldık. Araç 200000 km de. Hic lpg takilmamis. Haciz olduğu için uzun sure sadece sokak aralarında vs kullanılmış ve araç fazlalığından daha sonra satışa konmuş. Normal bakımını yaptırdım. V kayısı değişti, klima kompresor unun bilyalari değişti. Ben karabukteyim. Ankara ya gittiğimde triger değişimini de yaptıracağım. 2 tane problemin bulunmakta.

    1 - Araç kaloriferi isitmiyor. Kalorifer peteğini ilaçlı su ile temizlettim. Baya pas çıktı içinden. Ancak aracın termostadinda da sorun var. Araç hareket halindeyken motor isisi düşüyor. Termostat bile olmadığı için bulundugum yerde sipariş vereceğim. Termostat değiştikten sonra kalorifer düzelir mi? Normalde durunca hararet 80 e kadar geliyor ama yine de sıcaklık tatmin edici degil. Düzeltme: termostat değişti, araç simdi 80 dereceye çıkıyor ama kalorifer sorunu devam ediyor. Yukarı veya ayak tarafına verince soğuk hava geliyor. Acaba modül arızası mi var?

    2- 1 den 2 ye gecerken bazen vites vuruntu yapıyor. Sadece düzlükte ve gaza yuklenmeyince oluyor bu problem. Sebebi ne olabilir ? Kamil ustayi aradım. Yağ ve selenoid valf değişimi ile düzelir dedi. Kar ve spor modu ışıkları da galiba hidrolik beyni değişimi ile düzelir dedi. Maliyet en fazla 1000 TL olur dedi.

    Teyp de çok yıpranmış aracın. Yeni bir teyp taktirmak istiyorum. Teyp için aracın çerçevesinde satin almak gereklimi?http://www.hepsiburada.com/liste/sony-dsx-a40ui-usb-ve-aux-girisli-kumandali-dijital-medya-alicisi/productDetails.aspx?productId=otsonydsxa40ui&categoryId=26080#Gorseller Çerçeveyi de satın almak gerekiyor.

    Linkteki teyp araca uygun olur mu? Araca uygun.


    Gösterge de arada icinde k harfi olan bir uyari Işığı yanmakta. Arada sonuyor tekrar yanıyor. Acaba bu neden yanmaktadır? Lambda sensoru ve hız sensoru arızası var araçta.

    Sozuak hocam neredeyse bütün sayfaları okudum. LPG konusunda tavsiye edeceğin bir marka var midir? Fiyatlar 1050 TL atiker ile başlıyor, 1500 Romano, 1600 ****, 1850 brc, 2600 prins. Yine bir sorun yok gibi ama egzoz sisteminde özellikle kontrol ettirmek gereken bir yer var midir? Araç ne de olsa 18 yasında.

    Daha önce cevap yazmıştım ama nasıl olduysa kopyası kayıt bile olmamış yeni farkettim.

    1-Sistem hava yapmış mı, kalorifer peteği tıkalı mı bakmak lazım. Kalorifer peteği uçları motor kısmında olduğundan uçları sökülüp bir taraftan su basılırken hortumla diğer taraftan çıkıp çıkmadığına bakmak lazım. Çıkıyorsa ve lpg de yok dediğinize göre ya hava yapmıştır ya seviyesi azalmıştır yada devridaim basmıyordur ( termostad değiştiğine göre onu sağlam varsayıyorum). Bu araçların termostadı 2 konumludur. Yani bazı araçlardaki gibi aç kapa değil 1. kademe motor +iç ortam radyatörü, 2. kademe motor+iç ortam radyatörü + ana radyatör şeklinde o nedenle orijinal parça olup olmadığına göre birşey diyemiyorum.

    2-Kamil usta ile görüşmüşsünüz zaten. Önce bir yağ değişimi yaptırın ama kirlilikten bu değişim sorunu tam çözemeyebilir.

