Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (336. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 334335336337338
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Hocam iyi akşamlar. Araç ile ilgili bir sorum olacaktı. Ön tavan lambasının içindeki mekanizma nedir? Acayip ses yapan motor gibi bir şey var. Onun soketini çıkarsam bir sorun teşkil eder mi?
    Orada araç içi ısısını ölçen bir termistöre hava üfleyerek doğru ölçüm alınmasını sağlayan minyatür fan var. Konnektörünü sökerseniz klima iç ortam ısısını muhtemelen olduğundan fazla algılayıp ısı ayarlamasını doğru yapamaz. Bunun yerine kibrit çöpü başı kadar bir gress yağı ile fanın orta milini yağlarsanız ses çok azalır yada tamamen kesilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Orada araç içi ısısını ölçen bir termistöre hava üfleyerek doğru ölçüm alınmasını sağlayan minyatür fan var. Konnektörünü sökerseniz klima iç ortam ısısını muhtemelen olduğundan fazla algılayıp ısı ayarlamasını doğru yapamaz. Bunun yerine kibrit çöpü başı kadar bir gress yağı ile fanın orta milini yağlarsanız ses çok azalır yada tamamen kesilir.

    tamamdır hocam. Sıvı gres var, ondan sıkarım. Çok teşekkür ederim cevap için.
  • İyi bayramlar öncelikle,

    406 aracimda kontagi cevirince sanki 4lu flasor acikmis gibi ikaz sesi veriyor. Az once bi oto elektrikcisi flasor dugmesi arizali dedi. Daha once basina gelen varmi. Tskler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizhan 1453

    İyi bayramlar öncelikle,

    406 aracimda kontagi cevirince sanki 4lu flasor acikmis gibi ikaz sesi veriyor. Az once bi oto elektrikcisi flasor dugmesi arizali dedi. Daha once basina gelen varmi. Tskler
    merhabalar. bugün 97 model 406 hdi 2.0 aldım. bu aracın yakıtı nedir. birde bunlarda fiat scudo motoru var diyorlar doğrumu. bu arada araç 236 binde motorunu göserdim bi problem yok dediler.
  • movieman M kullanıcısına yanıt
    Motoru peugeot motoru ama scudo da kullanıldıysa bilemem. Kullanmadığım için yakıtını bilmem ama genel olarak dşzel motorlar benzinlilere göre çok fazla sıkıştırma oranı ile çalıştıklarından doğal olarak aynı kmlerde aynı bakımına özen gösterilen benzinlilere göre daha fazla yıpranırlar. Bu nedenle arıza verme olasılığı fazla olur. Aslında 500.000 lere kadar sorun çıkartmaması gerekir fakat eski sahiplerinin nasıl baktığını bilemezsiniz. Yağ değişimi ve kullanılan yakıt kalitesi önemlidir. Yüksek hem de benzinliye göre çok çok yüksek basınçta çalışan enjektör ve pompa sistemi hele kalitesiz yakıtla kullanıldı ise olması gerekenden çok daha fazla yıpranır.
    Sizi yolda bırakmayacağının garantisi yok fakat şahsen deneyimlememekle birlikte Bosch Servislerinden araştırarak öğreneceğiniz kalitesli olanların birinde enjektör ve pompanızı test ettirip aracın yeni haline göre ne kadar kayıpta olduğunu görmenizi böylelikle bir nebze arıza yapmaya yatkınlığını iyi bir dizelciden teyit ettirerek parça bozulup yolda bırakmadan yenileme işlemini planlamanızı öneririm. Örneğin uçaklarda havada arıza riski nedeni ile nasıl parça bozulmadan çalışma saati bitince değişiyorsa ben de kritik parçaları bozulmadan bütçem müsait oldukça değiştiriyorum. Örneğin lpg regülatörü, akü, bobin gibi parçaları değiştirdim. Bunların maliyeti elbette dizelin parçalarına göre çok düşük ama eğer yolda kalır çekici usta vs ile uğraşırsanız ekstra masrafla daha uygunsuz bir anda yakalanabilirsiniz. Bir de aracın kompresyonunu test ettirip aşınmışlık değerini öğrenebilirsiniz. Yakın zamanda bende komple segman değişimi planlıyorum mesela sorun olmadığı halde zira aracım 250.000 km yi devirdi ve aldığımda da 124.000 de idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Motoru peugeot motoru ama scudo da kullanıldıysa bilemem. Kullanmadığım için yakıtını bilmem ama genel olarak dşzel motorlar benzinlilere göre çok fazla sıkıştırma oranı ile çalıştıklarından doğal olarak aynı kmlerde aynı bakımına özen gösterilen benzinlilere göre daha fazla yıpranırlar. Bu nedenle arıza verme olasılığı fazla olur. Aslında 500.000 lere kadar sorun çıkartmaması gerekir fakat eski sahiplerinin nasıl baktığını bilemezsiniz. Yağ değişimi ve kullanılan yakıt kalitesi önemlidir. Yüksek hem de benzinliye göre çok çok yüksek basınçta çalışan enjektör ve pompa sistemi hele kalitesiz yakıtla kullanıldı ise olması gerekenden çok daha fazla yıpranır.
    Sizi yolda bırakmayacağının garantisi yok fakat şahsen deneyimlememekle birlikte Bosch Servislerinden araştırarak öğreneceğiniz kalitesli olanların birinde enjektör ve pompanızı test ettirip aracın yeni haline göre ne kadar kayıpta olduğunu görmenizi böylelikle bir nebze arıza yapmaya yatkınlığını iyi bir dizelciden teyit ettirerek parça bozulup yolda bırakmadan yenileme işlemini planlamanızı öneririm. Örneğin uçaklarda havada arıza riski nedeni ile nasıl parça bozulmadan çalışma saati bitince değişiyorsa ben de kritik parçaları bozulmadan bütçem müsait oldukça değiştiriyorum. Örneğin lpg regülatörü, akü, bobin gibi parçaları değiştirdim. Bunların maliyeti elbette dizelin parçalarına göre çok düşük ama eğer yolda kalır çekici usta vs ile uğraşırsanız ekstra masrafla daha uygunsuz bir anda yakalanabilirsiniz. Bir de aracın kompresyonunu test ettirip aşınmışlık değerini öğrenebilirsiniz. Yakın zamanda bende komple segman değişimi planlıyorum mesela sorun olmadığı halde zira aracım 250.000 km yi devirdi ve aldığımda da 124.000 de idi.
    Arkadaşlar selamlar. Gaziantep'ten yazıyorum 6 aylık 2.0 406 coupe sahibiyim. Arabamı gerçekten çok seviyorum yalnız kafama takılan bişey var acaba bu arabaya turbo takılabilir mi randıman alabilir miyim ne kadar maliyeti olur? Cevaplarınızı bekliyorum saygılar......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GantepCoupe

