Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (339. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 337338339340341
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada lt fiyatı 1.86-89 arası (Ankara merkezde) 32-33lt depo alır. Şehir içi sayılır çoğunlukla yol. 300kmlere ulaşıyor menzil. Yalnız lastik ve lastik basıncı çok farkettiriyor. Şu an orijinal ölçüde kışlık lastik ve basınçlar 36-37 civarı kullanıyorum.
  • Hocam o basınç fazla değil mi? Yol tutuşu etkilemiyor mu? Bu arada dosemeci bulabildiniz mi? Ben kılıf aldım ve kendim taktim. Gerçekten çok hoşuma gitti. Kapı yüzlerini yaptırmamış lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basınç limitler dahilinde. İlle de aracın kapısında yazan değer kullanılacak diye bir şart olmadığı gibi bazı arkadaşlar daha ince yanaklı büyük jantlı lastik taktığında da aynı basınç değeri ile şişirmeye kalkıyorlar sonra en ufak çukurda yanakta balonunuz oluyor en iyimser ihtimalle.

    Deri döşeme olduğundan koltuk kılıfı şık olmaz. Tavan için art car ile görüştüm forumdan. Yıllardır başlığı var yardımcı olur. Sağolsun telefonunu verdi (Cem adalı) uygun zamanda arayıp konuşacağım. Tavanı kendim yapmaya karar verdim. Yaza kadar malzemeleri alıp uygun olunca yapacağım çok acil değil şu an zaten malzeme seçimi yapayım da gelişmelerden haberdar ederim zaten.
  • Hocam benim döşeme kadife kumaş. Kapı yüzleri de o şekilde. Tavanı kendi yapan bir çok uygulama bende gördüm. Biraz el becerisi ile kolay görülüyor. Ama kapı yüzleri bombeli yapı nedeniyle biraz tecrübe istiyor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raif efendi

    Arkadaşlar Peugeot 406 alma arefesindeyim 2.0 hdi motor nasıldır performansını merak ediyorum bilenler tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

    2001 hdi manuel kullanıcısıyım

    2.0 hdi 110 beygir motor

    ben 1.3 mjet puntodan sonra bu arabaya geçtim, harika çekişi olduğunu düşünüyorum. Hiç bir rampada vites küçülttüğümü bilmem devri rölantiye düşürmediğim sürece performans konusunda beni hiç üzmedi

    150km hızla giderken devir 3000 civarı oluyor o hızda bile aşırı yakıt tüketmiyor

    200 liralık mazot aldım ( güncel rakamlarla kaç litreye tekabul ediyor hatırlamıyorum aldığım zamanıda ) konyadan istanbula geldim ve istanbulda 200 km şehir içi kullandım 987 km yol yaptım

    Bolu'dan İzmite kadar 150 - 190 km arası süratle geldim birde

    Ben 244 binde aldım 248 bin km oldum şuan ekranda km yazmasa anlamam o km'de olduğunu maaşallah

    Enjektörü, turbosu, intercoolerı vs mekanik aksamları kusursuz bi hdi 406 bulursanız almanızdan yanayım

    Mümkünse manuel tercih edin, otomatikleri 4 ileri vites performansı manuele göre biraz düşük oluyor ve ona göre devir bandı uzun olduğu için yakıtıda manuele göre çok

    İstanbul şehir içi 100 tl 28 litre mazota ne 400 km yapıyorum.. günde 30 km yol yapıyorum 15km'si trafikli 2. - 3. vites aralığında yer yer dur kalk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: raif efendi

    Arkadaşlar Peugeot 406 alma arefesindeyim 2.0 hdi motor nasıldır performansını merak ediyorum bilenler tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

    2001 hdi manuel kullanıcısıyım

    2.0 hdi 110 beygir motor

    ben 1.3 mjet puntodan sonra bu arabaya geçtim, harika çekişi olduğunu düşünüyorum. Hiç bir rampada vites küçülttüğümü bilmem devri rölantiye düşürmediğim sürece performans konusunda beni hiç üzmedi

    150km hızla giderken devir 3000 civarı oluyor o hızda bile aşırı yakıt tüketmiyor

    200 liralık mazot aldım ( güncel rakamlarla kaç litreye tekabul ediyor hatırlamıyorum aldığım zamanıda ) konyadan istanbula geldim ve istanbulda 200 km şehir içi kullandım 987 km yol yaptım

    Bolu'dan İzmite kadar 150 - 190 km arası süratle geldim birde

    Ben 244 binde aldım 248 bin km oldum şuan ekranda km yazmasa anlamam o km'de olduğunu maaşallah

    Enjektörü, turbosu, intercoolerı vs mekanik aksamları kusursuz bi hdi 406 bulursanız almanızdan yanayım

