Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (334. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 332333334335336
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben Ankara'dayım. Peugeot parçası satan yedek parçacılara gidin onlarda orijinal olan da var kaliteli yan sanayilerde var. Bazen parça alırken artık ahbap olduk aynı marka ama bu kendi ambalajında ve daha ucuz, yada orijinalden daha kaliteli yan sanayii daha ucuz bunu al gibi maddiyatı değil işin kalitesini önerdiklerine emin olduğumu söyleyebilirim. Sizin İstanbul'da haydi haydi bulabilmeniz lazım.
  • gitmediğim peugeot parçacı kalmadı bulamadım :S orjinali vardı pahalı olduğu için almadım sonra dediğiniz gibi bitanesiyle samimi olduk o ben getirtirim sana dedi hem ucuz hem kaliteli onu bekliyorum artık 2 şer tane aldırdım bulunsun :)
  • şimdi barış abini yorumlarını zevkle okudum. Emeğine sağlık ..

    Ben kararsız kaldım 1994 model 406 mı alsam renault 21 mi alsam diye git gellerdeyim. 2000 model öncesini pekte övülmemiş burda. sorun sıkıntı çıkmasından korktum. renault21 dede aynı sorun var. Hayırlısı 8 bin tl alıp 2 bin tl güzel bakımla sıkıntısız yapabilirmiiyim sizce.
  • merhaba,

    8000 tl lik aracın durumana göre değişir yalnız büyük ihtimalle 2000 tl ile bitmez.

    örneğin 14000 tl ye aldığım 406 22000 tl ye geldi. bi 10000 tl daha yer. :)
    kısmet işi.
  • herkese merhaba,

    1998 model 406 sv bva benzin+lpg otomatik vites sahibiyim. forumda daha önceden yaptırdıklarımı yazmıştım.
    yeni başıma gelen bir olay:

    1 hafta -10 gündür hararet düzeyi sürekli 100-110 aralığında geziyor. servis peugeot larda böyle diyor.
    dün akşam radyatör sağ üst kısımda yandan patladı. bostancı peugeot servisine bıraktım bugün değiştirecekler. 350 tl.
    bu harareti başka ustalarada sordum. herkes aynı şeyi söylüyor.

    anlayamadığım konu şu:
    araç 110 derece sıcak su bandında çalışıyor. 100 dereceye düşüyor. yani 100 dereceden aşşağı su olmuyor. peki bu plastik, hortum ve mekanik kısımlar bu sıcaklıklara ne kadar dayanabilir. bana mantıklı gelmiyor. böyle olsa bile araçta korozyon erken başlar ve sürekli yer.
    dün akşam gaz pedalının orada ayağımın ısındığını fark ettim.

    2 hafta önce radyatörün sol alt tarafında hortum patlamıştı. şimdi radyatör patladı. '110 derece sıcaklık normal' çümlesi benim için inandırıcı değil.
    daha önceden 307 sahibiydim. hararet 90-95 arası çalışıyordu.

    şimdi aklımda sırasıyla fan beyni, daha sonra müşür ve daha sonra termostat değişmek var. (not: tam tersini yapanlar genelde beyin değişmeden iş çözülmedi demişler.)

    çok severek aldığım ve rahat ettiğim aracı sırf bu sebeplerden satmayı bile düşünüyorum.

    ayrıca 1998 model olanların parça sıkıntı çok maalesef. bostancı ve kartal sanayilerinde gezmediğim yer kalmadı. çıkmacılar dahil.
    mesela: şoför tarafında kapıdaki kumanda bölümü, şoför tarafı silecek kolu (demir kısım). var diyenlerde sanki arabayı yeniden imal edecek paralar istiyor.

    sıkıntılı araç. fransız mercedesi.

    bol zamanı olan, sanayiye gidip gelmeyi sevenler için ideal. bol özellik ve yakıt uygun lpg ile. ama özelliklerini yaşayamıyorsanız pek bi anlamı kalmıyor.
    belkide bizim kısmetimize böyle bir araç denk geldi.

    herkese hayırlı forumlar.




