Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (333. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 331332333334335
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler,
    Arkadaşlar bana 406 coupe 2.2 116 kw 2003 model iç elektrik tesisatı lazım ön göğüs içi komple
    yönlendirebileceğiniz bir yer varsa sevinirim
    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    quote:

    Orijinalden alıntı: -zed-


    otomatik vites peugeot ile özellikle motoru yeni çalıştırıp yola çıktıktan sonra dönüşlerde veya gazlanmalarda ileri geri yapıyor ustaya götürdük bir sorunu olmadığını söyledi normal mi ?

    Soğuk havalarda AL4 vites kutusu ECU nun ortak çalışması ile ateşleme anını değiştirmesi nedeni ile hafif vuruntulu geçiş yapabiliyor. O nedenle kastettiğiniz durum bu ise normal. Ben ısınana kadar hafif gaz verip vites değiştirme anını hissedince ayağımı gazdan hafifçe çekiyorum sakince geçiyor. Isınınca yada yazın tamamen normal hale geliyor. Bu kullanım kılavuzunda belirtilen bir durum. Sorununuz bundan başka ise daha detaylı anlatırsanız sevinirim.



    Daha önce sorarım demiştim ki motor yağ kapağını açınca gelen üfleme normal mi ve normalse ne kadara kadar normal onları sordum.

    Öncelikle oradan hava gelmesi normal hatta motor çalışırken o kapaktan gelen hava nedeni ile yağın deliğe direkt düşmemesi de normal. Sıkıntı oradan hafif duman gelmeye başlaması ki bu durumda egzost gazı kartere dolup oradan da yukarı çıkıyor demekmiş. Bu da yavaş yavaş segman istediğine işaretmiş. eğer duman artarsa bu da motorun rektifiye istediğini gösterirmiş.


    Bir diğer öğrendiğim durum şu. Kendi aracımda da test ettim. Benzin enjektörleri emme manifolduna oring ile geçiyor. Bu oringler zamanla kuruyup oradan hava sızıntısı dolayısıyla

    1- oynayan rölanti devri ( bende çok hafif oluyordu)
    2- Rölantide stop etme (bende oluyordu)
    3- ek hava alma nedeni ile fakire düşen karışımın o silindirde ateşleme hatası, vuruntu gibi durumların ortaya çıkmasına sebep olması ve o şekilde motor hata kodu üretmesi (bende oluyordu)
    4- ani ve ara hızlanmalarde tekleme, kesiklik, güç kaybı (bende oluyordu)
    5- motorda genel güç kaybı (bende oluyordu) zira tek silindir çalışmayınca aracın adeta gitmediğini biliyorsunuz. Yine fazla hava nedeni ile gerekli güç üretilemeyince yine performans kaybı ortaya çıkıyor.
    6- vakumun zayıflaması nedeni ile frenin normalden daha zor tutması ( ara ara frenin sertleştiğini bazen de normal olduğunu görüyordum)


    Teşhisi nasıl koydum: sızıntını tespiti için varsa bütan sprayi yada bütan vs benzeri yanıcı gaz içeren sprayi hava kaçağı şüphesi olan yere hafif sıkın. Motor devri artarsa oradan hava alıyordur. Bu işlemde kullanacağınız yanıcı gaz vb gazların kullanımından zarar görürseniz sorumluluk kabul etmem. Ben motor çalışırken enjektör diplerine (lpg yada benzinde fark etmez) küçük petten hafif su döktüm. Hem oradaki suyu hemen emdi hem de motor sarsıntılı çalışmaya başladı su nedeni ile. Zaten hışş şeklinde suyu emdiğini de duydum. Aşırı su dökmeyin hafifçe az miktarda dökün. Yine hatalı bir uygulama sonucu zarar görürseniz sorumluluk almıyorum. Yapacağınız işlemler nedeni ile tüm sorumluluk yapan kişiye aittir. Bunu da baştan belirteyim çünkü herkesin teknik kabiliyeti ve el becerisi farklıdır.

    Çözüm ise yakıt kütüğünün sökülüp (enjektörler kütüğe montelidir) manifolda giren kısımlardaki oringlerin değiştirilmesidir. Yine başka yerde çatlak, delik, kırık vs yoksa bu işlem 1 saatte ve oring maliyeti 1-2 TL arasına çözülür. Rölanti dengesizliği hem lpg hem de benzinde olan arkadaşları kontrol ettirmesini tavsiye ederim.

    rolanti sorunu bende de mevcut hafta sonu ateşleme bobini değiştiricez dedi usta ? Değiştirtim mi ?




