Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (341. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Engineered Rock
1 Kayıtlı Üye ve 3 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.009
Cevap
46
Favori
766.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Galathian G kullanıcısına yanıt
    Aracın ciddi kazası yok hocam. Zaten detay formundan da takip ettiğim bir araçtı kendisi.
    Bakımları gayet düzenli yapılmış. En son bakım 2 mart tarihinde triger vs gibi bakımları yapılmış.
    Aracın fiyatı 22.000₺
    Bütçede o aralarda diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zsinankarabulut Z kullanıcısına yanıt
    Bakımları düzenli ve düzgün yapıldıysa o km de bile motordan korkmayın. Bu arada şanzımanı sormayı unuttum. Hele o da manuelse geriye sorun olabilecek iki konu kalıyor: ilki aracın kaza geçmişi. Onda da bir sabıkası yok diyorsunuz. Son olarak da elektronik aksam (varsa sunroofun motoru, cam motorları, cd changer, müzik sistemi vs) ve kozmetik durumu(kaporta-boya, iç döşemeler, trimler vs) Tabii ki 300.000 devirmiş 15 yaşındaki bir arabadan bahsediyoruz. Elbette bazı eskimeler ve bozukluklar illa ki olacaktır ama motor şanzıman sağlam gerisi külüstüre çekmiş de olmamalı haliyle. Bütün bunlar da iyi sayılabilecek durumdaysa biraz da pazarlık yapmanızı öneririm. Ne de olsa aracın yaşı ve km si epey dolgun.
  • Galathian G kullanıcısına yanıt
    Bakımları düzgün yapılmış en azından söylenen o. Bir expertize sokacağız motoruna vs bakacağız. Temizliği konusunda bir şüphem yok. Sadece dediğim gibi km beni düşündürüyor. Pazarlık yaptık yapmaya devam ediyoruz. İnşallah motor da herhangi bir sıkıntısı yok ise alma niyetim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zsinankarabulut

    Arkadaşlar önceki sayfalarda cevap veren arkadaşların yorumlarını okuyorum hala da okumaktayım. Hali hazırda beğendimiz 406 2.0hdi dizel bir araç var 2001 model km 325.000 de temizliği zaten forumdan takip ettiğim bir arkadaşıma ait olduğu için onda bir sorum bir sıkıntım yok sadece bu km de bir araç için ne düşünüyorsunuz. Alınır mı yoksa daha düşük km bir araç mı bakmak lazım??

    Alınabilir.zaten ikiyüzlü km lerden şüphe etmek gerekir.bakımları aksatmadan yapıldı ise, çalışmayan aksam yoksa, tavan koltuk kapı içi ve taban halısı temizse,ön göğüs ve kapı içi aksamlarda kırık çıkık yoksa,ağır kaza yoksa.yani kısacası ezilmemiş bir araç ise alınır.tabi fiyat önemlidir.o kmde temizi 25 bin tl yi geçmemelidir.nisan 2016 için bu fiyat iyi sayılır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu biraz yavaşladı gibi geldi, halbuki yaz geliyor araç bakımları yapılacaklar listesi falan paylaşılması gerekir. Aracım geçen hafta 200.000 KM oldu aracımda zaten değişen,kaza olmadığı için herhangi bir kaygım yoktu fakat Ankara Göral-Konya Yolu'na yakındım dedim ki aracı bilgisayara bir bağlatayım herhangi bir arızası güncellemesi falan varmı diye neyse 1-2 saat bekleme süresi vardı tabi o sırada yeni 508 EAT6 şanzımanı test etme fırsatı buldum şanzıman hoşuma gitti diyebilirim, velhasıl aracın hazır olduğunu söyledi ilgili arkadaş, Sayın @sozuak hocamızın dediği gibi arıza kodlarını alamadım ama liste olarak çıktısını aldım ve korkulacak hiç birşey çıkmadı resmini de ekliyorum ve bu hatalar için siz değerli üyelerden yardım bekliyorum.  Peugeot 406 Hakkında Herşey




  • Ankara Göral Servisinde isteğim 120 KM/h hıza gelince başlayan uyarı sesinin kapatılmasıydı fakat elektrik ustası direksiyona oturdu tavana iç aksama baktı bunda böyle bir sistem yok dedi nasıl yok dedim var ki söylüyoruz yalan mı söyleyeceğim dedim. Daha sonra ısrarlarım sonucunda servis temsilcisi videosunu çek abi getir ben hallettireceğim haftaiçi dedi. Normalde kapı kilitlerini söyleyecektim baktım usta usta değil hiç muhatap olmadım belki Sozuak'ın dediği gibi her modelde her özellik olmayabilir ama en azından PP2000'den bir bakıver varmı yokmu yada BSI'dan ne yapmaya çalışıyorlar anlamadım.