  • Araç eskidikçe ve fiyatı ucuzladıkça sorun olasılığı artar. Bu iş kısmet işi. Bence çok bütçeniz yoksa 21 ile devam edin zira o araç Türkiye'de tutulmasa da daha mekanik olduğundan nisbeten kolay ve ucuz yapılıyor. Tabi parçası da az ama düzgün yapılınca sorun çıkmaz. Bu yaşlardaki araçları gidin alın demek zor üstelik uzaktan görmeden çok daha zor. 2000 TL masrafla kurtarabileceğinizi açıkçası sanmıyorum.
  • herkese merhaba,

    hararet yapan araç ile ilgili sıkıntı çözüldü. röleler değişti. şimdi 90-95 aralığında çalışıyor. klima açıkken bu sıcaklıklarıda zor görüyor.
    hangi usta diyorsa ki 110 derece sıcaklıklar normal o ustadan uzak duruyorum. göstergede 110 derece ise aslında su kaç derecedir Allah bilir.
    bir diğer önemli konu. röleleri kapatan kutuda çatlak veya kırık olabilir. onu iyi kontrol etmek gerekiyor. su ve neme karşı korunmalı. hatta röleler yerlerinden bile oynayabiliyor araç eski olduğu için büyük ihtimalle tırnakları kırık oluyor.

    ben sorunumu fan beyni, müşür ve termostat a girmeden çözdüm. Ama,

    kurtuldum mu? hayır.

    motor dışında bulunan siyah kayışın oradan çekirge sesine benzer ses geliyordu.
    5 motor ustasından sadece 1 tanesi bu seni yolda bırakır dedi. diğer 4 tanesi bişey olmaz bu sesten demişti. peugeot servisi dahil.

    pazar günü araç yolda kaldı. motordan garip sesler, direksiyonda kitlenme ve ekranda akü işareti ile beraber. Allahtan trafikteydim. otobanda olsam diğer taraftan yazardım. :)

    araç çekici ile servise götürüldü ve kayışın etrafında döndüğü millerden biri dağılmış olduğu anlaşıldı.

    çekici 150 + servis 200 tl = 350 tl. kısa günün karı olarak kayıtlara geçmiş oldu. :)

    araba şimdi herşeyiyle tam takım oldu.

    ama ben artık satarım. yeter. yoruldum.

    Allah fransızların zulmünden korusun bizi... :):)




  • O kadar yaptırıp artık keyfini sürmek varken satmak akıllıca olmaz. Bu bahsettiğiniz arızalar Peugeot'a özel değildir tüm araçlarda meydana gelebilecek arızalardandır. Olayların en azından kayış kısmını sebebi bizim bu idare eder abi mantığımızdır. Triger değişirken 50-100 TL verip aksesuar kayışını (V kayışı da denir), saptırma ve gergi bilyalarını değiştirmezse insanlar bu olur ha bir de ayarı çok sıkı yaparlarsa da alternatör, hidrolik pompası, klima kompresörü gibi parçaların da rulmanlarını yemesine sebep olup sıkıntılı ciddi arızalara sebep olurlar. Eğer bilseydiniz kayışı kesip iyi kötü servise kadar aracı sürebilirdiniz. Tabi akü bitene kadar çalışırdı ama en azından far-ses sistemi kullanmadan 10-20 km gidebilirdiniz tek kötü yanı direksiyon eski araçlardaki gibi hareket hızlandıkça rehat çevrilebilir olurdu.

    Yıllar önce ehliyetim bile yokken 85-90 model gibi golfü olan iyi şöför olmakla geçinen bir arkadaşla Ankara Ostimden Yenimahalle yönüne doğru geliyorduk. Bir anda aracın içi yoğun duman ile kaplandı ve yüksek cıyırtı sesleri. Arkadaş motoru durdurup indi, kaputu açtı bana da motoru çalıştırmamı söyledi. Birşey göremeyince geç sen çalıştır dedim ve bir baktım alternatör rulmanı kilitlemiş duman oradan geliyor kayış sürtündükçe. Takımların var mı dedim tabi çıkmadı. Yolda cam kırığı buldum kayışı kestim. Hadi sür işyerine. Hayretle sürdü. İşyerinde takımları alıp alternatörü söktüm eline verip sanayiye yolladım, geldiğinde de yeni kayış ile alternatörü yerine taktım.