    Arkadaşlar selamlar. Gaziantep'ten yazıyorum 6 aylık 2.0 406 coupe sahibiyim. Arabamı gerçekten çok seviyorum yalnız kafama takılan bişey var acaba bu arabaya turbo takılabilir mi randıman alabilir miyim ne kadar maliyeti olur? Cevaplarınızı bekliyorum saygılar......

    Alıntıları Göster
    Herkese Merhaba.

    Peugeot 406'ları uzun süredir araştırıyorum. Bu forumdan öğrendiğim pek çok şey oldu. Bunun için herkese teşekkür ederim. Rabbim izin ve imkân verirse Peugeot 406 alma niyetimiz var. Onun izni olmadan bir yaprak dahi kımıldamaz. 2001 - 2004 D9 Motor SV olan tercihen otomatik- model düşünüyorum. Anladığım kadarıyla 406'ların temizini ve bakımlısını bulmak gerekiyor. Yoksa çok baş ağrıttığını ve sırf bu sebeplerden dolayı araçlarını satan forumdaki arkadaşların tecrübelerinden anlıyoruz. Maximum 20,000 tl bütçem var. Ortalama benzer özelliklere sahip 2001 - 2002 Renault Laguna 2.0 RXT (F4R Motor) ve Geely Emgrand EC7'leri inceledim ve araştırdım. Bu 3 araba arasında gidip geliyorum. Fakat 406 en ağır basan araba. İşin aslı tek düşündüğüm araç 94-95 model Mercedes W124 fakat mevcut paraya temiz ve bakımlısını bulamadığımızdan bu 3 modele yönelmiş durumdayım.

    Genel olarak fiyatlar çok abartılı. Kimse değerinde satmıyor. İnsanlar birbirlerinden etkilenerek ve internetteki fiyatlara bakarak arabasının fiyatını yükseltiyor. Bu da piyasayı bir hayli etkiliyor. Hükümetin kurulmaması da işin cabası. Seçimlerden sonra fiyatların yerine oturmasını ümit ediyorum.

    Sorularıma gelecek olursak;

    Daha önce 92 model 1.8 otomatik MK3 (Golf 3) vardı. Cidden beni çok üzdü. Arabanın tamir ve bakımından anlamayınca beceriksiz ve bilgisiz ustaların elinde problemleri çözmek için araba adeta deneme tahtasına döndü. Aynı durumları yaşamamak için daha dikkatli olmaya çalışıyorum. Bu sebeple 20,000 tlye alınabilecek en makul ve en iyi olanı seçmek istiyorum. Tabiri caizse elimizde bir atımlık barutumuz var hedefi isabet ettiremezsek yazık olur.

    1. Piyasa fiyatları 15 ile 30 bin arasında değişiyor. (2001-2004) Bu bütçeyle temiz, bakımlı, sorunsuz, keyifle ve ağız tadıyla binebileceğimiz, sadece periyodik bakımlarda sanayiye uğrayacağımız bir 406 bulunabilir mi?