    Söylemeyi unuttum rölanti dalgalanması ve yeni başlayan stop etme ile ilgili rölanti valfini değiştirdim. LPG 194500 KM'de takıldı, ayar yapılıyormu bilmiyorum aracı N'ye aldığımda devir 1200 RPM lere kadar çıkıyor sonra 500'e düşüyor 850 civarında ufak ufak dalgalanıyor.

    Yaz için planladıklarım;

    - Arka kapı fitilleri
    - Sunroof bakımı
    - Makyaj aynaları ışıkları yanmıyor (sigorta,ampüller sağlam büyük ihtimal bağlantılar)
    - Klima iç hava sirkülasyonu yani polen filtresinin altındaki kapakçık basit bir işlem anladığım kadarıyla
    - Radyo ve klima ampüllerini led yapabilirim yapmasam bile ampülleri değiştireceğim
    - Direksiyon hidroliğini boşaltacağım ama kılavuzda hangisini önerdiklerini göremedim.
    - Otomatik vites selektörünün koruma plastiği kırıldı ondan bulmam gerek elinde olan varsa alabilirim :)
    - Sağ cam motoru tamir edilecek fakat kapı döşemesini sökmeye eriniyorum ve yalıtım malzemesi çıkarsa onuda kesmek istemiyorum.
    - şanzıman ve motor kulaklarını kontrol ettireceğim rölanti dalgalanması yüzünden dururken sarsıyor bazen ve elektrik akımında da dalgalanmalar oluyor doğal olarak elektronik aksama zarar veriyor.
    bir kaç şey daha var ama önceliklerim bunlar motor yürüyen aksam geçen ay tamamı 1500 TL'ye yapıldı.




  • Dun itibari ile araniza katildim. Uzun zamandir aklimda 406 vardi. Bu arada aracim 2002 sv. Aracta tatmin edici kriterler mevcut. Ama bazi sorunlarim var. Oncelikle on fren balata ve diskler degisecek. Sofor kapisi caminin dugmesi bazen islemiyor. Galiba dugme icerden kirilmis gibi. Sofor koltugu kol dayamasi kirilmis yada cikmis bilmiyorum. Torpidonun uzerinde deri kisimda kucuk bir yirtik var onu tamir ettirecegim. Haliyle yagi suyu degisecek. Kendi ustam iyi usta ama 406 dan anlamadigini acik acik soyledi sagolsun. Bu araclardan anlayan iyi bir usta onerecek arkadaslar varmi. İlave yaptirmam gereken seyler varsa yorumlarinizi bekliyorum arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 406 dan anlamam diyenden korkun. Normal bakımlar yapılacak. Alışmışlar karbüratörlü sisteme elektronik kontrollü olunca da aman anlamam oluyor ne yazık ki

    Rölanti dalgalanması için aracın aküsünün bağlantılarından birini çıkartın 2-3 dk bekleyin (herşey kapalı kontak takılı değilken. Sonra geri takıp 1 dk kadar bekleyin. Ardından motoru çalıştırmadan kontağı çevirin göstergeler gelsin. Işıklar sönünce yine kontağı kapatın 10-15 sn bekleyip geri açın. Bunu 3 defa yapın en son ışıklar sönünce motoru çalıştırıp benzinde bir tur atın (30 dk kadar ve mümkünse otoban gibi bir yerde dur kalk olmadan tüm vitesler çalışsın ani vites düşürmeleri yaptırın ve 10-20 dk kadar sabit 4. vites 90 km ile yol yapın. Böylelikle motor kendi parametrelerini oluştursun. Aslında 1-2 gün uzun dönemli benzin eğrisini çıkartması için lpg kullanmayabilirseniz iyi olur.

    Klima dış hava klapesini kontrol eden dişli kırık bunun için torpido gözü sökülünce ulaşabileceğiniz motorlu mekanizmayı değiştirmeniz lazım.

    Direksiyon hidroliği aslen otomatik vites sıvısıdır. ATF220 sorunsuz çalışır zannımca kırmızı olması lazım zaten o renk kodu diğer markalar için de geçerli. Peugeot sitesinden aracınızın yılına uygun kullanım kılavuzunu indirin orada yazar yağ tipi




  • Klapenin dislisi kirik olunca kaput icinden manuel olarak geri ittirilmezmi? Cunku elimle zorluyorum hic hareket etmiyor sıkışmış gibi sanki.