    3-Teyp için bir çerçeve alıp direkt takabilirsiniz ama teybi bozmamakla birlikte hıza duyarlı ses ayarlama ile gösterge ışıklarına bağlı teyp ışığı kumanda özellikleri belki uymayabilir. Bu durumda ilgili kablolar sökülüp normal çalışma devam ettirilebilir. Tabi araç st versiyonu varsayarak bunları diyorum. Eğer SV versiyonu ise araçta anfi olacağından direkt takmak yerine hoparlör çıkış soketi arasına seviye düşürücü bağlamak gerekiyor. Bu hazır da satılan pasif ve ucuz birşeydir.

    LPG olarak ben alır almaz atiker taktırdım. SAdece 50-60 bin km sonra enjektörler öldü. O sıralar enjektörleri de haliyle iyi fiyata sattıklarından temizlik bakım diyerek idare ettim. En son 120.000 km ve 7 yıl geçtikten sonra regülatörü de değiştirdim. Prins iyi ama gereksiz bizim araç için fiyat performansı düşük. Ama şu da var. sizin aracın motoru bir eski nesil olduğundan lpg sistemi seçer. En düşük brc olsun derim ama hiç sorun olmadan çalışma garantisi alıp iyi bir yerde yaptırın ki sıkıntı yaşamayın. Eğer şahsen para hesabı yapmasaydım prins te alırdım.

    Egzost eğer hiç değişmemiş ise çürümüştür yüksek ihtimal. Komple kontrol ettirip keyfe keder değiştirtin. Ben de değiştirip rahat ettim. Bunların tıkanma derdi olmaz (katalizör hariç) sonuçta egzost sistemi boş boru sadece susturucu kısımlarında borularda delik var o da sesi emsin diye. Ses probleminiz vs varsa da zaten değişmesi elzem. Bir de egzost manifold çıkışındaki egzost kuplajını sağlayan fleks boru var. Onu da kontrol ettirin. O da zamanla çürüyüp ses yapıyor.




  • Tesekkur ederim hocam bilgilendirme için. Peugeot workshop dan araç donanım özellikleri kontrol edilebilir denmiş. Ben nır türlü bulamadım. Size zahmet olmaz ise linkini mesaj atabilir misiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bulayim da atayim. Eskiden girip bakmistim aracin sase nosu gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Bulayim da atayim. Eskiden girip bakmistim aracin sase nosu gerekli.

    Size zahmet hocam. Aracın donanım özelliklerini bilmiyorum tam olarak. Mesela direksiyonun sol tarafında üzerinde araba işareti olan bir tus var. Bir turlu ne olduğunu anlayamadım. Yine sinyal kolunun altında başka bir kol var. Onu da bir turlu anlayamadım. Akşam görsel ekler bir kez daha rahatsız ederim sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp

    Buradan girebilirsiniz. Sol alttaki menüden de dili İngilizce/Türkçe nasıl isterseniz belirleyin sonra hesap yarat diyerek heabınızı oluşturun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp

    Buradan girebilirsiniz. Sol alttaki menüden de dili İngilizce/Türkçe nasıl isterseniz belirleyin sonra hesap yarat diyerek heabınızı oluşturun.