    Bu işleri yaparken benim aracım olmadığı gibi şöförlüğüm de yoktu. SAdece merakım vardı ve elektrik, elektronik, mekanik şeyleri inceler nasıl çalıştıklarını araştırırdım.

    Bu olay 96-97 yıllarında oldu. Şimdi kendi aracımın takım ve yer uygun olduğu sürece çoğu arıza ve bakımını yapabiliyorum. Bunların dışında beni sağlam olduğu halde yolda bırakabilecek parçaları da kısım kısım tespit edip bozulmadan değiştiriyorum.



    EK OLARAK İLAVE EDEYİM:

    Soğutma sisteminde antifriz olmadan gezmeyin. Sizin arızanızdaki gibi su sıcaklığı buharlaşma derecesi olan değere çıkarsa aşırı basınç oluşur oysa antifriz donma noktasını yükselttiği gibi kaynama noktasını da yükseltir o sayede ısı 100 dereceleri aşsa bile buhar olmadığından basınç çok artmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 24 Haziran 2015; 11:20:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktor-xx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sebebi neymiş söylediler mi? Susuz mu kalmış?

    İmkan varsa çıkma kapak bakın en azından geometrisi bozulmamış olur. Bir de madem üst kapak açılacak, motor inecek segmanları kontrol ettirin hatta değiştirtin motor sıfıra yaklaşsın daha keyif alırsınız. Kafamda öyle bir proje var zaten 1-2 seneye komple motoru sıfırlayacağım.

    Ustayla yarın ayrıntılı konuşacağım ancak ilk suyuna bakıldı 1 lt eksikti (zaten eksiliyordu orijinal olmayan kapaktan muhtemelen) şimdiye kadar hiç hararet yapmadı

    Bu problemimden sonra uzun zaman geçti,
    Subaplar değişti silindir contası vs.vs. motoru toparladıklarında oradaydım, marşa basıldı sürprizz problem devam ediyor, bobine baktınızmı dedim...sessizlik..kızıp ayrıldım, ertesi gün araç hazır diye aradılar ne yaptınız dedim abi bobini değiştirdik dediler orijinalmi dedim tabiki dedile.
    Ertesi gün sabah işe gidiyorum hooop motor stop etti.
    Çektirdim sanayiye (başka bir sanayi başka bir usta) Bobinden olmasın dediler ben atladım - hayır olamaz dün değişti dedim ve ustayı bobinden uzaklaştırdım.
    Sonrası aracın altını üstüne getirdiler, elektrik tesisatını yerle bir ettiler bu arada 10 gün araçsız kaldım araç kiralamak zorunda kaldım sonuç bobin arızalı çıktı çin malı takılmış. Araç çalıştı ama immobilazerı devre dışı bırakmak zorunda kaldık dediler ayrıca klimayı çalıştıramadılar uzaktan kumandayı çalıştıramadılar
    Çok yoruldum ve gidip 308 1.2 eat6 alure comfort paket aldım 406 yı bayiye takasa vetip vedalaştım

    Bu forum son derece samimi ve bilgilendirici oldu
    Emeği geçen arkadaşlara çok teşekkür ederim
    İyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yine ben,
    makus talihim ve arabamdaki son durum:

    eksozdan teneke sesi geliyordu. eksoz çatlamış. kaynak yapıldı. kırık olan yerleri onarıldı.
    maliyetini hatırlayamıyorum. :):)

    bu sıralar motordan tak tak tak tak diye ses geliyor.
    yine ustalar arası araştırmalarımda lpg araçlarda bu ses olur diyenlerden tutun lpg enjektörlerinden diyenine kadar ve daha niceleri olan geniş bir yelpazeye sahip oldum.