    Bu arada hatalar icin ne dusunuyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dün itibari ile aranıza 406 Rodos mavisi 2.0 HDi sv modeli ile aranıza katılmış bulunuyorum. Cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Km 325.000 de ancak aracın maşallahı var. Şu anlık Allah'a şükür bir sıkıntımız yok. Konuyu favorilere ekledim inşallah elimden geldiğince yardımcı oluruz birbirimizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zsinankarabulut

    dün itibari ile aranıza 406 Rodos mavisi 2.0 HDi sv modeli ile aranıza katılmış bulunuyorum. Cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Km 325.000 de ancak aracın maşallahı var. Şu anlık Allah'a şükür bir sıkıntımız yok. Konuyu favorilere ekledim inşallah elimden geldiğince yardımcı oluruz birbirimizi.

    Hayırlı olsun,tekerine taş değmesin, güle güle kullanın.

    bu arada sol marşpiyel içine su nereden doluyor?

    Kapı fitillerini kontrol ettim oralardan değil?

    Kriko vurma saclarının iki başındaki su tahliyeleri açtım,(ince düz tornavida ile) delik yolu kum ile dolmuş,açılınca yaklaşık 1 litre su aktı.

    Buraya (marşpiyele) su nasıl dolar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gry79 -- 30 Nisan 2016; 19:42:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yigit406 Y kullanıcısına yanıt
    Disli kirik olunca kapak serbest olrak pozisyonu nedeni ile yarim acik duruyor. Ben kisin polen filtresine naylon torba sarip oradan soguk girmesini onluyorum. Mekanizma dedigim yerden kolaylikla sokulur. Ama yenisi olmadan adam olmasi zor siz yine de sokup bakin belki motor bozulmustur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar! Geçen hafta 2002 406 sv aldım. Yukarda da belirtmiştim. Kendi ustam çok anlamam demişti ama yinede ona güvendiğim için gittim. Araçta bir demir sürtmesi gibi veya uğultu gibi tuhaf ses vardı. Aks orta bilyesi dağılmış Ondan geliyor dedi. Onu yapmasını söyledim. Ayrıca aracımda şanzuman arızası vardı. Spor ve Kar modu lambaları yanıp sönüyordu. Sinir bozucu birşey. Rampada gaza kökleyince 3 e atıyor ve hata veriyordu. Forumdaki arkadaşların yorumlarını okudum. Selenoid valflerinden dediler. Bende ustama şanzumancıya götür ve selenoidleri değiştirsinler dedim. Ustam abi dur hemen ne selenoidi dedi. Önce ben arabanın eksiklerini yapayım dedi ve yapmış. Beni aradı. Ön ve arka balataları değiştirmiş. Diskler torna. Aks orta bilyesi değişimi. Sağ arka kapı halatı mı ne kopuktu (açarken çatur çutur ses geliyordu). Onu halletmiş. Abi ben yaptım şanzumancıya götürecem dedi. Şanzumanın yağını değiştirteyim. Biraz kullan eğer hala hata verirse o zaman selenoidi değiştirelim dedi. Daha önceden kendisi 406 ile pek bilgisi olmadığını açık açık söylemişti. 2 saat sonra aradı. Yağ değişimi yapılmış fakat şanzumancı yağ değişimi kurtarmaz şanzumanı komple indirmek lazım demiş. Aman abi sakın yapmayın yağı değiştirin bırakın dedim. Akşam aldım aracı. Araçta tık ses yok. Yağ gibi olmuş. Geçenlerde köy yolunda 30 km yerde 4 kez şanzuman arızası vermişti. Pazar günü sırf denemek için aynı yolu kullandım. Araba şahlanmış ve iyice bastım denemek için. Hiçbir hata vermedi ve vites geçişleri yumuşamış. Sİzce yağdanmı düzelmiştir. Yorumlarınızı bekliyorum

    NOT: Bu arada arabanın eksikleri giderilince dahada hoşuma gitmeye başladı :)
    Ayrıca stop etme sıkıntısı var. Boğaz kelebeğini usta temizledi ama fayda etmedi. Değişmek gerekiyor dedi. Çıkma temiz olan varsa elinde alabilirim. Onuda halledersem daha çok sevecem arabamı.