    2. Alacağımız aracın bakımlı, düzgün vs. durumlarını öğrenmek için ne gibi testlerden geçirmemiz gerekiyor? Nerelere ve kimlere gitmeliyim? Örneğin aracın özellikle şurasını/şuralarını mutlaka kontrol ettirmen gerekir diyebileceğiniz yerler nereler?

    3. Özellikle dikkat ettiğim durumlardan biri de motorun D9 olması. Bunu en kısa ve hızlı öğrenebileceğim yer dörtlü flaşörün kalorifer peteğinin hemen üstünde, gösterge panelinin sağında olması gerektiği. Bu bilgi doğru mu ve benim için yeterli olur mu? Başka kontrol etmem gereken bir yer var mı?

    4. Konyada ikamet etmekteyim. Konyada pejo kullanan arkadaşlar, tamir ve bakım noktasında işin ehli bir usta gösterebilir mi?

    5. 406larla uyumlu en iyi lpg markası hangisi?

    6. Bazen araç sahiplerinin açıklamalarında; aracın motoru %70, 80, vs. gibi ifadeler yer alıyor. Bu yüzdeliğin benim istediğim şartlar doğrultusunda minimum kaç olması gerekiyor.

    7. Son olarak hasarlı araçlar hakkında. Örneğin çok temiz ve bakımlı kullanılmış fakat bir kaza sonucu araç tamir görmüş (kaporta, motor vs.) ve bu sebeple fiyatı emsallerine göre çok düşük. Bu şekildeki araçlar tercih edilebilir mi veya hangi şartlarda kabul edilebilir.


    Genel olarak aklıma gelen ve takılan konular bunlar. Bu noktalarda yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ab___ab -- 21 Ekim 2015; 15:42:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ab___ab

    Herkese Merhaba.

    Peugeot 406'ları uzun süredir araştırıyorum. Bu forumdan öğrendiğim pek çok şey oldu. Bunun için herkese teşekkür ederim. Rabbim izin ve imkân verirse Peugeot 406 alma niyetimiz var. Onun izni olmadan bir yaprak dahi kımıldamaz. 2001 - 2004 D9 Motor SV olan tercihen otomatik- model düşünüyorum. Anladığım kadarıyla 406'ların temizini ve bakımlısını bulmak gerekiyor. Yoksa çok baş ağrıttığını ve sırf bu sebeplerden dolayı araçlarını satan forumdaki arkadaşların tecrübelerinden anlıyoruz. Maximum 20,000 tl bütçem var. Ortalama benzer özelliklere sahip 2001 - 2002 Renault Laguna 2.0 RXT (F4R Motor) ve Geely Emgrand EC7'leri inceledim ve araştırdım. Bu 3 araba arasında gidip geliyorum. Fakat 406 en ağır basan araba. İşin aslı tek düşündüğüm araç 94-95 model Mercedes W124 fakat mevcut paraya temiz ve bakımlısını bulamadığımızdan bu 3 modele yönelmiş durumdayım.

    Genel olarak fiyatlar çok abartılı. Kimse değerinde satmıyor. İnsanlar birbirlerinden etkilenerek ve internetteki fiyatlara bakarak arabasının fiyatını yükseltiyor. Bu da piyasayı bir hayli etkiliyor. Hükümetin kurulmaması da işin cabası. Seçimlerden sonra fiyatların yerine oturmasını ümit ediyorum.

    Sorularıma gelecek olursak;

    Daha önce 92 model 1.8 otomatik MK3 (Golf 3) vardı. Cidden beni çok üzdü. Arabanın tamir ve bakımından anlamayınca beceriksiz ve bilgisiz ustaların elinde problemleri çözmek için araba adeta deneme tahtasına döndü. Aynı durumları yaşamamak için daha dikkatli olmaya çalışıyorum. Bu sebeple 20,000 tlye alınabilecek en makul ve en iyi olanı seçmek istiyorum. Tabiri caizse elimizde bir atımlık barutumuz var hedefi isabet ettiremezsek yazık olur.

    1. Piyasa fiyatları 15 ile 30 bin arasında değişiyor. (2001-2004) Bu bütçeyle temiz, bakımlı, sorunsuz, keyifle ve ağız tadıyla binebileceğimiz, sadece periyodik bakımlarda sanayiye uğrayacağımız bir 406 bulunabilir mi?

    2. Alacağımız aracın bakımlı, düzgün vs. durumlarını öğrenmek için ne gibi testlerden geçirmemiz gerekiyor? Nerelere ve kimlere gitmeliyim? Örneğin aracın özellikle şurasını/şuralarını mutlaka kontrol ettirmen gerekir diyebileceğiniz yerler nereler?

    3. Özellikle dikkat ettiğim durumlardan biri de motorun D9 olması. Bunu en kısa ve hızlı öğrenebileceğim yer dörtlü flaşörün kalorifer peteğinin hemen üstünde, gösterge panelinin sağında olması gerektiği. Bu bilgi doğru mu ve benim için yeterli olur mu? Başka kontrol etmem gereken bir yer var mı?