    Mümkünse manuel tercih edin, otomatikleri 4 ileri vites performansı manuele göre biraz düşük oluyor ve ona göre devir bandı uzun olduğu için yakıtıda manuele göre çok

    İstanbul şehir içi 100 tl 28 litre mazota ne 400 km yapıyorum.. günde 30 km yol yapıyorum 15km'si trafikli 2. - 3. vites aralığında yer yer dur kalk

    Hocam alalı iki hafta oldu allah şükür. Araç 2004 model 2.0 hdi otomatik. 1.6 2009 mondeodan geçtim ben de ve performans konusunda gerçekten dediğinizde eksiği yok fazlası var. Şükür sıkıntısız bir araba buldum her şeyi yerli yerinde gerçekten böyle bir seçim yaptığım için mutluyum. Mesajınız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba , bugün 406 sv bva aracımın air bag ışığı bir saniye yanıp bir saniye sönmeye başladı. Sürekli yanmıyor. Yanıp sönüyor. Airbag kapattım ama gene yanıp sönmeye devam ediyor. Bilgisi olan yardımcı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hurok

    Arkadaşlar merhaba , bugün 406 sv bva aracımın air bag ışığı bir saniye yanıp bir saniye sönmeye başladı. Sürekli yanmıyor. Yanıp sönüyor. Airbag kapattım ama gene yanıp sönmeye devam ediyor. Bilgisi olan yardımcı olabilir mi?

    Hocam bende gecen kılıf taktıktan sonra aynı dediğiniz gibi olmaya başladı. Koltuk altındaki soketlerden mı diye düşündüm bende. Kontrol edecem yakın zamanda
  • Yağ hararet göstergesi 110 û geçtiğinde otomatik vites vuruntu yapmaya başlıyor. Sıkışık trafikte çok kötü oluyor. Bu durumu nasıl düzeltebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O motor yağı ısısı şanzıman değil ama şanzıman motor soğutma sisteminden bağlantılı olarak soğuyor. Aşırı ısı ile alakalı ise şanzıman üzerindeki radyatörü söktürüp temizletin ama öncelikle motor radyatörünün deliklerini temizletip soğutma performansını arttırmanızı öneririm. Klima ve motor radyatörü birbirine yapışık monte edildiğinden yılların pisliği ön taraftan girip peteklerin yüzeyini kapatıp soğutma özelliğini azaltıyor. Bu da dolaylı olarak şanzımanın soğumasını azaltıyor. Bir de şanzıman yağınız 50.000 den eski ise onu da değiştirtin.
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Hafta sonu radyatörü temizletmeye çalışacağım. Ankara'da önereceğiniz yer var mı?
    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, uzun zamandır konuyu takipteyim ilk mesajımda yardımcı olmaya çalışıyım aynı sorun bende de vardı hem airbag yazısı hemde yolcu airbag uyarısı vardı yolcu koltuğu altında soketler var bu soketleri kontrol ederseniz sorununuz çözülür muhtemelen.

    Ayrıca geçenlerde araca detailing yaptım ve sağ sol çamurluğun kaput içinde olan kısmından bakınca acayip çamur biriktiğini gördüm aman buralara dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hurok

    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Hafta sonu radyatörü temizletmeye çalışacağım. Ankara'da önereceğiniz yer var mı?
    Saygılar

    Aslında evde yapılabilir bir işlem basınçlı suyunuz varsa iki radyatörü ayırıp aradan su tutabilirsiniz. Motor ustaları söker yapar. Ben komple radyatörü söküp (tabi soğutma sıvısını da boşaltıp yenileyerek) dışarıda temizlemiştim. Yine ister sanırım zira aracı aldığımda 5 yaşındaydı aldıktan 2-3 ay sonra temizlemiştim. Şimdi 12 yaşına geldi bir daha temizliği hakediyor. Okullar kapansın bir tork konvertör revizyonu ile segman attıracağım.
  • Torku neden degistiriyorsunuz hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 270.000 de hem içindeki balatalar hem de kanatlar artık aşınmıştır diye düşünüyorum. 195,000 de açtırıp kontrol ettirmiştim iyi duruma deyip kapatmışlardı, artık yaşlandı :)
  • benim araçta 200.000 oldu bugün çok dik rampada geri kaçırmalar başladı acaba bunlar sebep olabilirmi? yağ yeni valfler de yeni ama türbin kısmını hiç açtırmadım acaba ne durumdadır?
  • hocam bu arada size pm yazdım
  • Rölanti devri ile alakalı. Normalde 850+/-50 devir aralığı veriliyor. Bu devir ne kadar yüksekse araç o derece rampalarda dahi kaçırmaz ama boşta yakıt tüketimi çok olur. Bende 700 devirlerde. Bu ayarlanabilir bir değer. Düşük olursa da hafif rampada bile kaçırır. tam otomatiklerde rampada kaçırmama özelliği ekstra olarak yoksa normaldir. Aracın yüküne ve rampanın dikliğine bağlıdır. Sorun olduğunu sanmıyorum sizde. Tork konvertörü ileri derecede bozulunca vibrasyon meydana geliyor. Hafif uğultu oluyor. Örneğin içindeki balatalar ki bir nevi debriyaj sistemi 2. vites ve sonrasında devreye girer. Örneğin 2. vites ve sonrasında giderken devir araç hızlanmasını tamamlayınca hafif bir vites değiştirme anındakine benzer bir ses duyarsınız bu ses tork konvertöründeki balatanın devreye girip motor ile vites kutusu arasında manuel vitesli araçlardaki gibi kayıpsız aktarım yapılmasını sağlayan sistemin sesidir. Bu andan itibaren devir göstergesi hız göstergesi ile orantılı hareket etmeye başlar. Bu sistem devrede değil iken gaza bastığınızda devir göstergesi büyük artışlar yaparken hız göstergesi yavaş yavaş artar. Amacı da motorun gücünün kayıpsız aktarımını sağlamaktır.