  • bebeksavas B kullanıcısına yanıt
    herkesin kandili mübarek olsun.

    son yazdığım mailin üzerinden 5 gün geçtikten sonra 29.12.2016 tarihinde arabaya önden çarpıp kaçtılar.
    masraf mı?
    4000 tl.
    bu ne kısmetsizliktir.

    kış gelse de arabanın üzerine benzin döküp yaksam. hiç değilse biraz ısıtır. :)
  • Geçmiş olsun. Kaskonuz yok sanırım. Devlet istese çok rahat bulur faili ama nerde maalesef. Resim var mı paylaşsanız!
  • teşekkür ederim.
    kaskomuz yoktu. 1500 tl isteyince vazgeçmiştim.
    devlet failin peşinde koşma taraftarı değil. getirin bize cezasını verelim tarafında.
    hasar resimlerini daha sonra bilgisayara aktaracağım.
    hasar öncesi resimleri ekliyorum.
    kaçan kişi ile de mahkeme-i kübra da bi muhabbetimiz olacaktır.
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey




  • bunlarda kazalı resimleri.
    araç yolun dışında park halindeyken çarpıyor.
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey




  • Neyse ki motora kadar girmemiş görünüyor. Karşı tarafın Allah artık cezasını versin ne diyeyim. Dün size olmuş yarın bize olabilir bir durum. 4-5 yıldan fazla oldu ama yaşadığımız bir olayı anlatayım. Sitemizin kendi kapalı otoparkı var ve otopark boyunca gidiş geliş ana cadde ile otopark bitiminden 15-20 mt sonra da ana caddeye dikey bir ana cadde var. Bir gece yarısı seslere uyandım ve bulunduğum katın otoparka bakan penceresinden aşağıya bakınca koskoca yol süpürme aracının anayola dik arabaların park etme yönlerine paralel şekilde durduğunu gördüm. Önce garaj kapısı olmadığı için manevra yapıyor sandım uyku sersemliği ile sonra kendime geldiğimde aracın önce dik yoldan anayola çıkınca kontrolü kaybedip bizim otoparka daldığını sandım ama gerçekte karşı gidiş istikametinde giden süpürge ki diğer süpürge araçları ile yarışıyormuş yol boş olduğundan, giderken dikey yoldan çıkan araca çarpmamak için sola kırıyor hooop bizim otoparka. 4 aracın üzerinden geçerek 7 aracı yan yana yaslayarak büyük hasar veriyor benim aracıma da sürüklediği başka aracın çarpmasına 20 cm kalmış.


    Geçen sene olan olayda da aracımı iç kısımlara park ederim genelde 4. sıraya. Araç sahibi benim aracın yanına giriyor sonra geri çıkıyor ilk sıraya park ederken araç yanmaya başlıyor. Yani adam çıkmadan aracı bıraksa yırtık benzin hortumundan fışkıran benzin (araç yol yapıp gelmiş oraya park etmiş sahibi sonra motorun çalışması garip diye kontrol için başka boş yere sürmüş) alev alıyor ısıdan. Araç komple yandı. yanına park ettiği bir aracın yan kısımları kavruldu diğerini de hemen çektiler.

    Diyeceğim o ki en korunaklı yere de park etseniz aracınıza olacağı varsa oluyor. O nedenle kasko pahalı da olsa yaptırmak lazım. En azından düşük limitlerde de olsa yaptırın daha sonra indirim aldıkça limitleri arttırırsınız.




  • hayatın nerede ne çıkaracağı belli olmuyor. araç arabaya çarpıp kaçtığında 1 yaşında oğlum ve eşim de arabadaydı. plakasını alamamış. Allahtan onlara birşey olmadı. arka koltuktaydılar. gece yarısıydı. hava karlı. çocuk hastaydı. bende yolun karşısında nöbetci eczane var oradaydım. geri dönene kadar çarpıp kaçıyor.
    kısmetimiz böyleymiş. yapacak birşey kalmadı. nasıl olsa diğer tarafta karşılaşılacak.

    evet motora kadar gelmiş 1-2 cm kala durmuş. ön takım, radyatör v.s. hepsi yeni değişmişti. yeniden değişti. :)

    hal böyle olunca;
    yoruldum artık birde geniş yüksek bir araç istiyorum.

    bu gibi durumlardan aracı satmaya karar verdim.
    durumu düzeltince satıp kredi filan yüksek birşey düşünüyorum. sağlam, güvenli birşey olsun. çarpışma testlerini seyrediyorum bolca. :)

    cam tavanlı 3008-5008 olabilir. tiguan olabilir. sağlam kasası olan 4x4 bile olabilir.

    şimdilik bakıyorum.

    yarın sabahımız garanti değil. en azından şöyle ağız tadıyla yaşayalım diyorum.

    (not: aracı kötülemiyorum. yeni birşeyler olsun diyorum.)




  • Bakın Allahtan yangın yada içindekilere zarar verebilecek kadar sert bir darbe olmamış. Şu an kızım da hasta ateşi var yatıyor. Araç değiştirme isteğinize elbette sözüm olmaz yoksa evet 406 iyi çok seviyorum ama gün gelecek emekli olacak tabii.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.