    4. Konyada ikamet etmekteyim. Konyada pejo kullanan arkadaşlar, tamir ve bakım noktasında işin ehli bir usta gösterebilir mi?

    5. 406larla uyumlu en iyi lpg markası hangisi?

    6. Bazen araç sahiplerinin açıklamalarında; aracın motoru %70, 80, vs. gibi ifadeler yer alıyor. Bu yüzdeliğin benim istediğim şartlar doğrultusunda minimum kaç olması gerekiyor.

    7. Son olarak hasarlı araçlar hakkında. Örneğin çok temiz ve bakımlı kullanılmış fakat bir kaza sonucu araç tamir görmüş (kaporta, motor vs.) ve bu sebeple fiyatı emsallerine göre çok düşük. Bu şekildeki araçlar tercih edilebilir mi veya hangi şartlarda kabul edilebilir.


    Genel olarak aklıma gelen ve takılan konular bunlar. Bu noktalarda yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    1-Allah nasip ederse o paraya da temiz bir 406 bulunur ama nasip ve sabırla araştırmak gerekli. Acele etmeyin

    Laguna ile 406 yı aynı kefeye koyabilirsiniz ama emgrand pek alakalı değil bence. Kötü olmayabilir ama şahsen asla yanaşmam.

    2-Araç en az 10 yaşında olacağından illaki kazası ve boyası olur. Önemli olan şasi kısmından darbe almaması yani aracın tüm stabilitesi aksların bağlandığı şasi noktalarının orijinal pozisyonlarında olmasıyla mümkün bu da o noktalara kaza-darbe-müdahale olmamasıyla olasıdır. Dış müdahale gerektiren bir durum olduysa oralara o araç adam olmaz.
    Kontrol ettirmeniz gereken yerler şasi, motor ve vites kutusu önceliklidir. En büyük masraf buralardan çıkar. Aslında tek atımlık barutunuzun yanında 2-3 bin TL den aşağı olmamak üzere vites kutusu revizyonu için hazırlıklı olun. Vites kutusu otomatik diye sadece yağ değişimi yeterli değildir. ortalama 50.000 km de bir vites kutusu yağ değişimi yanısıra vites kutusunda bulunan debriyaj balataları ve fren bandları 200.000 km civarında artık tükenmeye başlayabilir yada fren bandları değişimi gerekse bile açılmışken balatalar mutlaka değişir. Bu iş balatalarla da bitmez teflon contalar ile keçeleri de değiştirmelisiniz. Yağ filtresi ve yağ zaten olmazsa olmaz. İmkansız değil ama otomatikte araç en az 150.000 kmde olacak bu da sizde patlayabilir. Bütçe imkanlarınız kısıtlı ise ve olası vites kutusu revizyon masrafını kaldıramayacaksanız yanaşmayın manuel alın.
    Diğer kontrol yerleri başka marka araçlarla aynıdır genel kontrol şart özellikle motor kompresyonunu da ölçtürün. O ne nasıl ölçülür diyen ustadan da kaçın.

    3-Motor kaputunu açın ve ew10j4 motor diye internette resimlerini aratıp bulduğunuz motorla aynı mı diye bakın. 2. kasa erken modellerde d8 motor var. Bir diğer nokta ön camdaki şasi nodaki VF38BRFNR şeklinde yazan nolardaki kalın yazılan yerde RFN yada RFR yazması gerekli. D9 motor Fransa'da orijinal lpgli üretilmiştir zamanında ki aracın gösterge panelinde LPG yazısı yeri bile hazırdır.

    5- Ben 8 yıldır Atiker kullanıyorum. Atiker'in anavatanında başka marka aramayın.

    6-Motor kompresyon yıpranmasını ifade eder ama genelde sallama yazarlar ölçülmez genelde. Hele hele otomatikte araç dynoda doğru sonuç vermez haberiniz olsun.

    7-Elbette kaporta ve motor yapılmış araçlar doğru düzgün yapılmış ise alınır. Hatta ben ilk fırsatta segman yenileme yapacağım. Aracım 250.000 de. Bunun ölçüsü genelde yağ yakma ile anlaşılır ama bazen supap kılavuzlarından da yağ yakıp motor bitmiş denmesine sebep oluyor. Öncelikle motor nasıl çalışır, nasıl yağ yakar yağ yakarsa ne olur bunları öğrenmeye çalışın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    quote:

    Orijinalden alıntı: ab___ab

    Herkese Merhaba.