    Teşekkür ederim hocam. İşlemi yaptım. Onaylanmasını bekliyorum
  • İki yılda bir selenoid vafleri değiştirmek zorunda kalıyorum
    Ancak bu defa öncekilerden farklı olarak kontağı açar açmaz ot vites hatası veriyor kapatıp tekrar açtığımda düzeliyor seyir halinde tekrar ediyor (kar ve spor modu ışıklarının yanması )
    Bu defa farklı bir arıza olabilirmi değerli forum üyeleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selenoidler eski tipten yeni tipe geçiş yapınca yazılım da güncellendi eğer yazılım güncellenmeden değişim olduysa sürekli selenoid bozar. Eski sistem selenoidlerin konnektörleri krem renkli idi, yeni tipler siyah renkli. Ayrıca hata verdiğinde çalışması da değişiyormu şu anda. Yağ değişim sayacı yağ değişiminde sıfırlanmaz ise veya yağ ömrünü doldurmuş kaydı oluşursa çalışma değişmeden ışıklar yanıp söner ve direkt vites hatası der.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Selenoidler eski tipten yeni tipe geçiş yapınca yazılım da güncellendi eğer yazılım güncellenmeden değişim olduysa sürekli selenoid bozar. Eski sistem selenoidlerin konnektörleri krem renkli idi, yeni tipler siyah renkli. Ayrıca hata verdiğinde çalışması da değişiyormu şu anda. Yağ değişim sayacı yağ değişiminde sıfırlanmaz ise veya yağ ömrünü doldurmuş kaydı oluşursa çalışma değişmeden ışıklar yanıp söner ve direkt vites hatası der.

    Selenoidler değiştiğinde yağ ilavesi yapıldı usta (önder şanzuman avcılar oto sanayi) yağın ne kadar temiz olduğunu görünce hayret etti ve şanzumandan övgüyle bahsetti ancak yağ değişim sayacı sıfırlandımı emin değilim. 4 yıl önce selenoidleri serviste değiştirmiştim ve yeni tip selenoidler takılmıştı yazılımda yüklenmişti. Son değişimden sonra aks keçelerinden yağ kaçırdığından keçe değişimi sonrası ne tür yağ ilave edildiğinden emin olamadım. Yarın şanzumancıya gideceğim randevuda almadım hayırlısı bakalım en az 700 tl
    İstanbulda başka usta önerisi olan varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ ilavesi fazla olunca havalandırma deliğinden atar o da süzülüp aks keçelerinin oradan sızıyormuş görüntüsü verebilir. Benim başıma geldi yağ kaçağı var diye sürekli yağ ekledim, ekledikçe fazlasını attı (normalmiş atması) sonra keçelerden diye bir takım keçe aldım. Tam sökmek için uğraşırken oradan olmadığını fark ettik elde yedekte kaldı keçeler.
    Vites kutusu selenoid problemi düzeltildikten sonra sorunsuz hale gelmiş bir modeldir. Kronik problemi yoktur başka. Çamur atanlara bakmayın. Münferit arızalar elbette olur olmaz değil. Ben 195.000 de band ve balataları değiştirttim. 50.000 km yi geçtim bir sorunum da yok. İçini açınca da tertemiz aşınmamış halde idi. Öyle ki parçaları silip kutulasam sıfır diye satardım. Güzel bir vites kutusudur.
  • Teşekkürler.
    Biraz önce ustaya uğradım malesef çok yoğun ve baktıramadık ancak pozisyon şalterinden olabileceğimi söyledi. Vites kolunu pozisyon şalterine bağlayan çubuğun mafsalında boşluk vardı. Başka bir güne kaldı. Benim araç 230 bin de, sizin bahsettiğiniz gibi bir bakım yapılmadı şanzumana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mafsalında dediğiniz boşluk kumanda kolunun pozisyonu ile vites pozisyonu arasındaki fark ise yani kolu daha fazla ileri geri yapınca konumu istediğiniz pozisyona alabiliyorsanız vites konum şalterinin üzerindeki plaskik bağlantı kısmının üzerinde kare düğme var oradan otomatik ayar yapabilirsiniz o boşluğu alır başka bir nedene bağlı değil ise. O bağlantı parçasının fiyatı da 130 TL civarında.
  • Göze çarpması açısından ayrı yazıyorum sağlıklı bir EW10J4 motorun kompresyon oranları 250 PSI civarlarında olmalı, yakıt ve enjeksiyon iptal edilip gaza tam basılı iken her silindir en az 2 tur marşa basılarak çevrildiğinde elde edilmesi gereken değer bu. Silindirler arası maksimum izin verilen basınç farkı ise 2 Bar yani 30 PSI dan biraz daha düşük bir değer. Eğer fark fazla ise motor sorunlu hale geliyor.