    yine bildiğim ustanın söylemesine göre motor içindeki fincanlar yağ kaçırıyor. değişmesi gerekiyor dedi. tabi bu şekilde olunsa ses ve sarsıntı yapıyor.

    değişmesi için gitmem lazım. gözüm kesmiyor. :)

    aracı gören gösteriş olsun rahatlık olsun konfor olsun bayılıyor.

    bide bana sorun diyemiyorum.

    yaptırayım satacağım ve peugeot grubuna bir daha girmeyeceğim.

    ustamın nasihatı 'fransızdan uzak dur. vw, toyota ve honda olur. paran varsa mercedes.'

    bende bu aralar ford mondeo yu inceliyorum. yine bi kazık yicez bakalım. :):)
    herkese hayırlı forumlar...




  • Ne diyeyim Fransız düşkünü değilim ama eğer Mercedes sizin aracınızın durumunda olsaydı evet belki daha dayanıklı çıkardı ama maliyeti de 2-3 katını bulurdu. Neyse bizim vatandaşın Aman Fransız ondan uzak dur, Mercedes arıza çıkarınca abi o Mercedes olacak o kadar, Japon kolay bozulmaz ama bozulunca yandım anam durumlarına hastayım dersem yeridir. Bu devirde alacağınız araç üzerinde ustalaşmazsanız çok para kaptırırsınız bu ustalara ve uğraştıkça daha ucuza malettiğinizi de göreceksiniz ki ben iletişim kurmayı severim şu anda parçacımdan parça lazım olduğunda ustaya verdikleri fiyata belkii de daha aşağısına malzeme alıyorum ve kritik parçalar başta olmak üzere bozulmadan değiştirmeye başladım. Araç yaşlandıkça (yıl da km de) arıza istatistiklerine göre sorun çıkartma olasılığı doğal olarak artar. En genci 10 yaşında olan bir aracı eşdeğer mercedesten yarı yarıya ucuz alıyorsanız parça ömrü de şahin doğan kadar kısa olmasa da çok uzun ömürlü olmaz. Zaten olay bir yağ değişimine bakar 6 ay değiştirmeyin yılların özenini çöpe atmış olursunuz




  • Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ! Sen arabana bakma, gittiği yere kadar gitsin de. Sorunlar ağırlaşınca sat gitsin. İşten anlamayan usta denilen şahıslara kalırsa, araba değil bisiklet alıp gezmeli. Baksanıza her biri başka bir aracı meth ediyor. 406 aracıma gerekenleri yapınca harika bir araç olduğunu görüyorum. daha eksikleri var, fakat yine de çok iyi. 2000 model aracım bu gün muayeneye girdi. Motor yağ sızıntısı ve far ayarı düşük dışında hiç bir kusuru olmadı. Neden? Bakım, bakım, bakım..
    Sözün özü, fransızı boşver, alman pahalı bakma, japon parçası pahalı... Sen kuşlara binmeye devam et der gibiler. Selamlar
  • 406'nın donanımlarını yazarmısınız 2000 modellerinin?
  • arkadaşlar 2004 model 406 2.0 Hdi SV paket araçta, cam ve sunroofu otomatik olarak kumanda tuşuna basarak kapatmak mümkün mü? Birde yolda giderken belli bir hıza gelince (10-20km/h gibi) kapıları otomatik kilitleme özelliği var mı? Planet yazılımında ilgili özelliklerin menüleri geliyor.Onları aktif ettik.Ancak çalışmadı.Ama camları kapıdaki düğme ile açıp kaparatarak (açma ve kapama sonunda 5'er saniye basılı tutup) yapılan senkronizasyon ayarını yapmadık.Bunu deneyeceğim.Bir sitede 307 araçlar için akü sökülüp takılırsa bu özellikler devre dışı kalır, devreye almak için cam kapatma ve açma ile yapılan senkronizasyon yapılmalıdır yazıyor.Acaba bizim araçlarda da aynı mı durum?Teşekkürler.
  • Herkese İyi Bayramlar,