    Peugeot 406'ları uzun süredir araştırıyorum. Bu forumdan öğrendiğim pek çok şey oldu. Bunun için herkese teşekkür ederim. Rabbim izin ve imkân verirse Peugeot 406 alma niyetimiz var. Onun izni olmadan bir yaprak dahi kımıldamaz. 2001 - 2004 D9 Motor SV olan tercihen otomatik- model düşünüyorum. Anladığım kadarıyla 406'ların temizini ve bakımlısını bulmak gerekiyor. Yoksa çok baş ağrıttığını ve sırf bu sebeplerden dolayı araçlarını satan forumdaki arkadaşların tecrübelerinden anlıyoruz. Maximum 20,000 tl bütçem var. Ortalama benzer özelliklere sahip 2001 - 2002 Renault Laguna 2.0 RXT (F4R Motor) ve Geely Emgrand EC7'leri inceledim ve araştırdım. Bu 3 araba arasında gidip geliyorum. Fakat 406 en ağır basan araba. İşin aslı tek düşündüğüm araç 94-95 model Mercedes W124 fakat mevcut paraya temiz ve bakımlısını bulamadığımızdan bu 3 modele yönelmiş durumdayım.

    Genel olarak fiyatlar çok abartılı. Kimse değerinde satmıyor. İnsanlar birbirlerinden etkilenerek ve internetteki fiyatlara bakarak arabasının fiyatını yükseltiyor. Bu da piyasayı bir hayli etkiliyor. Hükümetin kurulmaması da işin cabası. Seçimlerden sonra fiyatların yerine oturmasını ümit ediyorum.

    Sorularıma gelecek olursak;

    Daha önce 92 model 1.8 otomatik MK3 (Golf 3) vardı. Cidden beni çok üzdü. Arabanın tamir ve bakımından anlamayınca beceriksiz ve bilgisiz ustaların elinde problemleri çözmek için araba adeta deneme tahtasına döndü. Aynı durumları yaşamamak için daha dikkatli olmaya çalışıyorum. Bu sebeple 20,000 tlye alınabilecek en makul ve en iyi olanı seçmek istiyorum. Tabiri caizse elimizde bir atımlık barutumuz var hedefi isabet ettiremezsek yazık olur.

    1. Piyasa fiyatları 15 ile 30 bin arasında değişiyor. (2001-2004) Bu bütçeyle temiz, bakımlı, sorunsuz, keyifle ve ağız tadıyla binebileceğimiz, sadece periyodik bakımlarda sanayiye uğrayacağımız bir 406 bulunabilir mi?

    2. Alacağımız aracın bakımlı, düzgün vs. durumlarını öğrenmek için ne gibi testlerden geçirmemiz gerekiyor? Nerelere ve kimlere gitmeliyim? Örneğin aracın özellikle şurasını/şuralarını mutlaka kontrol ettirmen gerekir diyebileceğiniz yerler nereler?

    3. Özellikle dikkat ettiğim durumlardan biri de motorun D9 olması. Bunu en kısa ve hızlı öğrenebileceğim yer dörtlü flaşörün kalorifer peteğinin hemen üstünde, gösterge panelinin sağında olması gerektiği. Bu bilgi doğru mu ve benim için yeterli olur mu? Başka kontrol etmem gereken bir yer var mı?

    4. Konyada ikamet etmekteyim. Konyada pejo kullanan arkadaşlar, tamir ve bakım noktasında işin ehli bir usta gösterebilir mi?

    5. 406larla uyumlu en iyi lpg markası hangisi?

    6. Bazen araç sahiplerinin açıklamalarında; aracın motoru %70, 80, vs. gibi ifadeler yer alıyor. Bu yüzdeliğin benim istediğim şartlar doğrultusunda minimum kaç olması gerekiyor.

    7. Son olarak hasarlı araçlar hakkında. Örneğin çok temiz ve bakımlı kullanılmış fakat bir kaza sonucu araç tamir görmüş (kaporta, motor vs.) ve bu sebeple fiyatı emsallerine göre çok düşük. Bu şekildeki araçlar tercih edilebilir mi veya hangi şartlarda kabul edilebilir.


    Genel olarak aklıma gelen ve takılan konular bunlar. Bu noktalarda yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    1-Allah nasip ederse o paraya da temiz bir 406 bulunur ama nasip ve sabırla araştırmak gerekli. Acele etmeyin

    Laguna ile 406 yı aynı kefeye koyabilirsiniz ama emgrand pek alakalı değil bence. Kötü olmayabilir ama şahsen asla yanaşmam.