  • Önce rölanti motorunu değiştirtin ve yuvasını da temizletin bence 50-75 TL arası fiyatı var. 200 TL ye ateşlemeyi değiştirtebilirsiniz ama eğer sürüş esnasında motor düzgün çalışıyor ise ateşleme normaldir. Ben de değiştirdim bobini ama aslen 12 yaşındaki bobin beni yolda bırakırsa birgün diye korkuyordum. Özellikle tatile-uzun yola gidince sıkınıt olur bu durumlar. Bir de motor enjektör oringlerinden hava almaya başlayınca sorun çıkartıyor. Mesajlarımda da yazdım. Benzin enjektörlerinin dibine sırayla hafifçe su dökün eğer motorun çalışması değişirse oradan hava aldığından düzensiz çalışıyor olabilir. Benim başıma geldi ara ara rölanti sapıtıyor hala. O oringlerden hava alıyor bir türlü fırsat bulup değiştiremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Önce rölanti motorunu değiştirtin ve yuvasını da temizletin bence 50-75 TL arası fiyatı var. 200 TL ye ateşlemeyi değiştirtebilirsiniz ama eğer sürüş esnasında motor düzgün çalışıyor ise ateşleme normaldir. Ben de değiştirdim bobini ama aslen 12 yaşındaki bobin beni yolda bırakırsa birgün diye korkuyordum. Özellikle tatile-uzun yola gidince sıkınıt olur bu durumlar. Bir de motor enjektör oringlerinden hava almaya başlayınca sorun çıkartıyor. Mesajlarımda da yazdım. Benzin enjektörlerinin dibine sırayla hafifçe su dökün eğer motorun çalışması değişirse oradan hava aldığından düzensiz çalışıyor olabilir. Benim başıma geldi ara ara rölanti sapıtıyor hala. O oringlerden hava alıyor bir türlü fırsat bulup değiştiremedim.

    sabit devirde giderken sanki atma yapıyor gibi hissediyorum 2000, 3000 devir aralarında oyüzden bobin olabilir diye düşündüm bende, ama önce dediğiniz gibi rolanti valfini baktırım, olmazsa bobini değiştirim, uzun yola çıkıcam bende bir, iki ay içinde istanbul rize yapıcam




  • Anladım ama önce bujileri kontrol ettirin. Tırnak aralığının 0.7mm olmasının lpg için iyi olduğunu söylüyorlar. Fırsat bulunca ben de buji tırnak aralığını düşüreceğim. Bir de bizim bobinlerin bujiye giren şapkalarının içinde yaylı bağlantı var. O bağlantının her buji için de temiz ve sıkı olup olmadığını da kontrol ettirin. O da sorun yaratıyor. Hatta bobini patlatan arkadaşlar varsa (kalem yada bizimki gibi monoblok farketmez) kablo yerine direkt bujiye oturuyorsa bağlantıların temiz ve sağlam olduğundan emin olsunlar, gevşek olması da sorun çıkartabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Anladım ama önce bujileri kontrol ettirin. Tırnak aralığının 0.7mm olmasının lpg için iyi olduğunu söylüyorlar. Fırsat bulunca ben de buji tırnak aralığını düşüreceğim. Bir de bizim bobinlerin bujiye giren şapkalarının içinde yaylı bağlantı var. O bağlantının her buji için de temiz ve sıkı olup olmadığını da kontrol ettirin. O da sorun yaratıyor. Hatta bobini patlatan arkadaşlar varsa (kalem yada bizimki gibi monoblok farketmez) kablo yerine direkt bujiye oturuyorsa bağlantıların temiz ve sağlam olduğundan emin olsunlar, gevşek olması da sorun çıkartabiliyor.

    Bunileri komple değiştirdim, 1 ay önce şimdide rolanti valfini sordum orjinali 140 tl yan sanayi 40 tl imiş çok fark yok mu arada ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinal çıkanı saklayıp çin malı olanı kullanabilirsiniz ben öyle yaptım. Arada takılma olayını imkan olursa bobini başka araçtan alıp deneyebilirseniz öyle deneyip alın. Hata kodu alıyormusunuz yada arıza lambası yanıp bir süre sonra söndüğü oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Orijinal çıkanı saklayıp çin malı olanı kullanabilirsiniz ben öyle yaptım. Arada takılma olayını imkan olursa bobini başka araçtan alıp deneyebilirseniz öyle deneyip alın. Hata kodu alıyormusunuz yada arıza lambası yanıp bir süre sonra söndüğü oluyor mu?