  • Anladım, şöyle ki benim araçta ayağım frendeyken ileri atılımlar veya şanzımanda boşa düşmeler yani boşa alınmış gibi oluyor. Ustamın dediği hafif vuruntular gaz ayarından veya ateşleme bobinin yada boğaz kelebeğinin sağlıklı çalışmıyor olmasından kaynaklanabilir(?). Burda da bahsettiğiniz rölanti devri devreye giriyor, rölanti ne kadar yukselir ki bende bazen durduk yere 1100 lere hemen akabinde 450-500 bandına düşüyor bahsettigim durum gelişiyor. Yani mevcut problemi çözüp şanzımanı daha objektif değerlendirmek lazım. Bugün şaşmazdayken parçaları temizlemek veya onarmak yerine sıfır fiyatı alayim dedim sizinle paylaşayım güncel fiyatlari, boğaz kelebeğinin sıfırına 1350 TL, ateşleme bobine 450 TL, sağ yolcu tarafi alt kapı fitiline ( uzun eşik fitili ) 120 TL , sağ cam motoruna 350 TL fiyat aldım açıkcası kelebek hariç fiyatlar fena değil. Porya bilyası ve orjinal disk fiyatini öğrenemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatları tek yerden almayın ve fiyat alırken markalarını da not alın. Orijinale çok takılmaya gerek yok. Üzerinde peugeot/citroen yazan ambalaja girdimi aynı malzeme daha pahalı satılmaya başlıyor. Ateşleme orijinal valeo yada sagem 250 civarına almıştım 1-1.5 sene önce fiyat çok değişmemiştir. Boğaz kelebeğini boşuna değiştirmeyin. Orada bozulacak tek parça gaz ayar potansiyometresi ki o da temassız ayar yaptığından aşınması imkansız. Size tavsiyen rölanti adım motorunu orijinal olanla değiştirin rölanti probleminiz %90 düzelir.

    Motor ile vites kutusu senkron çalışıyor yani motor sağlıklı çalışmıyorsa vites kutusu da düzensiz çalışıyor o nedenle size motor düzenli çalışıyor gelse de aslında düzensiz çalışıyor olabilir önce onu düzelttirin. Bir de enjektörleri kontrol ettirin. Bende araç lpg de gittiği halde arızalı benzin enjektörü ara ara motorun stop etmesine yol açıyordu. Daha doğrusu inatla lpg de giden aracın benzin enjektörü bozulsa bile sorun çıkmaması gerekir diyordum ki öyle olmadığını gördüm. Fitil 2-3 sene önce 100 TL ye almıştım. Cam motoru için ise hurdacıları bir ziyaret edin bence. Ön diskleri de valeo yada bosch alabilirsiniz 200 TL civarında olması lazım. Ben yıllar önce değiştirtmiştim.

    Şanzımanın yağını da birkaç turda değiştirmenizi öneririm örneğin ölçekli kaba yağı boşalttırın. Kaç lt boşalmış ise 0.5 lt fazlası ile ekletin. Motor çalışma ısısında ve çalışırken vitesi boşa alıp iç tapayı sökerek seviyeyi ayarlayın (Doğru miktarda olması için tapayı açınca koyduğunuz 0.5 lt kadar yağın akması lazım eğer çok az yağ akarsa 0.5 lt daha ekletin ve aynı şekilde kontrol ettirin.) Motor çalışmadan seviye kontrolü yaparsanız yanlış ölçüm olur ve olması gerekenden daha az yağ kalmasına sebep olursunuz. 1 hafta kadar kullanın sonra yeniden aktığı kadarını 0.5 lt fazlası ile ekletin. Toplamda 6-8 lt yağ değişimi olunca büyük oranda yağ yenilenmiş olur.




  • 
Sayfa: önceki 337338339340341
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.