    2-Araç en az 10 yaşında olacağından illaki kazası ve boyası olur. Önemli olan şasi kısmından darbe almaması yani aracın tüm stabilitesi aksların bağlandığı şasi noktalarının orijinal pozisyonlarında olmasıyla mümkün bu da o noktalara kaza-darbe-müdahale olmamasıyla olasıdır. Dış müdahale gerektiren bir durum olduysa oralara o araç adam olmaz.
    Kontrol ettirmeniz gereken yerler şasi, motor ve vites kutusu önceliklidir. En büyük masraf buralardan çıkar. Aslında tek atımlık barutunuzun yanında 2-3 bin TL den aşağı olmamak üzere vites kutusu revizyonu için hazırlıklı olun. Vites kutusu otomatik diye sadece yağ değişimi yeterli değildir. ortalama 50.000 km de bir vites kutusu yağ değişimi yanısıra vites kutusunda bulunan debriyaj balataları ve fren bandları 200.000 km civarında artık tükenmeye başlayabilir yada fren bandları değişimi gerekse bile açılmışken balatalar mutlaka değişir. Bu iş balatalarla da bitmez teflon contalar ile keçeleri de değiştirmelisiniz. Yağ filtresi ve yağ zaten olmazsa olmaz. İmkansız değil ama otomatikte araç en az 150.000 kmde olacak bu da sizde patlayabilir. Bütçe imkanlarınız kısıtlı ise ve olası vites kutusu revizyon masrafını kaldıramayacaksanız yanaşmayın manuel alın.
    Diğer kontrol yerleri başka marka araçlarla aynıdır genel kontrol şart özellikle motor kompresyonunu da ölçtürün. O ne nasıl ölçülür diyen ustadan da kaçın.

    3-Motor kaputunu açın ve ew10j4 motor diye internette resimlerini aratıp bulduğunuz motorla aynı mı diye bakın. 2. kasa erken modellerde d8 motor var. Bir diğer nokta ön camdaki şasi nodaki VF38BRFNR şeklinde yazan nolardaki kalın yazılan yerde RFN yada RFR yazması gerekli. D9 motor Fransa'da orijinal lpgli üretilmiştir zamanında ki aracın gösterge panelinde LPG yazısı yeri bile hazırdır.

    5- Ben 8 yıldır Atiker kullanıyorum. Atiker'in anavatanında başka marka aramayın.

    6-Motor kompresyon yıpranmasını ifade eder ama genelde sallama yazarlar ölçülmez genelde. Hele hele otomatikte araç dynoda doğru sonuç vermez haberiniz olsun.

    7-Elbette kaporta ve motor yapılmış araçlar doğru düzgün yapılmış ise alınır. Hatta ben ilk fırsatta segman yenileme yapacağım. Aracım 250.000 de. Bunun ölçüsü genelde yağ yakma ile anlaşılır ama bazen supap kılavuzlarından da yağ yakıp motor bitmiş denmesine sebep oluyor. Öncelikle motor nasıl çalışır, nasıl yağ yakar yağ yakarsa ne olur bunları öğrenmeye çalışın.

    Alıntıları Göster
    Tekrar merhaba.

    Veridğiniz bilgiler için taşaekkürler.

    Otomatik vitesle ilgili kararım sizin mesajınızdan sonra beni bayağı duraklattı. Bakımının bu kadar masraflı olacağını tahmin etmiyordum. Şimdilik otomatik vitesi araç kriterlerinin ilk sırasından alıyorum fakat vazgeçmiş değilim. D9 motorla ilgili tespitlerinizi dikkate alacağım inşaAllah. Atiker markasının çok yaktırdığını biliyorum. Bana çok kalitesiz bir marka gibi geliyor.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda araç aramaya devam ediyorum. Aynı zamanda lagunalara da bakmaya devam ediyorum. Fakat tercihim 406 dan yana. Konya'da işin ehli bir pejo ustası umarım çıkar. Konya'da ki arkadaşlar bu noktada yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Selametle ...





  • Şu araç nasıl acaba, tam bütçeme göre. 2004 opel corsa ile takasa gireceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ab___ab

    Tekrar merhaba.

    Veridğiniz bilgiler için taşaekkürler.

    Otomatik vitesle ilgili kararım sizin mesajınızdan sonra beni bayağı duraklattı. Bakımının bu kadar masraflı olacağını tahmin etmiyordum. Şimdilik otomatik vitesi araç kriterlerinin ilk sırasından alıyorum fakat vazgeçmiş değilim. D9 motorla ilgili tespitlerinizi dikkate alacağım inşaAllah. Atiker markasının çok yaktırdığını biliyorum. Bana çok kalitesiz bir marka gibi geliyor.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda araç aramaya devam ediyorum. Aynı zamanda lagunalara da bakmaya devam ediyorum. Fakat tercihim 406 dan yana. Konya'da işin ehli bir pejo ustası umarım çıkar. Konya'da ki arkadaşlar bu noktada yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Selametle ...

    Atiker çok yaktırmıyor bunu nereden duydunuz bilmiyorum ama 8 senedir oldukça stabil sonuçlarla Atiker kullanıyorum. Enjektörler ve regülatör ömrünü doldurdu o nedenle yenileme dışında doğru ayarlandığı sürece arıza ışığı bile yakmadan çok rahat kullanabilirsiniz. az yaktırsa deyin ki 2-3 kuruş farkettirse mesela prins, arada ödeyeceğiniz farka yıllarca binersiniz. Bence abartılacak fark çıkmaz. Diğer markalarda da yerli üretim parçalar mevcut. Ecu kısmı ise zaten ithal gelen ürün birçok markada üreticiler aynı kasalar değişik. Programları bile ortak o nedenle çok takılmayın. Atiker'in evinde olsaydım (Konya'da) daha ne isterdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    quote:

    Orijinalden alıntı: ab___ab

    Tekrar merhaba.