    Yok hiç hata kodu arıza lambası falan yanmıyo herşey normal gözüküyo gel görki titreme kesilmiyo beşik gibi sallanıyrz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun aracı tekrardan makineye bağlattım çıkan hata sayısı 0, usta rolanti motorunu bobini kontrol etti onlarda sağlam, arabayı aldığım kişi uzun süre arabayı kullanmamış bu yüzden siboplar kurum bağlamış bekle dedi usta biraz zaman geçsin eğer artarsa motor açıp temizlicez dedi, valla sanırım böle binicem ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sallanıyor hata kodu da vermiyorsa tek tek yakıt enjektörlerinin fişi ile oynayın hatta her bir enjektöre çalışmasını gözlerken uygun bir metal parçası ile hafifçe çekiç kullanıp darbe uygulayın. Enjektör hatasında da aynı o sorun oluyor. Hatta enjektör fişlerini tek tek çekip çalışmaya etkisi olmayanı mercek altına alabilirsiniz.
  • Arkadaşlar merhaba... Hiç aklımızda yok iken bugun pazarda dolasırken 406 bulduk hosumuza gitti acıkcası arac 99 model beyaz 2.0 motor sv... fiyat 16 bin anlasıldı 100 lira kapora verildi arac 285 binde değişen yok dedi yarın ögrenecegiz 1 2 parca boya cıkar dedi sizce bu arac bu fiyat edermi biraz acelecimi davrandık bilmiyorum... formlara soyle bir göz ttım herkes farklı birşey demiş... az once 1 2 arkadasda o paraya vectra alsaydın 99 model filan dediler iyice canım sıkıldı yani 100 lira gerekirse yansın bir yrdımcı olsanız kullanan bu arabayı bilenler...
  • Sorunlu ise araç Vectra da 406 da başınızı ağrıtır maddi olarak ama hiçte öyle keşke Vectra alsaydım demeyeceğiniz bir araçtır yeter ki hor kullanılmış bir araç olmasın.
  • Hocam 406 bu fiyatlarda bulunabilecek nadir araçlardandır. Değerini bilmek gerekir. Araçta sorun varsa bunun hangi marka olduğu önemli değil, önemli olan aracın yıpratılmadan kullanılması. Km biraz yüksek ama @Sozuak arkadaşımızında dediği gibi eğer temiz kullanıldıysa sıkıntı çıkarmaz. İyice baktırın aracın motoruna.
    Sağa sola bakmayın siz, her arabaya bahane bulur birileri (:
  • Valla hocam 2007 başlarında kafamda 3 araç vardı

    1. öncelik 406
    2. Volvo S40 ve Vectra

    6 ay araç aradım 406 olarak. Daha ararken o aracı alma satamazsın dediler. Temmuz 2007 de aldım kapıya koydum. Yoldan geçen birisi kapıda duran komşuya bu araç kimin deyip bize geldi satılık mı diye.
    Ogün bugün 2015 yılınageldik. Allah sattırmasın hala kullanıyorum. Bu arada amortisörleri değiştirdim, vites kutusunu sıfırladım (tamir takımları) motoru elden geçirdim. Eskiden de gitmiyormuydu gidiyordu ama daha iyi olsun dedim. Araç otomatik neredeyse patinaja düşer hale geldi. Lastikler 10.000 km olmadı ve araç 250.000 de. Yakıt tüketimi hala stabil. Eğer bakarsanız araca birşey olmaz. Maddi olarak bakınca bugün eşdeğer daha yeni bir araç en az 40.000 TL. Ben 20.000 TL ye almıştım. Bakım haricinde 10.000 TL yi geçmemiştir harcadığım o da keyfe keder. 40.000 TL ye daha yeni model alsaydım ona da bir miktar harcanırdı elbette. Ama genel olarak bakınca modeli yıllar geçmesine rağmen hala eskimemiş bir araç.




  • Herkese kolay gelsin arkadaşlar,
    resimde beyaz ile işaretlediğim yerden su damlatıyor uçları oksitlenme yapmış gibi bu nedir acaba değiştirmeli miyim ?
    ayrıca kımzı ile işaretlediğim yerden de duman çıkıyo ?
    burdan çıkan su motor suyumudur motor suyunda azalma fark ettim de ?
  • O beyaz işaretlediğiniz yer araç kalorifer peteğine motordan giden sıcak su borusu. Oradan damlayan antifrizli su kırmızı işaretli egzost borusuna damladığında içindeki kimyasallar nedeni ile duman çıkması normaldir.

    Kalorifer peteğine su taşıyan boruların kontrolünü yaptırıp eğer hortumlarda sertleşme ve çatlaklar varsa değiştirtmeniz iyi olur. Ben kendime bir çift yedek gidiş dönüş hortumu aldım bekletiyorum acil durum olursa diye. Çok pahalı değildi hatırladığım kadarıyla. Hortumları sabitleyen klipsler var onların da orada olduğundan emin olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    O beyaz işaretlediğiniz yer araç kalorifer peteğine motordan giden sıcak su borusu. Oradan damlayan antifrizli su kırmızı işaretli egzost borusuna damladığında içindeki kimyasallar nedeni ile duman çıkması normaldir.

    Kalorifer peteğine su taşıyan boruların kontrolünü yaptırıp eğer hortumlarda sertleşme ve çatlaklar varsa değiştirtmeniz iyi olur. Ben kendime bir çift yedek gidiş dönüş hortumu aldım bekletiyorum acil durum olursa diye. Çok pahalı değildi hatırladığım kadarıyla. Hortumları sabitleyen klipsler var onların da orada olduğundan emin olun.

    Değiştiricem kesinlikle orjinallerin ikisi 150 liraymış,
    araştırıyorum bayadır ama bulamadım daha istanbulda, netten alıcam sanırım ? n11 ve sanalpazarda gördüm, siz nerden almıştınız acaba ?




  • Bunlar sanırım o hortumlar
  • Evet o hortumlar. Ben sürekli parça aldığım sanayideki Yılmaz Peugeot dan aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Evet o hortumlar. Ben sürekli parça aldığım sanayideki Yılmaz Peugeot dan aldım

    Nerde yeri bi adres bir numara alma şansım varmı ? istanbuldayım ben bu arada.
  • 
Sayfa: önceki 331332333334335
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.