    2.0 99 model benzinli otomatik 406 sahibiyim. Araç 3 yıldır bende, ilk defa üst üste kırmızı stop ışığı yaktı. Forumda nedenini araştırdım ama bulamadım. Işık yandığında araçta herhangi bir dengesizlik, rolanti sorunu yoktu ve yağ - hararet göstergeleri normaldi. Işık ilk yandığında durdurup yeniden çalıştırdım düzeldi. Bu sefer seyir halindeyken 1 dk civarı yandı ve kendi söndü. Bu konuda fikri olan varsa bilgisi rica ederim.
  • Alternatör sorunu olduysa yanabilir. elm obd cihazı yada serviste pc ye bağlatıp arıza koduna bakın. Mutlaka hafızaya almıştır. Stop lambası yandığında araç stop etmiş sonrada yeniden çalışmış olabilir mi? Bende de otomatik var ve 1-2 defa başıma geldi. Bir daha başınıza gelirse diğer gösterge ışıklarını ve ekrandan hata mesajını kontrol edin. Eğer ciddi sorun olsa gidişten fark edersiniz ama yağ basıncının düşmesi yada fren sorunu gibi bir durumda da stop ışığını yakabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gry79

    arkadaşlar 2004 model 406 2.0 Hdi SV paket araçta, cam ve sunroofu otomatik olarak kumanda tuşuna basarak kapatmak mümkün mü? Birde yolda giderken belli bir hıza gelince (10-20km/h gibi) kapıları otomatik kilitleme özelliği var mı? Planet yazılımında ilgili özelliklerin menüleri geliyor.Onları aktif ettik.Ancak çalışmadı.Ama camları kapıdaki düğme ile açıp kaparatarak (açma ve kapama sonunda 5'er saniye basılı tutup) yapılan senkronizasyon ayarını yapmadık.Bunu deneyeceğim.Bir sitede 307 araçlar için akü sökülüp takılırsa bu özellikler devre dışı kalır, devreye almak için cam kapatma ve açma ile yapılan senkronizasyon yapılmalıdır yazıyor.Acaba bizim araçlarda da aynı mı durum?Teşekkürler.

    Aracın yılına göre kullanılan farklı bsi ve ecu versiyonları var. O nedenle kesin birşey demek zor o özelliklerin olup olmadığı konusunda ama eğer imkan varsa ecu ve veya bsi programlarını da güncelletin/güncelleyin öyle deneyin.




  • Herkese İyi Bayramlar,

    2.0 99 model benzinli otomatik 406 sahibiyim. Araç 3 yıldır bende, dün ilk defa üst üste kırmızı stop ışığı yaktı. Forumda nedenini araştırdım ama bulamadım. Işık yandığında araçta herhangi bir dengesizlik, rolanti sorunu yoktu ve yağ - hararet göstergeleri normaldi. Işık ilk yandığında durdurup yeniden çalıştırdım düzeldi. Devam ettim, bu sefer seyir halindeyken 1 dk civarı yandı ve kendi söndü.

    Bugün yeniden aracımı kontrol ettim. Fan çalışıyor. Yağ, su ve fren hidroliğinide kontrol ettim kaçak azalma vs yok. Şöyle bir durum oldu, araçta elektrik var kontağı çevirince tık sesi geliyor ama marş devreye girmedi. Marş dinamo kablosunu söküp zımparaladım 3. denemede bu sefer çalıştı. Sanırım marş kömürü bitmek üzere. Ama marş kömürü için kırmızı STOP ışığı yakarmı bilemedim açıkçası.

    Bu konuda fikri olan varsa bilgisi rica ederim.




  • Yapacağınız iş basit ya 30 TL civarı satılan bluetooth ile android yada pc ye bağlanıp hata kodlarını temel düzeyde okuyan bir cihaz alıp kodları okuyacaksınız yada bir serviste kodları okutup ne hatası kaydedilmiş göreceksiniz.
  • Sogutma suyu sensor ariza kodu cikti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 332333334335336
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.