    Veridğiniz bilgiler için taşaekkürler.

    Otomatik vitesle ilgili kararım sizin mesajınızdan sonra beni bayağı duraklattı. Bakımının bu kadar masraflı olacağını tahmin etmiyordum. Şimdilik otomatik vitesi araç kriterlerinin ilk sırasından alıyorum fakat vazgeçmiş değilim. D9 motorla ilgili tespitlerinizi dikkate alacağım inşaAllah. Atiker markasının çok yaktırdığını biliyorum. Bana çok kalitesiz bir marka gibi geliyor.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda araç aramaya devam ediyorum. Aynı zamanda lagunalara da bakmaya devam ediyorum. Fakat tercihim 406 dan yana. Konya'da işin ehli bir pejo ustası umarım çıkar. Konya'da ki arkadaşlar bu noktada yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Selametle ...

    Atiker çok yaktırmıyor bunu nereden duydunuz bilmiyorum ama 8 senedir oldukça stabil sonuçlarla Atiker kullanıyorum. Enjektörler ve regülatör ömrünü doldurdu o nedenle yenileme dışında doğru ayarlandığı sürece arıza ışığı bile yakmadan çok rahat kullanabilirsiniz. az yaktırsa deyin ki 2-3 kuruş farkettirse mesela prins, arada ödeyeceğiniz farka yıllarca binersiniz. Bence abartılacak fark çıkmaz. Diğer markalarda da yerli üretim parçalar mevcut. Ecu kısmı ise zaten ithal gelen ürün birçok markada üreticiler aynı kasalar değişik. Programları bile ortak o nedenle çok takılmayın. Atiker'in evinde olsaydım (Konya'da) daha ne isterdim.

    Alıntıları Göster
    s.a 406 ailesi.
    bende bir 406 coupe araştırma sürecindeyim bu aralar.3.0 v6 d9 modeline bakıyorum mümkünse manuel.Bu araç ile ilgili bilmem gereken yada alırken dikkat etmem gereken hususlar hakkında varsa önerilerinizi rica edicem. istanbulda bu aracı expr. yaptırabileceğim referans olmuş usta vs birileri varmıdır? kronik sorunları ve de parça maliyetleri hakkında yardımcı olabilecek herkese şimdiden çok teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrh77

    s.a 406 ailesi.
    bende bir 406 coupe araştırma sürecindeyim bu aralar.3.0 v6 d9 modeline bakıyorum mümkünse manuel.Bu araç ile ilgili bilmem gereken yada alırken dikkat etmem gereken hususlar hakkında varsa önerilerinizi rica edicem. istanbulda bu aracı expr. yaptırabileceğim referans olmuş usta vs birileri varmıdır? kronik sorunları ve de parça maliyetleri hakkında yardımcı olabilecek herkese şimdiden çok teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Herkese İyi Günler. Tekrar merhaba. Pazar günü (15.11.2015) Konya'nın araba pazarına çıktık fakat 1 tane 406 bulamadık. :) Eli boş döndük. Dün itibariyle bir araç denk geldi. 2000 SV model. İkinci sahibinden. Bugün bakmaya gittim. (18.11.2015) İlk defa 406ya binmek bu araca nasip oldu. 300.000 km de ve otomatik vites. Test sürüşüne çıktım. Vites geçişleri düzgün gibi fakat güç noktasında hiç beklediğim gibi olmadı. Yani 2000 motor ve 140 beygir bir araba beni koltuklara yaslaması gerekir diye düşünüyorum. Fakat hiç öyle olmadı normal bir şekilde hızlandı. Aracın gaz pedalını sona dayasam da durum değişmedi. Merak ettiğim bu güç ile ilgili durumun 406larda normal olduğumu yoksa sürdüğüm araçla mı ilgili. Bu arada araçta 4 kişiydik. 406 sahipleri bu noktada tecrübelerini paylaşırsa memnun olurum. Ayrıca 406larda birinci vites yok sanırım. 2, 3 var sadece. Diğer bir konu ise D8 ya da D9 motor meselesi. Satıcı maalesef bu noktayı bilmiyor. Ben de sizin kriterlerinize göre kendim baktım. EW10J4 motor görseli ile aracın motoru aynı fakat camdaki şasi numarası sizin dediğiniz gibi değil. Numara FRR şeklinde. Bu da kafamı karıştırdı. Yani motorun D9 motora benzemesi aynı zamanda şasi numarasının farklı olması mümkünümdür. Şimdi bu motor D8 mi D9 mu? Gösterge panelinde lpg ile ilgili bir ibare de bulamadım. Neticede aracı bazı sebeplerden dolayı almaktan vazgeçtim. Benim için güzel bir tecrübe oldu. Aramaya devam ediyorum inşallah. Bir de aracın esp li olduğunu nereden öğrenebiliriz?