    Başıma gelen bir sorun ise şöyle :

    Motor bazen sorunsuz çalışıp bazen tekliyor, ani devirlenmelerde de benzer şekilde kesiklikler yapıyor, ışıklarda beklerken bir anda motor duruyor yada yolda gaz vermeden, az gaz verirken giderken de duruyor. Bazen hiç sorun çıkmıyor. Hata kaydı olarak 3. silindir enjektör hatası diyor ki kablolamada sorun olmadığı gibi LPG olduğundan benzin yada lpg hangi konumda olursa olsun bu shatayı verebiliyor, motor arıza ışığını yakıyor, düzenli çalışmada ışık sönüyor. Ecuları söktüm lehim kontrolü yaptım, tüm lpg/benzin enjektör kontrolü ile lpg de benzin enjektörü emülatörünü kontrol ettim. LPG ecusundaki emülatör rölelerini kontrol ettim. En sonunda hatanın hidrolik iticilerden kaynaklı olduğunu gösteren bir yabancı forumdaki Baş teknisyen son noktayı koymuş. Bu durumdaki yabancı kullanıcılar da mevcut. Hidrolik iticilerin tanesi 20 TL den orijinal parça üreticisi olan Alman INA marka olarak 16 tane (16 valf için) aldım. Triger zamanı geldiğinden hazır triger değişirken egzantirik millerini de söküp fincanları değiştireceğim. Bendeki gaz kelebeği kapalı iken yapılan ölçümde (bazen ustalara laf anlatamıyorsunuz gaza tam basılı ölçün dediğim halde gerek yok diyorlar) 2 silindir 180, 2 silindir 150 çıkmıştı. Aradaki fark kıl payı 2 bar değerinde kabaca. Fincanları taktırmadan düzgün bir ölçüm yapıp bir de taktırıp yapacağım bakalım ne sonuç çıkacak.

    Triger setini orijinal Peugeot olarak 115, Valeo marka devri daim pompasını da 120 TL ye aldım. V kayışı 20 TL, V kayış saptırmasını 25 TL ye aldım. eğer sorunluysa V kayış gergisini de alacağım.




  • Hocam selonoidlerin değişim ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız? Bilgisayar da bakılması yeterli midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piranli

    sozuak gönderdikleri cd de pc için kurulması önerilen scanmaster elm v 2.1 pc diye b program var onu kurdum ondan bağlandım hem andoirle bağlandım hem laptop la android hata kodlarını yukarda yazmıştım p0300 ve p0105 diye biri tekleme diğeride manifold basıncı ile alakalı pc de kod yazmıyordu direk türkçe olarak katalizör ısınması ve bilmeyen çoklu tekleme ben yarın egzsozcuya götürüp manifold ta çatlak varmı yok mu ona baktıracam ardından da katilizörü söktürüp sağlam mı değil mi diye baktıracağım eğer o nda sorun yoksa lamda sensörünü göstereceğim aklımı aldı araba sürekli kafamı kurcalıyor sorun nerde

    dün biraz daha araştırma yaptım benim gibi aynı sorunları yaşayalar bayağı bi fazla rölanti sorunu maşallah grip gibi neredeyse tüm lpg li araçlarda var fakat benimle aynı problemi yaşayan biri daha varmış araba hem gürültülü hemde rolanti sorunlu adam katalizörü boşaltınca düzeldi demiş bakalım yarın katalizörü bi söktürecem yerine ya düz boru yada farklı bi aparat takıp deneyecem eğere düzelme olursa ne ala katilözörü ya iptal ederim yada içini boşlattırırım
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

    slm.

    elm327 cihazından bende aldım fakat bağlantı kuramadım ecu ile. Varmıdır bizim araçlarda bunun bi prosedürü başka araçta çalıştırdım cihazı benim araçta ecuya bağlanmıyor.Araç 2,0 2001 st




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komez

    quote:

    Orijinalden alıntı: piranli

    sozuak gönderdikleri cd de pc için kurulması önerilen scanmaster elm v 2.1 pc diye b program var onu kurdum ondan bağlandım hem andoirle bağlandım hem laptop la android hata kodlarını yukarda yazmıştım p0300 ve p0105 diye biri tekleme diğeride manifold basıncı ile alakalı pc de kod yazmıyordu direk türkçe olarak katalizör ısınması ve bilmeyen çoklu tekleme ben yarın egzsozcuya götürüp manifold ta çatlak varmı yok mu ona baktıracam ardından da katilizörü söktürüp sağlam mı değil mi diye baktıracağım eğer o nda sorun yoksa lamda sensörünü göstereceğim aklımı aldı araba sürekli kafamı kurcalıyor sorun nerde

    dün biraz daha araştırma yaptım benim gibi aynı sorunları yaşayalar bayağı bi fazla rölanti sorunu maşallah grip gibi neredeyse tüm lpg li araçlarda var fakat benimle aynı problemi yaşayan biri daha varmış araba hem gürültülü hemde rolanti sorunlu adam katalizörü boşaltınca düzeldi demiş bakalım yarın katalizörü bi söktürecem yerine ya düz boru yada farklı bi aparat takıp deneyecem eğere düzelme olursa ne ala katilözörü ya iptal ederim yada içini boşlattırırım
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

    slm.

    elm327 cihazından bende aldım fakat bağlantı kuramadım ecu ile. Varmıdır bizim araçlarda bunun bi prosedürü başka araçta çalıştırdım cihazı benim araçta ecuya bağlanmıyor.Araç 2,0 2001 st

    Ayni sorun bende de var hocam. Citroen c4 aracında görüyor ama 1998 peugeot 406 da baglanamiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Hocam selonoidlerin değişim ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız? Bilgisayar da bakılması yeterli midir?



    Selenoid hatasını görmek için otomatik vites ecusuna bağlanabilecek elm den daha gelişmiş bir cihaza ihtiyaç var. Denemedim ama klon lexia ile bağlanabilirsiniz. Her vites için bir selenoid ve basınç seviyesi regülasyonu için ayrı, tork konverterindeki debriyaj kilidi için ayrı ayrı selenoidler var. Her birinin arızası dolaylı yoldan arıza kodu üretir. Örneğin tıkanmış bir selenoidi elektriksel olaraktespit edemezsiniz ancak o kısmın sorun çıkarttığını yağ basıncı devir gibi parametreler beklenen değerlerde değil ise şu arızalıdır diye kod üreten vites ecusu tahminle bulur. Mekanik arızalar direkt tespit edilemez.
    Bir diğer rastlanan arıza da basınç hatasıdır. Vites kutusu yağ basınç sensörü var tabanda. Giriş miline bağlı yağ pompası her devirde farklı yağ basıncı üretir. Bu da aynı zamanda bir valf ile regüle edilir. O basınç aralığı limit dışına çıkarsa da sorun yaşarsınız vites kutusu saçmalar. Başıma geldi, kabloları sıyrılmış değer okunamadığından araç yığılıp kalıyordu performansı yoktu.Örneğin aynı yıl içinde üretilmiş iki araçtan biri diğerinden farklı bir ecu kullanmış olabiliyor. Bu durumda araç aynı ama motor yönetim üniteleri farklı o nedenle uyumsuzluk olabilir. Bu durumda yine orijinali pahalı olan klon lexia cihazından getirtip kullanmanız lazım. Bu durumda peugeot planet PP2000 diye de geçer yazılımı ile aracın sadece ecusuna değil tüm sistemlerine bağlanıp kontrol etmek mümkün. Ben de 1-2 aya alacağım çinden. Örneğin bende de live data denilen aracın motorunun çalışırken üretilen parametreleri izleme olanağı yok. Örnek motor suyu ıssı, motor devri, hız gibi bilgileri göremiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.