    Selametle ...

     Peugeot 406 Hakkında Herşey




  • Arkadaşlar resimdeki kırmızı kapaktan hangi sıvı dolduruluyor? Minumum seviyesinden aşağıda duruyor.
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hurok

    Arkadaşlar resimdeki kırmızı kapaktan hangi sıvı dolduruluyor? Minumum seviyesinden aşağıda duruyor.
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
    kırmızı kapak fren hidroliği kabı oluyor. Selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alusta

    kırmızı kapak fren hidroliği kabı oluyor. Selamlar

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hurok

    quote:

    Orijinalden alıntı: alusta

    kırmızı kapak fren hidroliği kabı oluyor. Selamlar

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Hurok dur hele.. Fren değil direksiyon hid.yağ kutusu. yanlış olmuş. selamlar.
  • ab___ab A kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik araçlarda debriyaj balatası yerine bulunan tork konvertörü ki içindeki kanatlar ve kilitleme balatası da aşınır, araç yüklüyken manuel vitesli araçlardaki gibi ani yüklenme durumlarında biraz hantal kalır. Ayrıca motor kompresyonununda bir miktar düşmesi 300.000 kmdeki bir araç için olası. Benim araçta 260.000 e dayandı ve otomatik. 15 tatilde yada fırsat bulunca segman değiştireceğim. Sonuçları paylaşırım bir de uygun zamanda tork konvertörü revizyonu yaptıracağım. Bu işlemlerin motoru başka aşınma yıpranma sıkıntısı yoksa sıfır haline yaklaştırması lazım.
    LPG ışığı gösterge sökülüp ışığa tutulunca görünebiliyor sökmeden görmek çok zor.

    ESP olan araçlarda orta konsol el freni yanındaki düğmelerde yada direksiyon sağ/sol tarafında esp on/off düğmesi olur. Örneğin çamura saplanınca aracı çıkartabilmek için yada bazen espnin kapatılması gerekebildiğinden mutlaka espli araçlarda bu konur.

    public.servicebox.peugeot.com
    Service Box
    http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp


    Bu linkte aracın şasi nosunu girip aracın detaylarından konfigürasyonuna bakabilir hatta örneğin sis farları/jantlar/motor koruma vs neler fabrika çıkışlı tespit edebilirsin tabi esp var mı yok mu o da yazar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 27 Kasım 2015; 23:13:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Tam otomatik araçlarda debriyaj balatası yerine bulunan tork konvertörü ki içindeki kanatlar ve kilitleme balatası da aşınır, araç yüklüyken manuel vitesli araçlardaki gibi ani yüklenme durumlarında biraz hantal kalır. Ayrıca motor kompresyonununda bir miktar düşmesi 300.000 kmdeki bir araç için olası. Benim araçta 260.000 e dayandı ve otomatik. 15 tatilde yada fırsat bulunca segman değiştireceğim. Sonuçları paylaşırım bir de uygun zamanda tork konvertörü revizyonu yaptıracağım. Bu işlemlerin motoru başka aşınma yıpranma sıkıntısı yoksa sıfır haline yaklaştırması lazım.
    LPG ışığı gösterge sökülüp ışığa tutulunca görünebiliyor sökmeden görmek çok zor.

    ESP olan araçlarda orta konsol el freni yanındaki düğmelerde yada direksiyon sağ/sol tarafında esp on/off düğmesi olur. Örneğin çamura saplanınca aracı çıkartabilmek için yada bazen espnin kapatılması gerekebildiğinden mutlaka espli araçlarda bu konur.

    public.servicebox.peugeot.com
    Service Box
    http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp


    Bu linkte aracın şasi nosunu girip aracın detaylarından konfigürasyonuna bakabilir hatta örneğin sis farları/jantlar/motor koruma vs neler fabrika çıkışlı tespit edebilirsin tabi esp var mı yok mu o da yazar.
    linkin sol altında Türkçe dili seçebileceğiniz yer var.

    Araçta elbette birinci vites var toplam 4 vites. 2. vites sonrası tork konvertörde bir çeşit debriyaj balatası mevcut o devreye girer böylelikle devirler eşitlenince tork konvertörünü devreden çıkartır. Bu esnada vites değişimi gibi çok çok küçük bir titreşim hissedersiniz. Tork konvertör kilitli değil iken sürüş esnasında gaza anlık basmalarda devir hızlı değişirken hız yavaş değişir, tork konvertörü kilitlenince devir ile km göstergesi beraber hareket eder. Bu sistemin amacı araç devrini alınca tork konvertörünün az da olsa kaybını ortadan kaldırıp yakıt ekonomisi sağlamaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 27 Kasım 2015; 23:22:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alusta

    Hurok dur hele.. Fren değil direksiyon hid.yağ kutusu. yanlış olmuş. selamlar.

    Anca şimdi gorebildim. Demek direksiyon hidrolik yağı.
  • 
Sayfa: önceki 334335336337338
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.